Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV Fietsen met baby in fietszitje

+5
Filoria
Printje
Bruintje Beer
Susan
Welles
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:13

Wanneer zijn jullie voor het eerste met jullie kindje gaan fietsen met een fietszitje? smile

J. is nu 8 1/2 maand, kan redelijk goed zelfstandig zitten, en wil eigenlijk als het wat mooier weer is (misschien over een maandje) lekker gaan fietsen met 'm..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:22

Gezellig. S.enna was 9 maanden toen ze voor de eerste keer kleine stukjes op die fiets ging en M.ara was 11 maanden maar die zit voornamelijk in de bakfiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:27

Hier kon Jens met 8 maanden goed zelf zitten en de eerste keer op de fiets zal rond de 9 maanden hebben gelegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Welles wo 16 maa 2011 - 0:41

Hier ben ik ook heel benieuwd naar!

Ik lees op internet drie verschillende dingen:
- het kindje moet meer dan 9 kilo wegen
- het kindje moet goed zelfstandig kunnen zitten
- het kindje moet 8-9 maanden oud zijn

Nu heb ik bijvoorbeeld een licht ventje van 6 maanden die heel goed en lang zelf kan zitten, en ik vind het lastig te bepalen vanaf wanneer hij dan voorop zou mogen. Ik kan me voorstellen dat het voornamelijk gaat om de ontwikkeling van de rug- en nekspieren, en die ontwikkeling zal dan sneller gaan bij kindjes die al vroeg zelf kunnen zitten dan bij kindjes die dat later kunnen. Ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk doen maar bij zulke verschillende criteria vind ik dat best moeilijk. En aangezien ik alles op de fiets doe wil ik liefst niet onnodig lang wachten (met de nadruk op onnodig)...

Hoe hebben jullie dat bepaald?
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:45

Ze zeggen (Jaja, ze zeggen nog meer haha) dat je zover mag fietsen als dat je kindje zelfstandig kan zitten.

Ik geloof dat ik voor het eerst ben gaan fietsen toen ze ongeveer 9 maanden was.
Ze kon toen een klein maandje zelf zitten en toen ben ik naar een vriendin gegaan die een wijk verderop woont.

Pas met 11 maanden ongeveer ben ik echt wat verder weg gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Susan wo 16 maa 2011 - 0:57

Toen ze ongeveer 9 maanden waren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Susan wo 16 maa 2011 - 1:00

Ik zou niet met een licht kindje van 6 maanden gaan fietsen, al kan hij dan al stevig zitten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:05

Wij zijn met ruim 8,5 maand voor het eerst gaan fietsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Welles wo 16 maa 2011 - 1:22

Susan schreef:Ik zou niet met een licht kindje van 6 maanden gaan fietsen, al kan hij dan al stevig zitten.

Kan je me vertellen waaróm je dat niet zou doen? Niet omdat ik het wel al wil, maar omdat ik op zoek ben naar de juiste motivatie/criteria wanneer het wel te doen, en ik merk dat ik daar zelf even niet uit kom. (Is geen aanval dus!)
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Susan wo 16 maa 2011 - 1:27

Omdat ik 6 maanden daar gewoon nog erg jong voor vind en ik ook niet denk dat als je kind met 6 maanden kan zitten, je daaruit op kan maken dat zijn rug- en nekspieren even ontwikkeld zijn als bij een kind van 9 of 10 maanden dat net kan zitten. Hij kan weliswaar goed zitten, maar hij blijft een baby van 6 maanden.

Ik denk dat goed kunnen zitten een pré is voor een fietsstoeltje omdat ze er dan niet zo in hangen en ze dus een betere houding hebben tijdens het fietsen, maar niet omdat je daarmee algemene conclusies kunt trekken over de spierontwikkeling en je een kind van 6 maanden in z'n totaliteit kunt vergelijken met een kind van 9 maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:39

In een fietszitje ging de oudste vanaf een maand of 9/10. Overigens was onze gastouder zo vriendelijk om met een maand of 5 (ongevraagd) een stuk met haar te gaan fietsen (ze kon toen nog zeker niet zitten).

Aangezien wij geen keuze hebben en ik de kinderen met de fiets weg moet brengen naar het KDV, gaat de jongste sinds een maand wel in de draagdoek mee op mijn rug. Ik weet dat niet iedereen dat een goed idee vindt (en ik zal hier vast dadelijk op aangevallen gaan worden) en op de buik zou ik het zeker niet doen. Maar op mijn rug denk ik niet dat hij meer risico loopt dan in een fietszitje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:52

De eerst keer was rond de 8 maanden, een klein stukje. Hij kon toen zelfstandig gaan zitten, dat vond ik belangrijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 2:05

Wij hadden zo'n fietskar toen mijn zoon nog niet oud genoeg was voor het zitje. Misschien is dat een idee Welles?

Geloof dat zoon 9 of 10 maand oud was toen ik de eerste keer met hem ging fietsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Welles wo 16 maa 2011 - 2:08

Susan schreef: (...) Ik denk dat goed kunnen zitten een pré is voor een fietsstoeltje omdat ze er dan niet zo in hangen en ze dus een betere houding hebben tijdens het fietsen, maar niet omdat je daarmee algemene conclusies kunt trekken over de spierontwikkeling en je een kind van 6 maanden in z'n totaliteit kunt vergelijken met een kind van 9 maanden.

@Susan, ik begrijp je gedachtengang, want zo gaat hij bij mij ook (for the record, ik slinger het kind morgen echt niet voor op m'n stuur Wink).

En inderdaad, goed kunnen zitten zegt niet per definitie iets over de totale spierontwikkeling van kinderen van 6 of 9 maanden. Maar waarom is de ontwikkeling van rug- en nekspieren (bij net zo lang, net zo vaak en net zo stabiel zelf kunnen zitten) bij een kind van 6 maanden anders dan bij een kind van 9 maanden (is er een fysio in de zaal? :-)). Met 9 maanden is het kind zwaarder, maar dat betekent niet dat een kind van 6 maanden op de fiets het gewicht van een kind van 9 maanden omhoog moet houden, dus dat kan het niet zijn. Wat is het dan wel?
Wat ik denk ik eigenlijk bedoel is: Wát verbetert er de komende 2/3 maanden dan nog waardoor het rond die tijd wél verstandig is om hem in een fietsstoeltje te zetten?

Ik probeer al mijn keuzes in opvoeding (voor zover je dat nu zo kan noemen) te maken door verschillende kanten te horen/lezen (vandaar dat ik hier ook zo graag mee lees) en op basis daarvan mijn eigen weldoordachte (vind ik dan, misschien anderen wel niet) keuze te maken. Maar op dit gebied kom ik niet verder dan 'tja, de één doet het wel en de ander niet', en dat vind ik irritant nerd
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Welles wo 16 maa 2011 - 2:12

Giacomo schreef:Wij hadden zo'n fietskar toen mijn zoon nog niet oud genoeg was voor het zitje. Misschien is dat een idee Welles?

Geloof dat zoon 9 of 10 maand oud was toen ik de eerste keer met hem ging fietsen.

Ik heb hem nu in z'n maxicosi in zo'n babymee achterop de fiets, dus ik kan wel overal komen gelukkig. Alleen als ik bijvoorbeeld naar de stad ga, of verder wil met het OV, dan moet ik die maxicosi steeds meeslepen. Wanneer mijn zoontje op een zitje kan kan ik de draagdoek meenemen en hem daarin zetten als ik klaar ben met fietsen maar nog wel ergens heen moet zeg maar. (Is het nog te volgen? :-)) Bedankt voor het meedenken!
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 2:12

Maar moet je kindje voor een lange tijd/volledig zelfstandig kunnen zitten dan? smile Want J. red het een paar minuten en laat zich dan weer vallen Wink dan wacht ik liever nog even tot hij echt voor langere tijd goed kan zitten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 2:13

Ik denk zo 8 / 9 maanden toen hij goed zelfstandig kon zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Welles wo 16 maa 2011 - 2:14

FoolishSam schreef:Maar moet je kindje voor een lange tijd/volledig zelfstandig kunnen zitten dan? smile Want J. red het een paar minuten en laat zich dan weer vallen Wink dan wacht ik liever nog even tot hij echt voor langere tijd goed kan zitten smile

Volgens mij moet hij inderdaad minstens net zo lang kunnen blijven zitten als dat je fietstochtje gaat duren, wat Hazeltje ook al zei. Sorry dat ik je topic 'steel' trouwens, hoop niet dat je het erg vindt!
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 2:26

Ik denk dat ik mijn dochter mee wil nemen zodra het wat mooier weer wordt, zal wel met een maand/anderhalve maand zijn, dan zal ze zo'n 8/8.5 maand zijn. Ze kan nu goed stevig los zitten en valt niet meer om na een tijdje. 6 maanden vind ik ook nog wel heel jong, ik ben dan zelf vang dat je het ruggetje of de nek beschadigd als je over een hobbel fietst. Dan liever toch nog even voor de zekerheid wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Bruintje Beer wo 16 maa 2011 - 2:26

Ze was 9/10 maanden.Ze was rond de 7,5 kg.
Ze kon goed zelfstandig zitten.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 7:40

Welles schreef:
FoolishSam schreef:Maar moet je kindje voor een lange tijd/volledig zelfstandig kunnen zitten dan? smile Want J. red het een paar minuten en laat zich dan weer vallen Wink dan wacht ik liever nog even tot hij echt voor langere tijd goed kan zitten smile

Volgens mij moet hij inderdaad minstens net zo lang kunnen blijven zitten als dat je fietstochtje gaat duren, wat Hazeltje ook al zei. Sorry dat ik je topic 'steel' trouwens, hoop niet dat je het erg vindt!

Ok, thanks, dan ga ik gewoon nog even oefenen met zitten Wink haha. En nee, tuurlijk is het niet erg, lees ook weer met dat topic mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Printje wo 16 maa 2011 - 8:35

Mijn zoontje was ook zo;n 8 a9 mnd toen hij voor het eerst (kleine) stukjes mee op de fiets ging. Je moet je niet vergissen in de belasting die het ruggetje krijgt door te fietsen, het hobbelt toch altijd wat en als ze niet goed kunnen zitten is het slecht voor de rug.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Filoria wo 16 maa 2011 - 19:03

FoolishSam schreef:Maar moet je kindje voor een lange tijd/volledig zelfstandig kunnen zitten dan? smile Want J. red het een paar minuten en laat zich dan weer vallen Wink dan wacht ik liever nog even tot hij echt voor langere tijd goed kan zitten smile
Kinderen moeten evenlang 'los' kunnen zitten als dat je ze op de fiets zet. Dus als jouw zoontje vijf minuten los kan zitten mag je ook vijf minuten met hem fietsen.

Tomas ging voor het eerst op de fiets toen hij 9a10 maanden oud was.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Annemie wo 16 maa 2011 - 22:44

Vrienden van mijn broer waren met hun 9 maanden oude zoontje gaan fietsen, maar die heeft toen zijn nek gebroken en is toen overleden in het fietszitje (ze dachten eerst dat hij gewoon in slaap was gevallen), ik zeg niet dat dat altijd gebeurt, maar ik zou wel wachten tot je kindje echt een stevige nek heeft en goed zelf kan zitten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Susan wo 16 maa 2011 - 23:36

Annemie schreef:Vrienden van mijn broer waren met hun 9 maanden oude zoontje gaan fietsen, maar die heeft toen zijn nek gebroken en is toen overleden in het fietszitje (ze dachten eerst dat hij gewoon in slaap was gevallen), ik zeg niet dat dat altijd gebeurt, maar ik zou wel wachten tot je kindje echt een stevige nek heeft en goed zelf kan zitten.

Jeetje, dat is wel heel erg tragisch, wat erg zeg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Fietsen met baby in fietszitje Empty Re: NAV Fietsen met baby in fietszitje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum