Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in augustus en september

+13
Roodkapje
Pien
Lejow
Laced
myloon
kletskousje
Aggi
Parisienne
Happydobby
Funk
Schism
-Ieniemienie-
yes1984
17 plaatsers

Pagina 7 van 16 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 wo 24 aug 2011 - 19:11

myloon schreef:Bij deze heb ik even nieuws wat betreft Aggi,
Gisteravond is ze opgenomen en na een hartfilmpje hebben ze een ballonnetje geplaatst!
De artsen hebben haar gisteren gezegt dat het binnen 24 uur geboren moet worden, dus vandaag zal ze het wondertje in haar armen mogen houden!

Wat spannend! Bedankt voor je bericht. Het hartfilmpje was verder wel goed?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Laced wo 24 aug 2011 - 19:13

Yes1984, bij jou alles nog rustig?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 20:22

yes1984 schreef:
myloon schreef:Bij deze heb ik even nieuws wat betreft Aggi,
Gisteravond is ze opgenomen en na een hartfilmpje hebben ze een ballonnetje geplaatst!
De artsen hebben haar gisteren gezegt dat het binnen 24 uur geboren moet worden, dus vandaag zal ze het wondertje in haar armen mogen houden!

Wat spannend! Bedankt voor je bericht. Het hartfilmpje was verder wel goed?

Wat spannend idd! Ben heel benieuwd! Hoop dat alles goed verloopt. Hoe gaat ie met jou Yes1984, kun je ook niet meer wachten tot het begint? smile
En Laced, hoe ist met jou? Komt dichtbij nu he? Spannend hoor!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Laced wo 24 aug 2011 - 20:35

Pippi, hier even een gigantische dip. Heb het echt gehad en wil mijn mannetje gewoon zo graag ontmoeten en vasthouden en knuffelen. Heb gisteravond lang last gehad van lage rugpijn, maar helaas. Heb ook niet het idee dat meneer voor de 40 weken gaat komen. Hoe gaat het bij jou pippi? Hoe voel jij je? Trek je het nog? Is alles goed met jou en de kleine?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 20:41

Laced schreef:Pippi, hier even een gigantische dip. Heb het echt gehad en wil mijn mannetje gewoon zo graag ontmoeten en vasthouden en knuffelen. Heb gisteravond lang last gehad van lage rugpijn, maar helaas. Heb ook niet het idee dat meneer voor de 40 weken gaat komen. Hoe gaat het bij jou pippi? Hoe voel jij je? Trek je het nog? Is alles goed met jou en de kleine?

Wat vervelend voor je joh! Kan het me heel goed voorstellen! hug voor jou! Hopelijk begint het snel.. Ik sta er nog redelijk nuchter in.. Wil ook wel graag dat het begint want ben erg nieuwsgierig en wil het gewoon graag achter de rug hebben. Maar ik besef ook heel goed dat het zomaar nog 2 weken kan duren! De verveling slaat toe en ik vind vooral die onzekerheid van wanneer het nou echt gaat beginnen (en hoe) vervelend. Nou meis, hou nog ff vol!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Laced wo 24 aug 2011 - 20:49

Pippi, ja die verveling herken ik. Zit al bes lang thuis en ben e wel klaar mee. Ik hoop voor jou dat het snel gaat beginnen! Laat je wel weten als je bevallen bent? Ben erg benieuwd!!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 22:36

Laced schreef:Pippi, ja die verveling herken ik. Zit al bes lang thuis en ben e wel klaar mee. Ik hoop voor jou dat het snel gaat beginnen! Laat je wel weten als je bevallen bent? Ben erg benieuwd!!

Snap ik, heb je nog dingen te doen of zit je echt je tijd uit te zitten? Misschien helpt het om wat af te spreken met vriendinnen ofzo.. gaat de tijd toch sneller van!
Alles al klaar in huis etc? smile
Ik laat het hier wel weten als ik bevallen ben hoor Wink Jij ook toch?
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 wo 24 aug 2011 - 22:55

Laced schreef:Yes1984, bij jou alles nog rustig?
Ja, helaas wel haha Wink
Mijn vriend had steeds het voorgevoel voor de 25e.
Het kan nog wel, maar ik voel me nog prima.
Dus ik denk niet dat het vandaag nog gaan gebueren.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 wo 24 aug 2011 - 22:58

Ik kan niet zeggen dat ik me verveel. Het is vooral de nieuwsgierigheid die overheerst. Daarnaast wordt het slechte slapen en de ischias nu best vervelend. Aan de andere kant, ik ben de uitgerekende datum nog niet eens gepasseerd, dus moet me nog maar even koest houden haha.

Die onzekerheid vind ik ook vervelend. Het liefst kreeg ik nu gewoon een datum met tijdstip haha.

Om 14.00 mag ik weer op controle bij de verloskundige.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Laced wo 24 aug 2011 - 23:03

Yes, je weet nooit wat er nog kan gebeuren op deze dag ;-) Mijn man zegt dat hij vrijdagnacht komt, ik ben benieuwd.

Pippi, jawel ik heb elke dag wel wat te doen. Afspreken met vriendinnen, even naar het dorp etc etc. maar ik merk dat alles zo langzaam gaat. Ging net even op de fiets naar de winkels en dan krijg ik al last van harde buiken. Ach, het zal allemaal niet meer zo lang duren. Het einde is in zicht! Toch raar hè..

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 23:05

yes1984 schreef:Ik kan niet zeggen dat ik me verveel. Het is vooral de nieuwsgierigheid die overheerst. Daarnaast wordt het slechte slapen en de ischias nu best vervelend. Aan de andere kant, ik ben de uitgerekende datum nog niet eens gepasseerd, dus moet me nog maar even koest houden haha.

Die onzekerheid vind ik ook vervelend. Het liefst kreeg ik nu gewoon een datum met tijdstip haha.

Om 14.00 mag ik weer op controle bij de verloskundige.

Alles is herkenbaar!!!!! Haha, alsof ik het zelf heb geschreven. Succes bij de VK!!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 23:05

Laced schreef:Yes, je weet nooit wat er nog kan gebeuren op deze dag ;-) Mijn man zegt dat hij vrijdagnacht komt, ik ben benieuwd.

Pippi, jawel ik heb elke dag wel wat te doen. Afspreken met vriendinnen, even naar het dorp etc etc. maar ik merk dat alles zo langzaam gaat. Ging net even op de fiets naar de winkels en dan krijg ik al last van harde buiken. Ach, het zal allemaal niet meer zo lang duren. Het einde is in zicht! Toch raar hè..
Klopt, alles gaat ook langzaam. Het is heel raar om je het straks voor te stellen idd. Ik kan me echt nog geen voorstelling ervan maken hoe de baby eruit ziet etc.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 wo 24 aug 2011 - 23:07

Laced schreef:Yes, je weet nooit wat er nog kan gebeuren op deze dag ;-) Mijn man zegt dat hij vrijdagnacht komt, ik ben benieuwd.

Pippi, jawel ik heb elke dag wel wat te doen. Afspreken met vriendinnen, even naar het dorp etc etc. maar ik merk dat alles zo langzaam gaat. Ging net even op de fiets naar de winkels en dan krijg ik al last van harde buiken. Ach, het zal allemaal niet meer zo lang duren. Het einde is in zicht! Toch raar hè..

Ik ben ook benieuwd. Zou fijn zijn morgennacht voor jou!
En toch denk ik als het begint dat het ook nog wel even schrikken is.
Ook al ben je er nu zo aan toe en leef je er al maanden naartoe.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 23:08

yes1984 schreef:
Laced schreef:Yes, je weet nooit wat er nog kan gebeuren op deze dag ;-) Mijn man zegt dat hij vrijdagnacht komt, ik ben benieuwd.

Pippi, jawel ik heb elke dag wel wat te doen. Afspreken met vriendinnen, even naar het dorp etc etc. maar ik merk dat alles zo langzaam gaat. Ging net even op de fiets naar de winkels en dan krijg ik al last van harde buiken. Ach, het zal allemaal niet meer zo lang duren. Het einde is in zicht! Toch raar hè..

Ik ben ook benieuwd. Zou fijn zijn morgennacht voor jou!
En toch denk ik als het begint dat het ook nog wel even schrikken is.
Ook al ben je er nu zo aan toe en leef je er al maanden naartoe
.
Dat denk ik ook wel ja! Dan gaat het toch echt gebeuren!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 wo 24 aug 2011 - 23:10

pippi schreef:
Laced schreef:Yes, je weet nooit wat er nog kan gebeuren op deze dag ;-) Mijn man zegt dat hij vrijdagnacht komt, ik ben benieuwd.

Pippi, jawel ik heb elke dag wel wat te doen. Afspreken met vriendinnen, even naar het dorp etc etc. maar ik merk dat alles zo langzaam gaat. Ging net even op de fiets naar de winkels en dan krijg ik al last van harde buiken. Ach, het zal allemaal niet meer zo lang duren. Het einde is in zicht! Toch raar hè..
Klopt, alles gaat ook langzaam. Het is heel raar om je het straks voor te stellen idd. Ik kan me echt nog geen voorstelling ervan maken hoe de baby eruit ziet etc.

Ik kan me er ook geen voorstelling van maken hoe het kindje eruit ziet. En word nu erg nieuwsgierig naar het geslacht!
Daarnaast vind ik het lastig voor te stellen dat het voortaan altijd 24/7 bij je is (al pak je later wel weer je werk op e.d.) Het blijft iets waar ik me nog niet echt voor kan bereiden. Maar we gaan het allemaal ervaren haha.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 23:13

yes1984 schreef:
pippi schreef:
Laced schreef:Yes, je weet nooit wat er nog kan gebeuren op deze dag ;-) Mijn man zegt dat hij vrijdagnacht komt, ik ben benieuwd.

Pippi, jawel ik heb elke dag wel wat te doen. Afspreken met vriendinnen, even naar het dorp etc etc. maar ik merk dat alles zo langzaam gaat. Ging net even op de fiets naar de winkels en dan krijg ik al last van harde buiken. Ach, het zal allemaal niet meer zo lang duren. Het einde is in zicht! Toch raar hè..
Klopt, alles gaat ook langzaam. Het is heel raar om je het straks voor te stellen idd. Ik kan me echt nog geen voorstelling ervan maken hoe de baby eruit ziet etc.

Ik kan me er ook geen voorstelling van maken hoe het kindje eruit ziet. En word nu erg nieuwsgierig naar het geslacht!
Daarnaast vind ik het lastig voor te stellen dat het voortaan altijd 24/7 bij je is (al pak je later wel weer je werk op e.d.) Het blijft iets waar ik me nog niet echt voor kan bereiden. Maar we gaan het allemaal ervaren haha.

Ik ben ook erg benieuwd of het een jongetje of meisje is en hoe het eruit ziet haha! En het is idd niet voor te stellen hoe het straks zal zijn.. Ik vind het wel spannend of ik 's nachts enzo beval. Als ik dan alleen met mijn vriend ben.. Hoe dan alles moet. Ik heb wel heel veel gelezen en zelfs op een KDV gewerkt maar van jezelf is toch altijd anders denk ik! Spannend allemaal he?
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Laced wo 24 aug 2011 - 23:21

Haha ik denk inderdaad dat als het echt begint, ik me ook wel kapot schrik. En mijn man ook ;-) ben ook zo benieuwd hoe hij erop reageert als het begint en als de kleine man ter wereld komt. Hebben jullie verder alles in huis? Ik krijg nu al dagelijks van iedereen berichtjes "is de baby er al???". Wel leuk hoor, wij zijn nl de eerste van onze vriendenkring die een kindje krijgen, dus iedereen leeft zo mee. Of zijn jullie die berichtjes al zat?? ;-)

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 23:24

Laced schreef:Haha ik denk inderdaad dat als het echt begint, ik me ook wel kapot schrik. En mijn man ook ;-) ben ook zo benieuwd hoe hij erop reageert als het begint en als de kleine man ter wereld komt. Hebben jullie verder alles in huis? Ik krijg nu al dagelijks van iedereen berichtjes "is de baby er al???". Wel leuk hoor, wij zijn nl de eerste van onze vriendenkring die een kindje krijgen, dus iedereen leeft zo mee. Of zijn jullie die berichtjes al zat?? ;-)

Wij hebben alles in huis. Mijn to do list is helemaal klaar smile Daarom word ik ook wat ongeduldig Wink Ik krijg ook vaak de vraag of de baby er al is. Alsof ze het dan nog niet zouden weten haha Wink Maar ik ben het niet zat hoor, toch lief die interesse! Alleen ook al zou de bevalling begonnen zijn, zou ik nog niks laten merken (ook niet aan m'n ouders o.i.d.) Iedereen zit dan veel te lang in spanning en ik vind het geen fijne gedachte!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 wo 24 aug 2011 - 23:38

Wij hebben ook alles in huis. Er draait nu maar weer een wasje haha.
Hier is ook veel interesse. Ik kan dat alleen maar waarderen, en ervaar het niet als vervelend.

Wat ik lastig vind... wanneer bel ik mijn vriend (wanneer hij aan het werk is en de bevalling begint). Met een beetje pech is hij dan in 1,5 uur thuis (meest gunstig 1 uur). Ik wil niet te vroeg, maar ook zeker niet te laat zijn. Dat vind ik erg lastig. Daarom hoop ik op avond-, nacht- of weekendbevalling.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Funk wo 24 aug 2011 - 23:41

yes1984 schreef:Wij hebben ook alles in huis. Er draait nu maar weer een wasje haha.
Hier is ook veel interesse. Ik kan dat alleen maar waarderen, en ervaar het niet als vervelend.

Wat ik lastig vind... wanneer bel ik mijn vriend (wanneer hij aan het werk is en de bevalling begint). Met een beetje pech is hij dan in 1,5 uur thuis (meest gunstig 1 uur). Ik wil niet te vroeg, maar ook zeker niet te laat zijn. Dat vind ik erg lastig. Daarom hoop ik op avond-, nacht- of weekendbevalling.

Ja ik vind ook telkens weer kleine dingetjes om te wassen haha. Maar nu is volgens mij echt alles gewassen!
Ik heb de luxe dat mijn vriend maar 10 minuutjes van ons huis af werkt.. Maar wel heel lastig inschatten wanneer hem te bellen inderdaad. Er wordt ook aangeraden om je vriend te laten slapen 's nachts als het begint omdat het nog zo lang kan duren. Nou gun ik hem dat best hoor smile alleen lijkt me zo lastig! Je wil toch juist samen beleven dat het begint?! Moeilijk moeilijk. Denk dat je op dat moment gewoon moet doen wat goed voelt. Als jij het gevoel hebt dat je het nog wel een paar uurtjes uithoudt.. dan zou ik ff wachten, als je hem nodig hebt, gewoon bellen! Wel lastig hoor op 1,5 uur afstand, zou dan wel het zekere voor het onzekere nemen!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 wo 24 aug 2011 - 23:44

Voor de baby is alles gewassen. Ook qua knuffeltjes enzo. Ik draai steeds kleine wasjes van onze eigen kleding en handdoeken. En dan het bed nog maar eens verschonen haha.

Ik hoop dat het klopt wat je zegt. Dat je dan goed aanvoelt wanneer je moet bellen... Ik vind dat gewoon een spannend stukje. En hij ook. Hij is bang dat wanneer het als een speer gaat, hij de bavalling gaat missen. Het zal allemaal wel wat meevallen Laughing
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  myloon do 25 aug 2011 - 7:28

Ik wacht al de hele dag met spanning maar heb nog niets van Aggi of haar vriend gehoord.
Zij zou tevens volgende week mijn getuigen zijn op mijn huwelijk maar dat hangt er dus om.

Ik weet alleen dat het hartfilmpje van gister morgen goed was! Ze heeft mij gistermiddag gebeld en daarna heb ik niets meer gehoord! Haar vriend had wel 9 uur geleden op facebook geschreven dat ze bezig was met de bevalling.
Als ik wat hoor laat ik het jullie weten!

Jullie in iedergeval succes met jullie zwangerschap!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  myloon do 25 aug 2011 - 7:50

Ja ik heb net een telefoontje gehad van Aggi!

om 18:45 is R.oan geboren hij weeg 5,5 pond.

Agnes zal wanneer mogelijk zelf verder verslag doen!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 do 25 aug 2011 - 19:21

myloon schreef:Ja ik heb net een telefoontje gehad van Aggi!

om 18:45 is R.oan geboren hij weeg 5,5 pond.

Agnes zal wanneer mogelijk zelf verder verslag doen!

Wow wat goed. Gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed gaat met moeder en zoon!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  yes1984 do 25 aug 2011 - 19:21

@ Myloon,

Jij succes met de laatste voorbereidingen voor de trouwdag. En alvast heel veel plezier!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in augustus en september - Pagina 7 Empty Re: Uitgerekend in augustus en september

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 16 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum