Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 25 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 17:59

Pien: wat rot! Toch maar bellen voor een slaaptabletje?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 25 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  schuddebuikje do 30 jun 2011 - 18:58

pien : vervelend dat je zo slecht slaapt. ik hoop dat je nu weer in je bedje ligt voor een paar uurtjes.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dora do 30 jun 2011 - 19:28

Hier ben ik weer.
Het gerommel is weer gestopt. (Zal straks wel weer beginnen)
Pfff, ik wil duidelijkheid!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  schuddebuikje do 30 jun 2011 - 19:48

teigertje.. ik kan je een hand geven snap je helemaal. ik wil ook duidelijkheid
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dora do 30 jun 2011 - 19:50

Vind het zo irritant. Iedere keer begint het te rommelen en heb ik zoiets van: Kom maar op! Ben er klaar voor. Maar dan stopt het weer. Dus ik denk niet dat de strippoging (mmm, staat er wel raar) geholpen heeft.
Ook heb ik het vannacht even gezellig gehad met mijn vrouw, in de hoop dat het meer actie zou geven. Maar ook dat niet...
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 19:51

Ik sluit me bij jullie aan. Mijn buik is ook niet rustig, en ik maak me toch ook een beetje zorgen om mijn bloeddruk.
Mijn bloed was nog goed, dus moet me er niet druk om maken, maar toch...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 20:18

PM: Als je je zorgen maakt om je bloeddruk... BELLEN!
Het kan enorm snel gaan!

Ik ben toen op zondag opgenomen. In mijn bloed was niks te zien, maar mijn bloeddruk was wel te hoog.
Ze wilde me toen al gaan inleiden maar de volgende ochtend zagen ze toch eiwitten in mijn bloed en in mijn urine.

Als je het niet vertrouwt, aan de bel trekken.
Al is het maar even bij je huisarts dat hi jje bloeddruk neemt en als ie te hoog is je gyn even bellen om te over leggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 20:32

goedemorgen dames. Eindelijk weer eens een nachtje fatsoenlijk geslapen. Was doodop gisteravond. Maar toch weer moeite met in slaap komen.

Fijne dag allemaal!
(schuddebuikje mooie dag om te bevallen. Ik hoop t zo voor je!)

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 20:45

@PM, die waterdichte molton heb ik bij Ikea gehaald, ze hebben ze ook bij HEMA voor het geval, bij onze action hadden ze ze niet.
Ik heb nu dus die waterdichte molton icm met een tena. Ik heb gelzen dat als je kindje volledig is ingedaald dat bij het breken van de vliezen wel afdoende is.
Met zo'n plastic uit je kraampakket schijn je bij het draaien het te horen waardoor je minder slaapt.
Nouja nu slaap ik ook al niet zo best meer.

@Pien, ik blijf gewoon in bed liggen, val wel weer half in slaap na 4 uur.

@Schuddebuikje, je bent er nog. kan jij nog wel slapen dan?

@teigetje het is 1 juli dus nu kan het.

@Kruumel, jij slaapt nog wel haha.

Mm wat zullen we vandaag eens doen. Ik ben nog bezig met foto's van een vakantie aan het inplakken, ga straks denk maar even naar de bibliotheek om nieuwe films te halen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 21:05

Ik word wel wakker 'a nachts maar gelukkig kan ik daarna weer slapen.

Een van mijn beste vriendinnen is vandaag jarig. Dus vanmiddag feestje!

Gast
Gast

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 21:11

Goedemorgen ladies!

@Kruumel,

@PM, zoals Hazeltje zegt, bellen als je het niet vertrouwd! Beter 1 keer een extra bloeddruk controle als zo direct zwangerschapsvergiftiging! Dat kun jij er nu gewoon echt niet bij hebben.

@Teigertje, hopelijk duurt het niet al te lang meer, 1 ding is zeker, het word een juli baby!!

@Hazeltje, thanx voor de links! Ga straks even kijken, moet nu van mezelf eerst de woonkamer even schoon maken, zou ik eerst gister al doen, steeds maar uitgesteld dus moet het nu echt doen! Hebben van de week lopen boren en dat heeft wat stof veroorzaakt Rolling Eyes

@Happydobby, als ik dat doe, dat blijven liggen, ga ik alleen maar opzelf inpraten dat ik moet slapen, dat ik zo moe ben en dat ik mn rust nodig heb, dat werkt voor mij echt niet. Heb er meer aan als ik even eruit ga, wat ga doen of op de laptop terug ga kijken, daarna ben ik weer een stuk vermoeider en slaap ik meestal nog een uurtje of 2.

@Schuddebuikje, is jullie kleine wel volledig ingedaald? hopelijk ben je nu al in het ziekenhuis (heb even gemist hoelaat je moest) en kunnen ze wel wat voor je betekenen vandaag!! Een mooi weekend voor jou om mama te worden!

@All, ik heb dus idd de verloskundige gebeld en kan vanmiddag slaappillen halen, hopelijk ben ik dan de komende nacht zo onder zeil dat ik een goede nacht maak! Ik krijg trouwens wel steeds vaker en langer harde buiken, ik word daar nu zelfs ook 's nachts wakker van/ mee.

Er was een vraag over molton onderleggers, wij hebben die van de action en door mijn handige man is daar laatst een afwasteil met een sopje volledig over heen gegaan. Het matras was helemaal kurk droog!! Wij hebben een bed van 140 bij 200 en waren 9 euro kwijt voor die onderlegger.

Over het eerste pakje, wij hebben die in de vluchtkoffer zitten, als wij thuis bevallen hebben we meer tijd om hem eruit te halen als andersom, dat we dus ineens met spoed/ laatste moment naar het ziekenhuis moeten en nog dingen bij elkaar moeten zoeken.

Nou, ik ga even aan de poets. Als ik vandaag de woonkamer doe kan mijn man vanmiddag mooi stofzuigen en dweilen. Kunnen we morgen boodschapjes doen en hebben we de rest van het weekend NIKS te doen!! ALthans, misschien wel een bevalling... I love you

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 21:22

Ow. schiet me ineens te binnen dat ik jullie nog wat wilden vragen, mijn man en ik hebben besloten dat we zodra de bevalling begint dit stil houden voor familie/ vrienden. We maken nu ook geen afspraken meer en plannen alles op het laatste moment. We hebben tegen een aantal mensen gezegd dat we het stil zullen houden en ze het pas horen als de kleine dame echt geboren is!

Mijn schoonouders zijn het er niet mee eens, die proberen nu keer op keer er via allerlei rare omwegen toch hun zin te krijgen. Hoe doen jullie dit?

Gister waren we even snel bij mijn schoonouders om wat te brengen en toen vroegen ze gelijk of we zondag kwamen eten, dus ik aangegeven dat ik geen afspraken wil maken omdat ik nergens aan vast wil zitten. Reageerd ze met een hele diepe zucht. Uiteindelijk afgesproken dat we nu zaterdag met ze uiteten gaan omdat ze gigantisch doorzeurden (tegen onze zin in) terwijl we zo bewust hebben gezegd nergens aan vast te willen zitten. Wij mochten nu kiezen waar we wilden eten maar moesten het dan wel even gisteravond aan ze laten weten dat ze konden reserveren. Mijn schoonvader noemde gelijk 4 (onze favo) restaurants op waar hij vooral niet heen wilden en 1 die morgen opend waar hij wel heen wilt. Nou goed, ik gelijk gezegd dat degene die morgen opent toch veel te druk is en ze dan vast niet meer op het laatste moment een tafel voor ons vrij hebben. Daarop zei hij weer: daarom moet je het vanavond laten weten, kunnen we reserveren!! Ze hebben zo'n bord voor hun kop, alles moet gaan zoals zij willen en ik begin steeds meer irritatie daarom te krijgen...

Ik word er gewoon echt gek van... Maak me nu al druk over hoe het straks gaat als de kleine er is, ze zijn zo opeisend, walsen over iedereen heen en doen het precies zo als zij willen. Hun hebben 2 honden, en die moeten en zouden op één van de eerste dagen als de kleine er is bij ons thuis langs komen omdat ze anders vals kunnen worden tegen de baby.

Hoe zouden jullie hier mee om gaan? Ik merk namelijk dat het me steeds meer gaat irriteren/ bang maken/ onzeker maken

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 21:36

@Pien, dat heb ik ook met mijn schoonouders, echt irritant.

Ik heb gezegd tegen mijn vriend en dit ook op papier gezet dat als ik naar het zkh moet hij niet zijn ouders hoeft te bellen. Bij mijn schoonzusje kwam ze namelijk naar het ziekenhuis, ze mocht toen niet mee naar binnen en vond dit lullig omdat de ma van mijn schoonzusje wel mee naar binnen mocht. Maar dat was haar moeder en mijn schoonzusje wilde haar moeder erbij. Vervolgens werd het een keizersnee en na de keizersnee is mijn zwager met baby weer naar de kwaamsuite gegaan. Daar zaten dus beide moeders die direct heel lang naar die kleine konden kijken terwijl mijn schoonzusje nog in de OK gehecht werd.

Ik heb dus tegen mijn vriend gezegd dat als het een keizersnee word dat hij dan met ons kindje naar de kwaamsuite gaat en hij dan gaat kangaroeen. (shirt uit)
Ook wil ik pas familie bellen als ik de kleine vast gehad hebt.
Ik wil ook niet dat mijn vriend zijn ouders belt als de weeen beginnen.
Dat deed zijn broertje wel maar van mij hoeft dat niet.

Het irritante is wel dan als mijn vriend zijn telefoon niet opneemt zijn vader regelmatig hier voor de deur staat en dan gewoon zijn sleutel gebruikt om binnen te komen, zeker als onze auto's voor de deur staan, omdat hij dan denkt dat we thuis zijn.

Terwijl ik thuis wil bevallen.

Ik zie er dus ook wel tegenop.

Hetzelfde als met de geboorte kaartjes, ik wil gewoon alle adressen van de familie en zij wil dat ik de kaartjes aan haar geef zodat zij ze kan versturen.
Nu heb ik dus een lijst in excel met mijn familie/onze vrienden/collega's van mijn vriend maar zijn familie ontbreekt en ik weet nog steeds niet hoeveel kaartjes we nodig gaan hebben.

Ik heb gisteren wel tegen mijn vriend gezegd dat ik dit weekend alle adressen wil anders gaat er alleen een kaartje naar zijn ouders/ broers en oma.

Ja Pien, schoonouders zijn niet makkelijk, terwijl mijn vader zo makkelijk is. Die zeurt niet, klaagt niet. Doet nooit moeilijk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 21:47

Happydobby schreef:Ja Pien, schoonouders zijn niet makkelijk, terwijl mijn vader zo makkelijk is. Die zeurt niet, klaagt niet. Doet nooit moeilijk.

Hier dus net zo, mijn eigen ouders zijn zó makkelijk! Als ik mijn moeder 4 dagen niet gesproken hebt, belt ze een keer of alles nog goed gaat, als mijn schoonmoeder 1 dag niks van me hoord, bel ze gelijk of er al wat begonnen is. Verder wil ik wel even benoemen dat mijn schoonouders schatten van mensen zijn hoor, ze zijn super lief en staan altijd voor ons klaar, ik zou alleen zo graag willen dat ze ons wat meer onze eigen keuze´s laten maken en daar dan ook zonder morren achter staan. Bij elke keuze hebben ze wel weer een op of aanmerking.

Vervelend dat jij de kaartjes nog niet rond hebt joh, ik had gelukkig al een excel bestandje met alle adressen omdat we in principe dezelfde mensen een kaart sturen als met kerst, dus heb er een aantal toe moeten voegen zoals verloskundigepraktijk, leidster van zwangerschapscursus, huisarts, gastouder en vast nog een aantal. Ik zou idd ook gaan eisen dat je dit weekend adressen hebt, en anders geen kaartjes voor die mensen!

Wat betreft met de sleutel zichzelf binnen laten, kunnen jullie de sleutel niet aan de binnenkant in de deur laten, bij ons kun je dan namelijk van buiten de deur niet open krijgen, werkt ideaal! Zodra wij dus het idee hebben dat de bevalling naderd, doen wij ook sleutels in de sloten aan de binnenkant, mijn schoonvader heeft er namelijk ook een handje van de sleutel te gebruiken!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 22:06

Pien schreef:Verder wil ik wel even benoemen dat mijn schoonouders schatten van mensen zijn hoor, ze zijn super lief en staan altijd voor ons klaar, ik zou alleen zo graag willen dat ze ons wat meer onze eigen keuze´s laten maken en daar dan ook zonder morren achter staan. Bij elke keuze hebben ze wel weer een op of aanmerking.

Wat betreft met de sleutel zichzelf binnen laten, kunnen jullie de sleutel niet aan de binnenkant in de deur laten, bij ons kun je dan namelijk van buiten de deur niet open krijgen, werkt ideaal! Zodra wij dus het idee hebben dat de bevalling naderd, doen wij ook sleutels in de sloten aan de binnenkant, mijn schoonvader heeft er namelijk ook een handje van de sleutel te gebruiken!

Mijn schoonouders helpen ook, mijn schoonvader komt hier ook altijd helpen met klussen, mijn schoonvader is ook eigenlijk best oke, mijn schoonmoeder is wel erg lastig soms, ze heeft altijd de broekriem aan, erg vervelend vind ik dat. Ze bedoeld het wel goed maar ik word er erg nerveus van.

Dat van die sleutels is een goed idee, we hebben ook wel knippen op de voordeur. Op de achterdeur ook dus die moeten van mij dicht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:10

@Hazeltje: Ja, zodra ik misselijk ben of erge hoofdpijn bel ik hoor. Er is helemaal geen reden om me er echt zorgen over te maken, maar toch...
Je blijft toch een beetje bang dat je kinderen er straks iets aan over houden.

Nadeel is dat ik weer iemand moet bellen als ik naar ZH of huisarts wil, dat is zo vervelend. Gelukkig is het bijna weekend!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 23:06

Pien schreef:
@Kruumel,

Volgens mij ben je iets vergeten te typen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 23:13

Pien (en Happydobby), wat vervelend dat jullie schoonouders zo zijn.

Ik heb me er echt nog geen ogenblik zorgen om gemaakt. Ik woon naast mijn schoonouders, dus zij merken in alle gevallen dat de bevalling is begonnen. Maar zoals ik ze ken gaan ze echt niet meteen aan de deur staan/naar het ziekenhuis komen op dat moment. Ik denk dat ze netjes afwachten tot mijn man belt/roept dat ze mogen komen.

Maar over die sleutel... mijn schoonouders hebben ook onze sleutel, maar zij gebruiken m niet om bij ons binnen te komen. Hij ligt daar voor als we de onze vergeten hebben of als er iets is en wij zijn weg. Happydobby, kan je vriend niet met zijn ouders afspreken dat die sleutel niet gebruikt mag worden om zomaar binnen te komen, dat ze gewoon moeten bellen of komen als jullie thuis zijn?

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 23:21

@Kruumel, dat zit er dus niet in, ik heb al vaker aan hem gevraagd of ze niet 1 sleutel kunnen krijgen die hun in een kastje thuis bewaren voor als wij met vakantie zijn bijv. Mijn zwager heeft ook onze sleutel maar die gebruikt het nooit. Bahalve als wij met vakantie zijn.
Mijn schoonouders hebben beide de sleutel en die hebben ze gewoon aan hun bos hangen.

Pas waren wij naar de stad met de fiets, had zijn pa gebeld maar wij hoorden onze telefoons niet op de fiets. Omdat onze auto's er stonden dacht ie dat we thuis waren heeft ie aangebeld en vervolgens de deur geopend. Daarom wil ik met de bevalling alles op slot.

Ze zijn gewoon erg bemoeierig.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 23:56

Ow wat lastig zeg.

Ik woon ook naast m'n schoonouders, maar geen last mee. Zij hebben beide ook de sleutel van ons maar ze komen nooit zomaar binnen. Wij hebben er nog niet over nagedacht wanneer we iedereen inlichten. Zal is met mijn man over hebben. Wij zitten ook met onze dieren, dus denk dat we mijn schoonouders wel inlichten. Maar laten iedereen pas komen als we thuis zijn. Ik wil in het zhuis bevallen, en als alles goed gaat mag je na een paar uur naar huis. Als er complicaties zijn en we langer moeten blijven dan zijn ze uiteraard welkom in het zhuis. Maar pas na een tijdje, wil toch eerst ff met z'n drietjes zijn.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 23:57

Oh, daar zou ik helemaal gek van worden... gaan ze gewoon je huis binnen als je er niet bent, of als je lekker in de douche bent of zo. Ik kan me voorstellen dat je je daar aan ergert.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje vr 1 jul 2011 - 0:10

Ik zou er ook niet aan moeten denken!

Ik zeg juist wel is tegen m'n schoonmoeder: Je hebt toch een sleutel! Maar ze vind het niks om hem te gebruiken!

Pien: wat rot dat de paracetamol niet heeft geholpen, hoop dat je vandaag je gemiste slaap nog kan inhalen.

PM: heb je de verlos nog gebeld?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fearie vr 1 jul 2011 - 0:51

@ Pien, wat vervelend dat je weer zo slecht hebt geslapen. Ik hoop dat je met die slaappillen toch echt even wat slaap kunt gaan inhalen. Vervelend dat je schoonouders zo zijn, ze zouden je tot waanzin drijven Sad

@ All, mijn schoonmoeder heeft een sleutel (en soms tot grote ergenis van mij) belt ze niet aan maar loopt gewoon binnen. Aan de andere kant, we hebben 2 honden en als ze iedere x aanbelt dan blaffen ze de hele buurt bij elkaar. Gelukkig komt ze in ieder geval tegenwoordig niet meer onaangekondigd, dat wil ik niet hebben. Als bij mij de bevalling start, zullen de honden naar mijn zwager gaan en weten ze er dus automatisch vanaf dat het is begonnen. Ik heb alleen wel duidelijk aangegeven dat ik pas bezoek wil hebben als ik er aan toe ben en niet 5 min. na mijn bevalling al.
Mijn vriend gaf vervolgens aan dat ze wel beneden zou mogen zitten, maar heb toen aangegeven dat we dat wel zouden zien.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Fiebje vr 1 jul 2011 - 1:44

Hebben jullie van de kraamzorg een 'regel' lijst gekregen. Waar je bijvoorbeeld dingen van de huisdieren op kan zetten etc. Zeg maar de regels die in je huis gelden. Hebben jullie daar nog tips voor zoals: als ik bv geef dan mag de visite niet doorlopen.

Werd net ook gebeld door het vakcentrum, omdat ik voor 50% ziek gemeld sta.
Maar nu dus i.v.m. de zwangerschap 100% ben uitgevallen zal zij dit melden aan het UWV.
Zij liet het zo blijken dat ik nu twee weken voor mijn verlof uitval (klopt ook mits ik nu niet meer ga werken). Maar betekend dit dat ik niet meer kan/ga werken???? Ik had nog wel in de planning staan dat zodra de weeën weer weg zijn ik maandag wel weer aan het werk kan, of is dit te naïef gedacht?
Ben zo mutserig, ben tegenwoordig zo snel overdonderd dat ik de helft zo niet meer vergeet te vragen............. en dat hebben ze iets verteld en dan weet ik de helft nog maar....... of begrijp het niet goed.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby vr 1 jul 2011 - 2:10

@Fearie, vlgs mij vond mijn vriend dat ook best maar ik niet, nou was mijn vriendin vorige week hier met haar kleine meisje van 7 weken en haar man die zei tegen mijn vriend: Als ik jou was zou ik het eerste uur gewoon genieten en helemaal niemand op de hoogte brengen.
Ik heb het ook in mijn bevallingsplan geschreven maar ik denk zelf dat als de kleine geboren word dat ie de tijd vergeet.

@Fiebje, ik ben met 28 voor 100 % de ziektewet ingegaan. Dit betekend dus dat je niet meer hoeft te werken.
Ze melden dit bij het uwv en het kan zijn dat je gebeld word door het uwv.
Ik denk omdat jij al weeen hebt gehad jij echt niet meer mag gaan werken.

Ik ben toen direct gaan werken op arbeidstherapeutische basis. Je krijgt toch gewoon betaald. Maar omdat jij weeen had denk ik niet dat je dat ook mag.
Ik zou dat even overleggen met je vk.

Bij de kraamzorg vragen ze wel naar dat soort dingen en ze schrijven je wensen op papier.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: