Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 11 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 6:29

Kruumel schreef:
Happydobby schreef:
@Kruumel, nu heb je wel officieel verlof! Dat is erg lekker hoor.

Ja vanaf morgen!
Voelt zo raar omdat ik de laatste dagen niet meer mocht werken.
Gek is dat he, opeens moeten stoppen.
Ik was zelfs onder werktijd bij de gyn toen ik het te horen kreeg, was eerder weg gegaan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 11 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 6:43

Ja, dat is raar... je hebt je laatste werkdag gehad zonder dat je wist dat het je laatste werkdag was. Ik vind dat niet zo fijn, maar ja het is niet anders.

Gast
Gast

Bericht  Laced za 25 jun 2011 - 6:45

Hoi meiden,

Ook weer even een teken van leven van mijn kant. Ik heb vorige week in overleg met mijn baas besloten om volledig de ziektewet in te gaan. Vond het erg moeilijk om de stap te nemen, maar het ging gewoon niet meer. Ik heb zoveel last van mijn rug. Sinds maandag jl zit ik dus thuis. Ik lees wel met jullie mee, maar ik zit niet vaak achter de pc en reageren via mijn telefoon is zo rot. Afgelopen donderdag weer bij de gynaecoloog geweest. De echo doppler was goed. Ook een groei echo gehad, ze kunnen pas over 2 weken bij de volgende groei echo een duidelijk beeld schetsen over zijn groei. Nu woensdag weer naar het ziekenhuis. Heeft iemand een goede tip tegen de rugpijn? Ik lig al hele dagen met de kruik op de bank, maar dat helpt maar even.

Nin: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Geniet ervan!

Pm: hoe gaat het met jou? Het wordt nu ook aftellen voor jou hè! Maar wat fijn dat de kleintjes nog steeds in je buik zitten!

Bazyle: voor maagzuur gebruik ik Antagel. Dat kun je halen bij de apotheek. Bij mij helpt het wel om de scherpe randjes ervan af te halen. Afgelopen maandag had ik zon last van brandend maagzuur dat ik ervan moest overgeven. Het is zo vervelend! Hopelijk helpt het bij jou!

Schuddebuikje: dikke knuffel voor jou! Ik snap dat je er even doorheen zit. Hopelijk duurt het niet meer lang en heb je snel jullie kleintje in je armen!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 6:57

Laced: Wat naar dat je moet stoppen joh. Maar luisteren naar je lichaam is veel belangrijker, en wie weet komt het de groei toch ten goede!
Vaker als 1x per 2 weken heeft een groeiecho geen zin zeiden ze tegen mij, dan heb je alleen maar meer kans op foute uitslagen.
Ja, nog een paar dagen, dan remmen ze niet eens meer als het doorzet... Maar je zal zien dat ze met 36 weken nogsteeds zitten en geen zin hebben om eruit te komen!!

Gast
Gast

Bericht  Laced za 25 jun 2011 - 7:05

Pm: haha ja dat zul je altijd zien ;-) vroeg in de zwangerschap sensatie schoppen maar uiteindelijk volhouden tot het einde! Nee ik krijg inderdaad 1x per 2 weken een groei echo. Maar aangezien dit de 2e groei echo is kunnen ze daaruit nog geen conclusies trekken.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 7:07

Laced, wat naar voor je zeg! Wel fijn dat bij de echo alles goed was.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 7:15

Laced schreef:Pm: haha ja dat zul je altijd zien ;-) vroeg in de zwangerschap sensatie schoppen maar uiteindelijk volhouden tot het einde! Nee ik krijg inderdaad 1x per 2 weken een groei echo. Maar aangezien dit de 2e groei echo is kunnen ze daaruit nog geen conclusies trekken.
Als ze het echt zo gaan doen dan krijg ik nog wat met ze te stellen, 2 eigenwijze ukkies Laughing

Je ziet het bij tijgertje, het kan opeens hard gaan! Hopen dat jij de volgende keer ook zo'n mooie uitslag kan melden!

De pijn in je rug heb ik helaas geen tips voor, ik rommel ook maar een beetje aan met kussens, warmte en paracetamol...

Gast
Gast

Bericht  Happydobby za 25 jun 2011 - 7:37

@Laced, jah rugpijn heb ik ook, ik zit op een tuinstoel die je in 4 standen kan zetten met de rug, dat was vanwege mijn bekken maar ik vind het ook beter zitten dan de bank.
Verder paracetamol, regelmatig bewegen enz.

Ik weet het verder ook niet, het zal pas weggaan na de bevalling.

@Pm tuurlijk blijven je kindjes lekker zitten, heb je genoten van de action? Ik koop daar altijd truffels, die kosten daar 99 cent.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Pien za 25 jun 2011 - 7:49

Ik heb een vraag, herkend iemand hele erge pijn in de onderbuik? Het voelt niet als kramp of menstruatie pijn... Voelt meer als een hele erge spierpijn maar ook weer niet als bandenpijn.

Lekker onduidelijk maar weet niet hoe Ik het uit moet leggen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Dora za 25 jun 2011 - 7:53

@ Fearie: ze controleren dan het hartje en de kindsbewegingen. Ook kunnen ze dan meten of er contracties/weeën zijn. Dit wordt geregistreerd.

@ Laced: wat vervelend dat het wat minder gaat. Ik kan je heel goed begrijpen, hopelijk heb jij net als mij straks goed nieuws. Ik krijg wel wekelijks een groeiecho, maar dat heeft er mee te maken dat ik al een stuk verder in de zwangerschap ben en afhankelijk van de uitslag van de echo wordt er actie ondernomen, zoals inleiden.

@ Happydoppy: vervelend ongelukje. Hopelijk is het snel genezen.

@ Schuddebuikje: Hopelijk zet het bij jou snel door. Kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent.

@ NIN: ook hier nogmaals gefeliciteerd!

@ Pien: als je me het bevalplan van jullie zou willen pm-en, heel graag. Ik heb hem in principe klaar, maar misschien zie ik nog wel aanvullingen ofzo. Voorweeën?

@ PM: hoe was het bij de bedrijfsarts? Of heb ik dat gemist?

@ Bayzle: alvast heel veel succes bij je theorie examen.

@ All: ik ben het thuiszitten nu al zat. Erg he. Gelukkig hebben we de laptop en tv nog.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 8:26

Pien: Is je urine pas nog nagekeken? Kan ook een ontsteking zijn (blaas, urinewegen)

Tijgertje: Het gaat wel wennen hoor, dat thuis zitten Wink Wink

HD: O ja, die zijn zo lekker! Bewust niet gekocht, zit teveel suiker/ koolhydraten in Neutral

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 25 jun 2011 - 8:36

Even een ego berichtje.

Ik ben uitgenodigd voor een vrijgezellendag en avond van een vriendin (niet zo'n goede). De datum is de 13e en ik ben de 18e uitgerekend. Nu willen ze dat ik 100 euro vooraf betaal en ik weet niet eens zeker of ik wel mee kan.

Wat zouden jullie doen? Betalen of niet mee gaan? Of wat anders?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Dora za 25 jun 2011 - 8:43

Fearie schreef:Even een ego berichtje.

Ik ben uitgenodigd voor een vrijgezellendag en avond van een vriendin (niet zo'n goede). De datum is de 13e en ik ben de 18e uitgerekend. Nu willen ze dat ik 100 euro vooraf betaal en ik weet niet eens zeker of ik wel mee kan.

Ik zou niet mee gaan dan.... Zeker als je 100 euro moet betalen. Vind ik nogal veel geld. Dan moeten ze maar rekening met je houden.
Wat gaan ze doen? Want het zou ook lullig als je betaalt voor dingen waaraan je niet eens mee kunt doen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Pien za 25 jun 2011 - 8:44

Fearie, ik zou niet mee gaan. Ik weet niet wat voor activiteiten er te doen zijn maar met 39 + 2 moet ik er echt niet aan denken dat ik een activiteit doe die voor mij op dat moment 100 euro waard is.

PM, mijn urine is al heel lang niet nagekeken. Heb ook geen last van het plassen of met plassen ofzo... Kan het van de week eventueel even aangeven bij de VK.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 8:48

Pien schreef:
PM, mijn urine is al heel lang niet nagekeken. Heb ook geen last van het plassen of met plassen ofzo... Kan het van de week eventueel even aangeven bij de VK.
Dat hoeft ook niet altijd, het kan hoger zitten. Tijdens zwangerschap voelt het anders.
Heb je geen koorts?

Maar het zijn geen (voor)weeen wat je hebt? Maar continue pijn?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 8:50

Fearie schreef:Even een ego berichtje.

Niet mee gaan!!
Je bent dan bijna uitgerekend (als je nog niet bevallen bent), de kans dat je nog goed uit de voeten kan is vrij klein. En het is dan half augustus, grote kans dat het warm is, dan voel je je ook niet happy gok ik...

Gast
Gast

Bericht  Pien za 25 jun 2011 - 8:53

Nee, het is niet continu... het word erger zodra ik ga lopen of liggen. Heb ook geen koorts!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 8:54

Heb je geen bereikbaarheidsnummer van de vk? Dat je even kan overleggen?

Gast
Gast

Bericht  Pien za 25 jun 2011 - 8:55

Het is niet extreem veel pijn ofzo, vooral vervelende pijn!

edit: het doet wel veel pijn maar niet zoveel dat ik echt het gevoel heb dat ik de vk moet bellen.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 9:03

Pien schreef:Het is niet extreem veel pijn ofzo, vooral vervelende pijn!

edit: het doet wel veel pijn maar niet zoveel dat ik echt het gevoel heb dat ik de vk moet bellen.

Is het continue pijn, of pijn die wegzakt en weer terugkomt (e.g. wanneer je 15 min stil ligt)?

Gast
Gast

Bericht  Pien za 25 jun 2011 - 9:07

Nee, het is niet continu... het word erger zodra ik ga lopen of liggen.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie za 25 jun 2011 - 9:09

@ Pien, ik zou het even in de gaten houden en anders toch ff de vk bellen. Je voelt het uiteindelijk het beste aan.

Ik heb hier nog even met mijn vriend overlegd, die stond ook al niet zo te springen over het idee dat ik een hele dag weg ben en ook in een andere stad. Degene die het organiseert gaat navragen of ik kan betalen als ik ook daadwerkelijk weet of ik mee ga, maar zoals ik het nu bekijk is de kans groot dat ik thuis blijf.
Er staat trouwens een Lama's workshop met eten en stappen gepland, is redelijk wat lichamelijke activiteit maar niet extreem veel.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 9:16

@Pien: Ik zou gewoon ff bellen en overleggen, misschien heeft ze tips en/ of kan ze je gerust stellen. Vind het voor de nacht toch altijd een soort 'enger' als ik klachten heb.

@Fearie: Ik zou het risico niet nemen, zeker niet als je er alleen heen gaat en het buiten de stad is. Stel dat je bevalling op gang komt...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 9:21

Fearie, kan je niet alleen met het eten meegaan? Dat hoef je meestal ook niet van te voren te betalen, dan kun je op die dag kijken of het gaat of niet.
Zo'n paar dagen voor dat je bent uitgeteld lijkt t me niet echt fijn een hele dag op stap te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 25 jun 2011 - 9:25

@ Pien, ik zou het even in de gaten houden en anders toch ff de vk bellen. Je voelt het uiteindelijk het beste aan.

Ik heb hier nog even met mijn vriend overlegd, die stond ook al niet zo te springen over het idee dat ik een hele dag weg ben en ook in een andere stad. Degene die het organiseert gaat navragen of ik kan betalen als ik ook daadwerkelijk weet of ik mee ga, maar zoals ik het nu bekijk is de kans groot dat ik thuis blijf.
Er staat trouwens een Lama's workshop met eten en stappen gepland, is redelijk wat lichamelijke activiteit maar niet extreem veel.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: