Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Roken maakt dommer

+12
Moezie
silly-one
SuperGrover
studiebol
loesje
Atelier Madame
Barbabella
Happydobby
Antibes
Rush
Jeanette
Zininzon
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Roken maakt dommer

Bericht  Zininzon wo 29 jun 2011 - 1:10

Roken maakt dommer en sneller dement.
Er is duidelijk verschil te zien tussen MRI-scans van de hersenen van een roker en een niet-roker. Bij de rokers zijn er minder en kwalitatief minfer goede verbindingen in de hersenen aan te tonen.

Voor de rokers: is dit voor jou een (extra) reden om te stoppen?
Voor de niet-rokers: moet om deze reden meer worden gedaan om roken tegen te gaan?

Edit: bovenstaande blijkt uit gisteren gepubliceerd onderzoek van het UMC in Nijmegen.


Laatst aangepast door Zininzon op wo 29 jun 2011 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 1:12

Iedereen moet zelf weten wat ze met hun eigen leven doen. Wil je roken prima ! Alleen ben ik wel van mening dat ik daar geen last van hoef te hebben. Tenzij ik zelf een openbaar gebouw op zoek waar wel gerookt mag worden. Dan kies ik hier zelf voor.

Verder ben ik blij dat ik een niet roker ben Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 1:24

Is wel een extra reden om te stoppen maar stoppen ga ik toch niet doen. Tenminste, niet nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Jeanette wo 29 jun 2011 - 1:26

Francaise_ schreef:Is wel een extra reden om te stoppen maar stoppen ga ik toch niet doen. Tenminste, niet nu.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Rush wo 29 jun 2011 - 1:26

Nee, ik ben toch bovengemiddeld slim, dus uiteindelijk zal ik standaard slim zijn. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 1:27

Er zijn sowieso veel problemen die veroorzaakt kunnen worden bij roken, dus ik denk dat dit extra punt echt niet ineens een stimulans is om mensen te laten stoppen.

Ik rook zelf niet, nooit gedaan ook en ben het ook niet van plan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 1:27

Francaise_ schreef:Is wel een extra reden om te stoppen maar stoppen ga ik toch niet doen. Tenminste, niet nu.

Ach, als je slim genoeg bent, kun je je wel iets veroorloven toch? smile Die paar IQ puntjes dan..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 1:28

Ik ben een paar weken geleden gestopt. Probeer te redden wat er nog te redden valt laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Happydobby wo 29 jun 2011 - 1:45

Ik rook niet meer maar ik vind wel dat wat een ander doet moet ie zelf weten.

Iedereen weet dat roken niet goed is maar zolang je het op elke hoek van de straat kan kopen valt er weinig aan te doen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 1:58

Francaise_ schreef:Is wel een extra reden om te stoppen maar stoppen ga ik toch niet doen. Tenminste, niet nu.

Nee joh, jij bent al hartstikke slim!;-)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 2:03

Guattari schreef:
Francaise_ schreef:Is wel een extra reden om te stoppen maar stoppen ga ik toch niet doen. Tenminste, niet nu.

Nee joh, jij bent al hartstikke slim!;-)

Dat moeten we natuurlijk wel zo houden! Anders ga ik die arme kinders straks hele domme dingen leren ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 2:07

Francaise_ schreef:
Guattari schreef:
Francaise_ schreef:Is wel een extra reden om te stoppen maar stoppen ga ik toch niet doen. Tenminste, niet nu.

Nee joh, jij bent al hartstikke slim!;-)

Dat moeten we natuurlijk wel zo houden! Anders ga ik die arme kinders straks hele domme dingen leren ;-)

Kijk, hartstikke intelligent ben je! Je doorziet het meteen.;-) Ik had me dus te pletter moeten roken bij M., jammer dat ik dat nu pas inzie.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Barbabella wo 29 jun 2011 - 2:07

Rush schreef:Nee, ik ben toch bovengemiddeld slim, dus uiteindelijk zal ik standaard slim zijn. Laughing

+1 angel Very Happy
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Atelier Madame wo 29 jun 2011 - 2:47

Ik móet sowieso zeggen dat Ik roken altijd snel Tokkie en dom vind staan, dus voor mij wederom een reden om er nooit aan te beginnen
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Rush wo 29 jun 2011 - 2:50

Ik vind roken vaak enorm sexy staan bij een man. angel
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 3:02

Atelier Madame schreef:Ik móet sowieso zeggen dat Ik roken altijd snel Tokkie en dom vind staan, dus voor mij wederom een reden om er nooit aan te beginnen
Had jij laatst niet je eerst sigaret gehad die je nog lekker vond ook? ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  loesje wo 29 jun 2011 - 4:19

volgens mij is het gewoon propeganda om meer mensen te laten stoppen met roken, wat ik niet erg vind.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 4:23

Rush schreef:Ik vind roken vaak enorm sexy staan bij een man. angel

Op het moment kan ik het stiekem ook wel eens vinden.. Maar als ik dan naar hun tanden kijk (mannen die al langer roken) en de geur om hen heen, dan is het echt een mega afknapper.

Neeh, ik ben toch wel erg blij dat mijn vriend een jaar of 6 geleden gestopt is met roken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Zininzon wo 29 jun 2011 - 5:08

Elodie schreef:Ik ben een paar weken geleden gestopt. Probeer te redden wat er nog te redden valt laughcry

Volgens mij kon er ook nog verbetering optreden na het stoppen met roken.. Maar daarvoor zou ik de krant er weer even bij moeten pakken.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Rush wo 29 jun 2011 - 5:18

Punk'd schreef:
Rush schreef:Ik vind roken vaak enorm sexy staan bij een man. angel

Op het moment kan ik het stiekem ook wel eens vinden.. Maar als ik dan naar hun tanden kijk (mannen die al langer roken) en de geur om hen heen, dan is het echt een mega afknapper.
Ik rook zelf, dus van die geur heb ik geen last. Overigens heeft nog nooit iemand het geroken, anders had ik wel commentaar gekregen van m`n familie. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  studiebol wo 29 jun 2011 - 5:20

Toen ik dit bericht hoorde van de week moest ik meteen aan mijn schoonmoeder denken... ik dacht daarom doet ze zo dom en achterlijk Embarassed maar dat is niet aardig van mezelf.

Ik rook zelf niet ook nooit gedaan.... jaaa een keer geprobeerd maar meer niet. Ik heb niet heel veel last van rokers om mij heen, heel veel mensen houden wel rekening met niet rokers is mijn ervaring in de vrienden groep en kennisenkring.

Wat ik dan wel weer irritant vind is dat mijn schoonouders ontzettend roken, echt die steken de een met de ander aan. Maar wij willen niet dat hier in huis gerookt wordt dus moeten ze naar buiten. De keren dat mijn schoonouders hier geweest zijn kregen we elke keer te horen van mijn schoonmoeder dat ze het belachelijk vond dat wij haar naar buiten sturen, het was echt onzin van onze kant. Ik heb toen een keer geantwoord dat het haar keuze is om te roken en mijn keuze is om dat niet in huis te willen hebben en dat ze van mij niet hoeft te roken, dus als ze niet buiten wil staan moet ze niet gaan roken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  SuperGrover wo 29 jun 2011 - 5:40

Rush schreef:
Punk'd schreef:
Rush schreef:Ik vind roken vaak enorm sexy staan bij een man. angel

Op het moment kan ik het stiekem ook wel eens vinden.. Maar als ik dan naar hun tanden kijk (mannen die al langer roken) en de geur om hen heen, dan is het echt een mega afknapper.
Ik rook zelf, dus van die geur heb ik geen last. Overigens heeft nog nooit iemand het geroken, anders had ik wel commentaar gekregen van m`n familie. :P
Uhm, nou ik ga niet tegen iemand zeggen: "Goh je meurt wel ongelooflijk uit je bek door dat roken". Neemt niet weg dat ik dat wél denk soms, en ik ruik buitengewoon slecht, dus ga er maar vanuit dat in ieder geval sommige mensen je vinden stinken.

Ik associeer roken sowieso met een lagere intelligentie inderdaad.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 10:55


Zolang rokers maar uit mijn buurt blijven. Ik kan rokers sowieso al niet slim noemen, dus dit vind ik niet echt nieuws.

(even voor de orde, ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen die rookt meteen oerdom is maar roken is uiteraard niet de slimste keuze ter wereld... je kunt moeilijk verwachten dat je door de niet slimme keuze om te gaan roken slimmer zou worden...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Rush wo 29 jun 2011 - 20:57

SuperGrover schreef:
Rush schreef:
Punk'd schreef:
Rush schreef:Ik vind roken vaak enorm sexy staan bij een man. angel

Op het moment kan ik het stiekem ook wel eens vinden.. Maar als ik dan naar hun tanden kijk (mannen die al langer roken) en de geur om hen heen, dan is het echt een mega afknapper.
Ik rook zelf, dus van die geur heb ik geen last. Overigens heeft nog nooit iemand het geroken, anders had ik wel commentaar gekregen van m`n familie. :P
Uhm, nou ik ga niet tegen iemand zeggen: "Goh je meurt wel ongelooflijk uit je bek door dat roken". Neemt niet weg dat ik dat wél denk soms, en ik ruik buitengewoon slecht, dus ga er maar vanuit dat in ieder geval sommige mensen je vinden stinken.
M`n familie is zwaar anti rook. Reken er maar op dat ze er wat van zeggen als ik naar rook ruik. Ik heb het niet over de geur uit m`n mond, ik gebruik altijd kauwgom en snoepjes. Sommige mensen hebben gewoon een hele rookgeur om zich heen hangen, dat heb ik gelukkig niet, dat is ronduit smerig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  silly-one wo 29 jun 2011 - 21:03

Ik vind het vies en smerig en ik ben blij dati k nooit ben begonnen.
Nu was ik laatst ergens, weet niet meer waar maar daar werdb innen gerookt. Zo vies dat ik dat vond.


Ik denk wel dat het deels waar is, want er wordt een hoop kapot gemaakt met roken. Om nu te zeggen dat je er dommer van wordt, geen idee. Ik zie het bij mijn zussen niet terug en nu ze gestopt zijn zie ik ze ook nog niet echt slimmer worden Roken maakt dommer 827601 .
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken maakt dommer Empty Re: Roken maakt dommer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum