Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer mag je met een baby fietsen?

+10
Ezzer
Annemie
Novalee
Slakje
-Ieniemienie-
Didi
Annie24
Steep
Pien
SarahKey
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer mag je met een baby fietsen? Empty Wanneer mag je met een baby fietsen?

Bericht  SarahKey za 6 okt 2012 - 22:50

Ik las ergens: als je baby kan zitten. Maar wanneer spreek je over goed kunnen zitten?

Siem kan van kruip naar zit en kan ook een tijdje goed blijven zitten. Ook valt hij niet meer zomaar om, maar weet behendig weer op zijn buik te draaien vanuit zitstand. Is dit goed zitten?

En ben sowieso wel benieuwd wanneer jullie met je baby ging fietsen?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer mag je met een baby fietsen? Empty Re: Wanneer mag je met een baby fietsen?

Bericht  Pien za 6 okt 2012 - 23:02

E was 10 maanden oud maar kon al ruim een maand stevig los zitten.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Wanneer mag je met een baby fietsen? Empty Re: Wanneer mag je met een baby fietsen?

Bericht  Steep za 6 okt 2012 - 23:08

We zijn pas met 11 maanden gaan fietsen. R kon toen al heel lang goed zitten maar ik vond het te spannend.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 23:25

A. gaat al een hele tijd uit zichzelf zitten maar ik ben nog niet met hem wezen fietsen.
Maar nu durf ik dat wel aan.

Mij is altijd verteld dat ze uit zichzelf moeten kunnen gaan zitten en dit ook een tijdje vol moeten kunnen houden.
Stel, je kindje kan 5 minuten zitten maar is dan moe, dan "mag" je ook maar 5 minuten fietsen.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 6 okt 2012 - 23:54

Y. is van 28 januari en wij zijn pas afgelopen zomer gaan fietsen. Vorig jaar kon hij aan het einde van de zomer wel al goed, stevig zitten, maar ik wilde écht fietsen en niet alleen de straat heen en weer rijden. Het voordeel daarvan was wel dat we nooit een voorzitje hebben moeten kopen omdat hij meteen in een achterzitje ging.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Didi za 6 okt 2012 - 23:56

Hoe oud is Siem nu?
Wij mochten van het cb met 7 maanden al fietsen. Mijn zoontje kon toen ook wel goed zitten maar ik vond het doodeng. Ik heb toen wel eens een paar minuutjes met hem door de straat gefietst maar meer ook niet. Vanaf dat hij bijna 9 maanden was ging ik vaker fietsen, en hij vindt het prachtig. Ik woon aan zee dus het waait hier altijd als een malle maar anders gingen we veel vaker.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  SarahKey zo 7 okt 2012 - 0:06

Siem is nu net 8 maanden. Als ik de 'formule' van watermeloen aanhoud dan mag hij ongeveer 15 minuten fietsen. Want zo lang kan hij zitten. Als hij in de tussentijd niets anders ziet wat hij leuker vind Laughing

Annie: wij zaten ook eerst te denken om vanaf de lente met hem te gaan fietsen. Maar we zagen nu een hele goede koop op marktplaats en nu hebben dus al een moederfiets met zitje. En ja dan gaat het toch kriebelen:lol:

Echt fietsen zullen we voorlopig niet doen, alleen wat in het dorp fietsen. En alles zit hier in de buurt, supermarkt, bieb, cb, oma etc. Dus heel ver fiets hij niet mee.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  -Ieniemienie- zo 7 okt 2012 - 0:13

Ik heb het hier gedaan toen ze zelfstandig konden gaan zitten. En ook weer zelf uit die postitie kunnen komen.
En ze moesten een tijdje dan ook goed en stevig kunnen zitten.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Annie24 zo 7 okt 2012 - 0:27

SarahKey schreef:Annie: wij zaten ook eerst te denken om vanaf de lente met hem te gaan fietsen. Maar we zagen nu een hele goede koop op marktplaats en nu hebben dus al een moederfiets met zitje. En ja dan gaat het toch kriebelen:lol:

ooowww als het er al staat zou het bij mij ook gaan kriebelen inderdaad Laughing Hier was dat niet het geval en onze fietsen waren nog van toen we naar de hogere school gingen (beiden 15 jaar oud) We wilden dus allebei een nieuwe fiets én een zitje, dus toen hebben we tot het voorjaar gewacht Wink Wij zijn ook echt mooie weer fietsers om het zo te noemen. Als het koud is of regent pakken we de auto wel. Anders hadden we het misschien wel in de winter gekocht en waren we eerder gaan fietsen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Slakje zo 7 okt 2012 - 0:47

Louise zit al een hele tijd heel stevig, staat ook recht, maar ze kruipt niet laughcry Dus ik wacht maar tot ze een jaar is, want ik durf toch niet vroeger. Op het cb zeiden ze ook: als ze van kruip naar zit kan. Heb ik dus niets aan!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Novalee zo 7 okt 2012 - 0:50

Het advies is als je kindje zelf van lig naar zit kan én van zit naar lig. Stevig zitten als hij/zij neergezet wordt is dus niet voldoende. Ik zou persoonlijk daar dus ook echt op wachten.

Laatst aangepast door Novalee op zo 7 okt 2012 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annemie zo 7 okt 2012 - 0:56

Mijn zoontje was ongeveer 13 maanden. Ik heb zowieso lang gewacht, omdat het kindje van kennissen van mijn broer is overleden tijdens het fietsen, die was ook nog erg jong, ze dachten dat hij sliep, maar hij bleek te zijn overleden, waarschijnlijk zijn nekje gebroken. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en nog even wachten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 1:24

Slakje schreef:Louise zit al een hele tijd heel stevig, staat ook recht, maar ze kruipt niet Wanneer mag je met een baby fietsen? 394967 Dus ik wacht maar tot ze een jaar is, want ik durf toch niet vroeger. Op het cb zeiden ze ook: als ze van kruip naar zit kan. Heb ik dus niets aan!

Haha, maar sommige kindjes gaan gewoon niet kruipen. Dat doet A ook niet, die tijgert alleen maar trekt zich nu wel op tot staan.

Gast
Gast

Bericht  Ezzer zo 7 okt 2012 - 1:25

Wij zijn gaan fietsen toen hij ongeveer een jaar was. We hebben het rustig aan opgebouwd. Eerst een paar kleine rondjes en daarna wat langer.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  SarahKey zo 7 okt 2012 - 2:10

Novalee schreef:Het advies is als je kindje zelf van lig naar zit kan én van zit naar lig. Stevig zitten als hij/zij neergezet wordt is dus niet voldoende. Ik zou persoonlijk daar dus ook echt op wachten.

Maar dit kan hij wel. Hij ligt eerst op zijn buik, gaat dan in de kruipstand, kruipt wat, gaat half zitten, kijkt eens om en zit dan helemaal. En weer andersom al gaat hij meestal vanuit zit meteen liggen. Maar je leest op internet overal weer wat anders Wanneer mag je met een baby fietsen? 878948377 Dat ik even twijfelde. Maar ik weet dat hij ook een goed sterk nekje heeft en dat vind ik ook wel mee tellen.

We hebben net even een stukje gefietst I love you Hij vond het prachtig. Even aan opa en oma laten zien en toen weer naar huis.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby zo 7 okt 2012 - 4:06

De eerste keren gingen wij niet zover maar toen was M. ruim 8 maanden. Hij kon toen al zelf gaan zitten en hielt dat best een poosje vol.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje zo 7 okt 2012 - 4:10

Hier ook met een maand of 8-9 volgens mij kon hij toen nog niet goed zelf tot zit komen maar als hij zat bleef hij erg lang zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  studiebol zo 7 okt 2012 - 7:47

Wij zijn in augustus gaan fietsen toen waren ze bijna 10 maand.

L kon al wel zelf gaan zitten, V niet maar die kon wel heel goed zitten als ik haar neer zetten dat hield ze dan ook zo drie kwartier vol als er speelgoed bij haar lag wat ze interessant vond.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Aimee zo 7 okt 2012 - 8:06

Wij fietsen met Luuk vanaf dat hij 7,5 maand is. Hij kon zelf van lig naar zit en andersom. Ook bleef hij best lang zitten (zolang hij niet iets interessants zag dat hij van dichter bij wilde bekijken Wink )
Ik fiets nooit lang, gewoon lekker naar de winkels, naar opa en oma (5 min hier vandaan), rondje om de recreatieplas om ons huis, etc.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: