Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En toen barstte de bom ....

+30
Lejow
Jerry
Tsjip
Pien
Suus
Rush
Sterre
Sweety
Juul
Sjaantje
Lady4
sanne-84
SoGood
Spring
mzcharlotte
Mamsie
Floor
Julia
girli
TNMN
Monte
Phileine
Melis_je
Inge
studiebol
Angela_1986
Hoochie
Paper Crown
Susan
Beachgirl
34 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

En toen barstte de bom .... Empty En toen barstte de bom ....

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 6:52

*

Laatst aangepast door Birgit op do 30 jun 2011 - 2:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen barstte de bom .... Empty Re: En toen barstte de bom ....

Bericht  Beachgirl wo 29 jun 2011 - 7:03

Wat naar zeg Sad

Je bent toch niet verplicht om je moeder mee te nemen bij het uitzoeken/passen van een jurk?? Dat moet je toch lekker helemaal zelf weten!

Als ik in jouw schoenen had gestaan dan had ik morgen niet langsgegaan... Maar ik weet dat het moeilijker beslissen is als je echt in die situatie zit.

Knuffel! hug

Laatst aangepast door Beachgirl_24 op wo 29 jun 2011 - 7:05; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan wo 29 jun 2011 - 7:04

Wat naar dat je moeder er zo'n big deal van maakt. Ik begreep dat het al een tijdje moeizaam ging. Eerlijk gezegd geloof ik niet zo dat buitenstaanders hebben gezegd dat je een nare, verschrikkelijke dochter bent, zeker niet om zo'n futiele reden. Sterkte, zoiets bederft wel de pret.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Paper Crown wo 29 jun 2011 - 7:07

Ik kan wel begrijpen dat je moeder gekwetst is.. is toch wat, je kind gaat trouwen.. mijn moeder stond met tranen in d'r ogen naar mij te kijken toen ik mijn jurk vond.. misschien wilde jouw moeder dat ook wel? Heb je d'r in de eerste instantie gevraagd?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Hoochie wo 29 jun 2011 - 7:14

2CKC2 schreef:Ik kan wel begrijpen dat je moeder gekwetst is.. is toch wat, je kind gaat trouwen.. mijn moeder stond met tranen in d'r ogen naar mij te kijken toen ik mijn jurk vond.. misschien wilde jouw moeder dat ook wel? Heb je d'r in de eerste instantie gevraagd?

Ik snap ook dat haar moeder het leuk vindt om mee te gaan dat zou mijn moeder ook vinden, maar zoals ik het lees heeft Birgit gevraagd of ze mee ging, maar wilde ze niet omdat het ver weg was en er een vriendin meeging die ze niet kent. Nou in die zin vind ik dat Birgit gelijk heeft, het is haar jurk en bruiloft en zij bepaald welke en waar ze een jurk wil passen en niet haar moeder lijkt mij.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:15

*

Laatst aangepast door Birgit op za 6 aug 2011 - 9:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown wo 29 jun 2011 - 7:20

Birgit schreef:Ja, ik heb haar gevraagd en ze heeft wel 3x gezegd dat ze zover niet voor een jurk zou gaan kijken.
Ik heb er toen een paar dagen over nagedacht en toch een afspraak gemaakt.

Ik heb getwijfeld om te gaan, maar was bang dat ik altijd spijt zou hebben als ik niet zou gaan.
Ik had me waarschijnlijk altijd afgevraagd hoe hij gezeten zou hebben en nu ben ik hartstikke blij dat ik er heen ben gegaan.
Zaterdag was er wel even een schuldgevoel omdat ze er niet bij was, maar hier heeft ze zelf voor gekozen.
Ik heb een hele leuke middag gehad en twijfel of die net zo leuk was geweest als ze er bij was geweest. Ik was mezelf en dat kan ik vaak niet zijn als zij erbij is omdat ze vaak negatief tegen dingen aankijkt.

Ze had van te voren ook al gezegd niet mee te gaan naar eventuele pasafspraken, ze vind het te ver.
Breda is prima zegt ze dan.

Misschien was dat ook prima geweest, maar de jurk die ik nu uitgezocht zit al 2,5 jaar in mijn hoofd.
Erg moeilijk om dan voor een andere jurk te gaan.

Dan neem ik mijn woorden terug! Ik snap dan heel goed dat je zonder je moeder bent gegaan en vind het ook reuze oneerlijk dat ze je op deze manier een hele mooie ervaring afpakt.

Edit: mijn jurk kwam ook uit Den Haag.. is voor mij een uur rijden.. toch ging mijn moeder mee.. ik heb een jurk gehad die moeilijk verkrijgbaar was in de omgeving.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Angela_1986 wo 29 jun 2011 - 7:24

Wat 'n ontzettend vervelende situatie lijkt me dat Birgit! Het zou voor mij de voorpret van m'n huwelijk ernstig overschaduwen, terwijl het zo'n mooie periode in je leven moet zijn!

Ik vind dat jij niets verkeerd hebt gedaan. Je hebt haar uitgenodigd en ze heeft zélf besloten om niet mee te gaan. Ze kan jou toch niet verwijten dat je de jurk die je al 'n hele tijd in je hoofd hebt wilt gaan passen, ondanks dat dat wat verder weg is? Dat vind ik echt heel raar en respectloos ten opzichte van jou.
Als 't nu ging om 'n spijkerbroek voor je werk die ze in iedere winkel hebben, ok, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar 'n trouwjurk, die koop je maar Ă©Ă©n keer in je leven! Als 't goed is... Wink

Als je nog vol emotie zit dan zou ik morgen geen gesprek met haar houden, dat gaat dan toch niet werken denk ik. Misschien moeten jullie alles eerst even laten zakken.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  studiebol wo 29 jun 2011 - 7:25

Wat een nare situatie. Wat vervelend dat ze zo'n belangrijk moment voor jou toch min of meer verpest.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik morgen zou doen, misschien is morgen te snel? Moet je er even een nachtje extra over slapen zodat je wat rustiger bent en ook beter je verhaal kan doen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:25

Wat vind ik dit ontzettend jammer voor jou Birgit... hug
Echt heel raar dat je moeder hier zo'n stampij om maakt. Ze verknalt nu de sfeer voor jou Ă©n voor haarzelf en de familie..

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 29 jun 2011 - 7:25

*knuffel*

wat een vervelende situatie Sad
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Melis_je wo 29 jun 2011 - 7:30

Ik kan me niet voorstellen dat die mensen dat echt gezegd hebben, al is het maar omdat het onfatsoenlijk is om dat tegen een moeder over haar dochter te zeggen. Zij wil niet zo ver rijden met een vreemde in de auto (?), dan is het toch haar keus? Ik zou zeker niet langs gaan. Als ze sorry wil zeggen, zou ze zelf langs mogen komen. Ik vind het ook niet netjes dat ze tegen je vriend klaagt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:31

Zonder het te weten heeft m'n vriendin vanavond de volgende reactie op een www gegeven
Ik heb hem gezien, en hij staat je geweldig. Je straalde! Het was gelijk 29 juni 2012!

Doet me dan wel heel erg goed Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 29 jun 2011 - 7:35

Melis_je schreef:Ik kan me niet voorstellen dat die mensen dat echt gezegd hebben, al is het maar omdat het onfatsoenlijk is om dat tegen een moeder over haar dochter te zeggen. Zij wil niet zo ver rijden met een vreemde in de auto (?), dan is het toch haar keus? Ik zou zeker niet langs gaan. Als ze sorry wil zeggen, zou ze zelf langs mogen komen. Ik vind het ook niet netjes dat ze tegen je vriend klaagt.

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Phileine wo 29 jun 2011 - 7:37

Wat een rotsituatie zeg. Jij moet toch gaan voor de jurk die jij graag wilt en als je moeder dan niet mee wil omdat het te ver weg is, dan vind ik dat erg flauw van haar. Ik zou proberen om morgen te kijken hoe je je voelt en dan kijken of je een gesprek aan wilt gaan.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Monte wo 29 jun 2011 - 7:43

Jeetje wat een nare situatie, vind het ook wel heel raar van je moeder om daar nu achteraf over te beginnen. Ze wist toch al langer dat je dan zonder haar zou gaan? Ik vind ook niet dat aangenomen moet worden dat je moeder mee moet, het is toch jouw trouwdag dus jouw keuzes Als jij hem in Alkmaar wilt halen dat moet je dat zelf weten. Wat een nare reactie dus van haar.
Ik hoop dat jullie er nog bijkomen en dat hierdoor je voorbereidingspret niet minder wordt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:48

Melis_je schreef:Ik kan me niet voorstellen dat die mensen dat echt gezegd hebben, al is het maar omdat het onfatsoenlijk is om dat tegen een moeder over haar dochter te zeggen. Zij wil niet zo ver rijden met een vreemde in de auto (?), dan is het toch haar keus? Ik zou zeker niet langs gaan. Als ze sorry wil zeggen, zou ze zelf langs mogen komen. Ik vind het ook niet netjes dat ze tegen je vriend klaagt.
+1.
Ik vind het maar een rare reactie. En als ik jou was, zou ik mijn voorpret niet door haar laten bederven, maar gewoon lekker weggelopen zijn. Ze schreeuwt maar tegen iemand anders met dat soort nare uitspraken erbij. Echt, de kracht van negeren is zo relaxed, heb ik ontdekt. Vergt ff wat oefening, maar dan heb je ook wat. Heel vervelend voor jou, dit allemaal. Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  TNMN wo 29 jun 2011 - 8:01

Ik ben het helemaal met Gloria eens. Ik snap dat ze teleurgesteld is, maar ze heeft hier zelf voor gekozen. Het is jouw trouwjurk en jij bepaald toch lekker zelf waar je die haalt smile Ik zou haar naar jou laten toekomen om sorry te zeggen, niet andersom.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  girli wo 29 jun 2011 - 8:15

Ik vind dat je goed heb gereageerd. Ik zou hetzelfde hebben gedaan.

Ook zou ik nu niet naar haar toe gaan, maar haar naar mij laten komen. Je moeder wou zelf niet mee en dan dit? Ook geloof ik niet dat mensen dat tegen je moeder over jou hebben gezegd. Misschien hebben ze gezegd dat ze het met je moeder eens zijn, maar niet in die bewoordingen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Julia wo 29 jun 2011 - 8:19

Birgit, heb je het er wel eens met je moeder over gehad dat je het lastig vindt dat ze zich zo negatief kan uitlaten over voor jou belangrijke zaken?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 8:23

Ik vind ook dat je goed gehandeld hebt! Toch ongelovelijk hoe je moeder reageert.. erg jammer voor je (en voor haar, ze verpest het voor zichzelf). Naar zeg Sad.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 8:23

Van de ene kant vind ik ook dat ze nu naar mij moet komen, maar het is al heel wat dat ze gebeld heeft.
Normaal gesproken ben ik de 1e die actie onderneemt dus voor haar doen is dit al een grote stap.

@Julia: dat is nog nooit ter sprake gekomen, maar ik zit er wel steeds meer aan te denken om dit toch een keer te zeggen.
Ik merk dat ik een heel ander leven heb en dat botst. Mijn moeder heeft sinds mijn geboorte gaan baan meer gehad en ze zit bijna altijd thuis. Ze heeft verder bijna geen sociaal leven en aan de ene kant denk ik dat ze zich daarom graag met mij bemoeit.

Gast
Gast

Bericht  Julia wo 29 jun 2011 - 8:41

Birgit schreef:Van de ene kant vind ik ook dat ze nu naar mij moet komen, maar het is al heel wat dat ze gebeld heeft.
Normaal gesproken ben ik de 1e die actie onderneemt dus voor haar doen is dit al een grote stap.

@Julia: dat is nog nooit ter sprake gekomen, maar ik zit er wel steeds meer aan te denken om dit toch een keer te zeggen.
Ik merk dat ik een heel ander leven heb en dat botst. Mijn moeder heeft sinds mijn geboorte gaan baan meer gehad en ze zit bijna altijd thuis. Ze heeft verder bijna geen sociaal leven en aan de ene kant denk ik dat ze zich daarom graag met mij bemoeit.

Misschien is het idd wel goed als je eens zegt hoe je je voelt en hopelijk kan je moeder dat dan ook. Ze klinkt niet heel gelukkig als ik jou zo hoor en als ik hoor hoe negatief ze vaak is. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit ontzettend rot is voor je, sterkte en succes met praten(als je dat gaat doen).
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Floor wo 29 jun 2011 - 8:43

Julia schreef:Birgit, heb je het er wel eens met je moeder over gehad dat je het lastig vindt dat ze zich zo negatief kan uitlaten over voor jou belangrijke zaken?

Wat vervelend voor je dat het zo botst tussen jou en je moeder. Maar inderdaad, misschien kan je het haar uitleggen/vertellen dat je het echt vervelend vind als ze zo negatief of bemoeierig reageert op dingen die jij doet/zegt waar je zelf wel 100% achter staat.
(ik botste jaren terug ook altijd met mijn moeder, echt om alles. Uiteindelijk heb ik haar een keer rustig verteld dat ik haar reacties altijd heel vervelend vond en daarom niks meer wou delen met haar. Nu houd ze meer rekening er mee, ze geeft wel haar mening maar zegt er vaak wel bij dat als ik er achter sta het de juiste keuze is. En zo doe ik dat overigens ook bij haar, ik reageerde natuurlijk ook vaak zo negatief op haar omdat ze dat bij mij ook deed maar nu let ik daar dus ook op)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Mamsie wo 29 jun 2011 - 8:46

Jakkes wat naar zeg. Ik vind dat je er goed aan gedaan hebt om weg te gaan. Er is dan toch geen rationeel gesprek te voeren. Kun je niet een keer met je vader en rustig over praten? Of misschien is het een idee om het op papier te zetten voor je moeder?
Misschien dat dat wat beter aankomt dan verwijten over en weer.

Jammer dat het zo'n nare bijsmaak heeft nu. Voorheen deed ze toch ook al moeilijk over de locatie en jullie budget?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: