Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek kleding baby buiten

+6
Bruintje Beer
Pien
duckie
PapillonRose
Darius
Tiara
10 plaatsers

Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Tiara zo 9 okt 2011 - 0:11

Wat doen jullie je kindje aan voor kleding als je hem/haar in de draagdoek hebt en naar buiten gaat? In de herfst/winter?
Ik vind het heel moeilijk zeker nu het wat kouder begint te worden wat je zo'n kleintje aan doet naar buiten. En houd je dan je eigen jas gewoon open?
Ben benieuwd!


Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 0:15

nu knoop ik haar in een knoop waarbij er drie lagen doek over haar heen zitten, ze heeft nu vaak een dun sjaaltje om en eventueel een dun mutsje op als het hard waait. In de winter heb ik een draagjas die ook over haar heen gaat, dan gaat ze in de gewone kleertjes in de doek, de jas erover, eventueel een muts en verder niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Darius zo 9 okt 2011 - 0:22

Hier ook. Ik heb dan geen draagjas maar een grote windstopper. De rits komt dan tot het nekje, en dan een sjaal en muts erbij. Ook let ik goed op de voetjes, gebruik dan ook kniekousen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 0:44

Ik heb ook babylegs, die krijgt ze dan over de broek aan, zo tocht het niet in de pijpjes. Leren slofjes aan en de voetjes/beentjes blijven lekker warm

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  PapillonRose zo 9 okt 2011 - 0:58

Ik pak de doek bijna niet meer als ik naar buiten ga. Maar ben het wel weer van plan, dus ik lees ook even mee smile Een draagjas of windstopper lijkt me trouwens ook wel fijn dan, is je kleintje extra goed beschut en je loopt zelf niet met open jas waar lekker de wind in kan komen. Vorig jaar ging mijn jas nog een eindje dicht en kwam alleen haar hoofdje eruit, maar dat gaat nu niet meer passen :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  duckie zo 9 okt 2011 - 4:40

ik doe eerst mn eigen jas aan en dicht en knoop dan daar over heen. Doe haar kniekousen en leren slofjes aan zoeiso en nu het kouder word vind ik het ook lastig of ze dan een dun vestje over dr geweone klere aan moet of geen of.... Mutsje en sjaal zijn strax wel handig dus lees ik
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Pien di 15 nov 2011 - 19:51

Up...

Ik heb zelf nog even een vraagje. het is nu buiten echt goed koud. Sinds gister ben ik in het bezit van een geweldige mei tai en morgen ben ik de hele dag vrij. Wil hem eens goed gaan uitproberen, er lekker op uit gaan, misschien de stad even in.

Ik wilde haar een maillot onder haar spijkerbroekje aantrekken en dan gebreide slofjes erover. Een romper met lange mouwen, shirtje met lange mouwen en dan heb ik of een katoenen jasje, of zo´n gevoerd roze berenjasje. Ik geef van mezelf altijd heel veel warmte af en heb het ook heel vaak heel warm. Ook E is een heel warm persoon. Ik neem aan dat ik daar rekening mee moet houden en daardoor kiest mijn gevoel dan voor dat katoenen jasje!

Wie kan me helpen?

Is het verder ook noodzakelijk een sjaaltje/ mutsje en handschoentjes aan te doen nu bij haar?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 20:14

Pien schreef:Up...

Ik heb zelf nog even een vraagje. het is nu buiten echt goed koud. Sinds gister ben ik in het bezit van een geweldige mei tai en morgen ben ik de hele dag vrij. Wil hem eens goed gaan uitproberen, er lekker op uit gaan, misschien de stad even in.


Even wat anders, is jouw mei tai wel geschikt om voor de 6 maanden te gebruiken? Mij werd gezegd dat ik het beste tot 6 maanden kon wachten nl. Anders Rejoy. even vragen, die weet er ook aardig wat van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Pien di 15 nov 2011 - 20:42

Ow meen je dat?!
Dat wist ik niet.. Heb hem via het forum overgenomen! Ben nu op mijn werk, zal rejoy vanavond wel pm-en!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 20:47

Pien schreef:Ow meen je dat?!
Dat wist ik niet.. Heb hem via het forum overgenomen! Ben nu op mijn werk, zal rejoy vanavond wel pm-en!

Ik heb 'm ook via hier overgenomen, ben er alleen nog niet zo handig in, haha! Ik vind het wennen dat je je kindje er eerst in moet doen en dan nog knopen, maar ben al hard aan het oefenen. Gebruik nu nog veel een gewone doek, een rekbare, dat bevalt me nu nog het beste nu ze nog niet zo zwaar zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Bruintje Beer di 15 nov 2011 - 21:13

Ik doe D. vanaf 3 maanden in de Mei tai. Gewoon de houding die hij ook zit in de tricot slen.Dit gaat goed. Op You tube staan genoeg filmpjes hoe je kan dragen vanaf de geboorte.
Ik zelf zou voor het dunste jasje gaan Pien.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  PapillonRose di 15 nov 2011 - 23:59

Mij is verteld dat ik de Mei Tai vanaf 3 maanden kon gebruiken. Toen had ik hem trouwens nog niet, maar het had wel gemogen. Het is ook een kleinere versie, ik heb er ook nog eentje met een veel breder en hoger rugpand, en daar paste ze ook eerder nog niet goed in.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:59

PapillonRose schreef:Mij is verteld dat ik de Mei Tai vanaf 3 maanden kon gebruiken. Toen had ik hem trouwens nog niet, maar het had wel gemogen. Het is ook een kleinere versie, ik heb er ook nog eentje met een veel breder en hoger rugpand, en daar paste ze ook eerder nog niet goed in.

Dan zal het idd wel kunnen, die wat ik nu heb is wat groter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 8:36

_MamaRosa_ schreef:
Pien schreef:Ow meen je dat?!
Dat wist ik niet.. Heb hem via het forum overgenomen! Ben nu op mijn werk, zal rejoy vanavond wel pm-en!

Ik heb 'm ook via hier overgenomen, ben er alleen nog niet zo handig in, haha! Ik vind het wennen dat je je kindje er eerst in moet doen en dan nog knopen, maar ben al hard aan het oefenen. Gebruik nu nog veel een gewone doek, een rekbare, dat bevalt me nu nog het beste nu ze nog niet zo zwaar zijn.

heb jij niet de door mij gemaakte mei tai? Very Happy

en toevallig dat ik eens een topic op pagina 2 lees, doe ik normaal nooit, maar nu zie ik ineens mijn naam voorbij komen.

De meeste mei tai's zijn inderdaad niet geschikt om kinderen jonger dan 5 maanden in te dragen. Over het algemeen is het zitje dan te breed en zitten kinderen in een onnatuurlijke houding. Je moet erop letten dat het rugpand van knieholte tot knieholte spreidt en niet van hak tot hak zeg maar (overdreven). Het kindje zit dan niet meer in de mooie kikkerhouding, maar in spagaat. Je hebt mei tai's die speciaal voor newborns zijn gemaakt en mei tai's waarvan het zitje verstelbaar is, maar de reguliere mei tai's zijn geschikt voor kinderen vanaf een maand of 5/6. Op youtube staan wel filmpjes hoe je hele kleine baby's zou moeten knopen in een mei tai, vaak worden de banden over het ruggetje geknoopt. Dit écht níet doen! Hierdoor forceer je het ruggetje in een rechte stand, terwijl het ruggetje in een bolle stand moet staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 11:10

Rejoy. schreef:heb jij niet de door mij gemaakte mei tai? Very Happy


Very Happy Ja, die mooie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  maiadebij wo 16 nov 2011 - 23:43

ik heb ook een draagjas, vind ik echt ideaal! Mocht ze in slaap vallen in de mei tai kan ik evengoed de jas aantrekken en de deur uit gaan zonder dat ik haar wakker hoef te maken (al gebeurt dit natuurlijk minder nu ze ouder wordt). Of als ze onderweg in slaap valt, en ik kom ergens binnen, kan de jas uit en kan ze blijven slapen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Pien do 17 nov 2011 - 0:51

Rejoy. schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Pien schreef:Ow meen je dat?!
Dat wist ik niet.. Heb hem via het forum overgenomen! Ben nu op mijn werk, zal rejoy vanavond wel pm-en!

Ik heb 'm ook via hier overgenomen, ben er alleen nog niet zo handig in, haha! Ik vind het wennen dat je je kindje er eerst in moet doen en dan nog knopen, maar ben al hard aan het oefenen. Gebruik nu nog veel een gewone doek, een rekbare, dat bevalt me nu nog het beste nu ze nog niet zo zwaar zijn.

heb jij niet de door mij gemaakte mei tai? Very Happy

en toevallig dat ik eens een topic op pagina 2 lees, doe ik normaal nooit, maar nu zie ik ineens mijn naam voorbij komen.

De meeste mei tai's zijn inderdaad niet geschikt om kinderen jonger dan 5 maanden in te dragen. Over het algemeen is het zitje dan te breed en zitten kinderen in een onnatuurlijke houding. Je moet erop letten dat het rugpand van knieholte tot knieholte spreidt en niet van hak tot hak zeg maar (overdreven). Het kindje zit dan niet meer in de mooie kikkerhouding, maar in spagaat. Je hebt mei tai's die speciaal voor newborns zijn gemaakt en mei tai's waarvan het zitje verstelbaar is, maar de reguliere mei tai's zijn geschikt voor kinderen vanaf een maand of 5/6. Op youtube staan wel filmpjes hoe je hele kleine baby's zou moeten knopen in een mei tai, vaak worden de banden over het ruggetje geknoopt. Dit écht níet doen! Hierdoor forceer je het ruggetje in een rechte stand, terwijl het ruggetje in een bolle stand moet staan.

Gisteravond dus vergeten om je te pm-en en zie nu dat je al gereageerd hebt. Wat ontzettend balen is dat zeg, ik kan haar dus nog niet gaan dragen. Heb het vanmorgen geprobeerd maar haar beentjes moeten inderdaad erg wijd gedaan worden om in de kikkerhouding te kunnen zitten. Ga het vanmiddag nog eens proberen, misschien probeer ik dan wel even een foto te maken zodat jij die misschien kan beoordelen, als je dat zou willen....
Wil natuurlijk niet tegen beter weten in toch gaan dragen!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 6:42

tuurlijk wil ik er even naar kijken Pien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Fearie do 17 nov 2011 - 6:49

Ik heb vanmiddag buiten gelopen met mijn zoontje in de bykay draagdoek, hij had gewone kleding aan (romper, spijkerbroekje, sokjes, shirt en vestje) en een mutsje op. Maar hij zit wel helemaal in de draagdoek, dus geen armpjes/beentjes die uitsteken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Ayla zo 18 dec 2011 - 9:27

Weer even een upje.. Ik heb nu al verschillende keren met mijn dochter in de draagdoek buiten gelopen, maar haar voetjes worden koud. Slofjes heb ik niet, de laatste keer heb ik mijn vest eroverheen dichtgeritst, dan blijven de voetjes wel warm maar is het voor haar dan niet snel te warm? Want dan is het haar eigen kleertjes + 3 lagen doek + vest. Over mijn jas knopen lijkt me voor haar niet fijn zitten, harde knopen in haar buik enzo.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  maiadebij ma 19 dec 2011 - 0:29

deze zijn lekker warm!

http://www.slingomama.nl/images/mam_wool_booties.jpg

en je kunt je kindje misschien wat minder warm kleden en wel onder je vest dragen? Een vestje aan en een mutsje/ sjaal is dan misschien voldoende en kan hij/ zij wel lekker warm onder je vest.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Theeleut ma 19 dec 2011 - 1:01

Mijn zoon heeft zijn vest/jasje aan en slofjes. Zijn broek trek in flink naar beneden of doe zijn sokjes over zijn broek heen. En hij heeft een muts op. Zelf heb ik mijn jas aan die ik van onderen dicht rits tot zover mogelijk, ongeveer bij zijn billen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Ayla ma 19 dec 2011 - 1:47

Dan heeft ze zodalijk als ik dr ga halen een romper met lange mouwen, truitje, vestje?, broek sokjes, en dan de draagdoek en mijn vest... Zit nog te twijfelen of ik mn fleecevest zal pakken of mn gewone vest. Ik krijg het toch wel warm dus voor mij maakt het niet uit. Die slofjes zijn leuk! Ga ik even zoeken en als ze niet te duur zijn koop ik ze.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Theeleut ma 19 dec 2011 - 2:32

Dat is prima hoor. Ik zou wel een mutsje op doen en een extra sjaal voor je zelf meenemen, mocht het toch te fris zijn kan je die nog een beetje om har heen slaan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Ayla ma 19 dec 2011 - 2:39

Ja mutsje krijgt ze sowiezo op! Een kerstmuts haha.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek kleding baby buiten Empty Re: Draagdoek kleding baby buiten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum