Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(verkeerd) voorbeeld van andere kinderen.

3 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

(verkeerd) voorbeeld van andere kinderen. - Pagina 3 Empty Re: (verkeerd) voorbeeld van andere kinderen.

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 2:42

bella schreef:Iets beter voorbereiden op de echte wereld?

Aan de ene kant kan ik een kind van bijna 2 nog niet in die zin opvoeden, aan de andere kant moet je datzelfde kind van bijna 2 iets beter voorbereiden op de echte wereld. Ik kan het niet zo goed rijmen met elkaar, waar doe ik het dan fout?
En het overschatten van mijn opvoeding, en het vinden van slecht opvoeden van anderen, zo zie ik het niet. Iedereen doet zijn best lijkt me, en een ieder kind heeft iets anders nodig, en het zou mijn keuze niet zijn om mijn kinderen zo op te voeden. Wat dit ruzie maken dan betreft, ik praat niet over een gehele opvoeding.

Ik heb nergens gezegd dat je een kind van 2 niet kunt opvoeden, ik heb alleen gezegd dat je bij een kind van twee nog niet kunt zeggen of ze al dan niet goed opgevoed is. Dat is nogal een verschil. En ik heb gezegd dat het opvoeden bij een 2-jarige nog niet echt heel veel werk is, omdat ze nog niet zoveel verkeerds doen. Aan de andere kant: over niet zo héél lang gaat ze naar school (1,5 jaar ofzo) en dan is het wel handig dat ze niet compleet wereldvreemd is. Kleuters zijn niet echt aardig onderling in veel gevallen. De eerste woorden tegen mijn dochter in haar klas waren 'hoe heet je? Nou já, dát is een rare naam' en dan heel hard lachen. angel

Niet dat het nou nódig is dat ze kinderen ziet vechten, maar doen alsof het een vreselijk slechte invloed is is het andere uiterste.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

(verkeerd) voorbeeld van andere kinderen. - Pagina 3 Empty Re: (verkeerd) voorbeeld van andere kinderen.

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 2:42

Er staat trouwens een fout in je motto. Het is niet 'worden doe jezelf' maar 'worden doe je zelf'.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 2:53

Lilith schreef: De eerste woorden tegen mijn dochter in haar klas waren 'hoe heet je? Nou já, dát is een rare naam' en dan heel hard lachen. angel
Nu is dat natuurlijk ook wel zo Very Happy Wink

Het wordt pas echt erg als je kinderen naar school gaan. Althans dat merk ik hier heel erg. De taal en het gedrag waar hij soms mee uit school komt is zoooo anders dan ik hem had trachten op te voeden. De invloeden van buitenaf kun je gewoonweg niet tegengaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 2:59

Lieskuh schreef:
Lilith schreef: De eerste woorden tegen mijn dochter in haar klas waren 'hoe heet je? Nou já, dát is een rare naam' en dan heel hard lachen. angel
Nu is dat natuurlijk ook wel zo Very Happy Wink

Het wordt pas echt erg als je kinderen naar school gaan. Althans dat merk ik hier heel erg. De taal en het gedrag waar hij soms mee uit school komt is zoooo anders dan ik hem had trachten op te voeden. De invloeden van buitenaf kun je gewoonweg niet tegengaan.
Eh, ze zit in de klas bij een jongen die Stip heet.... dus haar naam valt écht wel mee daar op school Twisted Evil

Maar inderdaad, ze zijn opeens zó anders als ze naar school gaan, en ze komen opeens bij heel veel verschillende mensen over de vloer. Dat hou je allemaal niet tegen.

Gast
Gast

Bericht  bella di 14 dec 2010 - 4:05

Nou ja, wereld vreemd willen we haar natuurlijk ook niet maken.
Wat dat betreft vind ik 'spelen' met kinderen van haar eigen leeftijd ook wel belangrijk.
Naar een kdv gaat ze niet. Psz heeft nog een wachtlijst, dus dat word hem ook nog niet.

* Zal mijn onderschrift eens aan gaan passen, dankjewel *
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: