Fietsen met een draagdoek
+15
PapillonRose
Flip Fluitketel
Antibes
L!ND@
moepie
Teddyaapje
Darius
Liadan
Susan
Monte
Makamba
xxjojootjexx
duckie
-Ieniemienie-
CCC
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Fietsen met een draagdoek
Fietsen met een baby in de draagdoek.
Vind jij dit kunnen of not done?
Vind jij dit kunnen of not done?
Gast- Gast
Re: Fietsen met een draagdoek
Zou dit persoonlijk nooit doen, vind het echt gevaarlijk... Op de fiets ben je al zo kwetsbaar, en helaas zien veel automobilisten fietsers vaak over het hoofd... Zou het mezelf nooit vergeven als hierdoor iets met mijn kindje zou gebeuren..
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:Zou dit persoonlijk nooit doen, vind het echt gevaarlijk... Op de fiets ben je al zo kwetsbaar, en helaas zien veel automobilisten fietsers vaak over het hoofd... Zou het mezelf nooit vergeven als hierdoor iets met mijn kindje zou gebeuren..
+1
Gast- Gast
Voorop nooit, als je valt, fungeert je kind als airbag. In een draagdoek op de rug weet ik niet zo goed. Ik heb het zelf (nog) nooit gedaan, maar ik denk niet dat het fietsen met een kind op de rug veel gevaarlijker is dan fietsen met een kind in een zitje.
Gast- Gast
Nee ik zou dat echt niet durven!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
+1-Ieniemienie- schreef:Nee ik zou dat echt niet durven!
ik neem haar vaak in het zitje mee op de fiets en bij de winkels haal ik haar eruit en stop haar in de doek. heb dan wel de doek thuis al omgeknoopt dat ik haar er zo in kan zetten en niet meer hoef te knopen ed.
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb het wel gedaan, op de rug dat wel. Met oud en nieuw kan onze auto niet bij huis staan ivm melkbus schieten. R. Had de auto weggebracht en we zouden thuis blijven, maar toen bleken de kids niet te kunnen slapen door de knallen. Toen zijn we op de fiets alsnog naar mijn ouders gegaan, die verder buiten de stad wonen en dus niet zoveel lawaai.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik heb het nooit gedaan en zou dat ook niet durven!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik zou dat echt nooit doen, als er dan wat overkomt met het kindje zou ik mijzelf nooit kunnen vergeven.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Monte schreef:Ik zou dat echt nooit doen, als er dan wat overkomt met het kindje zou ik mijzelf nooit kunnen vergeven.
en als je fietst met je kind in een fietszitje? en als je fietst met je kind op je rug, dan wel?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:
en als je fietst met je kind in een fietszitje? en als je fietst met je kind op je rug, dan wel?
Als je alles hebt gedaan om de veiligheidsnormen in acht te nemen vind ik het iets anders dan als je iets aan het doen was waartegen wordt gewaarschuwd.
Over rugdragen op de fiets heb ik trouwens geen mening, ik vind rugdragen sowieso niet zo fijn, dus dat zou ik ook nooit op de fiets doen, maar of het veilig is, dat weet ik verder niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zo denk ik er ook over.Rejoy. schreef:Voorop nooit, als je valt, fungeert je kind als airbag. In een draagdoek op de rug weet ik niet zo goed. Ik heb het zelf (nog) nooit gedaan, maar ik denk niet dat het fietsen met een kind op de rug veel gevaarlijker is dan fietsen met een kind in een zitje.
Rugdragen heb ik niet echt een mening over al zou ik het zelf ook niet doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mmm, Pepijn in een draagdoek op mijn buik of op mijn rug zou ik echt niet doen.
Toen Laurens 1 jaar en 3 maanden was, hebben we wel flinke bergtochten gemaakt met Laurens in een rugdrager, zo'n rugzak zegmaar van Nomad. Die zou ik nog wel op mijn rug doen met fietsen.
Toen Laurens 1 jaar en 3 maanden was, hebben we wel flinke bergtochten gemaakt met Laurens in een rugdrager, zo'n rugzak zegmaar van Nomad. Die zou ik nog wel op mijn rug doen met fietsen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb dat wel eens gedaan toen ik nog geen auto had. Maar dan niet in het donker en niet voor een lang stuk.
Gast- Gast
Ik zou het zelf nooit doen, niet op de buik en niet op de rug. Ik ben van mening dat het wel gevaarlijker is als in een zitje. Zitjes zijn ervoor bedoelt en draagdoek/zak op de fiets wordt niet voor niks afgeraden.
Mocht je om de een of andere reden in een situatie komen waarbij je zo snel mogelijk weg moet komen en er is alleen een fiets zonder zitje en een draagdoek voor handen vind ik het een ander verhaal maar die kans lijkt me nihil.
Mocht je om de een of andere reden in een situatie komen waarbij je zo snel mogelijk weg moet komen en er is alleen een fiets zonder zitje en een draagdoek voor handen vind ik het een ander verhaal maar die kans lijkt me nihil.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb het ooit eens gedaan met een oppas kindje. Die moeder had gezegd dat ik op die manier de oudste uit school kon halen.
Toen ik op de fiets zat dacht ik echt, waar ben ik mee bezig?? Vond het doodeng en zal het dus zeker ook nooit meer doen!
Toen ik op de fiets zat dacht ik echt, waar ben ik mee bezig?? Vond het doodeng en zal het dus zeker ook nooit meer doen!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou het nooit doen. Levensgevaarlijk!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Waarom is rugdragen minder erg? De laatste twee keer dat ik snoeihard gevallen ben met de fiets kwam ik toch echt plat op mijn rug terecht (1x simpelweg achterwiel onder me vandaan gereden). Ik snap dat je geen stuur tegen komt, maar ik had een hersenschudding en als daar een kind tussen zit!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Nooit gedaan en ik kan me ook niet voorstellen dat ik het ooit zou gaan doen. Maar volgens mij is het toch wel iets dat mensen regelmatig doen of niet? Volgens mij zie ik dat zomers vaak genoeg op straat.
Gast- Gast
Antibes schreef:Waarom is rugdragen minder erg? De laatste twee keer dat ik snoeihard gevallen ben met de fiets kwam ik toch echt plat op mijn rug terecht (1x simpelweg achterwiel onder me vandaan gereden). Ik snap dat je geen stuur tegen komt, maar ik had een hersenschudding en als daar een kind tussen zit!
en als je kind in een kinderzitje op de fiets zit, denk je dan niet dat het kind dan ook niet keihard op de straat terecht komt, wellicht onder jou? Fietsen met kinderen is sowieso gevaarlijk.
Ik denk dat fietsen met een kind op je buik gevaarlijker is, dan op je rug, omdat wanneer je dan valt, je kind hoe dan ook je stuur gaat raken. Als je kind achter op je rug zit denk ik dat het kind nog het beste beschermd is, omdat je MEESTAL voorover valt en je de val probeert te breken met je armen.
Als je valt en je kind zit en een stoeltje, dan komt het ook heel naar terecht op de straat, dus ik denk niet dat rugdragen echt gevaarlijker is dan je kind in een fietsstoeltje vervoeren.
Gast- Gast
Razz_ schreef:Arden schreef:Ik zou het nooit doen.
+1
+1
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ook ik zou het nooit doen. Ik vind fietsen eerlijk gezegd sowieso al een beetje een linke onderneming, ik voel me in elk geval extra kwetsbaar als ik met kindje op de fiets ben. Niet dat dit me ervan weerhoudt te gaan fietsen, maar ik neem wel alle veiligheidsmaatregelen die ik kan. En een draagdoek op de fiets vind ik erg onveilig, zowel op de buik als op de rug. In een zitje zitten ze meestal toch beter beschermd heb ik het idee. Daarbij heeft ze met fietsen ook nog eens een helmpje op, voor het geval dat. Of het echt zoveel onveiliger is met draagdoek weet ik niet, maar voor mij persoonlijk voelt het niet goed en ik zal het dan ook niet doen. Hoe handig het in sommige situaties ook zou kunnen zijn om het wel even te doen. Dan maar mijn doek knopen na het fietsen, of de Mei Tai mee als dat makkelijker is.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» baby in draagdoek en dan fietsen, kan dat?
» kreunen in draagdoek; hoe in draagdoek 'tillen' ?
» Fietsen met dit weer..
» Fietsen met je kindje
» Fietsen van Halfords.
» kreunen in draagdoek; hoe in draagdoek 'tillen' ?
» Fietsen met dit weer..
» Fietsen met je kindje
» Fietsen van Halfords.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: