Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

+2
Teddyaapje
Mamasapje
6 plaatsers

Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 8:08

Ik heb zo'n ByKay draagdoek. Weinig gebruikt, gezien X. na de aankoop opeens stuk rustiger werd en eigenlijk niet in de doek 'hoefde'.
Nu we bijna op vakantie gaan, wil ik hem graag in de draagdoek stoppen in het vliegtuig. We vliegen 's avonds en dan kan hij lekker na zn flesje tegen mij aan liggen...evenals tijdens de busrit naar het appartement. Anders krijg je op arm, in buggy, op arm, in buggy, etc.

Maar nu moet ik deze week nog ff flink oefenen, anders wordt het zo'n clownsactie in het vliegtuig...

Tot wanneer kan hij eigenlijk in zo'n doek. Hij is ruim 10.5 kg momenteel. Hij zit dan toch als het ware op de kruising van de 2 doeken? En dan de buikband over zn rug?
Lijkt me niet heel comfortabel eigenlijk (voor hem dan he).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Mamasapje di 17 mei 2011 - 8:22

ivax schreef:Ik heb zo'n ByKay draagdoek. Weinig gebruikt, gezien X. na de aankoop opeens stuk rustiger werd en eigenlijk niet in de doek 'hoefde'.
Nu we bijna op vakantie gaan, wil ik hem graag in de draagdoek stoppen in het vliegtuig. We vliegen 's avonds en dan kan hij lekker na zn flesje tegen mij aan liggen...evenals tijdens de busrit naar het appartement. Anders krijg je op arm, in buggy, op arm, in buggy, etc.

Maar nu moet ik deze week nog ff flink oefenen, anders wordt het zo'n clownsactie in het vliegtuig...

Tot wanneer kan hij eigenlijk in zo'n doek. Hij is ruim 10.5 kg momenteel. Hij zit dan toch als het ware op de kruising van de 2 doeken? En dan de buikband over zn rug?
Lijkt me niet heel comfortabel eigenlijk (voor hem dan he).

Inprincipe zijn ze volgens mij tot een kilo of 9. Maar je kan het even proberen! Er zit altijd speling in lijkt me..

Ik zou gaan voor deze knoop:

Middenstuk voor je borst/buik zodat hoofdje op kushoogte zit;) Uiteinden sla je naar achter. Uiteinde links , sla je over je rechterschouder, uiteinde rechts achter je rug over je linkerschouder. Je pakt X. op en "propt" 'm tussen jou en het middenstuk in. Je trekt de uiteinden aan en doet het uiteinde wat over je rechterschouder hangt over zijn rugje langs onder zijn beetje door en uiteinde links onder zijn rechter beetje. Omslaan en knopen. ( In het vliegtuig zelf mag je 'm niet in die doek laten zitten geloof ik, althans, laatst zat ik in het vliegtuig en toen moest een kindje ook eruit van het personeel, waarom geen idee!)
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 8:38

Ik zou er inderdaad wel even goed mee oefenen. De rekbare doek zakt dan wel wat uit met dit gewicht, dus je moet 'm heel strak knopen en misschien halverwege even opnieuw knopen.

Hij zit met zijn buik tegen jouw buik aan, dus zowel de gekruisde banden als de horizontale band gaan over zijn rug heen. Alleen op die manier heb je voldoende ondersteuning met een rekbare doek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Teddyaapje di 17 mei 2011 - 9:04

ik zou even op you tube kijken voor knoopfilmpjes. Ik weet niet wanneer je met vakantie gaat maar misschien zou je op mp nog kunnen kijken voor een geweven doek of een mei tai oid? Die zijn wat steviger.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  loesje di 17 mei 2011 - 20:56

vind je hem niet wat zwaar voor in een draagdoek? ik zou er niet meer aan moeten denken en mijn zoontje is 9 en een halve kilo. stukjes dragen vind ik geen probleem maar bij een wandeling gaat hij toch echt in de buggy.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 21:58

Is er ook een draagdoek waarmee ik hem met zijn rug tegen mijn buik kan dragen? Hij vindt het absoluut niet fijn om met zijn gezicht naar mij te moeten kijken.
En vanaf wanneer mag je hem dan zo dragen?

Ik had een ByKay, maar die vind ik niet fijn met een baby van ruim 8 kg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Liadan di 17 mei 2011 - 22:03

Met de rug tegen je buik aan dragen wordt afgeraden. Je kindje zit dan in een hele verkeerde houding, de knietjes kan je dan niet hoger knopen dan de billen en de rug zit niet in een natuurlijk houding. Dit geldt trouwens niet alleen voor het dragen met een draagdoek maar ook voor dragen met een andere drager.
Je zou dan wel kunnen kiezen voor een ringsling, zodat je ook op je heup kan dragen, maar omdat je dan over 1 schouder draagt is die niet heel geschikt om er lang mee te dragen. Ik gebruikte 'm wel regelmatig voor kleine stukjes (even naar de winkel).
Of je kan kiezen om je kindje in een doek of ergonomische drager op je rug te dragen zodat hij over je schouder kan kijken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Coccinelle di 17 mei 2011 - 22:05

Het is niet goed voor de heupjes om een baby zo te dragen dat hij met zijn rug naar jouw buik zit. Je zou eventueel kunnen gaan rugdragen als dat je wat lijkt, dan kan je zoontje ook lekker rondkijken. Je zult dan wel een geweven doek aan moeten schaffen.

Voorbeeldfilmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=QvSnOqld9MI&playnext=1&list=PLDF4F0D2123F72BE5

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 22:07

Hmm.. zoiets had ik inderdaad ook gelezen.
Ik vind op de rug dragen een beetje eng met knopen en het idee dat ik hem niet kan zien, vind ik ook niet erg prettig.

Denk dat ik het hier maar bij de wandelwagen moet houden Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Coccinelle di 17 mei 2011 - 22:08

Of zoals Liadan al zegt, een ergonomische drager. Ik heb een bondolino waar ik vaak mee rugdraag.

Voorbeeldfilmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=PD2ogNotD60

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Coccinelle di 17 mei 2011 - 22:11

Mammalin schreef:Hmm.. zoiets had ik inderdaad ook gelezen.
Ik vind op de rug dragen een beetje eng met knopen en het idee dat ik hem niet kan zien, vind ik ook niet erg prettig.

Denk dat ik het hier maar bij de wandelwagen moet houden Cry

Ik vond het in het begin ook eng, maar met een beetje oefenen heb je het zo onder de knie. Met de bondolino is het helemaal een fluitje van een cent. En mijn dochter vind het hartstikke leuk in de doek of drager, ze begint al te lachen als ik hem pak.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:28

Ik vond de bykay niet fijn dragen meer toen mijn zoontje zwaarder werd. Ik knoopte hem heel strak maar hij zakte toch snel uit.
Nu heb ik een Mei Tai, en dat is ideaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:47

loesje schreef:vind je hem niet wat zwaar voor in een draagdoek? ik zou er niet meer aan moeten denken en mijn zoontje is 9 en een halve kilo. stukjes dragen vind ik geen probleem maar bij een wandeling gaat hij toch echt in de buggy.

Ik heb mijn zoontje toen hij 1.5 was en rond de 9 kilo, nog veel gedragen in de rekbare doek. Dat heb je bijna niet in de gaten met een draagdoek, omdat het heel mooi verdeeld is over je rug.
Ik vind het erg fijn juist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  missmarm wo 18 mei 2011 - 0:06

net nog de middelste gedragen net 2 en 11 KG. heerlijk op mijn rug. Wel heb ik een geweven doek die is erg fijn

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 0:53

het gaat enkel om een stukje vlucht en dan gedeelte van vliegtuig uit -> hotel.
Verder zullen we de doek niet gebruiken.

Gisteravond eens geoefend...meneer vond het prima en was erg nieuwsgierig, maar denk dat de doek toch thuisblijft.

Dat ding is superlang, dan zit ik daar op die stoel te frutselen, en volgens mij moet ie ook aardig laag hangen....om echt op mijn borst in slaap te kunnen vallen met het hoofdje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 1:30

dragen met 10 kilo kan nog prima hoor. Onze dochter weegt dat nu ook zo ongeveer en ik draag haar nog zeer regelmatig. Gewicht wordt heel goed verdeeld, waardoor je het gewicht eigenlijk niet voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg... Empty Re: draagdoek baby 11 maanden 10.5 kg...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum