Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 16 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:39

Zoo daar was ik weer, en helaas, 2 fout teveel Sad dus net gezakt. Baal er wel van, nu kan ik pas 21 juli weer!

Gefeliciteerd PM!

Ik ga vandaag ook niks meer doen, straks nog rijles, zo ff afwassen maar ik blijf dus wel mooi binnen, lekker koel. Zo ff thermometer buiten zetten hoe warm het nu is, binnen in ieder geval 24 graden :s

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 16 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Fearie ma 27 jun 2011 - 22:42

@ Pien, ooh dat scheelt. Ik moet echt in de auto om naar de winkels.

@ PM, welke bui? Wij hebben nog geen wolkje aan de lucht.

@ Kruumel, snel he ! Moeten er gewoon niet teveel overnadenken he :P

@ HD, ben je gek ofzo? Met dit weer je ramenlappen :shock: kun je voor 1x niet iemand vragen die het voor je kan doen (glazenwasser)? Bij ons kost het hele huis rondom 15 euro om te doen smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:49

Hebben jullie dat nou ook, een soort naar gevoel onder je huid als ze zo bewegen? Het voelt af en toe niet lekker meer.
Pijn is een te groot woord, maar lekker is anders.

Gast
Gast

Bericht  Fearie ma 27 jun 2011 - 22:55

Ik heb daar soms ook last van, PM. Wil niet zeggen dat het pijn doet, maar het is gevoelig en soms onprettig.

@ Bayzle, jammer dat je gezakt bent Sad Succes voor de volgende x.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Liadan ma 27 jun 2011 - 23:03

Smaragdje schreef:
schuddebuikje schreef:pien : ik ben ook alweer door 3 mensen gebeld. door 3 vriendinnen nog wel hahahaha

smaragdje : nee heb helemaal geen controle's. merk wel dat het me niet helemaal lekker zit. en ik er veel aan denk of de kleine wel beweegd. heb namelijk wel het idee dat dat minder is. anders ga ik vanmiddag om 3 uur bellen. nog heel even afwachten. ze wilden me zelfs 8 dagen laten wachten tussen de controle's door. daarom heb ik gisteren nog gebeld en heen geweest omdat me dat niet lekker zat.

Ik vind het nog steeds raar dat dit niet allemaal overal hetzelfde is. Vanaf 41 weken, moest ik om de dag voor een ctg. Bij mij is hij toen op de dag van de eerste ctg geboren, maar anders had ik daarna steeds om de dag terug moeten komen tot ik 42 weken was. Dat is standaard hier.
Heb je ook nog geen afspraak staan voor een CTG schuddebuikje? Die hebben ze bij mij meteen gemaakt toen ik over de 40 weken heen ging. Ik ben met 41 weken en 2 dagen naar het ziekenhuis geweest voor een CTG (en 3 uur na de CTG ben ik bevallen, haha). Als ik niet bevallen was toen had ik na 2 dagen weer een CTG gekregen.
Ik hoop dat de bevalling snel gaat beginnen bij je, ik kan me voorstellen dat je het zwanger zijn nu wel zat bent!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  schuddebuikje ma 27 jun 2011 - 23:13

nee heb helemaal geen afspraken staan. donderdag verloskunde om te kijken naar bloeddruk en nog een keer proberen te strippen. en anders maandag inleiden. helemaal geen CTG scan.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Theezakje13 ma 27 jun 2011 - 23:20

Schuddebuikje, nog geen baby bij jou?? Gaat het nog een beetje met de warmte?

PM, wat fijn, 33 weken!!!

Hier 37 weken!!!! Mag nu thuis bevallen, dus kom maar op kleintje!!
Heel druk maar heel gezellig weekend gehad. Vriend was gisteren jarig en zaterdag en zondag heel de dag visite gehad!
Gister nog even bij Babypark in Veldhoven geweest en een nieuw boxkleed gekocht. Gisteravond lekker samen uit eten geweest voor verjaardag en omdat we deze week 4 jaar samen zijn!!

Ga nu even wat eten, en dan kom ik even reageren!!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:25

Theezakje: Waar precies in Veldhoven zit het?
Op de Run maar waar ergens, ander bedrijf?

En is het erg groot of valt het tegen?

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 27 jun 2011 - 23:31

@Bazyle, balen, theorie is ook echt lastig. heb je al een datum om af te rijden, het zou wel handig zijn als je voor je bevalling een rijbewijs hebt.

@Fearie, ik doe alleen beneden, boven heeft mijn vriend pas gedaan, dat doen we altijd samen, we hebben gewoon zo'n lange stok met wisser.

@PM, soms word het benauwd he als die kleine beweegd. Ze krijgen natuurlijk steeds minder de ruimte.

@Theezakje, heb je een leuk boxkleed? Hier hebben wij er 1 van woezel en pip.

@schuddebuikje, hopelijk is het allemaal niet nodig en beval je zonder hulp.
Bij onze vk doen ze het zo:

Ziekenhuiscontrole na 41 weken

Als je 41 weken zwanger bent, vindt er een controle in het ziekenhuis plaats. De arts in het ziekenhuis kijkt of er nog voldoende vruchtwater is met behulp van een echo. Dat zegt iets over de werking van de placenta. En er wordt een zogenaamd CTG gemaakt, dat is een overzicht van het hartritme van de baby en eventuele weeënactiviteit.

Op weg naar de bevalling

Als alles er goed uitziet, maken we rond 41 en een halve week een afspraak bij je thuis. Bij die controle kunnen we een inwendig onderzoek doen om te beoordelen of de baarmoedermond klaar is voor de bevalling. Als dat zo is kunnen we "strippen", dat is het stimuleren van de baarmoedermond om te proberen de weeën op te wekken.

Als de zwangerschap ongecompliceerd verloopt, heb je tot en met 42 weken de tijd om spontaan weeën te krijgen. Komt de bevalling niet op gang voor die tijd, dan wordt je bevalling medisch.

Je ziet dus dat dit per woonplaats/vk ook verschillend is.

Ik ga weer film kijken, millenium 3. Zit ook te wachten op 2 pakketten. Die door 2 verschillende bedrijven gebracht gaan worden. Zit dus gewoon thuis.

Hier is mijn vriend met de fiets naar zijn werk, dus als het onweert straks rond half 6 dan moet ik hem halen. tot nu toe is het droog hier.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:42

Hazeltje schreef:Theezakje: Waar precies in Veldhoven zit het?

Het is heel makkelijk te bereiken... stuk beter dan de babydump in Eindhoven. Je rijdt de snelweg af en dan zie je het al liggen. Helemaal vooraan aan een kruispunt.

Ik vond het wel een mooie ruime winkel.

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 ma 27 jun 2011 - 23:42

Hazeltje schreef:Theezakje: Waar precies in Veldhoven zit het?

Uhm, is wel aardig groot vind ik. Maar moet wel zeggen dat ik in weinig babyzaken ben geweest dus heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal..
Als je de snelweg afgaat richting MMC ligt hij op de hoek de 2e of 3e afslag rechts. Zie je heel duidelijk liggen.
Hopelijk een beetje heldere uitleg?
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Theezakje13 ma 27 jun 2011 - 23:44

@Theezakje, heb je een leuk boxkleed? Hier hebben wij er 1 van woezel en pip.

[/quote]

Heb er ook 1 van Woezel en Pip. Met 9 gekleurde vakken.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:47

HD: De bovenste ligt links met het koppie bij de buik van de ander, dus net boven mijn navel. En daarboven dus nog het lijfje, dat ligt schuin en dan het kontje rechts tegen mijn ribben.
Als die aan het draaien is voel ik het heel erg goed. Wink
De onderste voel ik veel minder, die heeft ook minder ruimte. De ligt heel laag met het koppie, en dan het lijfje rechts en het kontje in mijn zij.

Vind het zo jammer dat ze het niet meer op 1 echo kunnen krijgen, deze ligging. Maar daarvoor zijn ze gewoon te groot...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:48

Bazyle, jammer dat je het niet gehaald hebt. Wil je nog voor de bevalling alles gehaald hebben?

Fearie, misschien is dat zo, dat we er minder bij na moeten denken. Maar soms overvalt je dat gevoel van... wow al zoveel weken, nog maar een paar weken en dan is het zo ver! Is wel normaal denk ik. Ik maak me er ook niet super zorgen om, maar soms is het even eng.

PM, ik heb dat ook... vooral boven in mn buik. Het doet geen pijn, maar soms is het onprettig, kan je niet goed zitten.
Hier nog geen regen te zien... wij krijgen weer niks denk ik. Het is hier echt nog loeiheet! Buiten is het 32 graden en hier binnen 28 graden... fijn!

Theezakje, 37 weken... wat fijn! Mag je lekker thuis bevallen... super!!!
Wij hebben een boxkleed van nijntje, net als de rest van het thema van het kamertje. Ik ben alleen nog aan het denken of er zo'n matje onder moet, of dat het anders te hard is.

Schuddebuikje, ik hoop echt dat het bij jou snel gaat beginnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:48

@HD nee nog geen datum, ga zo ook vragen hoe en wat, als ik voor de tweede keer op mag voor theorie ben ik al 29 weken zwanger, heb ook geen idee hoelang het duurt voor ik praktijkexamen kan doen, de aanvraag zeg maar. De vroegste theorie die ik kon is nu 21 juli pas, als dat met praktijk ook zo werkt ben ik al 33 weken zwanger of langer voor ik daarvoor op kan. Heb wel met mn tweede theorie al 26 lessen gehad, dus hoop dat ik het voor de bevalling binnen heb.

Edit: @ Kruumel, ik had toen ik begon niet verwacht dat ik het voor de bevalling zou halen, maar als ik zie hoe snel het gaat is mijn streven wel om het voor de bevalling binnen te hebben!

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje ma 27 jun 2011 - 23:53

@ Happydobby, ik zou wel om de dag een ctg krijgen, maar mocht ook tot 42 weken thuis bevallen als alles goed ging, dat had verder niets met die ctg te maken ;-)
Alleen ik vind het raar dat sommige niet langer mogen doorlopen dan 41 weken (terwijl alles goed gaat), er zijn die om de dag een ctg moeten vanaf 41 weken (omdat de kans groter wordt dat de situatie in de buik slechter wordt voor de kleine) en dat er zijn die tot 42 weken moeten doorlopen. Je zou toch verwachten dat er vaste regels daarvoor zijn, in een land als Nederland.

@ Schuddebuikje, iedereen denkt dat het morgen begint he ;-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Theezakje13 ma 27 jun 2011 - 23:59

PM, je ziet inderdaad steeds minder op de echo. Vind ik ook wel jammer.. Maar ach, nog even, en je ziet ze echt!! Maar kan me bij jou wel voorstellen dat het bijzonder is om ze samen op echo te zien!

Kruumel, Nijntje is ook leuk. Heb ik ook hele leuke boxkleden van gezien! Maar hebben de boxmobiel ook van Woezel en Pip, dus vond het oko wel leuk om het een beetje hetzelfde te houden..

Bazyle, balen dat je je theorie niet gehaald hebt... Ik vond dat toen ook lastig..
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 0:02

Theezakje13 schreef:
Kruumel, Nijntje is ook leuk. Heb ik ook hele leuke boxkleden van gezien! Maar hebben de boxmobiel ook van Woezel en Pip, dus vond het oko wel leuk om het een beetje hetzelfde te houden..

Dat vind ik ook leuk... alles in hetzelfde thema. Wij hebben dus alles van nijntje zilver. Ook de boxmobiel. Ik vind Woezel en pip ook leuk, maar mijn man niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 28 jun 2011 - 0:14

Haha mijn vriend vond alles best behalve Winnie de pooh, vraag me niet waarom, hij heeft er een hekel aan.

Wij hebben dit boxkleed, ze hadden die met 9 gekleurde vakken namelijk in 2 verschillende kleuren.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 16 12_0489409072600000_pro_flt_frt_01_1108_1528_70034

Ow ik zie het al, je hebt ook nog met 4 vakken en die is in het paars of groen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Theezakje13 di 28 jun 2011 - 0:15

Kruumel schreef:
Theezakje13 schreef:

Dat vind ik ook leuk... alles in hetzelfde thema. Wij hebben dus alles van nijntje zilver. Ook de boxmobiel. Ik vind Woezel en pip ook leuk, maar mijn man niet zo.

Jou kamertje is toch ook Nijntje toch?
Want dat hebben wij weer niet. Kamertje heeft niet echt een thema. Wel redelijk wat diertjes (paar knuffels van dieren, en een dierenlamp)
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Theezakje13 di 28 jun 2011 - 0:16

Happydobby schreef:Haha mijn vriend vond alles best behalve Winnie de pooh, vraag me niet waarom, hij heeft er een hekel aan.

Wij hebben dit boxkleed, ze hadden die met 9 gekleurde vakken namelijk in 2 verschillende kleuren.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 16 12_0489409072600000_pro_flt_frt_01_1108_1528_70034

Ow ik zie het al, je hebt ook nog met 4 vakken en die is in het paars of groen.

Deze hebben wij ook smile
Vond mijn vriend helemaal leuk!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Pien di 28 jun 2011 - 0:22

Wij hebben helemaal geen woezel en pip/ nijntje/ winnie de pooh o.i.d.
mijn man en ik houden daar beide niet van! qua boxkleed hebben we een roze, die 4 vakken heeft en dan elke vak een andere kleur roze. deze hebben we ook in het blauw (wisten het geslacht toen nog niet, toen hadden ze deze in de aanbieding bij de wibra voor 6 euro) die blauwe krijgen we een hoes voor eroverheen. en dan hebben we nog een hele mooie grijze.

zag bij de prenatal ook een hele leuke boxkleed maar denk dat 3 zat is Laughing

Ow meiden, ik heb het zo warm... ik zit helemaal vast geplakt aan alles. Hoop zo dat het hier straksjes lekker gaat waaien en regenen, een beste bui zodat het even wat afkoelt en dan een lekker windje...

Heb trouwens gister nog buikfoto's gemaakt, zal ze in het buikjestopic plaatsen, verder heb ik nog een foto van ons wiegje gemaakt die ik hier natuurlijk graag even show:

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 16 Foto-34NL3ERF

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861

Bericht  Limburg85 di 28 jun 2011 - 0:31

Ziet er erg leuk uit Pien!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 1:29

Ons kamertje is grijs/ wit, heb wel wat nijntje staan omdat die toevallig ook in grijs/ wit te koop zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 1:38

Happydobby, mijn man heeft ook een hekel aan winnie the pooh, vraag me niet waarom!

Theezakje, wij hebben inderdaad op t kamertje ook veel nijntje zilver. Verder alles wit met zilver.

Pien, mooi wiegje. Zal eens kijken of ik even een foto kan plaatsen van ons wiegje.

Ik hoop ook op een flinke regenbui zodat het weer even helemaal afkoelt. Hier is het echt 32 graden. Ben net effe een rondje winkels geweest (supermarkt, kruidvat, bloemenwinkel, bakker en benzinepomp) en ik heb het helemaal gehad. Ga nu eerst lekker onder een lauwe douche, en dan weer frisse kleren aan en op de bank bij de airco. Ik heb gisteravond deel 3 van millennium gekregen en haar naam was Sarah, dus nog genoeg dvd-materiaal.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: