Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?

+16
ekjir@M
ProudMom
Meeko
Novalee
Thunder
Raven
Monte
Dora
Flip Fluitketel
Happydobby
kletskousje
pantuf
Teddyaapje
Liadan
Susan
Pien
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat? - Pagina 3 Empty Re: baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 19:16

ekjir@M schreef:
Alex schreef:Hier een onverantwoorde en domme moeder die echt zo min mogelijk risico nam met haar kind, maar haar wél in de buikdrager mee nam op de fiets. Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, maar mag ik dan ook niet meer de trap af met mijn dochter? Ik ben vorig jaar namelijk met haar in mijn armen van de trap gevallen. Ondanks dat ik voorover viel kwam ik niet op haar terecht, dus ook dat argument vind ik onzin, als je van je fiets valt ben je sowieso in mijn ogen erg onhandig en daarnaast is het geen feit dat je voorover bovenop je kind valt. Dat het afgeraden wordt wil niet zeggen dat het verboden is en ik vind het onzin om te zeggen dat het verboden moet worden bij wet. Voor mij was dit de enige manier om mijn dochter ergens mee naar toe te nemen en bij een eventuele tweede zou ik de buikdrager ook weer gebruiken op de fiets. En als iemand er wat van zegt kan diegene van mij ook inderdaad een snauw verwachten. Bemoei je lekker met jezelf.

+1 Hier nog zo´n ontaarde moeder. Ik ben ook meer dan eens met J. in de draagdoek aan het fietsen geweest. Aan alles wat je doet zit een risico en ik vind dat je daar in de meeste gevallen rekening mee kan houden maar soms is het niet anders. De trap aflopen met een zwaar beweeglijk kind vind ik enger dan een keertje fietsen met de draagdoek en ik laat J. toch echt niet beneden liggen omdat mama de trap niet af durft met hem op de arm. Ik heb nu een fietszitje voorop maar dat vind ik zelf qua vallen, ivm evenwicht, nog enger dan een draagdoek.

Tja dat moeten jullie dan maar zelf weten, ik blijf erbij dat ik het onverantwoord vind, en wat betreft traplopen enz dat vind ik heel wat anders.

Je hoeft niet met een draagdoek op de fiets, het word niet voor niets afgeraden...ik heb ook een hele lange tijd gehad dat ik niet met de kinderen op de fiets kon, geen auto bij de hand had, de bus niet reed, toen heb ik gelopen naar het dorp verder op, was dik 1,5 uur lopen, maar liever 1,5 uur lopen dan mijn kind in een draagdoek op de fiets...maarja zoals iemand al zei ik bemoei me voortaan met mijn eigen dingen, het is niet mijn kind waar onnodig risico mee gelopen word wat zoiets betreft

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat? - Pagina 3 Empty Re: baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 19:24

Alex schreef:Hier een onverantwoorde en domme moeder die echt zo min mogelijk risico nam met haar kind, maar haar wél in de buikdrager mee nam op de fiets. Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, maar mag ik dan ook niet meer de trap af met mijn dochter? Ik ben vorig jaar namelijk met haar in mijn armen van de trap gevallen. Ondanks dat ik voorover viel kwam ik niet op haar terecht, dus ook dat argument vind ik onzin, als je van je fiets valt ben je sowieso in mijn ogen erg onhandig en daarnaast is het geen feit dat je voorover bovenop je kind valt. Dat het afgeraden wordt wil niet zeggen dat het verboden is en ik vind het onzin om te zeggen dat het verboden moet worden bij wet. Voor mij was dit de enige manier om mijn dochter ergens mee naar toe te nemen en bij een eventuele tweede zou ik de buikdrager ook weer gebruiken op de fiets. En als iemand er wat van zegt kan diegene van mij ook inderdaad een snauw verwachten. Bemoei je lekker met jezelf.
En hoevaak in je leven ben jij gevallen met de fiets? Ik echt nog nooit!
Ik vind een fietskar ook eng, omdat auto's niet nog iets verwachten achter de fiets (Ja, er zit een vlaggetje op).
Ik fiets dan ook met een kind in buikdrager. Met twee kindjes op de fiets in voor en achterzitje vind ik veel enger (i.v.m. evenwicht en opstappen/afstappen (geen moederfiets))

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 19:46

Hoezo ben je onhandig als je valt op de fiets? Wat als er iemand door rood rijd, wat als iemand je probeert in te halen en zijn stuur per ongeluk in jouw stuur terecht komt, wat als je ineens moet uitwijken voor een kind wat de straat op rent, wat als iemand in een geparkeerde auto zijn deur open doet zonder te kijken, wat als het regent en je zicht slecht is, je gaat slingeren en de stoeprand raakt en daarom valt, wat als het vriest en het glad is? Ik vind het echt bizar dat het wordt afgedaan als: ja maar als je van je fiets valt ben je gewoon dom. Eh? Bovendien ben je niet de enige op de weg en kan je nog zo goed fietsen, als een andere voetganger/fietser of automobilist een fout maakt kan je alsnog vallen. En het gaat natuurlijk om de snelheid die je als fietser hebt, daarom is de kans dat er iets ergs gebeurt of je op je kindje valt groter. Als je loopt en je valt heb je meer kans om je te herstellen.

Gast
Gast

Bericht  nillis di 21 jun 2011 - 20:06

Ik zou het zelf ook nooit doen, daarom hebben wij een fietskar. Zodat we met het mooie weer toch kunnen fietsen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 1:55

Fauve schreef:Hoezo ben je onhandig als je valt op de fiets? Wat als er iemand door rood rijd, wat als iemand je probeert in te halen en zijn stuur per ongeluk in jouw stuur terecht komt, wat als je ineens moet uitwijken voor een kind wat de straat op rent, wat als iemand in een geparkeerde auto zijn deur open doet zonder te kijken, wat als het regent en je zicht slecht is, je gaat slingeren en de stoeprand raakt en daarom valt, wat als het vriest en het glad is? Ik vind het echt bizar dat het wordt afgedaan als: ja maar als je van je fiets valt ben je gewoon dom. Eh? Bovendien ben je niet de enige op de weg en kan je nog zo goed fietsen, als een andere voetganger/fietser of automobilist een fout maakt kan je alsnog vallen. En het gaat natuurlijk om de snelheid die je als fietser hebt, daarom is de kans dat er iets ergs gebeurt of je op je kindje valt groter. Als je loopt en je valt heb je meer kans om je te herstellen.

Allemaal waar, maar dit kan ook gebeuren als je je kindje in een zitje voor- of achterop hebt. En ja, als je goed oplet val je echt niet zomaar van je fiets. Ik zeg nergens dat je dan dom bent, hoogstens erg onhandig.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:14

Maar dan kun je toch ook zeggen dat je erg onhandig bent als je met je kind van de trap valt (of zonder kind wat mij betreft). Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:32

Mijn punt was dat, hoewel ik het niet eens onhandig vind als je van je fiets valt maar gewoon iets wat gebeurt, je niet alleen zélf de schuldige kan zijn maar dat er ook dingen kunnen gebeuren van buitenaf (dus het weer, een andere voetganger/fietser/automobilist). Je hebt geen invloed daarop. En verder eens met Arden. Ik neem aan dat niemand expres van de trap valt of van haar fiets valt, dat gaat per ongeluk.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 22 jun 2011 - 2:39

Ik mag aannemen dat je niet met een kind op de fiets gaat als het glad is, dat doe ik mezelf niet eens aan, laat staan met een kind erop. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:40

Fauve schreef:Mijn punt was dat, hoewel ik het niet eens onhandig vind als je van je fiets valt maar gewoon iets wat gebeurt, je niet alleen zélf de schuldige kan zijn maar dat er ook dingen kunnen gebeuren van buitenaf (dus het weer, een andere voetganger/fietser/automobilist). Je hebt geen invloed daarop. En verder eens met Arden. Ik neem aan dat niemand expres van de trap valt of van haar fiets valt, dat gaat per ongeluk.

Ik snap je punt en ik ben het ook met je eens, maar niemand valt 'zomaar' van de fiets. Als je 'zomaar' van je fiets valt, ben je mijns inziens onhandig. Jij noemt een aantal voorbeelden waarbij ik me kan voorstellen dat je valt met je fiets, en dat kan gewoon gebeuren, dat klopt. Toch vind ik het zo'n onzin dat er gezegd wordt dat je onverantwoord en dom bent als je met je kind in een draagdoek/buikdrager/rugdrager op de fiets stapt. Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, maar het wil niet zeggen dat het risico dat je kindje iets overkomt groter is wanneer je een ongeluk krijgt met hem/haar in de draagdoek dan wanneer je een ongeluk krijgt met hem/haar in het zitje voor- of achterop. Ik voel me nogal aangesproken op dat punt, ik krijg het verwijt dat ik dom en onverantwoord ben. En als er iets is wat ik NIET ben is dat het wel. Ik doe alles voor mijn kind, ik neem geen enkel risico met haar en het enige wat ik wel eens heb gedaan om toch nog ergens te kunnen komen is met haar in de buikdrager op de fiets te stappen. Boehoe, wat ben ik dan een onverantwoorde en domme moeder zeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:43

Rush schreef:Ik mag aannemen dat je niet met een kind op de fiets gaat als het glad is, dat doe ik mezelf niet eens aan, laat staan met een kind erop. :shock:

Het was een voorbeeld. Door regen kan een pad ook glad worden, het kan toch dat je eens in een stortbui terecht komt, weet ik veel :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:48

Rush schreef:Ik mag aannemen dat je niet met een kind op de fiets gaat als het glad is, dat doe ik mezelf niet eens aan, laat staan met een kind erop. :shock:

Natuurlijk stap ik dan niet op de fiets met mijn kind.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 22 jun 2011 - 3:12

Fauve schreef:

Het was een voorbeeld. Door regen kan een pad ook glad worden, het kan toch dat je eens in een stortbui terecht komt, weet ik veel :P
Okee, ik snap wat je bedoeld.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  sheila123 wo 22 jun 2011 - 3:21

Ik zie ze hier ook weleens gaan maar zelf zou ik het nooit doen! Zou het risico niet durven nemen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:45

Maar nogmaals; een baby van 6 weken (de leeftijd waarop de in een draagdoek mogen) is toch veel meer kwetsbaar dan een baby van 7 maanden (kunnen ze ongeveer in het zitje). Daarbij kun je een kind in een zitje nog een helmpje opzetten, kom je niet met je volle gewicht op je kind terecht en heeft je kind weinig kans het stuur in zijn rug te krijgen.
Dus ja, ik vind het dom en onverantwoord als je gaat fietsen met een kind dat nog niet op de fiets mag.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle wo 22 jun 2011 - 6:19

Flip Fluitketel schreef:Ik zou het zelf denk ik niet zo gauw doen. Lijkt mij gevaarlijk, je kind krijgt toch de eerste klap zeker als je hem/haat op de buik draagt. Ik heb hier nog niemand in de buurt trouwens zien fietsen met een draagdoek o.i.d.. Maar goed ziet er ook niet veel lopen met een draagdoek.

Toevallig zag ik gisteren een mevrouw op de fiets met haar kindje op de rug een dorp verder van jouw dorp.. Laughing
Was trouwens de eerste keer dat ik een kindje in de draagdoek op de fiets zag!

Zelf heb ik het trouwens nog nooit gedaan, ik ben pas gaan fietsen toen ze zelf kon zitten. Ik lees trouwens dat hier ook een paar keer de fietskar voor baby´s genoemd wordt, dat vind ik eigenlijk net zo gevaarlijk.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: