Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gevolgen van roken

+13
Fiwen
Caroow
xxjojootjexx
Manderijn
Sam
Aggi
Happydobby
Paper Crown
Susan
liesje
Highway
Lejow
Slakje
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 9:11

Iemand hier een duidelijke site met een overzicht wat de gevolgen zijn van roken tijdens de zwangerschap? Ik heb er al tientallen opgenoemd, maar dring niet door Mad
Liefst met cijfers/kansen..

Ze rookt zo een pakje per dag :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Slakje za 29 dec 2012 - 9:13

Denk dat als ze het niet inziet dat je argumenten echt geen kut gaan uitmaken, hoor. Ik denk dat iedere verstandige vrouw wel weet dat roken niet goed is tijdens de zwangerschap.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Lejow za 29 dec 2012 - 9:13

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2392 deze?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Highway za 29 dec 2012 - 9:13

Staat er niks goeds op stivoro?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  liesje za 29 dec 2012 - 9:14

http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Feiten___Cijfers/index.aspx
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 9:17

http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Roken___kinderen/Zwangerschap/Risico_s_van_roken___zwangerschap/Index.aspx

Verder weet ik dat bij iedere haal van de sigaret, de baby even geen zuurstof krijgt. Daar heb ik ooit filmpjes van gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 9:19

Sunprincess schreef:http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Roken___kinderen/Zwangerschap/Risico_s_van_roken___zwangerschap/Index.aspx

Verder weet ik dat bij iedere haal van de sigaret, de baby even geen zuurstof krijgt. Daar heb ik ooit filmpjes van gezien.
:O
Dat wist ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Susan za 29 dec 2012 - 9:21

Lejow schreef:http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2392 deze?

Wat een debiele reacties staan er onder dat artikel, echt niet normaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Paper Crown za 29 dec 2012 - 9:23

Mijn moeder heeft bij ons alle 3 stug doorgerookt! Echt erg. We hebben ook allemaal een afwijking aan onze botten. Ik heb het bij mijn heup, mijn broertje en zusje bij hun schouder. Ik werd laatst kotsmisselijk van een foto.. Je zag dat mijn moeder me
optilt helemaal de lucht in, en ik zie 2 handen (opa en mijn pa) omhoog die aandacht proberen te trekken en in hun hand sigaretten!

Niet normaal!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Lejow za 29 dec 2012 - 9:24

Susan schreef:
Lejow schreef:http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2392 deze?

Wat een debiele reacties staan er onder dat artikel, echt niet normaal.

Die had ik nog niet eens gelezen :O
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 9:26

Reva schreef:
Sunprincess schreef:http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Roken___kinderen/Zwangerschap/Risico_s_van_roken___zwangerschap/Index.aspx

Verder weet ik dat bij iedere haal van de sigaret, de baby even geen zuurstof krijgt. Daar heb ik ooit filmpjes van gezien.
:O
Dat wist ik niet.

Ja, dat is echt heel naar. Het schijnt voor de baby echt even een soort van paniek te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Happydobby za 29 dec 2012 - 9:27

Susan schreef:
Lejow schreef:http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2392 deze?

Wat een debiele reacties staan er onder dat artikel, echt niet normaal.

Lijken reacties van meisjes van 16 gezien de msn taal.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Aggi za 29 dec 2012 - 10:09

Oh daar schrik ik toch wel van... dat bij elke trek van een sigaret de baby geen adem krijgt...

Mijn collega heeft ook stug door gerookt in de zwangerschap...

Mijn buurvrouw heeft gerookt als een ketter tijdens de zwangerschap i.v.m stress en niet kunnen stoppen want dat gaf nog meer stress Gevolgen van roken 878948377

Toen mijn moeder zwanger was heeft ze ook gerookt... Hmmm.

Wat ben ik blij en vooral blij voor mijn zoon dat ik niet gerookt hebt tijdens de zwangerschap, (rookte zowiezo niet) vind het ook niet kunnen maar dat is mijn mening. Gelukkig rookt mijn vriend ook niet, en in ons huis willen wij dit ook niet hebben.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 10:12

Mijn collega rookte bij beide zwangerschappen en haar kinderen zijn iedere maand wel één of meerdere keren ziek.
Mijn tante rookte ook maar haar zoontje heeft dan weer nooit iets. Maargoed, die rookte dan wel weer gematigd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Sam za 29 dec 2012 - 10:49

Ik denk ook dat dat verhaal met die zuurstof niet klopt hoor.
Baby krijgt continue zuurstof, dus dan ook.

Wil natuurlijk niet zeggen dat roken tijdens de zwangerschap wel goed is. Ik vind het een echte no-go.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Manderijn za 29 dec 2012 - 11:42

Maar het is natuurlijk niet een gegeven dat als je rookt, dat je kinderen dan per definitie vaak of vaker ziek zijn.
Ik heb tijdens de zwangerschap van de eerste ook gerookt en nota bene gedronken ook. Maar goed, ik wist niet dat ik zwanger was, anders had ik het wel heel anders aangepakt.
Ik heb in die weken/maanden dat ik het niet wist, gerookt zoals ik altijd deed(veel), en abnormaal veel gedronken. Het is echt een wonder dat mijn kind, voor zover we weten, niks mankeert!

Maar zoals ik de openingspost lees; zoek je argumenten/redenen voor een ander die zwanger, is niet wil stoppen met roken? Want ik mag aannemen toch dat iedereen weet dat het slecht is? En daar niet perse extra informatie van een ander over nodig heeft?

Oh en over die gene die wat zei over de foto's van vroeger; jeetje wat was het toen nog 'normaal' om te roken, en je kind in een afgesloten ruimte vol rook te zetten! Echt bizar!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  xxjojootjexx za 29 dec 2012 - 11:45

Er zijn ook foto's van mij, op verjaardagen enzo, dat iedereen gewoon zit te roken. Heel normaal toentertijd.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Paper Crown za 29 dec 2012 - 11:48

Vroeger was het ook trouwens HEEL normaal om op je werkplek te roken. Maar ook echt letterlijk waar je zat he.. Er waren foto's uit de oude doos van mijn werk, zie je collega's die toen al voor het bedrijf werkten met van die maffe brillen op (bruinig met gelige glazen) en snorren, en dan overvolle asbakken naast de telefoon haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 11:52

Paper Crown schreef:Vroeger was het ook trouwens HEEL normaal om op je werkplek te roken. Maar ook echt letterlijk waar je zat he.. Er waren foto's uit de oude doos van mijn werk, zie je collega's die toen al voor het bedrijf werkten met van die maffe brillen op (bruinig met gelige glazen) en snorren, en dan overvolle asbakken naast de telefoon haha.

Bij mijn eerste bijbaantje moest ik altijd het kantoor van de baas schoonmaken en zijn kamer stond ook altijd helemaal blauw van de rook. Zo heel lang gelden is dat nog niet, zo'n 10 jaar denk ik..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  xxjojootjexx za 29 dec 2012 - 11:58

Paper Crown schreef:Vroeger was het ook trouwens HEEL normaal om op je werkplek te roken. Maar ook echt letterlijk waar je zat he.. Er waren foto's uit de oude doos van mijn werk, zie je collega's die toen al voor het bedrijf werkten met van die maffe brillen op (bruinig met gelige glazen) en snorren, en dan overvolle asbakken naast de telefoon haha.
Bij ons op kantoor is pas gestopt met roken toen ik zwanger was. 5 jaar geleden dus.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 12:01

Sam schreef:Ik denk ook dat dat verhaal met die zuurstof niet klopt hoor.
Baby krijgt continue zuurstof, dus dan ook.

Wil natuurlijk niet zeggen dat roken tijdens de zwangerschap wel goed is. Ik vind het een echte no-go.

Ik heb begrepen dat door het roken, de navelstreng even wordt dichtgeknepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Caroow za 29 dec 2012 - 12:03

Ik ben afwasser geweest in een redelijk duur restaurant, daar werd achter in de keuken om een hoekje gerookt. Is iets meer dan 10 jaar geleden. De rest was allemaal zo enorm netjes, en dan dat gerook, kan je je nu echt niet meer voorstellen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Paper Crown za 29 dec 2012 - 12:07

Sunprincess schreef:
Sam schreef:Ik denk ook dat dat verhaal met die zuurstof niet klopt hoor.
Baby krijgt continue zuurstof, dus dan ook.

Wil natuurlijk niet zeggen dat roken tijdens de zwangerschap wel goed is. Ik vind het een echte no-go.

Ik heb begrepen dat door het roken, de navelstreng even wordt dichtgeknepen.

Hmm, dat is denk ik niet mogelijk. De baby ademt namelijk in feite niet in je buik. Zijn longen worden pas in gebruik genomen op het moment dat hij geboren wordt en een klepje dichtvalt en de longen zich vullen met bloed. Wel wordt er bloed af en aan gevoerd naar je kindje, maar op het moment dat jij een hijsje neemt van je sigaret is dat niet gelijk in jouw bloedbaan. Dus vraag me af of dit klopt.. En dan doel ik op hijsje = direct baby stopt met ademen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Fiwen za 29 dec 2012 - 12:20

Even duidelijkheid scheppen in het ademen/zuurstof bij roken:

Een foetus krijgt gewoon zuurstof via de navelstreng als de moeder rookt. Wel gaande kwaliteit van de placenta achteruit en daarmee ook de zuurstof toevoer.
Daarnaast maakt een foetus in de baarmoeder ademhalingsbewegingen om de longen te laten rijpen om buiten de baarmoeder te kunnen ademen. Wanneer een zwangere vrouw een sigaret rookt stopt een foetus +- 15 tot 30 minuten met deze ademhalingsbewegingen. Eenmalig is dit geen probleem maar wanneer dit 9 maandenlang dagelijks meerdere malen gebeurd kunnen de longen een ontwikkelings achterstand oplopen waardoor zowel bij de geboorte als de rest van het leven longproblemen kunnen ontstaan (denk aan astma, allergieën, longinfecties etc).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Paper Crown za 29 dec 2012 - 12:23

Fiwen schreef:Even duidelijkheid scheppen in het ademen/zuurstof bij roken:

Een foetus krijgt gewoon zuurstof via de navelstreng als de moeder rookt. Wel gaande kwaliteit van de placenta achteruit en daarmee ook de zuurstof toevoer.
Daarnaast maakt een foetus in de baarmoeder ademhalingsbewegingen om de longen te laten rijpen om buiten de baarmoeder te kunnen ademen. Wanneer een zwangere vrouw een sigaret rookt stopt een foetus +- 15 tot 30 minuten met deze ademhalingsbewegingen. Eenmalig is dit geen probleem maar wanneer dit 9 maandenlang dagelijks meerdere malen gebeurd kunnen de longen een ontwikkelings achterstand oplopen waardoor zowel bij de geboorte als de rest van het leven longproblemen kunnen ontstaan (denk aan astma, allergieën, longinfecties etc).

WOW!! 15 tot 30 min! Van 1 sigaret?! Jeeemig..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum