baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?
+16
ekjir@M
ProudMom
Meeko
Novalee
Thunder
Raven
Monte
Dora
Flip Fluitketel
Happydobby
kletskousje
pantuf
Teddyaapje
Liadan
Susan
Pien
20 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?
Wat vinden jullie, als je een draagdoek hebt, baby erin draagt en dan gaat fietsen, kan dat? Zouden jullie dat zelf doen en zo nee, waarom niet?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?
Pien schreef:Wat vinden jullie, als je een draagdoek hebt, baby erin draagt en dan gaat fietsen, kan dat? Zouden jullie dat zelf doen en zo nee, waarom niet?
Denk dat het wel kan, maar owneee, dat zou ik nooit durven!
Gast- Gast
op de buik absoluut niet. Als jij valt, fungeert je kind als een airbag. Nooit doen dus.
Op de rug ben ik zelf nog niet helemaal uit wat ik daarvan vind en of dat per definitie gevaarlijker is dan in een zitje.
Op de rug ben ik zelf nog niet helemaal uit wat ik daarvan vind en of dat per definitie gevaarlijker is dan in een zitje.
Gast- Gast
Nee, dat zou ik echt nooit doen. Op de rug ook niet, maar dat is misschien persoonlijk, ik vind rugdragen sowieso heel eng. Ik heb eigenlijk geen idee hoe gevaarlijk dat werkelijk is op de fiets.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik zou absoluut niet met baby in draagdoek gaan fietsen. Als je op je buik draagt en er gebeurt iets, dan heb je grote kans dat je baby de hele klap op vangt.
Wij gaan zelf een bakfiets kopen zodat we toch over een paar maanden al kunnen gaan fietsen.
Wij gaan zelf een bakfiets kopen zodat we toch over een paar maanden al kunnen gaan fietsen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik zie ze vaak genoeg fietsen, maar ik zou het zelf nooit doen!!
Gast- Gast
Het zal vast wel gaan maar ik zou het echt nooit doen!
Als je valt is de kans erg groot dat je er bovenop beland!
Als je valt is de kans erg groot dat je er bovenop beland!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb vier maanden lang 3 dagen per week gefietst met Thije op mijn rug in de draagdoek of de Mei-Tai. Ik had hierin ten eerste geen keuze en ten tweede zie ik er weinig gevaar in, als hij goed geknoopt zit. Als ik val, dan val ik waarschijnlijk niet op mijn rug. Bovendien zou je kind in een fietszitje zich ook flink bezeren als je valt. Dat risico loop je altijd op de fiets.
Nu fiets ik met twee stoeltjes op de fiets, maar dat vind ik eigenlijk een stuk enger. Ik heb het idee dat ik nu minder stabiel ben dan met een kind in een zitje en een op de rug.
Op de buik dragend fietsen zou ik trouwens nóóit doen.
Nu fiets ik met twee stoeltjes op de fiets, maar dat vind ik eigenlijk een stuk enger. Ik heb het idee dat ik nu minder stabiel ben dan met een kind in een zitje en een op de rug.
Op de buik dragend fietsen zou ik trouwens nóóit doen.
Gast- Gast
Voordat wij een auto hadden ben ik regelmatig met A in de buikdrager op de fiets weggeweest. Ik heb regelmatig commentaar gehad, maar ik had geen keus. Lopen was in sommige gevallen gewoon te ver, dus dan maar in de buikdrager op de fiets. Ik heb daar echt geen onnodig risico mee gelopen ofzo, als ik nu zou vallen met A in het fietszitje achterop is het ook maar de vraag hoe ze terecht komt.
Gast- Gast
Ik zou het never nooit doen, en ik snap de mensen ook niet die het wel doen, ik zag ook wel vaker een meisje met haar kindje in een draagdoek op de fiets, heb er toen eens wat van gezegd, maar kreeg alleen een snauw van haar terug.
Ik vind het onverantwoord en zoooo ontzettend dom, en mensen die zeggen dat ze geen andere keuze hebben, tja ik snap dat niet, ik zou nooit dat risico durven nemen,dan zou ik maar lopend / met de bus gaan of wat dan ook, een fietszitje is toch heel wat anders dan een draagdoek, moet er niet aan denken wat er met zo'n kindje gebeurt als je valt, je valt er dan wel mooi met je hele gewicht op....
Ik vind het onverantwoord en zoooo ontzettend dom, en mensen die zeggen dat ze geen andere keuze hebben, tja ik snap dat niet, ik zou nooit dat risico durven nemen,dan zou ik maar lopend / met de bus gaan of wat dan ook, een fietszitje is toch heel wat anders dan een draagdoek, moet er niet aan denken wat er met zo'n kindje gebeurt als je valt, je valt er dan wel mooi met je hele gewicht op....
Gast- Gast
1982Angel1982 schreef:Ik zou het never nooit doen, en ik snap de mensen ook niet die het wel doen, ik zag ook wel vaker een meisje met haar kindje in een draagdoek op de fiets, heb er toen eens wat van gezegd, maar kreeg alleen een snauw van haar terug.
Helemaal mee eens. + dat het kindje wanneer het in een zitje zit alweer wat ouder is en weer íets meer kan hebben (al zal dat nog niet veel zijn)
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Dit is de eerste keer dat ik op dit forum voor 'dom' en 'onverantwoord' word uitgemaakt . Tja, ik blijf erbij dat ik denk dat een kindje op mijn rug niet gevaarlijker is dan in een zitje.
Op de buik vind ik het een ander verhaal. Daarvan zie ik wel in dat er extra risico's aan zitten.
Op de buik vind ik het een ander verhaal. Daarvan zie ik wel in dat er extra risico's aan zitten.
Gast- Gast
Eens met alle bovenstaande reacties. Zou ik nóóit doen. Zie ze ook wel eens fietsen en kan dat gewoon niet begrijpen.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Op de rug heb ik eigenlijk nog nooit zo over nagedacht. Denk niet dat ik dat zou doen, maar ik vind het niet zo gevaarlijk als op de buik. Dat vind ik echt vreselijk onverantwoord zowel in een draagzak als draagdoek en ik snap niet dat dat niet bij wet verboden is.
Gast- Gast
Ik zou het zelf echt noooit doen!
Ik zou veel te bang zijn dat er iets zou gebeuren!
Ik zou veel te bang zijn dat er iets zou gebeuren!
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
@pien, ik denk dat je het best kan doen, er kan zoveel misgaan.
Wat dacht je vroeger, mijn moeder had die beschermdingen bij de achterwielen, die waren stuk, denk je dat er geld was voor nieuwe.
Mijn zusje is toen met haar voet tussen de spaken beland.
Mijn schoonmoeder vertelde dat afgelopen weekend ook, die beschermdingen waren stuk, en jahoor de voetjes ertussen. hun hadden ook geen geld voor nieuwe.
En als je nou gaat lopen met een buikdrager over straat, je struikeld en je valt voorover. Ik zie er altijd zoveel met buikdragers lopen in de stad op zaterdag.
Wat dacht je vroeger, mijn moeder had die beschermdingen bij de achterwielen, die waren stuk, denk je dat er geld was voor nieuwe.
Mijn schoonmoeder vertelde dat afgelopen weekend ook, die beschermdingen waren stuk, en jahoor de voetjes ertussen. hun hadden ook geen geld voor nieuwe.
En als je nou gaat lopen met een buikdrager over straat, je struikeld en je valt voorover. Ik zie er altijd zoveel met buikdragers lopen in de stad op zaterdag.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het zelf denk ik niet zo gauw doen. Lijkt mij gevaarlijk, je kind krijgt toch de eerste klap zeker als je hem/haat op de buik draagt. Ik heb hier nog niemand in de buurt trouwens zien fietsen met een draagdoek o.i.d.. Maar goed ziet er ook niet veel lopen met een draagdoek.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Happydobby schreef:@pien, ik denk dat je het best kan doen, er kan zoveel misgaan.
dat argument slaat werkelijk nergens op. Als je loopt heb je ten eerste véél minder snelheid, ten tweede geen stuur voor je dat in de rug van je kind kan klappen en ten derde zul jij je val opvangen met je handen, waardoor het kind niet op straat klapt.
Ik ben vroeger tegen een stilstaande vrachtwagen aangefiets (en ja, dat was heel dom), en als je ziet wat voor enorm blauwe buik ik had doordat ik tegen het stuur aan ben geklapt.. Ik wil niet weten hoe een kleine baby eruit ziet na zo'n klap.
Gast- Gast
Als je een tricot-slen of zo een baby bjorn (of ander merk) koopt zit er ook een papiertje bij dat dit ten stelligste wordt afgeraden... Maar het blijft natuurlijk altijd je eigen keus.
En daarbij, ik snap jou twijfel wel... Ik zou er ook overna denken...
En daarbij, ik snap jou twijfel wel... Ik zou er ook overna denken...
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Nee, ik zou dat nooi doen en het wordt ook overal afgeraden.
Tegen de tijd dat kindjes in een fietsstoeltje mogen zijn ze al een stuk groter en sterker.
Tegen de tijd dat kindjes in een fietsstoeltje mogen zijn ze al een stuk groter en sterker.
Gast- Gast
Ik weet niet beter dan dat het wordt afgeraden. Buikdragen en fietsen zou ik sowieso niet durven, rugdragen weet ik echt niet. Als je geen keus hebt, omdat lopen te ver is, en er geen bus heen rijd, dan kan je toch niet anders? Dan lijkt rugdragen op de fiets me het veiligst van álle opties (van buik of rugdragen e.d.), als ze ook nog niet in een stoeltje kunnen.
Gast- Gast
Dromertje schreef:
dat argument slaat werkelijk nergens op. Als je loopt heb je ten eerste véél minder snelheid, ten tweede geen stuur voor je dat in de rug van je kind kan klappen en ten derde zul jij je val opvangen met je handen, waardoor het kind niet op straat klapt.
[/quote]
Ik ben wel eens voorover gevallen en echt dat ik wel op mijn buik lag, toen ik namelijk met mijn handen mezelf tegen wou houden, brak ik mijn pols. Nou dan lig je ook met al je gewicht op de grond.
Pien, je zou ook kunnen kijken naar een bakfiets.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:
Ik ben wel eens voorover gevallen en echt dat ik wel op mijn buik lag, toen ik namelijk met mijn handen mezelf tegen wou houden, brak ik mijn pols. Nou dan lig je ook met al je gewicht op de grond.
Pien, je zou ook kunnen kijken naar een bakfiets.
Je begrijpt toch zelf wel dat het risico tijdens het fietsen een stuk groter is?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nee ik zou dat nooit doen. Ik vind het zelf ook erg onverantwoord.
Gast- Gast
Maar je neemt je kindje dan toch veel eerder op je rug, dan het in een zitje zou zitten? Dus dan is je kindje wel veel kwetsbaarder dan op de leeftijd dat ze bij je in een zitje zitten. Dus ja dat vind ik wel een groot verschil, kleine/jonge baby in draagdoek of oudere en minder kwetsbare baby in zitje.Minneke schreef:Dit is de eerste keer dat ik op dit forum voor 'dom' en 'onverantwoord' word uitgemaakt . Tja, ik blijf erbij dat ik denk dat een kindje op mijn rug niet gevaarlijker is dan in een zitje.
Mocht ik een kindje hebben zou ik het ook niet durven. Dan maar een auto of met de bus/lopend of eventueel een bakfiets met maxi-cosi erin.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Fietsen met een draagdoek
» NAV Fietsen met baby in fietszitje
» Wanneer mag je met een baby fietsen?
» draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...
» Draagdoek kleding baby buiten
» NAV Fietsen met baby in fietszitje