Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 19 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 3:41

Happydobby schreef:
Hazeltje schreef:
Happydobby schreef:@theezakje, ja ik wil thuis bevallen, vind het de grootste onzin om naar het ziekenhuis te gaan als ik geen complicaties heb.
Waar wil jij gaan bevallen dan?

Ja, maar die complicaties weet je van te voren natuurlijk niet....

nee het ziekenhuis is 2/3 minuten rijden vanaf hier, vandaar dat ik me geen zorgen maak.

Ah, dat scheelt inderdaad.
Dan kun je er nog lopend heen hahaha.

Ik moet nu 30 minuten met de auto laughcry
Maar ze gaan we waarschijnlijk toch inleiden dus dat scheelt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 19 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  schuddebuikje wo 29 jun 2011 - 5:04

pien : ga jij het wedstrijdje tussen ons dan toch nog winnen ? zou wel lekker voor je zijn.

ik heb morgen een afspraak bij de verloskundige. ik ga vragen of ze me vrijdag in kunnen leiden als ze plek hebben. ik zie het niet zitten om nog een weekend te moeten wachten. ben het gewoon helemaal zat. zelf word ik er ook niet vrolijker van. is voor niemand leuk. hoe graag ik ook thuis wil bevallen. het ziekenhuis is ook goed.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:23

even snelle update:

kinderen groeien zo mogelijk nog sneller als eerst, ze zijn nu rond de 2000 & 2500 gram!

Bloeddruk was aan de hoge kant, dus urine en bloed moest even gecheckt, maar is acceptabel.
Ctg hebben ze ook nog even gedaan.
Vlg assistent zou ik waarschijnlijk wel naar huis mogen, maar de dienstdoende gyn moet er nog even naar kijken en het is druk. Afwachten dus.
Heb in elk geval een bordje eten voor mijn neus staan haha.

Baarmoederhals was nu 12mm en 1 cm ontsluiting, maar daar zou ik in theorie nog weken mee door kunnen lopen dus houden ze me niet voor, aangezien ik het met 16 mm ook al weken vol gehouden heb.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:26

Mamarosa, je hoort ook vaker dat je kindje niet komt voordat jij er klaar voor bent he, dat was bij jou dus echt wel het geval. 4 dagen nadat je het gevoel had er klaar voor te zijn... dat zou mooi zijn, dat wil ik ook wel. Ik heb nu wel echt het gevoel dat ik er niet meer bang voor ben, en er wel klaar voor ben, maar dat ik die weekjes nog echt nodig heb.

Vanochtend op de eindles van de yoga heb ik dit ook zo verteld, en dat werd ook als positief ervaren.

Fearie, ik denk dat je er het beste 'open' in kunt gaan, zonder allemaal horrorverhalen etc. Ik denk dat dat het beste is, er is toch geen enkele bevalling hetzelfde.
Ik heb afgelopen vrijdag partnerles gehad van de yoga, en vanochtend mijn eindles. Vanavond is eigenlijk de laatste les van de maand, maar die ga ik niet meer omdat ik mijn eindles al gehad heb, vind het goed zo!

Komt een vk eigenlijk met het idee van het geboorteplan/bevallingsplan, of vraag je daar zelf voor. Mijn vk heeft het daar namelijk nog nooit over gehad. Misschien morgen... ik heb morgen weer een controle.

Happydobby, haha ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op ongevraagde bevallingsverhalen! Misschien zit dat toch meer in je dan... ik kijk sowieso al niet naar operaties en bevallingen (voordat ik zwanger was) omdat ik er gewoon helemaal niet tegen kan. Maar nu ik wel zwanger ben en niet meer zo op zie tegen de bevalling kijk ik er bewust niet naar.
Laatst waren vriendinnen (allemaal niet zwanger en geen kinderen) aan het praten over een meisje die een flinke knip kreeg. Best leuk die reacties... precies zoals ik gereageerd zou hebben toen ik nog niet zwanger was... maar nu deed het me helemaal niks... het komt zoals het komt. En natuurlijk heb ik liever geen knip dan wel een, maar als dat moet voor mijn kindje dan moet dat.
Wow, al 37 weken! Super meid, mag je thuis bevallen.

Heerlijk dat het weer is afgekoeld... meer zo'n dagen als gisteren is moeilijk te overleven als je zwanger bent, poeh!

PM, dat doe ik ook altijd... als ik wakker wordt omdat mijn man opstaat kijk ik even op mn telefoon het forum, facebook en hyves en daarna ga ik weer slapen.
Ik snap je gevoel... het verschil tussen toen en nu, je bent er naar toe gegroeid.
Hoe ging je controle?

Happydobby, bij mij liep het ook steeds uit. Morgen moet ik om 8.40 uur, zei ze er nog bij dan hoef je waarschijnlijk niet zo lang te wachten. Wink

Pien, spannend... zou er wat beginnen? Jij bent er wel aan toe om je kleine meid te zien he?

Theezakje, voor jou ook spannend! Zijn jullie er al aan toe?

Schuddebuikje, dat zou zuur zijn als Pien nog voor jou gaat bevallen... Ik hoop echt dat het snel gaat beginnen bij je!

All, vandaag lekker visite gehad... eerst een vriendin met haar kleintje, en daarna kwamen mijn ouders nog langs. Mijn man is vanaf 15 uur weg tot vanavond 23 uur, dus ik heb het rijk alleen. Ik ga zo even eten, en dan lekker voor de tv hangen.

Morgen eerst naar de vk, en daarna komt er iemand van het kraambureau voor de intake. Spannend, weer wat geregeld!

De schilder is hier bezig... de buitenkant van het huis (kozijnen en deuren) aan het verven. Hij is gister begonnen en vandaag waren ze met zn drieen, dus ik hoop dat het niet te lang duurt...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:28

Ow, PM dat is spannend... ik hoop voor je dat je naar huis mag! Laat je zo nog even weten? Succes!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:58

Ik ben weer thuis Very Happy

Het rommelen in mijn buik heeft dus toch wel wat gedaan, moet nu maandag weer terug voor controle, ben benieuwd...

Maar goed dat ik niet de 40 weken vol ga maken met nu al 4 en 5 pond!!

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 29 jun 2011 - 6:03

PM, spannend joh... Heb je een idee van hoelang je moet wachten? en al1 cm ontsluiting, zou dat ook gelijk de verklaring kunnen zijn van dat lichtroze afvegen gister?

Schuddebuikje, ik ga echt niet voorkruipen! Mijn kleine meid wacht keurig totdat jij geweest bent! Zo te lezen ben jij er echt klaar mee, ik ben reuze benieuwd naar mn kleine meid maar kan ook nog prima een weekje wachten!!

Kruumel, wat betreft het geboorteplan, ik heb dat zelf aangegeven dat ik dat graag wilde. Ik hoorde dat van een buurvrouw die dat gemaakt had en het was haar zo goed bevallen. (letterlijk en figuurlijk!!)

Hier is het rustig in mn buik, al blijf ik wel continu naar de wc lopen om te plassen en hou ik weer héél veel vocht vast!! Mn voeten, tenen en handen zijn dík!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 6:04

Pien: Dat denk ik inderdaad ook. Het is in elk geval aan het rommelen, ben nu wel heel benieuwd hoe het verder gaat.
16mm heb ik het ook weken op gedaan, dus je weet het nooit.

De onderste ligt overigens helemaal ingedaald! Dus mijn buik is echt aan het zakken gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Fearie wo 29 jun 2011 - 6:15

@ PM, fijn te horen dat alles goed is Very Happy en dat ze zelf erg goed zijn gegroeid smile Nog eventjes en dan heb je 2 kleintjes in je armen.

@ Pien, ben benieuwd wanneer de kleine zich bij jou aan gaat dienen. Heb je ook last van het feit dat je vocht vasthoud? Heb namelijk zelf wel dikke voeten, maar er geen last van.

@ Kruumel, mijn VK begon over het geboorteplan. Ik denk zelf dat ik er nog eentje (wat uitgebreider) opstel en uittyp. Bij mij wordt ie aanstaande vrijdag besproken, dan ben ik 33 weken.

@ Schuddebuikje, ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent en wil worden ingeleid voor het weekend. In het weekend zou me sowieso niets lijken (minder bezetting etc). Hou je ons op de hoogte?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 6:19

Fearie: Dit is meer dan goed groeien, ze lopen nu echt ver voor!!
Ik doe hard mijn best voor een keizersnee zei de gyn :P

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 29 jun 2011 - 6:20

@PM, vonden ze je kindjes te hard gegroeid? Of is dit gewoon goed? Als ze nog 2 weken blijven zitten en je grote groeit zo door dan komt hij/zij met 3000 gr ter wereld. Dat is toch goed.
Ik ben benieuwd wat morgen de VK gaat zeggen. De vorige keer had ik een invaller en daar was ik niet happy over, nu heb ik gewoon een vaste.

@Kruumel, jeetje 8.40 das vroeg, bij ons gaan afspraken per kwartier. ik hoef pas om kwart voor 11.

Hier mag de kleine ook nog even blijven zitten, we gaan zaterdag op autojacht, we willen toch een gezinsauto erbij en deze staat in de buurt. Anders zou ik het aan mijn vriend moeten overlaten na de bevalling en ik wil er altijd bij zijn hihi.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie wo 29 jun 2011 - 6:24

@ PM, wie had dat verwacht he? Van de situatie een paar weken geleden naar nu 2 veels te snel groeiende ukkies :P

@ HappyDobby, kan me voorstellen dat je meewilt een auto uitzoeken. Je moet er ook in rijden, ik zou ook meewillen hoor :P

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Dora wo 29 jun 2011 - 6:25

Nou, vandaag al naar de verloskundige geweest.
Wat een flater was dat zeg.
Het was gewoon een info bijeenkomst(je) met 2 andere koppels en niemand was daar van op de hoogte dat het met meerdere koppels was. Had bij het maken van de afspraak aangegeven dat ik mijn bevalplan met de verloskundige wilde bespreken omdat zij ook de bevalling zullen doen. Dus dat hebben we daarna maar gedaan, daar had ze wel even kort tijd voor. En het plan in in mijn dossier/status (of welke naam je er ook aan wilt geven) gedaan. Wel gaf ze als advies dit op de dag zelf nog goed aan te geven bij de dienstdoende verloskundige.
Voor de rest was het gewoon gesneden koek, weinig nieuwe info.

Heb alleen nu wel wat last van hoofdpijn/duizeligheid. Weet alleen niet of het komt van de benauwdheid, of de zwangerschap. Dus dat vanmiddag maar even aangeven. Heb er geen last meer van, dus niet meer na gevraagd.

Nu op naar vanmiddag, ben erg benieuwd. Tot een paar dagen terug had ik zoiets van blijf nog maar even lekker zitten, ik geniet er nog ontzettend van, maar nu heb ik zoiets van: kom maar op. Ik geniet er nog wel van, maar ik baal ook als een stekker dat ik niks kan/mag.

Pfff, het was weer een lange middag.
CTG en doppler/vruchtwateronderzoek waren weer prima in orde.
Voor de echo moesten we alleen wel weer erg lang wachten. Liep ruim een half uur uit.
Vervolgens moesten we daarna terug naar de Triage omdaar een beleid met de dienstdoende gyn af te spreken. Daar aangekomen zijn we naar de wachtkamer gegaan (en Yuanita gemeld dat we er weer zijn). Na een minuut of 10 kwamen ze alweer. Diverse spoedgevallen, dus het zou nog wel eens even kunnen duren en om 17 uur hadden ze overleg. Dus nog even een gyn gezocht die vrij was. En ja hoor, er had er wel 1 tijd, dus hup weer terug naar beneden.
Hij vroeg hoe het ging, wel aangegeven dat ik er een beetje klaar mee begin te raken. Gewoon omdat ik niks kan/mag.
Ook vroeg hij of er al een keer inwendig onderzoek was gedaan.
Hij heeft gevoeld, en mijn baarmoedermond is al verweekt en verstreken. Ook heeft hij gestript. Dus het wordt spannend!!!!!

Heb nu af en toe wat krampjes. Anders kan ik nog bellen om iets af te spreken voor in te leiden, maar dat zal dan waarschijnlijk pas maandag of dinsdag worden. De gyn gaf wel aan dat er wat risicootjes aan inleiden zitten en het liever met strippen probeert (tenzij het niet anders kan)

Reageer zo even op de rest.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 6:59

HD: Door de harde groei krijgen ze waarschijnlijk wel een dip in de bloedsuiker, borstvoeding is de eerste dagen natuurlijk nog niet op gang.
Maar goed, ben dan toch in het ziekenhuis, dus ze zullen ze wel in de gaten houden!

Tijgertje: Spannend!! Nu heb je wel dagelijks meldingsplicht he?! Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:03

ProudMama schreef:even snelle update:

kinderen groeien zo mogelijk nog sneller als eerst, ze zijn nu rond de 2000 & 2500 gram!

Bloeddruk was aan de hoge kant, dus urine en bloed moest even gecheckt, maar is acceptabel.
Ctg hebben ze ook nog even gedaan.
Vlg assistent zou ik waarschijnlijk wel naar huis mogen, maar de dienstdoende gyn moet er nog even naar kijken en het is druk. Afwachten dus.
Heb in elk geval een bordje eten voor mijn neus staan haha.

Baarmoederhals was nu 12mm en 1 cm ontsluiting, maar daar zou ik in theorie nog weken mee door kunnen lopen dus houden ze me niet voor, aangezien ik het met 16 mm ook al weken vol gehouden heb.

Spannend allemaal zeg! Hebben ze bij jou ook altijd zoveel moeite om beide kindjes te registreren bij de ctg? Op de dag van de bevalling was het helemaal een ramp, toen hadden ze constant dezelfde.

Ik had ook al vroeg een ruime cm ontsluiting, op de dag van de bevalling zelfs al 4, terwijl het nooit echt gerommeld had naar mijn idee. Alleen harde buiken dan. Ze zeiden bij mij dat je bij een meerling veel sneller al ontsluiting krijgt. (ook logisch als je je bedenkt dat de meesten al eerder komen)

Nou, nog even, dan kun jij hier ook showen! Ben heeeeel benieuwd! (jullie uiteraard nog meer, haha!)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:12

CTG is altijd drama. Ik heb zelf een hartslag van ruim 100, dus die pakt ie regelmatig op ipv baby's. Dan is het net of er dips in het CTG zitten.

Bij mij rommelt het wel, jij bent natuurlijk al 2x eerder bevallen, dan gaat het sneller toch?

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje wo 29 jun 2011 - 7:22

@ teigertje, spannend! Ben beieuwd of het echt begint!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:26

ProudMama schreef:CTG is altijd drama. Ik heb zelf een hartslag van ruim 100, dus die pakt ie regelmatig op ipv baby's. Dan is het net of er dips in het CTG zitten.

Bij mij rommelt het wel, jij bent natuurlijk al 2x eerder bevallen, dan gaat het sneller toch?

Wat gaat sneller, de ontsluiting bedoel je? Dat kan ja, maar sowieso is het 'normaal' bij een meerling om al 'ongemerkt'wat ontsluiting te hebben, dus wie weet hoever jij tegen die tijd al bent zonder alteveel moeite! Zou mooi zijn, scheelt weer, haha!

Gast
Gast

Bericht  Dora wo 29 jun 2011 - 7:34

Zo, nu even reageren.

@ PM; fijn dat het bloedverlies over is. Vreselijk he, dat lange wachten in het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe het maandag is. Ik beloof niks met meldplicht. Maar ik doe mijn best.

@ schuddebuikje: Haha, ja, binnen nu en 5 dagen zul je waarschijnlijk wel bevallen zijn.

@ Fearie: leuk een nieuw bankstel! Hier hebben we de storm prima overleefd.

@ Happydoppy: fijn dat je nu ook thuis mag bevallen! Vind het toch altijd een hele mijlpaal.

@ Pien: nee, ik ben bezig met voorkruipen Very Happy

@ Smagardje; ik ben ook erg benieuwd. Hoop wel dat het doorzet.

@ All: zaterdag hebben we een barbecue van onze gastouders omdat ze d’r diploma heeft behaald. Ze had hem al verzet speciaal voor ons, maar nu kunnen we er misschien nog niet bij zijn…
Hier rommelt het nog steeds een beetje. Ben benieuwd of het doorzet.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 8:00

Ohhh... ik ben babyboom aan het kijken. Ik heb dat nog nooit gezien (normaal altijd yoga) en ik zit echt met tranen in mn ogen te kijken... wat naar zeg.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje wo 29 jun 2011 - 8:15

ff snel een ego bericht, morgen heb ik tijd zat om te reageren!

Vanaf maandag had ik al wat gerommel in mijn buik. Maar stopte iedere keer weer.
Vanmiddag slijm verloren en weer veel gerommel.
Na tel.contact met de verlos moest ik naar het zhuis.
Daar hebben ze diverse onderzoeken gedaan en die waren allemaal goed.
Het gerommel bleken alleen wel weeën te zijn!
Nu met rust naar huis gestuurd, zodra ze heftiger of pijnlijker worden, dan gelijk bellen en weer terug naar het zh.
Ga nu ff lekker douchen, in de hoop dat het weer wat rustiger wordt!
Fijne avond, en tot morgen!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 8:25

Fiebje: Sterkte, en hou je rustig he?! hug

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 8:28

Oei Fiebje sterkte!

Ik ben benieuwd PM, hoelang ze nog op zich laten wachten!

Spannend teigertje! Ineens gaat iedereen tegelijk hihi, zal je zien dat schuddebuikje ook vandaag of morgen begint (ik hoop het zo voor je meid!)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 8:29

Oh Fiebje, wat vervelend meis... je kindje moet nog effe lekker blijven zitten in je buik! Wat een berichten hier in dit topic!

Heb je ook weeenremmers en een longrijpingsspuit gehad?

Nou, rustig aan he?

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 29 jun 2011 - 8:29

Jeetje fiebje, rustig aan doen he!

Kruumel, ik zit ook elke aflevering te janken. Weet niet of het door de zwangerschap komt, ik heb het ook altijd bij vermist enzo. Kan er niks aan doen maar jank altijd.

PM, mijn collega was in mei bevallen van een 9 ponder, die had een bloedsuiker van 1.1. die heeft een glucose infuus gekregen. Maargoed jij bevalt toch in het ziekenhuis.

Teigetje, spannnend hoor!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: