Hoeveel vriendinnen/vrienden heb jij?
+39
RYW
Prayer
BJA
patjuhhh
Jezzie
Shisha
TNMN
Sterre
TGR
Rouxxxe
studiebol
Niekske
luenca
Kaboutertje
mzcharlotte
juffie001
Kabouter
Fearie
Roxi3
stargirl
Susan
Flinder
Vanillivi
Caramba
Sorella
Toet
Sugarfall
Lady4
Travelgurly
Sweety
Oasis
Sjonno
Moezie
NerdChic
Rush
Atelier Madame
Linnie1985
RioolSpook
snoep
43 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoeveel vriendinnen/vrienden heb jij?
[quote="snoep"]Het klopt dat ik mijzelf tegenspreek als ik zeg dat ik soms baal dat ik geen vriendinnen heb maar het soms ook niet kan schelen. Dat gevoel verschilt heel erg. Ik ben daarnaast ook helemaal niet goed in het aangaan van nieuwe contacten. Ik doe wel eens leuke dingen met meiden van school en van mijn werk, maar het blijft een beetje oppervlakkig. Ik nodig niemand echt thuis uit, heb in mijn achterhoofd zitten dat ik toch te min ben. Als ik ze te dichtbij laat dan komen ze er achter dat ik helemaal niet zo gezellig ben als wanneer ik gewoon een drankje doe na werktijd.. Het is misschien wel een soort van sociale angst ofzo? Of gewoon onzekerheid.. quote]
Ik herken het wel wat je schrijft over contacten aangaan. De psycholoog waar ik sinds kort kom constateerde dat ik een sociale fobie heb.
Ik heb er ook moeite mee om nieuwe mensen te leren kennen en de contacten die ik heb blijven niet hangen. De vrienden die ik eerder had liepen zo gauw het moeilijk werd weg, of wanneer ik bepaalde keuzes maakte (toevallig ook toen ik een relatie aanging met mijn vriend, mijn "vrienden" destijds begrepen niet wat ik met hem moest) wat voor mij keer op keer de bevestiging gaf dat niemand te vertrouwen is en dat ik niet de moeite waard ben om voor te vechten. Ik voel me ook absoluut niet op mijn gemak in een groep vreemden. Sinds een paar jaar heb ik (naast mijn relatie) een goede vriendin en een goede vriend. Zij hebben in moeilijke tijden "bewezen" dat ze niet weglopen, dat vind ik heel waardevol en ben ik niet gewend. Maar ik heb nog altijd moeite om me echt open te stellen, maar gelukkig prikken ze daar doorheen.
Ik herken het wel wat je schrijft over contacten aangaan. De psycholoog waar ik sinds kort kom constateerde dat ik een sociale fobie heb.
Ik heb er ook moeite mee om nieuwe mensen te leren kennen en de contacten die ik heb blijven niet hangen. De vrienden die ik eerder had liepen zo gauw het moeilijk werd weg, of wanneer ik bepaalde keuzes maakte (toevallig ook toen ik een relatie aanging met mijn vriend, mijn "vrienden" destijds begrepen niet wat ik met hem moest) wat voor mij keer op keer de bevestiging gaf dat niemand te vertrouwen is en dat ik niet de moeite waard ben om voor te vechten. Ik voel me ook absoluut niet op mijn gemak in een groep vreemden. Sinds een paar jaar heb ik (naast mijn relatie) een goede vriendin en een goede vriend. Zij hebben in moeilijke tijden "bewezen" dat ze niet weglopen, dat vind ik heel waardevol en ben ik niet gewend. Maar ik heb nog altijd moeite om me echt open te stellen, maar gelukkig prikken ze daar doorheen.
stargirl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10
Ik heb twee goede vriendinnen en daarnaast een aantal studiegenoten en oud-collega's waar ik leuk mee omga. Ik kan het ook goed vinden met de vrienden van mijn vriend.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb 4 vriendinnen die ik vanaf halverwege de middelbare school ken en ondanks dat ik bijna 100 km verderop woon toch nog steeds contact mee heb en ook echt probeer te onderhouden.
Ik heb de vriendenkring van mijn vriend erbij gekregen, met 2 dames kan ik het echt goed vinden en ga ik ook geregeld wat doen (de rest meestal in groepsverband) en nog wat vriendinnen van mijn HBO studie die ik af en toe spreek. Echt een 'beste' vriendin heb ik niet
Ik heb de vriendenkring van mijn vriend erbij gekregen, met 2 dames kan ik het echt goed vinden en ga ik ook geregeld wat doen (de rest meestal in groepsverband) en nog wat vriendinnen van mijn HBO studie die ik af en toe spreek. Echt een 'beste' vriendin heb ik niet
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een vriendengroep van 16 personen (dat zijn mijn 6 goede vriendinnen + hun aanhang en van de aanhang nog 2 vrienden) en buiten die vriendengroep heb ik nog aan aantal "losse" vriendinnen die ik ken van school of sport. Dan natuurlijk ook nog de vriendengroep van mijn vriend, maar die zie ik niet echt als mijn vrienden. Als het ooit uit zou gaan, heb ik waarschijnlijk niet de behoefte om die mensen nog te zien.
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Naast lieve kennissen echt goede vriendinnen, waar ik alles mee kan bespreken: 4. Het worden er steeds minder! Des te specialer zijn ze voor me. Met sommige mensen heb ik een klik, dan zijn we vriendinnen, en is het hartstikke leuk. Tot ik ze beter leer kennen en er na een paar jaar achterkom dat we toch niet zo heel goed bij elkaar passen.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Ik heb het idee dat er via het forum best veel vriendinnen ontstaan zijn.
Zelf heb ik een groep van 16 meiden via het forum leren kennen.
En sommige zie ik vrij regelmatig.
Ik vind dat echt heel erg leuk!
Ik beschouw Leaf als een goede vriendin, maar 't leuke is dus... Ik vond Leaf (als in.. ''Forumpersoonlijkheid''-Leaf) echt een trut
Gast- Gast
we zijn nog steeds met een clubje van 4, daarnaast wel vriendinnen maar niet zoals de andere 3.
samen met mijn vriend een club van 20 ongeveer, erg gezellig altijd!
samen met mijn vriend een club van 20 ongeveer, erg gezellig altijd!
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Ik heb 7 hele goede vriendinnen, daarnaast nog zo'n 20 andere mensen die ik echt als vriend(in) zie. Verder nog heel goede kennissen met wie ik vriendschappelijk om ga.
Ik ga een paar keer per jaar weekendjes weg met vriendinnen, met een vaste groep van 6 en met een wisselende groep van ongeveer 20. Daarnaast gaan we elk jaar met een groep van 10-15 op wintersport.
Aanhang van vriendinnen beschouw ik zelden als mijn vrienden.
Ik ga een paar keer per jaar weekendjes weg met vriendinnen, met een vaste groep van 6 en met een wisselende groep van ongeveer 20. Daarnaast gaan we elk jaar met een groep van 10-15 op wintersport.
Aanhang van vriendinnen beschouw ik zelden als mijn vrienden.
Gast- Gast
Vrienden met wie ik mijn twijfels bespreek en leuke nieuwtjes meteen vertel; 4. Verder vrienden die ik regelmatig spreek en bezoek; 7. Verder nog veel contacten, maar de kern zijn dus 11 mensen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik heb drie goede vriendinnen, twee ervan zie ik normaalgesproken wekelijks, maar het zijn geen vriendschappen waarin dat 'moet'. Dat vind ik prettig, want ik houd niet zo van allerlei vriendschappelijke verplichtingen.
Verder nog twee losse vriendinnen die ik wat minder zie, maar eigenlijk ook alles tegen kan zeggen. Daarnaast kan ik ook met een aantal meiden uit de vriendgroep van mijn vriend goed opschieten.
Verder nog twee losse vriendinnen die ik wat minder zie, maar eigenlijk ook alles tegen kan zeggen. Daarnaast kan ik ook met een aantal meiden uit de vriendgroep van mijn vriend goed opschieten.
Gast- Gast
Twellie schreef:Ik heb drie goede vriendinnen, twee ervan zie ik normaalgesproken wekelijks, maar het zijn geen vriendschappen waarin dat 'moet'. Dat vind ik prettig, want ik houd niet zo van allerlei vriendschappelijke verplichtingen.
Twellie, ik vind jou altijd zo leuk overkomen op het forum!
(Dat denk ik heel vaak als ik iets van je lees, dus ik denk: ik zeg het je even )
Gast- Gast
Ik denk dat ik zo'n 4 goede vriendinnen heb, en de rest zijn wel vriendinnen maar daar deel ik niet alles mee.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik heb zelf aardig wat vriendinnen: 4 hier in de stad/dichtbij die ik wekelijks zie/spreek, 1 die verhuisd is maar heel vaak spreek maar iets minder vaak zie (wel een hele goede vriendin). Daarnaast nog 2 collega's die ook vriendinnen zijn waar ik regelmatig mee ga stappen/borrelen. Ook heb ik nog 3 meiden waarmee we regelmatig uit eten gaan, in totaal met z'n zevenen dan. Heb ook nog een mannelijke vriend, ken ik inmiddels al 6 jaar. Dat maakt dus een stuk of 12
Ik ben best een sociaal type en ik kan niet zonder vriendinnen, maar als andere mensen daar anders over denken respecteer ik dat. Ik snap het alleen niet dat mensen hun vrienden/vriendinnen laten vallen als ze eenmaal een relatie krijgen. Met vriendinnen doe ik hele andere dingen en ik zou dat persoonlijk niet kunnen missen!
Oja ik ken trouwens 2 vriendinnen via het vorige forum en via hun ken ik ook weer mensen, dus via internet is ook gewoon een optie
Ik ben best een sociaal type en ik kan niet zonder vriendinnen, maar als andere mensen daar anders over denken respecteer ik dat. Ik snap het alleen niet dat mensen hun vrienden/vriendinnen laten vallen als ze eenmaal een relatie krijgen. Met vriendinnen doe ik hele andere dingen en ik zou dat persoonlijk niet kunnen missen!
Oja ik ken trouwens 2 vriendinnen via het vorige forum en via hun ken ik ook weer mensen, dus via internet is ook gewoon een optie
Laatst aangepast door Amazzonia op do 23 jun 2011 - 10:33; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Minneke schreef:Twellie schreef:Ik heb drie goede vriendinnen, twee ervan zie ik normaalgesproken wekelijks, maar het zijn geen vriendschappen waarin dat 'moet'. Dat vind ik prettig, want ik houd niet zo van allerlei vriendschappelijke verplichtingen.
Twellie, ik vind jou altijd zo leuk overkomen op het forum!
(Dat denk ik heel vaak als ik iets van je lees, dus ik denk: ik zeg het je even )
Goh, wat aardig dat je dat zegt, thanks!
Gast- Gast
Ik heb één beste vriend, twee hele goede vrienden, twee goede vriendinnen, een paar vrienden/vriendinnen en voor de rest een hele hoop kennissen.
Met elk van hen heb ik een heel andere band. Mijn beste vriend en ik vertellen elkaar alles. Terwijl ik mijn (hele) goede vrienden/vriendinnen ook veel vertel, maar lang niet alles. Met vrienden/vriendinnen heb ik vaak gewoon lol. Meestal in de kroeg. Diepzinnig zijn deze vriendschappen niet, al weet ik wel dat als er echt iets is, dat we er voor elkaar staan.
Met elk van hen heb ik een heel andere band. Mijn beste vriend en ik vertellen elkaar alles. Terwijl ik mijn (hele) goede vrienden/vriendinnen ook veel vertel, maar lang niet alles. Met vrienden/vriendinnen heb ik vaak gewoon lol. Meestal in de kroeg. Diepzinnig zijn deze vriendschappen niet, al weet ik wel dat als er echt iets is, dat we er voor elkaar staan.
Gast- Gast
ik heb er best veel. ik heb 1 beste vriendin al me hele leven. daarbuiten heb ik nog 3 vriendinnen die ver weg wonen maar al jaren mn vriendinnen zijn , of ik ze nou vaak zie of niet. heb nog n paar vriendinnen hier in de omgeving. stuk of 4/5. mijn buurjongen is ook een vriend. heb nog een goede vriend die ik als broer zie, en mn pleegmoeder is ook een hele goede vriendin. die zie ik dagelijks net als me buurjongen. ook heb ik nog een goede vriend wonen hier in breda, en een goede vriend in den bosch. is mn ex maar zijn nu alweer 4 jaar bevriend en zien elkaar 1 of 2 keer per jaar.daarbuiten heb ik heel wat collega's waar ik weleens wat mee afspreek of met meerdere. want dan is het echt, ons kent ons. of hoe dat heet.en mijn nichtje is ook een vriendin van me.
toch lijken meetings van hier me ook wel leuk, alleen zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen haha.
toch lijken meetings van hier me ook wel leuk, alleen zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen haha.
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ik heb het wel opvallend dat een aantal dames vriendinnen hebben verloren omdat zij hun relatie niet accepteerden... ik heb een vriendinnengroepje van de middelbare school, we zijn met 9 meiden (en nog wat 'losse' vriendinnen van sporten, studie etc) Met zijn 9 zijn we nu zo'n 9 jaar bevriend, een aantal ken ik al zo'n 15 jaar en twee meiden ken ik al vanaf de peuterspeelzaal. We zijn nu allemaal 27 en onze levens verschillen nu aardig (trouwen, kinderen etc) maar iedereen staat altijd voor elkaar klaar. Soms zien we elkaar twee maanden niet en dan weer drie keer in een week, net hoe het loopt. Als ik trouw, zijn ze mijn 8 bruidsmeiden, haha!
Ik ben wel één van de dames die vaker van kerel wisselt, de rest heeft al jaren en jaren dezelfde en het klikte niet altijd even goed tussen aanhang en vriendinnen (niet alleen bij mijn vriendjes) maar wij hebben altijd alles geaccepteerd, zolang de dame in kwestie gelukkig was met die kerel... toen A jaren geleden met J kwam aanzetten, vonden we hem arrogant, hij voelde zich te goed voor ons en hij had A onder de duim vonden we. Totdat een van ons haar verjaardag vierde. A was doodziek en had afgezegd en toen kwam J uit zichzelf toch even langs, dat vonden we zo lief! Inmiddels zijn ze gelukkig getrouwd maar mijn eerste vriendje kleineerde me, hij was echt een klootzak, maar ik was blind van liefde. Hij had een hekel aan mijn vriendinnen en zij aan hem, maar ze zijn me altijd blijven steunen. Zo hoort een vriendschap eigenlijk ook te zijn vind ik. Ik hoop dat we, als we achterin de 80 zijn, nog steeds samen op stap gaan, met de rollator ofzo
Ik ben wel één van de dames die vaker van kerel wisselt, de rest heeft al jaren en jaren dezelfde en het klikte niet altijd even goed tussen aanhang en vriendinnen (niet alleen bij mijn vriendjes) maar wij hebben altijd alles geaccepteerd, zolang de dame in kwestie gelukkig was met die kerel... toen A jaren geleden met J kwam aanzetten, vonden we hem arrogant, hij voelde zich te goed voor ons en hij had A onder de duim vonden we. Totdat een van ons haar verjaardag vierde. A was doodziek en had afgezegd en toen kwam J uit zichzelf toch even langs, dat vonden we zo lief! Inmiddels zijn ze gelukkig getrouwd maar mijn eerste vriendje kleineerde me, hij was echt een klootzak, maar ik was blind van liefde. Hij had een hekel aan mijn vriendinnen en zij aan hem, maar ze zijn me altijd blijven steunen. Zo hoort een vriendschap eigenlijk ook te zijn vind ik. Ik hoop dat we, als we achterin de 80 zijn, nog steeds samen op stap gaan, met de rollator ofzo
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik heb 4 vriendinnen (waarvan 1 in het buitenland) die eigenlijk alles wel van me weten en drie daarvan zie ik echt heel regelmatig. Daarnaast nog 3 vriendinnen die ik iets minder vaak zie maar ik weet dat ik bij ze terecht kan.
En daarna nog wel wat meiden die ik af en toe spreek maar meer met gezamelijke dingen, ik vind het schatten maar zou ze niet voor alles bellen.
Verder heb ik ook wel contact met wat vrienden maar dat is gewoon gezellig op verjaardag en in de kroeg ook dit zijn schatten maar zou ik niet bellen als ik me slecht voel
En daarna nog wel wat meiden die ik af en toe spreek maar meer met gezamelijke dingen, ik vind het schatten maar zou ze niet voor alles bellen.
Verder heb ik ook wel contact met wat vrienden maar dat is gewoon gezellig op verjaardag en in de kroeg ook dit zijn schatten maar zou ik niet bellen als ik me slecht voel
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik heb 5 vriendinnen en 1 vriend. De één zie en spreek ik wat vaker dan de ander, dat verschilt ook een beetje per periode. Maar ik zie en spreek ze iig wel regelmatig. Sinds ik met m'n vriend ben, ben ik wel wat vriendschappen kwijt geraakt maar dat heeft niet zozeer met mijn vriend te maken maar meer met verandering van levens en uit elkaar groeien.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben even gaan tellen en ik kom uit op 20. En dan zijn dat echte vrienden en vriendinnen. Niet mensen waar ik af en toe mee naar de bios ga.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Lastig om te zeggen vind ik! Ik heb een handje vol hele goede vriend(inn)en waar ik alles tegen kan en durf te zeggen en veel dingen mee doe en deel. Daarentegen heb ik geen 'beste vriendin' met wie ik al mijn diepste geheimen deel en die ik dagelijks bel of sms. Dat hoeft voor mij ook niet. Ik weet bij wie ik terecht kan als ik raad wil of een luisterend oor, maar dat ligt dus bij verschillende mensen.
Ook veranderen vriendschappen af en toe, waardoor sommige mensen meer kennissen zijn geworden jammer genoeg. Maar er komen ook weer nieuwe vriendschappen voor in de plaats gelukkig!
Edit: en buiten dat handje vol hele goede vriend(inn)en heb ik nog een boel vriend(inn)en/kennissen waarmee ik ook dingen deel en af en toe wat leuks mee doe.
Ook veranderen vriendschappen af en toe, waardoor sommige mensen meer kennissen zijn geworden jammer genoeg. Maar er komen ook weer nieuwe vriendschappen voor in de plaats gelukkig!
Edit: en buiten dat handje vol hele goede vriend(inn)en heb ik nog een boel vriend(inn)en/kennissen waarmee ik ook dingen deel en af en toe wat leuks mee doe.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Heb zelf 2 'beste' vriendinnen die ik zelfs snachts nog kan bellen als er echt wat is. En dit voor mij ook zo vertrouwd voelt dat ik dat ook doe! Daarnaast heb ik nog 4 vriendinnen van de verpleegkunde opleiding , hun spreek ik niet dagelijk maar zien elkaar zeker 1x per 3 weken en bellen regelmatig. Verder hebben mijn partner en ik een vrienden groep bestaande uit 3 setjes en 2 losse mensen. Allemaal heel dierbaar en komen regelmatig een bakkie doen,gaan we de stad mee in ect.
Tijdens de periodes dat Sander lang weg is (uitzendingen van een half jaar) kom je er heel goed achter wie je echte vrienden zijn en dat zijn er in ons geval een hele groep en dat is echt een rijk gevoel! Zomaar langskomen met een bord eten zodat ik niet hoefde te koken, kerstavond met een doos tissues op je bank ploffen zodat ik niet alleen naar all you need is love hoefde te kijken Een vriend die hier elke week mee kwam eten en daarna de post mee nam. S'ochtens elkaar even op kunnen bellen om alleen maar goedemorgen te zeggen en zo kan ik nog wel een een a-4tje volschrijven
Al met al een boel, al moet ik wel zeggen dat het met een wisselende baan (24 uurszorg) een partner die regelmatig weg is, 2 kids inmiddels wel een uitdaging wordt om de vriendschappen goed bij te houden.. Echter als je dan weer bij elkaar bent voelt het meteen goed dus hoef je elkaar ook niet elke week te zien bijvoorbeeld.
Tijdens de periodes dat Sander lang weg is (uitzendingen van een half jaar) kom je er heel goed achter wie je echte vrienden zijn en dat zijn er in ons geval een hele groep en dat is echt een rijk gevoel! Zomaar langskomen met een bord eten zodat ik niet hoefde te koken, kerstavond met een doos tissues op je bank ploffen zodat ik niet alleen naar all you need is love hoefde te kijken Een vriend die hier elke week mee kwam eten en daarna de post mee nam. S'ochtens elkaar even op kunnen bellen om alleen maar goedemorgen te zeggen en zo kan ik nog wel een een a-4tje volschrijven
Al met al een boel, al moet ik wel zeggen dat het met een wisselende baan (24 uurszorg) een partner die regelmatig weg is, 2 kids inmiddels wel een uitdaging wordt om de vriendschappen goed bij te houden.. Echter als je dan weer bij elkaar bent voelt het meteen goed dus hoef je elkaar ook niet elke week te zien bijvoorbeeld.
Gast- Gast
June schreef:Snoep, ik begrijp dat het heel vervelend is als je vriendinnen niet achter je keuzes staan, maar ik denk dat ze die dingen over je vriend wel gezegd hebben uit bezorgdheid om jou. Niet dat je er nu nog iets aan hebt, maar mijn haren gaan altijd een beetje overeind staan als iemand geen vriendinnen meer heeft, doordat ze een vriend heeft. Natuurlijk geloof ik dat het voor een groot deel aan hen ligt, maar ik geloof ook dat dit voor een deel aan jou ligt. Als die vriendschappen echt belangrijk voor je waren, had je ook af kunnen spreken om het niet te hebben over je vriend. Ik heb ook een aantal vriendinnen bij wie ik niet helemaal achter hun relatie sta, maar op een gegeven moment heb ik besloten dat ik het daar dan maar niet over wil hebben. Ik luister rustig als het over de partners gaat, ik denk er het mijne van en laat het rusten. Ik geef mijn mening gewoon niet meer. Uiteraard kan ik niet inschatten of jouw ex-vriendinnen dat ook hadden kunnen/willen doen, maar ik maak uit je bericht niet echt op dat jullie geprobeerd hebben elkaar te begrijpen en ik krijg het gevoel dat jij jezelf wel erg gemakkelijk slachtoffer maakt van de situatie (ik ken de situatie niet natuurlijk, dit is puur wat ik op maak uit jouw bericht).
Verder denk ik dat het voor iedereen gezond is om contacten te hebben naast je relatie. Jammer dat het oproepje op het vorige forum niet heeft gewerkt, maar probeer het hier gewoon nog eens! Niet iedereen is hetzelfde, even spontaan, maar uiteindelijk komt er vast een moment waarop jij jezelf kunt zijn. Of ga anders eens naar een meeting die een beetje in de buurt is. Dan hoef je zelf niet direct moeilijke afspraken te maken en kun je een beetje opgaan in de groep.
Ik denk dat jij prima wat mensen om je heen kunt verzamelen, maar ik krijg het gevoel dat jij je wel erg gemakkelijk overal bij neerlegt:Als jij besluit afstand te nemen, vind ik het logisch dat je vriendinnen denken dat jij wel weer contact opneemt als je daar behoefte aan hebt.snoep schreef:Toen mijn gevoelens voor mijn vriend groeiden en ik van hem begon te houden, heb ik afstand genomen met mijn vriendinnen tot we uiteindelijk geen contact meer hadden, er kwam ook niets van de andere kant overigens.Goed om een beetje zelfkennis te hebben, maar daar ga je toch niet mee akkoord? Kom op, dat kun je heus wel, dat moet je gewoon wat vaker doen!snoep schreef:Ik ben daarnaast ook helemaal niet goed in het aangaan van nieuwe contacten.Het is allemaal heel vanzelfsprekend misschien, maar dan had je er nog steeds wel iets aan kunnen doen.snoep schreef:Doordat ik mijn eerdere vriendinnen ben kwijt geraakt is het vanzelf zo gegroeid dat ik altijd samen ben met mijn vriend.
Je moet het natuurlijk allemaal zelf weten, maar ik denk dat jij prima wat leuke contacten op kunt doen (misschien met wat meer moeite dan iemand anders) als je er maar in gelooft en je er niet bij neerlegt 'dat het nou eenmaal zo is'. Daar geloof ik namelijk niet in.
Heel veel succes
Bedankt voor je uitgebreide en directe reactie Het is niet mijn bedoeling om een slachtofferrol aan te nemen.. Ik besef heel goed dat het met mijn ex-vriendinnen anders had afgelopen als ik er voor had gekozen om het los te laten dat ze mijn vriend niet moesten. Ondanks dat ik het jammer vind dat ik ze kwijt ben geraakt, sta ik nog steeds achter de keuze dat ik afstand nam.
Dat mijn vriend en ik vanzelf zo close zijn geworden dat we bijna elk vrij moment samen zijn, dat heb ik nooit als beperkend ofzo ervaren. Nog steeds niet. Ik vind het heerlijk als hij om me heen is en ik heb dan echt het gevoel dat ik niemand anders nodig heb, althans geen andere diepere vriendschappen. En toch knaagt het toch, vooral omdat ik denk dat het raar is en wellicht ongezond (maar zo voel ik dat zelf niet in ieder geval).
Ik doe eigelijk wel nieuwe contacten op maar hou ze steeds op een afstand, dat gaat vanzelf lijkt wel. Ene kant omdat ik de behoefte niet altijd heb, slechts af en toe. En aan de andere kant omdat ik altijd een beetje denk: ze gaan alleen met je om omdat ze het zielig vinden je niet mee te vragen, etc. Ik denk heel negatief over mijzelf helaas. Daar probeer ik ook wel aan te werken hoor..
De contacten naast mijn vriend zijn er dus wel, maar geen diepere vriendschappen..
snoep- Fluisteraar
- Aantal berichten : 17
Punten : 33
Registratiedatum : 30-05-11
Ik heb 4 goede vrienden in Nederland (waar van 1 mijn zusje is), al is dit contact wel wat lastiger geworden. Heb helaas een aantal goede vrienden verloren toen ik emigreerde. Daarnaast heb ik nog een aantal kennissen in NL die ik soms spreek over de email/sms. Ik ben niet vaak in Nederland dus het verwaterd wel wat helaas.
Daarnaast heb ik hier 4 vriendinnen, al ken ik die nog niet heel erg lang. Ik ga ook goed om met een aantal vrienden van mijn vriend's vriendengroep.
Niet heel veel, er is altijd ruimte voor meer vind ik zelf.
Daarnaast heb ik hier 4 vriendinnen, al ken ik die nog niet heel erg lang. Ik ga ook goed om met een aantal vrienden van mijn vriend's vriendengroep.
Niet heel veel, er is altijd ruimte voor meer vind ik zelf.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
RioolSpook schreef:Ik heb ook geen vrienden of vriendinnen meer. Toen ik vorig jaar iets met mijn vriend kreeg hebben mijn 3 vriendinnen en beste vriend me heel duidelijk laten vallen omdat ze hem geen goede vriend voor mij vonden. Zijn baan en auto waren niet goed genoeg o.a.. Soms voel ik me inderdaad hetzelfde als jij: sneu en alleen. Ik ben ook best slecht in het onderhouden van contacten en het aangaan van contacten.
Dat vind ik wel een beetje raar hoor, je vriendschappen laten vallen voor je vriend. Bij mij zou er dan wel een lampje gaan branden hoor, 4 vrienden!!! Bij mij zijn vriendschappen belangrijker dan een relatie. Als mijn vrienden mijn vriend niet mag, tja, dan gaan mn vrienden voor.
Ik heb zelf 1 beste vriend, die spreek ik vrijwel elke dag wel. Daarnaast nog 2 andere goede vrienden, en een paar wat oppervlakkige contacten.
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel echte vrienden / vriendinnen heb jij?
» Verhuizen & Vrienden
» Hoeveel vrienden heb jij?
» Incasseringsvermogen bij vrienden
» Vrienden verliezen.
» Verhuizen & Vrienden
» Hoeveel vrienden heb jij?
» Incasseringsvermogen bij vrienden
» Vrienden verliezen.
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: