Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers
Pagina 26 van 40
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
[quote="HappydobbyBij de kraamzorg vragen ze wel naar dat soort dingen en ze schrijven je wensen op papier.[/quote]
Hier ook zo, en de kraamverzorgster zelf vroeg mij ook dat soort dingen zelf nog eens. Of ik visite boven wilde laten komen tijdens het voeden/kolven. Voeden maakte me niet uit, maar kolven wilde ik absoluut niet dat er dan mensen naar boven kwamen. Dat soort dingen kun je dan aangeven.
Hier ook zo, en de kraamverzorgster zelf vroeg mij ook dat soort dingen zelf nog eens. Of ik visite boven wilde laten komen tijdens het voeden/kolven. Voeden maakte me niet uit, maar kolven wilde ik absoluut niet dat er dan mensen naar boven kwamen. Dat soort dingen kun je dan aangeven.
Gast- Gast
Ik ben in het ziekenhuis bevallen rond 5:00 en we hebben rond 7:30 onze ouders gebeld dat ik was bevallen. Omdat ik toen nog moest douchen e.d hebben wij onze ouders niet naar het ziekenhuis laten komen. We hebben ze gebeld toen we rond 13:30 weer thuis waren en toen zijn ze ook langsgekomen. Zo hebben wij de eerste uren heerlijk met zn 3en door kunnen brengen en hoefde ik niet bang te zijn dat ouders of schoonmoeder binnen zou komen als ik aan het douchen was oid (daarnaast was de kraamsuite 1 groot slagveld want veel bloed verloren).
Mijn schoonmoeder heeft wel een sleutel maar gebruikt deze gelukkig alleen in de vakanties. Ze is wel 1x onaangekondigd langsgekomen (zat toen net te kolven). Mijn man heeft haar toen op de gang laten wachten en gezegd dat ze voortaan even moet bellen als ze langskomt om dit soort situaties te vermijden. Gelukkig houden alle ouders zich daaraan!
Mijn schoonmoeder heeft wel een sleutel maar gebruikt deze gelukkig alleen in de vakanties. Ze is wel 1x onaangekondigd langsgekomen (zat toen net te kolven). Mijn man heeft haar toen op de gang laten wachten en gezegd dat ze voortaan even moet bellen als ze langskomt om dit soort situaties te vermijden. Gelukkig houden alle ouders zich daaraan!
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
daarom hoop ik ook dat ik snachts beval dan ligt iedereen op bed.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
de vrouw van de intake had wel het e.e.a. op papier gezet. Maar kreeg ook nog een a-4 met afspraken in huis. Die moeten m'n man en ik nog invullen.
Zodra de weeën weg zijn mag ik gewoon nog werken zei de verlos. Gaat ook best goed, heb er vandaag maar een paar lichte gehad. Alleen de harde buiken nemen nog niet af.
Grrrrrrrrr wordt altijd zo agressief van dat fotoboek programma, ben ik bijna klaar slaat het niet meer op en loopt het vast
Zodra de weeën weg zijn mag ik gewoon nog werken zei de verlos. Gaat ook best goed, heb er vandaag maar een paar lichte gehad. Alleen de harde buiken nemen nog niet af.
Grrrrrrrrr wordt altijd zo agressief van dat fotoboek programma, ben ik bijna klaar slaat het niet meer op en loopt het vast
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Fiebje schreef:
Ow wat raar.
Happydobby- Ratel
vandaag ctg scan gehad. wat leuk. zat de hele tijd tegen die band te schoppen. lekker half uur naar ons ukkie geluisterd. alles was prima. gynaecoloog heeft nog gekeken met echo. daar was ook nog alles goed. als het dit weekend niet komt dan maandag 7 uur naar ziekenhuis om in te leiden. spannend allemaal
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Oeh spannend Schuddebuikje!
Weet je al hoe ze je in willen leiden?
Gel, tabletjes, infuus?
Weet je al hoe ze je in willen leiden?
Gel, tabletjes, infuus?
Gast- Gast
als ik dan toch spontaan ontsluiting heb. doen ze het met een infuus.
en als ik nog geen ontsluiting/verweeking heb dan met gel.
ben dan benieuwd hoe snel dat zal gaan. kan snel gaan met gel. of iets langer duren.
en als ik nog geen ontsluiting/verweeking heb dan met gel.
ben dan benieuwd hoe snel dat zal gaan. kan snel gaan met gel. of iets langer duren.
schuddebuikje- Prater
Ja ik weet het ook niet.
Kijk eerst van het weekend wel hoe het gaat.
En anders bel ik maandag m'n eigen vk nog even wat wijsheid is.
Spannend schuddebuikje, denk je dat het van het wknd nog spontaan komt?
één ding is zeker binnen nu en 4 dagen heb je je kindje in je armen.
Kijk eerst van het weekend wel hoe het gaat.
En anders bel ik maandag m'n eigen vk nog even wat wijsheid is.
Spannend schuddebuikje, denk je dat het van het wknd nog spontaan komt?
één ding is zeker binnen nu en 4 dagen heb je je kindje in je armen.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
@schuddebuikje, hopelijk begint het allemaal nog vanzelf, ik weet van mijn ma dat ze bij mij ook ingeleid is met 42 weken, ze begonnen om half 9 smorgens en om half 3 was ik er. Ik weet alleen niet of ze begonnen zijn met gel, dat wist mijn vader niet meer.
Happydobby- Ratel
De afgelopen dagen heeft de schilder hier uit het dorp ons huis van buiten geschilderd. Hij is dinsdagmiddag, woensdag, donderdag en vanmorgen hiergeweest, en nu horen we net dat hij vanmiddag is overleden aan een hartstilstand. Het is zo'n raar gevoel... vanochtend was hij nog hier en nu is hij dood.
Ik ken hem verder niet persoonlijk, maar mijn man wel. Hij heeft vanmorgen nog met hem gesproken tijdens de koffiepauze, en hij vertelde dat hij 60 was en nog graag werkte, omdat hij nog helemaal fit was. Raar he? We zijn helemaal overdonderd.
Ik ken hem verder niet persoonlijk, maar mijn man wel. Hij heeft vanmorgen nog met hem gesproken tijdens de koffiepauze, en hij vertelde dat hij 60 was en nog graag werkte, omdat hij nog helemaal fit was. Raar he? We zijn helemaal overdonderd.
Gast- Gast
Wat erg Kruumel! Zulke dingen zet je altijd wel even stil...
Gast- Gast
Helemaal mee eens, zoiets verwacht je totaal niet._MamaRosa_ schreef:Wat erg Kruumel! Zulke dingen zet je altijd wel even stil...
Gast- Gast
Ik wordt al 2 nachten achter elkaar wakker met flinke hartkloppingen. Allebei de keren lag ik dan op mijn linker zij. Is daar een logische verklaring voor/ herkenbaar?
Als ik dan even op loop zakt het wel weer, maar vind het wel eng, zie er nu gewoon een beetje tegenop om weer te gaan slapen
Als ik dan even op loop zakt het wel weer, maar vind het wel eng, zie er nu gewoon een beetje tegenop om weer te gaan slapen
Gast- Gast
is dat geen teken van hoge bloeddruk ?? omdat je daar zelf ook al aan dacht van de week :
. Klachten, signalen, kenmerken, verschijnselen en symptomen van hoge bloeddruk (hypertensie)
Hoge bloeddruk geeft vaak geen of weinig klachten. Het wordt niet voor niets een sluipmoordenaar genoemd. In uitzonderlijke gevallen kan hoge bloeddruk toch ontdekt worden door bepaalde symptomen:
hoofdpijn
oorsuizingen
hartkloppingen
dansende vlekjes voor de ogen
neusbloedingen
kortademigheid
spierzwakte
krampen
. Klachten, signalen, kenmerken, verschijnselen en symptomen van hoge bloeddruk (hypertensie)
Hoge bloeddruk geeft vaak geen of weinig klachten. Het wordt niet voor niets een sluipmoordenaar genoemd. In uitzonderlijke gevallen kan hoge bloeddruk toch ontdekt worden door bepaalde symptomen:
hoofdpijn
oorsuizingen
hartkloppingen
dansende vlekjes voor de ogen
neusbloedingen
kortademigheid
spierzwakte
krampen
schuddebuikje- Prater
Meiden, ik maak mezelf helemaal gek... Nou heb ik vandaag eindelijk slaappillen gehad,
Durf ik hem niet te nemen. Heb temazepan gekregen alleen vermeldde de apotheek er wel even bij dat het niet 48uur voor de bevalling ingenomen mag worden omdat je kindje er heel erg suf
Van Word en daardoor een trage start kan hebben en moeite met borstvoeding.. nu twijfel gigantisch en ben ik bang om hem in te nemen....
Durf ik hem niet te nemen. Heb temazepan gekregen alleen vermeldde de apotheek er wel even bij dat het niet 48uur voor de bevalling ingenomen mag worden omdat je kindje er heel erg suf
Van Word en daardoor een trage start kan hebben en moeite met borstvoeding.. nu twijfel gigantisch en ben ik bang om hem in te nemen....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
dan vind ik het raar dat ze dat evengoed meegeven hoor. ik heb dit gevonden op www.apotheek.nl
Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
Zwangerschap
Meld het aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is onvoldoende bekend om zeker te weten of het veilig is. Weeg daarom samen met uw arts de ernst van uw aandoening af tegen het risico voor het kind.
Slik dit medicijn NIET vanaf de achtste maand van de zwangerschap. Bij gebruik na de achtste maand kan uw kind na de geboorte zo versuft en slap zijn dat het moeite heeft adem te halen. Bovendien kunnen bij de baby ontwenningsverschijnselen ontstaan.
Borstvoeding
U kunt dit slaapmiddel een enkele maal gebruiken. Bijvoorbeeld niet meer dan twee of drie keer per maand. Vervang wel de eventuele nachtvoeding door flesvoeding. Het komt in een kleine hoeveelheid in de moedermelk. Bij een beperkt gebruik zal het kind daar geen last van hebben. Als u het 's avonds inneemt is het grootste deel 's ochtends weer uit de moedermelk verdwenen. Overdag kunt u dus veilig borstvoeding geven.
ik zou het neit doen.......
Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
Zwangerschap
Meld het aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is onvoldoende bekend om zeker te weten of het veilig is. Weeg daarom samen met uw arts de ernst van uw aandoening af tegen het risico voor het kind.
Slik dit medicijn NIET vanaf de achtste maand van de zwangerschap. Bij gebruik na de achtste maand kan uw kind na de geboorte zo versuft en slap zijn dat het moeite heeft adem te halen. Bovendien kunnen bij de baby ontwenningsverschijnselen ontstaan.
Borstvoeding
U kunt dit slaapmiddel een enkele maal gebruiken. Bijvoorbeeld niet meer dan twee of drie keer per maand. Vervang wel de eventuele nachtvoeding door flesvoeding. Het komt in een kleine hoeveelheid in de moedermelk. Bij een beperkt gebruik zal het kind daar geen last van hebben. Als u het 's avonds inneemt is het grootste deel 's ochtends weer uit de moedermelk verdwenen. Overdag kunt u dus veilig borstvoeding geven.
ik zou het neit doen.......
schuddebuikje- Prater
Pien schreef:Meiden, ik maak mezelf helemaal gek... Nou heb ik vandaag eindelijk slaappillen gehad,
Hmm dat schiet idd niet op. Alsof je weet wanneer je gaat bevallen. Ik zelf zou ze niet innemen en proberen toch maar zelf te slapen. De laatste loodjes zijn waar en gek genoeg vind je toch kracht wanneer je gaat bevallen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
@Pien, temazepam is een inslaapmiddel, ik weet niet hoeveel mg je gekregen hebt? Temazepam is vrij onschuldig en het meest voorgeschreven inslaapmiddel. Ik zou het nemen als de VK het je gegeven hebt.
Op internet staan wel vaker van die beschrijvingen van neem het niet na de 8ste maand maar dat klopt niet altijd.
Ik nam ze wel eens als ik rot sliep met de nachtdiensten, ik word er ook niet suf van.
@Kruumel, dat is schrikken, jullie huis was wel af?
@PM, wat een rot gevoel, misschien toch even het ziekenhuis bellen?
Ik ga ook naar bed, ben moe.
Op internet staan wel vaker van die beschrijvingen van neem het niet na de 8ste maand maar dat klopt niet altijd.
Ik nam ze wel eens als ik rot sliep met de nachtdiensten, ik word er ook niet suf van.
@Kruumel, dat is schrikken, jullie huis was wel af?
@PM, wat een rot gevoel, misschien toch even het ziekenhuis bellen?
Ik ga ook naar bed, ben moe.
Happydobby- Ratel
@ Pien: ik heb de laatste weken van mijn zwangerschap ook heel weinig geslapen, ik kon het gewoonweg niet. Ik heb toen ook dat medicijn voorgeschreven gekregen, maar heb het toen uiteindelijk niet ingenomen. Vond het persoonlijk toch iets te 'link'
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
@pien: ben benieuwd wat je gedaan hebt...
Kreeg in V gewoon temazepam en hier in het ziekenhuis ook, terwijl ik aan de weeenremmers lag! Ik heb van de gyn oxazepam gehad om te slapen.
Heb een redelijk nachtje gehad, geen enge hartkloppingen gelukkig.
Alleen wel gewoon iedere 2 uur er een keer uit om te plassen. Hoop dat ik zo nog even in slaap val...
Kreeg in V gewoon temazepam en hier in het ziekenhuis ook, terwijl ik aan de weeenremmers lag! Ik heb van de gyn oxazepam gehad om te slapen.
Heb een redelijk nachtje gehad, geen enge hartkloppingen gelukkig.
Alleen wel gewoon iedere 2 uur er een keer uit om te plassen. Hoop dat ik zo nog even in slaap val...
Gast- Gast
Ik heb toch eens verteld dat wij op zondagmorgen om 5.30 wakker werden gebeld door iemand die zei dat ie Pieter post was en belde voor werk. Ik weet niet meer of jullie dat nog weten. Precies een maand later belde hij weer. Toen was hij Paul van schaijk. Weer op zondagmorgen, nu om 4.30 uur. Vannacht belde hij weer als Pieter post, om 2.30. Je schrikt je een ongeluk.
Ik zou toch graag weten wie dat is...
Zou je de provider kunnen bellen? Maar volgens mij mogen zij t nr niet geven. Maar kunnen zij het wel blokkeren.
De vorige keer zei hij dat er iets was gestolen, dus mijn man ' s nachts uit bed om te kijken of de loods nog op slot was. Ik de halve nacht wakker gelegen.
Nu vroeg hij weer om werk te komen doen. Dus mijn man zegt dat ie dan eens naar m toe moet komen. Vervolgens lig ik weer wakker, te luisteren of ik buiten iets hoor. Ik denk dalijk staat die gek aan de deur... Ik vind t stiekem een beetje eng.
Ik zou toch graag weten wie dat is...
Zou je de provider kunnen bellen? Maar volgens mij mogen zij t nr niet geven. Maar kunnen zij het wel blokkeren.
De vorige keer zei hij dat er iets was gestolen, dus mijn man ' s nachts uit bed om te kijken of de loods nog op slot was. Ik de halve nacht wakker gelegen.
Nu vroeg hij weer om werk te komen doen. Dus mijn man zegt dat ie dan eens naar m toe moet komen. Vervolgens lig ik weer wakker, te luisteren of ik buiten iets hoor. Ik denk dalijk staat die gek aan de deur... Ik vind t stiekem een beetje eng.
Gast- Gast
Ik heb uiteindelijk toch een halfje genomen, gek genoeg moest ik er heel erg om huilen maar ik ben echt gewoon op.... Mijn man heeft toen gezegd een halve te nemen om in ieder geval 1goede nacht te pakken.. zowel de verloskundige als de huisarts hebben z,,het geadviseerd en mijn man zei dat doen ze niet zomaar!!
Uiteindelijk dus (maar) 5mg geslikt en wat heb ik een heerlijke nacht!! Ben 1keer wakker geweest en toen sliep ik echt zo weer!! Echt, ben nu zo blij dat ik het toch heb genomen!!
Uiteindelijk dus (maar) 5mg geslikt en wat heb ik een heerlijke nacht!! Ben 1keer wakker geweest en toen sliep ik echt zo weer!! Echt, ben nu zo blij dat ik het toch heb genomen!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
pien : dat is heel fijn om te horen. gelukkig heb ik daar geen last mee met slapen. wel meestal vroeg wakker. maar zoals vandaag ben ik nu pas wakker. en ik ging er om half 1/ 1 uur in. dus ik mag niet klagen met me 41 + 5 weken hahahaa.
kruumel: wat vervelend. ik had het laatst ook een nacht. het was al onrustig.veel rare geluiden. opeens een harde klap. man naar beneden sluipen om te kijken. op een gegeven moment sliepen we weer half ging de brievenbus werd aan gerommeld. heb de hele nacht van ieder geluidje recht op in me bed gezeten. heel vermoeiend ook.
kruumel: wat vervelend. ik had het laatst ook een nacht. het was al onrustig.veel rare geluiden. opeens een harde klap. man naar beneden sluipen om te kijken. op een gegeven moment sliepen we weer half ging de brievenbus werd aan gerommeld. heb de hele nacht van ieder geluidje recht op in me bed gezeten. heel vermoeiend ook.
schuddebuikje- Prater
hier gaat het wel. sinds gisteren avond kramp in me buik en me rug maar dat is constant. nu alleen in me buik. en verlies ook wat slijm. dus hoop dat dit het begin is van een geweldig weekend. zo nog ff boodschappen doen. en verder geen plannen.
schuddebuikje- Prater
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken