baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?
+16
ekjir@M
ProudMom
Meeko
Novalee
Thunder
Raven
Monte
Dora
Flip Fluitketel
Happydobby
kletskousje
pantuf
Teddyaapje
Liadan
Susan
Pien
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?
Happydobby schreef:Dromertje schreef:
En als je nou gaat lopen met een buikdrager over straat, je struikeld en je valt voorover. Ik zie er altijd zoveel met buikdragers lopen in de stad op zaterdag.
dat argument slaat werkelijk nergens op. Als je loopt heb je ten eerste véél minder snelheid, ten tweede geen stuur voor je dat in de rug van je kind kan klappen en ten derde zul jij je val opvangen met je handen, waardoor het kind niet op straat klapt.
Ik ben wel eens voorover gevallen en echt dat ik wel op mijn buik lag, toen ik namelijk met mijn handen mezelf tegen wou houden, brak ik mijn pols. Nou dan lig je ook met al je gewicht op de grond.
Pien, je zou ook kunnen kijken naar een bakfiets.
[/quote]
och, dan moet ik ook maar niet meer met mijn dochter de trap af lopen, want daar ben ik ook al eens vanaf gestuiterd, dan moet ik het speelgoed van mijn dochter ook maar weg doen, omdat ik daar ook al regelmatig overheen ben gestruikeld.
Je snapt toch wel dat gaan fietsen met een kind op je buik toch een enorm groot risico is dat je niet hoeft te lopen omdat er veel veiligere alternatieven zijn.
Gast- Gast
Ik zou dat echt nooit durven en vind het gevaarlijk!
Gast- Gast
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die dit risico, ondanks de weet ervan, nog steeds nemen.
En met de beredenaties hier kun je net zo goed roken en drinken tijdens je zwangerschap en roken waar je kind bij is, je baby onder een dekbedje laten slapen want er zijn zoveel risico's.
het lijkt mij dat je risico's wilt uitsluiten maar ik heb soms het idee dat moeder dat alleen maar doen als het hen uitkomt.
En met de beredenaties hier kun je net zo goed roken en drinken tijdens je zwangerschap en roken waar je kind bij is, je baby onder een dekbedje laten slapen want er zijn zoveel risico's.
het lijkt mij dat je risico's wilt uitsluiten maar ik heb soms het idee dat moeder dat alleen maar doen als het hen uitkomt.
Laatst aangepast door Sunprincess op di 21 jun 2011 - 5:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Staat bij verschillende buikdragers op de verpakking dat je er niet mee mag rennen, fietsen, skeeleren etc.
Dit om de reden die hier al een aantal keer genoemd wordt, als je valt val je op de baby.
Dit om de reden die hier al een aantal keer genoemd wordt, als je valt val je op de baby.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Ik vroeg het niet eens zozeer omdat ik dit zelf wil gaan doen hoor... Ik was vanmiddag even naar de winkels hier verderop en toen kwamen er 3 meiden langs op de fiets, 2 daarvan hadden een kleintje in draagdoek op hun buik hangen en 1 daarvan had zo´n maxitaxi. Daar ben ik verder over na gaan denken en kon eigenlijk alleen maar nadelen vinden aan het buikdragen op de fiets. Gelukkig woon ik overal heel dichtbij en heb ik 2 buslijnen op hele korte afstand van huis, ik kan dus of lopend of met de bus gewoon overal komen!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb het wel eens gedaan in geval nood, maar ik vind het geen aanrader. Ik fietste niet echt lekker en bovenal is het natuurlijk erg gevaarlijk.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap niet dat iemand die op de hoogte is van de risico's het toch doet. De kans is groter dat er niks gebeurd dan dat er wel iets gebeurd, maar zou je het jezelf oooooit kunnen vergeven als er wel wat gebeurd? Ik in elk geval niet. Geen keuze hebben hierin bestaan in mijn ogen niet, je kunt altijd iemand vragen jullie te halen en/of brengen of op een veiligere manier op de fiets gaan...je hebt tegenwoordig bakfietsen, fietskarretjes speciaal voor je baby, en ik geloof dat je de maxicosi zelfs op de fiets kan doen met een speciaal ding?!
Hier zitten ook allemaal risico's aan, die zitten eigenlijk overal aan als je er zo over na gaat denken maar ze zijn wel iets meer verantwoord.
Hier zitten ook allemaal risico's aan, die zitten eigenlijk overal aan als je er zo over na gaat denken maar ze zijn wel iets meer verantwoord.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Eens.Sunprincess schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die dit risico, ondanks de weet ervan, nog steeds nemen.
Gast- Gast
Storm schreef:Eens.Sunprincess schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die dit risico, ondanks de weet ervan, nog steeds nemen.
+1, ik zou het ook echt nooit doen. Ik vind het al eng al hij voor op de fiets zit in het zitje
Gast- Gast
Ik zou het zelf nooit doen omdat ik te bang zou zijn om te vallen. Daarnaast las ik pas in de ouders van nu dat het sterk afgeraden wordt omdat je kindje ten eerste dus totaal niet beschermd is mocht je vallen, en ten tweede wordt het nekje te weinig ondersteund tegen hobbels enzo.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Razz_ schreef:Storm schreef:Eens.Sunprincess schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die dit risico, ondanks de weet ervan, nog steeds nemen.
+1, ik zou het ook echt nooit doen. Ik vind het al eng al hij voor op de fiets zit in het zitje
+1
Gast- Gast
Heel eng! zou dat echt nooit doen!
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Hazeltje schreef:Razz_ schreef:Storm schreef:Eens.Sunprincess schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die dit risico, ondanks de weet ervan, nog steeds nemen.
+1
Ook echt helemaal mee eens. Ik krijg er echt de kriebels van.
Gast- Gast
Ik zou het zelf niet aandurven, op de rug dragen vond ik sowieso pas prettig toen ze wat ouder was.
Gast- Gast
Ik heb de boodschap begrepen hoor
Ik ga mezelf niet verdedigen. Ik zie mezelf als een verantwoordelijke moeder die de voor- en nadelen altijd zoveel mogelijk tegen elkaar afweegt om vervolgens tot een redelijke beslissing te komen. Van alle opties die ik had vond ik dit de beste voor mij én mijn kinderen.
Als anderen dat zien als dom, onverantwoord en eigenwijs, dan vind ik dat vervelend. Maar we zullen het toch nooit allemaal met elkaar eens worden hier.
Ik ga mezelf niet verdedigen. Ik zie mezelf als een verantwoordelijke moeder die de voor- en nadelen altijd zoveel mogelijk tegen elkaar afweegt om vervolgens tot een redelijke beslissing te komen. Van alle opties die ik had vond ik dit de beste voor mij én mijn kinderen.
Als anderen dat zien als dom, onverantwoord en eigenwijs, dan vind ik dat vervelend. Maar we zullen het toch nooit allemaal met elkaar eens worden hier.
Gast- Gast
Minneke, ik had over je reactie heen gelezen en dacht inderdaad dat we het allemaal wel met elkaar eens waren . Ik denk inderdaad niet dat dit objectief gezien iets zeer gevaarlijks is voor je kind, het is bij mij echt een gevoelskwestie.
Gast- Gast
Ik denk ook dat ik er minder gevaar in zie dan de gemiddelde forummer hier. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar dat komt ook omdat ik niet met draagdoeken overweg kan. Wel heb ik een fietskar gehad toen hij nog niet achterop kon. Maar of dat nou zoveel veiliger is..
Gast- Gast
Storm schreef:Nee ik zou dat nooit doen. Ik vind het zelf ook erg onverantwoord.
+1.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Arden schreef:Hazeltje schreef:Razz_ schreef:Storm schreef:Eens.Sunprincess schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die dit risico, ondanks de weet ervan, nog steeds nemen.
+1
Ook echt helemaal mee eens. Ik krijg er echt de kriebels van.
+1.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Hier een onverantwoorde en domme moeder die echt zo min mogelijk risico nam met haar kind, maar haar wél in de buikdrager mee nam op de fiets. Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, maar mag ik dan ook niet meer de trap af met mijn dochter? Ik ben vorig jaar namelijk met haar in mijn armen van de trap gevallen. Ondanks dat ik voorover viel kwam ik niet op haar terecht, dus ook dat argument vind ik onzin, als je van je fiets valt ben je sowieso in mijn ogen erg onhandig en daarnaast is het geen feit dat je voorover bovenop je kind valt. Dat het afgeraden wordt wil niet zeggen dat het verboden is en ik vind het onzin om te zeggen dat het verboden moet worden bij wet. Voor mij was dit de enige manier om mijn dochter ergens mee naar toe te nemen en bij een eventuele tweede zou ik de buikdrager ook weer gebruiken op de fiets. En als iemand er wat van zegt kan diegene van mij ook inderdaad een snauw verwachten. Bemoei je lekker met jezelf.
Gast- Gast
Doet me trouwens denken aan mijn schoonmoeder. Die had op op gegeven moment 4 kinderen en geen ander vervoersmiddel dan de fiets. Dus die had er 1 voorop, 1 achterop, 1 in de draagdoek voorop en 1 in de draagdoek achterop. En dan proberen te fietsen. Topprestatie
Gast- Gast
Denk dat een kind ook veel gemener kan vallen wanneer het in een zitje zit, dan kan het er ook nog uit vallen. Maar vallen met de fiets met een kind is sowieso vreselijk, hoe je dat kind ook bij je draagt. Ik vond fietsen met mijn zusje voorop in zitje ook echt doooooodeng!
Gast- Gast
Ik vind dat ook akelig, zo'n zitje voor. Ik heb het laatst een keer uitgeprobeerd, mijn evenwichtsgevoel is sowieso al niet alles, maar ik vertrouwde mezelf gewoon niet met die elf kilo voor op mijn stuur. Nu heb ik gewoon een stoeltje achterop.
Gast- Gast
Ik zou er nooit ongevraagd commentaar op leveren maar hier gaat het topic over. Maar als ik iemand zie fietsen denk ik er wel iets van maar ik zou er nooit wat van zeggen, is hun leven en hun zaak.
Ik vind een fietstoeltje voorop trouwens veel fijner dan achterop, heb achterop juist het idee dat ik eerder uit balans raak.
Ik vind een fietstoeltje voorop trouwens veel fijner dan achterop, heb achterop juist het idee dat ik eerder uit balans raak.
Gast- Gast
Alex schreef:Hier een onverantwoorde en domme moeder die echt zo min mogelijk risico nam met haar kind, maar haar wél in de buikdrager mee nam op de fiets. Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, maar mag ik dan ook niet meer de trap af met mijn dochter? Ik ben vorig jaar namelijk met haar in mijn armen van de trap gevallen. Ondanks dat ik voorover viel kwam ik niet op haar terecht, dus ook dat argument vind ik onzin, als je van je fiets valt ben je sowieso in mijn ogen erg onhandig en daarnaast is het geen feit dat je voorover bovenop je kind valt. Dat het afgeraden wordt wil niet zeggen dat het verboden is en ik vind het onzin om te zeggen dat het verboden moet worden bij wet. Voor mij was dit de enige manier om mijn dochter ergens mee naar toe te nemen en bij een eventuele tweede zou ik de buikdrager ook weer gebruiken op de fiets. En als iemand er wat van zegt kan diegene van mij ook inderdaad een snauw verwachten. Bemoei je lekker met jezelf.
+1 Hier nog zo´n ontaarde moeder. Ik ben ook meer dan eens met J. in de draagdoek aan het fietsen geweest. Aan alles wat je doet zit een risico en ik vind dat je daar in de meeste gevallen rekening mee kan houden maar soms is het niet anders. De trap aflopen met een zwaar beweeglijk kind vind ik enger dan een keertje fietsen met de draagdoek en ik laat J. toch echt niet beneden liggen omdat mama de trap niet af durft met hem op de arm. Ik heb nu een fietszitje voorop maar dat vind ik zelf qua vallen, ivm evenwicht, nog enger dan een draagdoek.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Fietsen met een draagdoek
» NAV Fietsen met baby in fietszitje
» Wanneer mag je met een baby fietsen?
» draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...
» Draagdoek kleding baby buiten
» NAV Fietsen met baby in fietszitje