Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Roken maakt dommer

+12
Moezie
silly-one
SuperGrover
studiebol
loesje
Atelier Madame
Barbabella
Happydobby
Antibes
Rush
Jeanette
Zininzon
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Moezie wo 29 jun 2011 - 21:19

Nou ik vind dit toch wel een beetje discimineren.. Alsof alleen maar domme mensen roken. Rolling Eyes
Maar goed! Ik ben zelf sinds febr. gestopt en rook af en toe als ik wat gedronken heb.
De reden voor mij om te stoppen was dat ik met klanten in contact ben op mn werk en ik dan van mezelf vond dat ik stonk.
Maar ben dan niet zo dat er niemand in mijn buurt mag roken, iedereen zijn eigen ding toch!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Atelier Madame wo 29 jun 2011 - 22:00

Francaise_ schreef:
Atelier Madame schreef:Ik móet sowieso zeggen dat Ik roken altijd snel Tokkie en dom vind staan, dus voor mij wederom een reden om er nooit aan te beginnen
Had jij laatst niet je eerst sigaret gehad die je nog lekker vond ook? ;-)
Een paar trekjes Wink maar idd ik vond het best lekker. Destemeer een reden om er niet aan te beginnen, omdat ik weet hoe verslavend het kan werken!

En tsja ik vind roken gewoon een bepaalde uitstraling geven voor de rest, niet mijn ding. In mijn omgeving rookt ook bijna niemand.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  SuperGrover do 30 jun 2011 - 0:24

Moezie schreef:Nou ik vind dit toch wel een beetje discimineren.. Alsof alleen maar domme mensen roken. Rolling Eyes
Dat heeft niets met discrimineren te maken. Het is een feit dat er onder rokenden meer lager opgeleiden zijn, vooral onder jongeren is het verschil vrij groot. Er zijn ook zat hoger opgeleiden die roken, maar dat neemt niet weg dat ik roken associeer met lager opgeleiden. Ik associeer de Telegraaf ook met lager opgeleiden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Toet do 30 jun 2011 - 0:42

Ik vind het ook vrij zwart-wit om roken direct te assosieren met dom en asociaal. Hoewel ik het stereotype beeld wel begrijp.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Moezie do 30 jun 2011 - 1:03

Snap het zeker.. Maar omdat ik rookte zou ik minder slim zijn scratch
Het is gewoon raar zoals iedereen het bekijkt..
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  SuperGrover do 30 jun 2011 - 1:11

Moezie, nee ik denk niet dat roken je veel minder slim maakt. Ik associeer het kraaien van een haan met zonsopgang, maar ik denk niet dat door het kraaien van de haan de zon is opkomen.

Er zijn zeker hoger opgeleiden die roken, er zijn ook hoger opgeleiden die de Telegraaf lezen, op de PVV stemmen, trainingspakken dragen naar school... Maar dat neemt niet weg dat die ik die dingen associeer met lager opgeleiden. Ik associeer mensen met een boers accent met Nederlandstalige muziek à la Frans Bauer. Terwijl Frans Bauer ook zeker fans heeft zonder accent of met een ander accent, en terwijl er ook mensen met een boers accent zijn die Frans Bauer om te janken vinden. Ik ben gewoon een associatief persoon laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Moezie do 30 jun 2011 - 1:17

SuperGrover schreef:Moezie, nee ik denk niet dat roken je veel minder slim maakt. Ik associeer het kraaien van een haan met zonsopgang, maar ik denk niet dat door het kraaien van de haan de zon is opkomen.

Er zijn zeker hoger opgeleiden die roken, er zijn ook hoger opgeleiden die de Telegraaf lezen, op de PVV stemmen, trainingspakken dragen naar school... Maar dat neemt niet weg dat die ik die dingen associeer met lager opgeleiden. Ik associeer mensen met een boers accent met Nederlandstalige muziek à la Frans Bauer. Terwijl Frans Bauer ook zeker fans heeft zonder accent of met een ander accent, en terwijl er ook mensen met een boers accent zijn die Frans Bauer om te janken vinden. Ik ben gewoon een associatief persoon laughcry

Whaha om Frans Bauer heb ik toch wel erg moeten lachen..
Maar ik snap wat je bedoelt!!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  TGR do 30 jun 2011 - 2:02

Jeanette schreef:
Francaise_ schreef:Is wel een extra reden om te stoppen maar stoppen ga ik toch niet doen. Tenminste, niet nu.

+1

Omdat je daar te dom voor bent?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:05

Ik vraag me altijd af waarom mensen bewust door blijven roken, terwijl ze weten hoeveel gezondheidsrisico's eraan vast kleven. Waarom zou je bewust de kans op kanker, beroerte, hartaanvallen etcetera willen verhogen door te roken? Ik vind dat wel een beetje dommig eigenlijk, ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:03

Ik vind dat ook dom. Zelf heb ik 8 jaar gerookt, dus ik weet hoe verslavend het is, maar er is zoveel wat je op het spel zet! Zeker mensen die risico lopen als ze roken (denk aan hartpatiënten, mensen met kanker), die maar gewoon door blijven roken onder het mom van 'ik ben toch al ziek'. Echt dom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Moezie do 30 jun 2011 - 3:34

Van spijkerbroeken krijg je ook kanker.
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:40

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 4:04

Alex schreef:Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar.
Spijkerbroeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 4:07

ProudMama schreef:
Alex schreef:Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar.
Spijkerbroeken?

Roken maakt dommer - Pagina 2 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 4:10

Alex schreef:
ProudMama schreef:
Alex schreef:Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar.
Spijkerbroeken?

Roken maakt dommer - Pagina 2 394967

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  SuperGrover do 30 jun 2011 - 4:23

Nou ja, ik snap best dat mensen het totaal niet boeiend vinden dat roken ziektes kan veroorzaken. Die 'enge' teksten op sigarettenpakjes ook: "Roken is dodelijk". Ja, leven is dodelijk. Dood gaan we toch, dus of dat nou aan roken is, of omdat je onder een bus komt, nee ik snap dat mensen dat niets kan schelen.

Maar roken stinkt, het heeft een slecht imago, je krijgt er een lelijke huid van en een superslechte conditie én het is zo ongelooflijk duur... Ik zie er ook het praktisch nut dus niet van.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 7:49

TGR schreef:
Jeanette schreef:
Francaise_ schreef:Is wel een extra reden om te stoppen maar stoppen ga ik toch niet doen. Tenminste, niet nu.

+1

Omdat je daar te dom voor bent?
Denk het. Ach, zolang ik nog niet zo vaak domme en vooral kwetsende opmerkingen maak zoals jij dat doet valt mijn dommigheid nog wel mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Mint do 30 jun 2011 - 8:51

De vraag is ook, hoeveel sigaretten moet je roken om 'dommer' te worden. Is dat al bij 1 per dag of 40 per dag? Ik neem dit soort berichten nooit serieus.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Zininzon do 30 jun 2011 - 9:31

Mint schreef:De vraag is ook, hoeveel sigaretten moet je roken om 'dommer' te worden. Is dat al bij 1 per dag of 40 per dag? Ik neem dit soort berichten nooit serieus.

Wel interessante vraag je.. Even gegoogled en nog niet gevonden.
Wel: hoe meer de roker rookt, hoe lager het IQ
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Zininzon do 30 jun 2011 - 9:33

Om voor eens en altijd duidelijk te maken hoe dat nu zit met rokers en het IQ besloten onderzoekers 20.000 soldaten te bestuderen. Er werd voor deze groep gekozen, omdat de militaire selectieprocedure de mensen met gezondheidsklachten (zoals de eerder genoemde mentale problemen en gedragsstoornissen) er al had uitgehaald. De test kon zich hierdoor richten op de ‘gewone’ roker.

Van de soldaten rookte 28 procent één sigaret per dag. 3 procent had ooit gerookt en 68 procent rookte nog nooit. De rokers scoorden in vergelijking met de niet-rokers aanzienlijk slechter tijdens een IQ-test. De gemiddelde niet-roker had een score van 101, terwijl de mensen die al voordat ze in dienst waren gegaan waren gestart met roken een score van 94 hadden.

Naarmate er meer gerookt werd, nam het IQ verder af. Mensen die één tot vijf sigaretten per dag rookten, hadden een IQ van 98. Mensen die meer dan een pakje per dag rookten, scoorden 90 punten.

http://www.scientias.nl/rokers-zijn-dommer/4878
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Mint do 30 jun 2011 - 21:04

Hmm, wel interessant dan opzich.. Als je stopt met roken dan? Word je dan weer slimmer?
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Rovine do 30 jun 2011 - 21:11

Of zijn het juist mensen met een laag IQ die meer roken, doordat ze bijvoorbeeld minder goed nadenken over de mogelijke gevolgen?

Toch klinkt het ergens ook wel plausibel, door roken komen er stofjes in je lichaam waardoor het toch allemaal wat minder soepeltjes loopt, hersenverbindingen zullen daar dan ook wel onder vallen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  SuperGrover vr 1 jul 2011 - 3:18

Dat artikel van Zininzon geeft volgens mij inderdaad geen duidelijk causaal verband aan. Op het VMBO wordt aanzienlijk meer gerookt dan op het VWO. Maar omdat voor de 1e klas nog maar zeer weinig kinderen roken, is het waarschijnlijker dat een lager IQ je vatbaarder maakt om te beginnen met roken, dan dat door het roken het IQ sterk is gedaald.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 3:32

Nobucta schreef:Of zijn het juist mensen met een laag IQ die meer roken, doordat ze bijvoorbeeld minder goed nadenken over de mogelijke gevolgen?

Toch klinkt het ergens ook wel plausibel, door roken komen er stofjes in je lichaam waardoor het toch allemaal wat minder soepeltjes loopt, hersenverbindingen zullen daar dan ook wel onder vallen.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 3:38

Alex schreef:Zeker mensen die risico lopen als ze roken (denk aan hartpatiënten, mensen met kanker), die maar gewoon door blijven roken onder het mom van 'ik ben toch al ziek'. Echt dom.

Dit valt bij mij niet heel lekker, ook al vermoed ik niet dat je dit zo kut bedoelt als het er staat. Mijn moeder heeft kanker gehad, wat hoogstwaarschijnlijk is veroorzaakt door roken en na een tijdje gestopt te zijn, is ze weer begonnen met roken. Niet omdat ze schijt heeft aan haar leven, maar omdat dit haar manier is om met haar trauma om te gaan. Het geeft haar een bepaalde vorm van rust, waar ze zich overigens erg voor schaamt. Ik kan daar heel veel kritiek over uiten naar haar toe, maar het is haar leven en haar gezondheid en een volwassen vrouw beslist hier toch echt zelf over. Ze is het kennende subject over wat de risico's kunnen zijn, dus ik hoef haar dat niet telkens meer te vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer - Pagina 2 Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum