Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers
Pagina 33 van 40
Pagina 33 van 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
Zo.. druk geweest!! Keuken is gepoetst, gelijk de koelkast van binnen weer even mee gepakt! Wc en halletje gedaan, ramen gelapt binnen, 2 wassen gedraaid, een handwasje babywas gedaan, tussendoor nog wat gegeten en nu ga ik even was opvouwen en de babywas uitspoelen en ophangen. Daarna pak ik gelijk de babykamer nog even mee, even snel de meubels weer afnemen, gelukkig is de kamer vrij leeg qua accesoires dus ben zo klaar! Denk dat ik rond half 4 helemaal klaar ben met alles, heerlijk gevoel!!
Ben overigens nog niet eens naar de winkels geweest, maar goed... is opzich ook alleen maar tijdverdrijf dus dat makat niet uit!!
@Kruumel, wij hebben onze meisjesnaam al heel lang, wij konden over een jongensnaam niet eens worden. Uiteindelijk hebben we beide een lijst gemaakt met namen die we leuk vonden. Dat moesten er dan wel eeen stuk of 20 zijn. We hebben elkaars lijstjes toen genomen en de namen wie we echt vreselijk vonden doorgestreept. Bij mijn lijstje bleven er 4 over en bij het lijstje van mijn man bleven er uiteindelijk 7 over. We hebben toen een weekje genomen om over die namen na te denken en er een beetje aan proberen te wennen en ineens konden we toen niet meer kiezen tussen 3 namen die we beide leuk vonden!!
@FIebje, ik heb ook een hele tijd last gehad van S.I. gewricht, loop jij er voor bij de fysiotherapeut?
Ben overigens nog niet eens naar de winkels geweest, maar goed... is opzich ook alleen maar tijdverdrijf dus dat makat niet uit!!
@Kruumel, wij hebben onze meisjesnaam al heel lang, wij konden over een jongensnaam niet eens worden. Uiteindelijk hebben we beide een lijst gemaakt met namen die we leuk vonden. Dat moesten er dan wel eeen stuk of 20 zijn. We hebben elkaars lijstjes toen genomen en de namen wie we echt vreselijk vonden doorgestreept. Bij mijn lijstje bleven er 4 over en bij het lijstje van mijn man bleven er uiteindelijk 7 over. We hebben toen een weekje genomen om over die namen na te denken en er een beetje aan proberen te wennen en ineens konden we toen niet meer kiezen tussen 3 namen die we beide leuk vonden!!
@FIebje, ik heb ook een hele tijd last gehad van S.I. gewricht, loop jij er voor bij de fysiotherapeut?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
happydobby: Die schatting is van vorige week dinsdag. Hij heeft geen schatting gedaan nog voor de 40 weken. morgen mag ik weer naar de gynaecoloog en zal het vragen!
Ik moet je eerlijk zeggen dat ons kindje zoveel beweegt dat we eigenlijk niet weten hoe ze ligt. Haar hoofd ligt altijd boven, maar de voeten liggen dan weer onder, dan weer in mijn zij. Ook de rug is elk moment van de dag op een andere plek te vinden.!
Pien: Gefeliciteerd met je 40 weken! Wat fijn dat je zo'n harde trap kreeg. Die spanning is verschrikkelijk dan.
Fiebje: Hahaha, jij noemt gewoon de namen die bij ons op 1 en 2 stonden! Grappig! Wij gaan niet vernoemen. Ik zou het wel willen, maar mijn oma uit Spanje heeft niet zo'n gangbare naam, dus dan ben ik bang dat ons kindje daarmee gepest gaat worden.
Jullie wel?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ons kindje zoveel beweegt dat we eigenlijk niet weten hoe ze ligt. Haar hoofd ligt altijd boven, maar de voeten liggen dan weer onder, dan weer in mijn zij. Ook de rug is elk moment van de dag op een andere plek te vinden.!
Pien: Gefeliciteerd met je 40 weken! Wat fijn dat je zo'n harde trap kreeg. Die spanning is verschrikkelijk dan.
Fiebje: Hahaha, jij noemt gewoon de namen die bij ons op 1 en 2 stonden! Grappig! Wij gaan niet vernoemen. Ik zou het wel willen, maar mijn oma uit Spanje heeft niet zo'n gangbare naam, dus dan ben ik bang dat ons kindje daarmee gepest gaat worden.
Jullie wel?
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb net gebeld naar de verloskundige, ze verwacht dat het niets met me zwangerschap te maken heeft. maar eerder met me lever of nieren. omdat de pijn boven me baarmoeder zit. ik heb nu een voorschrift gekregen en moet 5 uur weer terug bellen hoe het gaat
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
@Joyce, ik zou je huisarts even bellen!
Pien- Ratel
Pien: Ik heb hier ook nog een huis waar gepoetst mag worden !
Ik loop idd bij een bekkenpeut. Heb ook zo'n band die ik om kan doen als ik verdere stukken moet lopen, bijvoorbeeld met boodschappen doen. Door alle verplichte rust ging het de afgelopen week best goed. Maar sinds gisteren is de pijn weer terug. Heb zoiezo ook pijn aan de onderkant, zal de baby wel zijn die verder aan het indalen is. Heb soms het gevoel dat het eruit valt (ging het maar zo makkelijk )
Mizzie: De meidennaam hebben we wel vernoemd naar de overleden moeder van mijn man. Niet de volledige naam maar een verbastering ervan. Misschien dat we meerdere namen geven dan vernoemen we de opa's wel, maar in zijn roepnaam niet. Mijn vader en schoonvader hebben nou niet echt leuke namen. Mijn man houdt van ouderwetse namen: Leen, Klaas etc... ik vind ze verschrikkelijk! We willen in ieder geval geen naam die in de top 20 staat. En ik wil de naam niet makkelijk kunnen verkleinen of gek op kan rijmen. De eisenlijst wordt steeds langer waardoor het steeds moelijker wordt. Hadden we een leuke jongensnaam komen we op een verjaardag heet een jongetje ook zo en dat was me toch een vervelend kind. Dus op de terug weg in de auto zei m'n man gelijk: Die naam wordt het dus niet he!
Joyce: Goed dat je even hebt gebeld. Je idd rustig houden. Heb je ook pijn met plassen? Of kan je het moeilijk ophouden?
Ik loop idd bij een bekkenpeut. Heb ook zo'n band die ik om kan doen als ik verdere stukken moet lopen, bijvoorbeeld met boodschappen doen. Door alle verplichte rust ging het de afgelopen week best goed. Maar sinds gisteren is de pijn weer terug. Heb zoiezo ook pijn aan de onderkant, zal de baby wel zijn die verder aan het indalen is. Heb soms het gevoel dat het eruit valt (ging het maar zo makkelijk )
Mizzie: De meidennaam hebben we wel vernoemd naar de overleden moeder van mijn man. Niet de volledige naam maar een verbastering ervan. Misschien dat we meerdere namen geven dan vernoemen we de opa's wel, maar in zijn roepnaam niet. Mijn vader en schoonvader hebben nou niet echt leuke namen. Mijn man houdt van ouderwetse namen: Leen, Klaas etc... ik vind ze verschrikkelijk! We willen in ieder geval geen naam die in de top 20 staat. En ik wil de naam niet makkelijk kunnen verkleinen of gek op kan rijmen. De eisenlijst wordt steeds langer waardoor het steeds moelijker wordt. Hadden we een leuke jongensnaam komen we op een verjaardag heet een jongetje ook zo en dat was me toch een vervelend kind. Dus op de terug weg in de auto zei m'n man gelijk: Die naam wordt het dus niet he!
Joyce: Goed dat je even hebt gebeld. Je idd rustig houden. Heb je ook pijn met plassen? Of kan je het moeilijk ophouden?
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
fiebje: ik heb geen pijn bij he plassen, niet wat betreft het branderige gevoel. omdat je toch een soort van perst trekt dat vreselijk door naar me rug en zij, dus in die zin doet het wel zeer.....
ik ga me bed in, en zometeen weer terug bellen...wordt vervolgd......
ik ga me bed in, en zometeen weer terug bellen...wordt vervolgd......
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik heb het bij H. op het laatste gehad van de zwangerschap!
Mijn man dacht bijna dat ik doodging, zoveel pijn had ik.
Je kunt je dan totaal geen houding meer geven, je kunt niks, alles doet zeer.
Bij mij weten ze nog steeds niet wat het nu was, na een aantal uur zwakte het af....
Was bij mij ook geen blaasontsteking.
Mijn man dacht bijna dat ik doodging, zoveel pijn had ik.
Je kunt je dan totaal geen houding meer geven, je kunt niks, alles doet zeer.
Bij mij weten ze nog steeds niet wat het nu was, na een aantal uur zwakte het af....
Was bij mij ook geen blaasontsteking.
Gast- Gast
Controle zit er weer op. CTG was goed, bloeddruk blijft aan de hoge kant. Er zat een spoortje eiwit in mijn urine, maar dat schijnt te mogen.
Morgen weer gewone zwangerschapscontrole, ben benieuwd...
Gast- Gast
Mizzie, vervelend dat ze niet goed ligt. blijkbaar heeft ze alle ruimte om te bewegen.
Hier is ons kindje al volledig ingedaald en het kan dus ook geen kant meer op. Bij mij zijn mijn ribben bont en blauw geloof ik.
Pien, jij hebt energie, jeetje zeg.
Joyce, boven de 38 graden is koorts, tussen 37,5 en 38 is verhoging. Ik zou je huisarts bellen en paracetamol nemen.
Paracetamol verlaagd namelijk de koorts.
Kruumel, jammer dat je man het niks vind. Ik had geluk, ik had de meisjesnaam al heel lang in mijn hoofd en hij vond het ook leuk.
Ik had nog een meisjesnaam die ik ook leuk vond alleen in nederland spreken ze het verkeerd uit dus hij vond dat niet zo.
Verder kwam mijn vriend met een jongensnaam en die vond ik ook leuk, we hebben nog wel namensites doorlopen maar niks meer gezien wat we leuker vonden.
Hier is ons kindje al volledig ingedaald en het kan dus ook geen kant meer op. Bij mij zijn mijn ribben bont en blauw geloof ik.
Pien, jij hebt energie, jeetje zeg.
Joyce, boven de 38 graden is koorts, tussen 37,5 en 38 is verhoging. Ik zou je huisarts bellen en paracetamol nemen.
Paracetamol verlaagd namelijk de koorts.
Kruumel, jammer dat je man het niks vind. Ik had geluk, ik had de meisjesnaam al heel lang in mijn hoofd en hij vond het ook leuk.
Ik had nog een meisjesnaam die ik ook leuk vond alleen in nederland spreken ze het verkeerd uit dus hij vond dat niet zo.
Verder kwam mijn vriend met een jongensnaam en die vond ik ook leuk, we hebben nog wel namensites doorlopen maar niks meer gezien wat we leuker vonden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
ProudMama schreef:Controle zit er weer op. CTG was goed, bloeddruk blijft aan de hoge kant. Er zat een spoortje eiwit in mijn urine, maar dat schijnt te mogen.
Fijn dat de CTG goed was. Hoeveel mag je nog stijgen met je bloeddruk voor ze ingrijpen?
Idd klein beetje eiwit mag, vinden ze niet schrikbarend.
Fiebje- Prater
@PM: Fijn dat de controle goed was!
Hoe hoog is je bloeddruk?
Ik zat met medicijnen altijd rond de 150/100, later zelfs 170/110, maar toen werd ik ook opgenomen. Ik had al heel vroeg eiwitten in de urine, maar doordat het bloed altijd goed was, deden ze verder niks. Tot de laatste keer dan. De andere keren mocht ik gewoon weer naar huis.
Hoe hoog is je bloeddruk?
Ik zat met medicijnen altijd rond de 150/100, later zelfs 170/110, maar toen werd ik ook opgenomen. Ik had al heel vroeg eiwitten in de urine, maar doordat het bloed altijd goed was, deden ze verder niks. Tot de laatste keer dan. De andere keren mocht ik gewoon weer naar huis.
Gast- Gast
Pien, misschien is dat nog een optie... maar het lijstje van mijn man heeft maar 3 namen. Mijn lijstje heeft er 12 geloof ik. Misschien kunnen we ieder een lijstje van 10 opstellen.
Happydobby, wat fijn zeg dat jullie elkaars namen wel leuk vinden! Jongensnamen zijn hier geen probleem, hebben er zelfs 2 die we beide leuk vinden. Maar die meisjesnaam... Ik heb gezegd dat ik mijn lijstje (waar zijn namen ook bij staan) vannacht onder het kussen van mn man leg, en dat we morgen dan weten welke naam het gaat worden.
Hazeltje, dat denk ik inderdaad dus ook... er zijn heel veel mensen die zeggen dat het geslacht waar je geen naam voor hebt/de naam niet 100% leuk vindt, dat het dat niet wordt, maar ik geloof er geen barst van!
Happydobby, wat fijn zeg dat jullie elkaars namen wel leuk vinden! Jongensnamen zijn hier geen probleem, hebben er zelfs 2 die we beide leuk vinden. Maar die meisjesnaam... Ik heb gezegd dat ik mijn lijstje (waar zijn namen ook bij staan) vannacht onder het kussen van mn man leg, en dat we morgen dan weten welke naam het gaat worden.
Hazeltje, dat denk ik inderdaad dus ook... er zijn heel veel mensen die zeggen dat het geslacht waar je geen naam voor hebt/de naam niet 100% leuk vindt, dat het dat niet wordt, maar ik geloof er geen barst van!
Gast- Gast
Namen stonden hier vrij snel vast, de ene zeker.
Doopnamen was iets lastiger, maar zijn we ook helemaal uitgekomen. Ze staan zelfs al op de proefdruk van het geboortekaartje en het voelt helemaal goed!
Doopnamen was iets lastiger, maar zijn we ook helemaal uitgekomen. Ze staan zelfs al op de proefdruk van het geboortekaartje en het voelt helemaal goed!
Gast- Gast
Ik moet nog steeds op zoek naar een drukker!!! Deze week maar eens doen.
Net de verlos gebeld voor de uitslag van de kweek, maar deze was vervuild.
Moest eerst woensdag opnieuw urine inleveren, maar ze belde net terug.
Of ik toch maar langs wil komen, dan plaatsen ze een catheter. En kan ze ook nog even naar de baby kijken en de rest omdat het nog niet weg is.
Net de verlos gebeld voor de uitslag van de kweek, maar deze was vervuild.
Moest eerst woensdag opnieuw urine inleveren, maar ze belde net terug.
Of ik toch maar langs wil komen, dan plaatsen ze een catheter. En kan ze ook nog even naar de baby kijken en de rest omdat het nog niet weg is.
Fiebje- Prater
Zooo... heb de hele mand strijkwas weggewerkt! Dik 2 uur gestreken... de strijkplank zal wel denken dat ik ziek ben of zo... hij is nog nooit zo lang gebruikt.
Voelt wel goed, weer een klusje af, alle babywas is nu gewassen en gestreken in de kast aanwezig. Straks nog effe het hemeltje strijken, maar dat doe ik na het eten, heb nu pijn aan mn pols.
Ik ben ook zo langzamerhand alle spulletjes aan het verzamelen voor de ziekenhuistas, kan deze week dus ook ingepakt worden.
Heb gisteren tegen mn man gezegd dat de box komende week ook in elkaar gezet mag worden.
We komen er wel!
Voelt wel goed, weer een klusje af, alle babywas is nu gewassen en gestreken in de kast aanwezig. Straks nog effe het hemeltje strijken, maar dat doe ik na het eten, heb nu pijn aan mn pols.
Ik ben ook zo langzamerhand alle spulletjes aan het verzamelen voor de ziekenhuistas, kan deze week dus ook ingepakt worden.
Heb gisteren tegen mn man gezegd dat de box komende week ook in elkaar gezet mag worden.
We komen er wel!
Gast- Gast
@Kruumel: Herkenbaar, heb wat uurtjes gestreken, heerlijk. Vandaag eigenlijk ook moeten doen, maar heb niet zoveel puf.
Onze box staat sinds zaterdag!
Vandaag enveloppen zitte schrijven voor de kaartjes, is dat ook maar weer klaar...
@Fiebje: Met catheriseren weten ze zeker dat het steriel gebeurt, dat er geen bacterie van buitenaf bij zit.
Vond het overigens geen prettig gevoel.
Onze box staat sinds zaterdag!
Vandaag enveloppen zitte schrijven voor de kaartjes, is dat ook maar weer klaar...
@Fiebje: Met catheriseren weten ze zeker dat het steriel gebeurt, dat er geen bacterie van buitenaf bij zit.
Vond het overigens geen prettig gevoel.
Gast- Gast
Ik heb stickers gekocht, en een bestandje gemaakt op de computer.
Ik heb een paar weken geleden de stickers en postzegels al op de enveloppen geplakt. Ze liggen al klaar.
Ik heb een paar weken geleden de stickers en postzegels al op de enveloppen geplakt. Ze liggen al klaar.
Gast- Gast
Ik kwam er niet uit met die printer, en had geen zin om te blijven tobben. Dus gewoon maar geschreven. Kom je de dag ook een beetje door joh
Gast- Gast
Kruumel, hopelijk hebben jullie morgen een meisjesnaam.
Fiebje, mooi dat je direct even kan komen, met eenmalige catheterisatie hebben ze gelijk goede urine.
Kruumel, de box staat hier nu een week. Waarschijnlijk gebruik je dat ding de eerste weken toch niet maarja, het staat wel leuk.
PM, wij doen de adressen digitaal op stickers. scheelt een hoop strijken.
Nog niks gehoord van schuddebuikje.
Fiebje, mooi dat je direct even kan komen, met eenmalige catheterisatie hebben ze gelijk goede urine.
Kruumel, de box staat hier nu een week. Waarschijnlijk gebruik je dat ding de eerste weken toch niet maarja, het staat wel leuk.
PM, wij doen de adressen digitaal op stickers. scheelt een hoop strijken.
Nog niks gehoord van schuddebuikje.
Happydobby- Ratel
Haha ja, tijdverdrijf...
Er zijn heel veel mensen die me steeds vragen of ik de tijd een beetje om krijg. Ik weet niet hoe het kan maar ik verveel me echt nooit. Ik vraag me wel eens af hoe ik ooit 40 uur kon werken, haha.
Er zijn heel veel mensen die me steeds vragen of ik de tijd een beetje om krijg. Ik weet niet hoe het kan maar ik verveel me echt nooit. Ik vraag me wel eens af hoe ik ooit 40 uur kon werken, haha.
Gast- Gast
Happydobby schreef:PM, wij doen de adressen digitaal op stickers. scheelt een hoop strijken.
Gast- Gast
whahaha!!! Kom niet meer bij van het lachen hier... En dat is niet fijn met continu harde buiken!!ProudMama schreef:Happydobby schreef:PM, wij doen de adressen digitaal op stickers. scheelt een hoop strijken.
Pien- Ratel
Pien schreef:whahaha!!! Kom niet meer bij van het lachen hier... En dat is niet fijn met continu harde buiken!!ProudMama schreef:Happydobby schreef:PM, wij doen de adressen digitaal op stickers. scheelt een hoop strijken.
Hahahahaha.
Gast- Gast
Niet te hard lachen, dan breken je vliezenPien schreef:whahaha!!! Kom niet meer bij van het lachen hier... En dat is niet fijn met continu harde buiken!!ProudMama schreef:Happydobby schreef:PM, wij doen de adressen digitaal op stickers. scheelt een hoop strijken.
Gast- Gast
Ohh wat erg, ik bedoel schrijven, maar dat komt omdat iedereen hier vanmiddag had zitten strijken.
Happydobby- Ratel
Pagina 33 van 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken