Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ow, ik ben opeens zo bang

+33
Caroow
Paper Crown
Jasmine
kwak
Pink!
Zonneschijn
Sam
Sanne
Snoes
LDJ
Ella
Sophiee
Pompoen
Puggle
Ellebel
sanne-84
Amber-
Teddyaapje
blondje1313
Luce
Aagje!
Balloon
schuddebuikje
Shisha
Mermaid
L!ND@
Juliette
Pussycat
Clapperdie
mickey
Steep
Bubbelicious
Jezzie
37 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Ellebel di 14 mei 2013 - 4:09

Zojuist te horen gekregen dat ik morgenavond ingeleid wordt ivm hoge bloeddruk en grote baby. Maar ik ben opeens zo bang, vooral omdat het een kleine reus is en de verhalen over inleiden lang niet altijd positief zijn.. Wie heeft positieve ervaringen met inleiden en wilt deze met mij delen?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Jezzie di 14 mei 2013 - 4:16

Geen ervaring, maar ik wil je heel veel succes wensen!
hug
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Bubbelicious di 14 mei 2013 - 4:19

Dikke knuffel, en onthou dat alle bevallingen anders zijn. Je krijgt er een hoopje geluk voor terug Ow, ik ben opeens zo bang 699888
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Steep di 14 mei 2013 - 4:21

Ook hier geen ervaring maar wel een hele dikke knuffel!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  mickey di 14 mei 2013 - 4:22

Ik ben ingeleid met 41,5. Zoon was nog niet ingedaald, maar werd ook groot geschat. Die combinatie van een groot, niet ingedaald kindje en de zwangerschapsduur, was reden om in te leiden. Het inleiden zelf heb ik niet als zwaar ervaren. Helaas bleek bij volledige ontsluiting én persdrang, dat mijn zoon echt niet door mijn bekken ging passen. Ik heb toen een keizersnede gekregen. De hele bevalling is me reuze meegevallen. Mocht ik ooit nog eens zwanger mogen raken en zou de bevalling dan weer zo lopen, dan vind ik dat ook geen probleem. Zoon woog overigens 3800 gram en was 53 cm.

Heel veel succes in ieder geval!!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Clapperdie di 14 mei 2013 - 4:26

Bij mij dachten ze niet dat ik een groot zwaar kindje zou krijgen maar hij woog uiteindelijk 4310 gram. Is gewoon via de normale manier geboren. Wel een ruptuur aan kver gehouden maar daar heb ik totaal geen last van gehad.

Maak je maar niet te veel druk om de grote van je baby. Misschien is het wel een kleintje! Dat soort verhalen heb ik hier al vaak gehoord.

Heel veel succes morgen!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Pussycat di 14 mei 2013 - 4:37

Jeetje ellebel spannend hoor!
Het lijkt me sowieso al spannend als je weet wanneer je kindje komt. En het is ook je eerste toch?
Een inleiding lijkt mij ook spannend omdat ik niet weet hoe dat zal zijn.
Alvast heel veel succes morgen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Juliette di 14 mei 2013 - 4:41

Heel veel succes morgen!
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  L!ND@ di 14 mei 2013 - 4:44

Hier een inleiding bij 38+4 van de oudste. Is me echt reuze meegevallen! Gelukkig maar, want ook ik zag er ontzettend tegenop en was erg bang. Ik was voornamelijk bang voor pijn tijdens weeën en voor een eventuele knip/uitscheuren (knip niet eens gevoeld!), maar heb het kunnen doen zonder pijnstilling. Was al high van mijn eigen stuff Wink Ik heb wel complicaties gehad, maar daar heb ik pas veel later "last" van gehad en die hadden niks met mijn inleiding te maken, maar met een bekkenvernauwing. Ik was makkelijk te primen en ook de ontsluiting ging mooi vlot. Heel veel succes, spannend hoor! Je kunt het!!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Mermaid di 14 mei 2013 - 4:45

Mijn zus is bij alle 3 haar kinderen ingeleid. Alleen de eerste bevalling was niet heel fijn (inleiden was te snel gedaan of iets waardoor de baby er ineens heel snel uit kwam), de andere 2 gingen prima. Succes/sterkte.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Shisha di 14 mei 2013 - 4:47

Heel veel succes morgen! Spannend hoor!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  schuddebuikje di 14 mei 2013 - 5:05

jeetje dan komt het opeens snel dichtbij he.... ik werd ingeleid met precies 42 weken. ze hadden al verschillende keren gezegd dat het een grote baby zou worden maar bij de laatste controle in het ziekenhuis op vrijdag zei de gynaecoloog nog : oowh die schat ik op ongeveer 6 pond. het inleiden en de weeen vielen me heel erg mee. ik had een prik gevraagd omdat ik bang was voor de pijn die komen ging ( dacht ik ) maar ik denk dat ik het makkelijk zonder had gekund. tot het moment van het persen ging alles prima en was het goed te doen. maar toen het zo ver was had ik geen persweeen meer en ging het erg moeizaam. na een tijd persen was hij daar. een mooie jongen van 4645 gram !!! kort samengevat viel het me alles mee behalve het persen zonder weeen. maar dat is natuurlijk niet gewichts afhankelijk
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Balloon di 14 mei 2013 - 5:18

Ik ben ook ingeleid vanwege de bloeddruk. Ik heb het als positief ervaren. Na 3 keer tabletten inbrengen, braken m'n vliezen en 6 uur later was onze zoon er. Hij bleek achteraf ook best een grote baby, hij was 4110 gram en 51 cm.

Hoe groot schatten ze jouw baby?

En succes meis! Je kunt het!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Ellebel di 14 mei 2013 - 5:32

Dank je allemaal Ow, ik ben opeens zo bang 561177 Ik ben blij dat ik er voor gekozen heb om morgen pas naar het ziekenhuis te gaan, want ik had ook vanavond al opgenomen kunnen worden! Maar moet me echt ff mentaal voorbereiden.
Ze schatte de baby vandaag 3750 gram en met name zijn hoofd is aan de grote kant (mama heeft ook een bol hoofd Wink). In eerste instantie vond de gyn dat niet zo'n probleem en wilde me volgende week terug laten komen, maar mijn bloeddruk was 140/100.

Ik ben vooral bang voor een weeenstorm en knippen, pompen etc. En ik vind het gewoon echt heel erg jammer dat mijn bevalling zo moet gaan. Had heel graag mijn verloskundige erbij gehad (ik mag haar nu bellen bij 9 cm ontsluiting), een groot deel van de weeen thuis opgevangen en dan op de kruk in het ziekenhuis bevallen. Dat gaat nu allemaal niet door. Ik vind de arts-assistenten en gynaecologen in het ziekenhuis tot nu ook allemaal onbetrokken en ongeïnteresseerd dus dat maakt me alleen maar banger. Hoop echt dat ik een lieve zuster aan mijn zijde ga hebben..

Ben in ieder geval blij dat er ook nog positieve inleidingsverhalen zijn.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Aagje! di 14 mei 2013 - 6:00

Ik ben met 38+6 ingeleid ivm hoge bloeddruk.
Ik vond het een hele makkelijke bevalling, totaal heb ik er na het inbrengen van de hormoon veter 8uur en 46 minuten over gedaan. Om 6.00 zijn mijn vliezen gebroken en ben ik aangesloten aan het infuus en 2 uur en 15 minuten later zat ik op 10 cm. Ik mocht nog niet gelijk persen omdat de verloskundige nog gehaald moest worden, en dat kwartier dat dat was vond ik het ergste! 13 min geperst en ze was er! Hier dus geen negatieve ervaringen met inleiden!

Succes morgen!!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Luce di 14 mei 2013 - 6:03

Ik vond de inleiding van mijn jongste vele malen fijner dan de natuurlijke bevalling van mijn oudste. Alleen maar goede ervaringen!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  blondje1313 di 14 mei 2013 - 6:04

Mijn dochtertje was 3740 gram, en dat ging best goed maar was zonder inleiden, en zij had juist een grote buik.
Als ze je 's avonds in gaan leiden beginnen ze met een ballon, dat gaat als het goed is wat rustiger.
Mijn gyn van vandaag had het over een nieuw onderzoek waaruit bleek dat het inleiden van een grote baby met 38/39 weken juist zorgde voor de minste complicaties.
In elk geval veel succes!

Waar ergens ga je bevallen?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Ellebel di 14 mei 2013 - 6:11

Ik krijg idd morgenavond een ballonkatheter geplaatst en moet er rekening mee houden dat het makkelijk 48 uur kan duren voordat de kleine er is. Heb dan ook nog helemaal geen ontsluiting of verweking. Dus ben wel blij dat de druk zo langzaam wordt opgevoerd.
Ik ga bevallen in Sittard, Zuid Limburg.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  sanne-84 di 14 mei 2013 - 6:35

Ik ben ook ingeleid.
Kreeg de eerste dan ook een balloncatheter, die er 'savonds weer werd uitgehaald. Balloncatheter gekregen omdat t bij mij ook nog niet genoeg verweekt was om de vliezen te kunnen breken. Dag erna is dat wel gelukt, toen zijn om half 9 de vliezen gebroken, om half 11 aan het infuus en om half 2 was dochter er.
Ik vind 48 uur dan ook erg lang. Vind het ook wel een beetje raar dat je 'savonds opgenomen wordt. Beginnen ze dan ook al meteen met balloncatheter? Want daar had ik wel wat (voor)weeen op, niet echt prettig voor de nacht..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Teddyaapje di 14 mei 2013 - 6:38

Ik ben ook ingeleid ivm hoge bloeddruk. Heel veel succes, hopelijk valt het je mee en heb je morgen een schat van een baby in je armen liggen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Ellebel di 14 mei 2013 - 6:47

In dit ziekenhuis starten ze altijd 's avonds met de ballon. Zal wel zijn zodat je hopelijk de eerste uren nog kunt slapen?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Amber- di 14 mei 2013 - 6:47

Ook geen ervaring, maar heel veel succes!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  sanne-84 di 14 mei 2013 - 6:51

Ellebel schreef:In dit ziekenhuis starten ze altijd 's avonds met de ballon. Zal wel zijn zodat je hopelijk de eerste uren nog kunt slapen?

Ik wil je niet bang maken, maar ik had er in het begin al veel last van.. De vk kwam ook op de ctg kijken omdat er redelijk wat waar te nemen was en ze er een beetje van stonden te kijken. Juist 'savonds werd t wat minder bij mij (vooral toen ik slaapmedicatie kreeg foor de nacht haha)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Ellebel di 14 mei 2013 - 6:59

sanne-84 schreef:
Ellebel schreef:In dit ziekenhuis starten ze altijd 's avonds met de ballon. Zal wel zijn zodat je hopelijk de eerste uren nog kunt slapen?

Ik wil je niet bang maken, maar ik had er in het begin al veel last van.. De vk kwam ook op de ctg kijken omdat er redelijk wat waar te nemen was en ze er een beetje van stonden te kijken. Juist 'savonds werd t wat minder bij mij (vooral toen ik slaapmedicatie kreeg foor de nacht haha)
Tsja, ik kan toch niks veranderen aan de regels van het ziekenhuis. Ik zal het wel zien. Hoop idd wel iets te krijgen om te kunnen slapen want ook zonder (voor) weeen zal dat lastig worden denk ik.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Puggle di 14 mei 2013 - 6:59

Wl je veel succes wensen! Hopelijk loopt alles voorspoedig.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ow, ik ben opeens zo bang Empty Re: Ow, ik ben opeens zo bang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum