Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weight Watchers afval-topic!

+9
sanne-84
Emma_
CCC
Ellebel
M_as
Pannetoet
Niekske
Miss G
JD
13 plaatsers

Pagina 1 van 21 1, 2, 3 ... 11 ... 21  Volgende

Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Weight Watchers afval-topic!

Bericht  JD di 15 feb 2011 - 5:51

Ik wil zo'n 8 kilo afvallen, maar ik wil wel gewoon redelijk normaal kunnen eten. Nou kwam ik uit op Weightwatchers, alleen wil ik me niet gaan aanmelden en zoveel eld eraan uitgeven.

Ik heb op internet de puntenlijst gevonden, alleen nou zoek ik de formule om te berekenen hoeveel punten je per dag mag....heeft iemand enig idee hoe je dit berekend?



Laatst aangepast door *Marietje* op wo 16 feb 2011 - 11:14; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 6:58

http://www.wijvallenaf.nl/Weight-Watchers/Formule.html
Bedoel je deze?

Je kan ook op www.caloriechecker.nl elke dag alles invullen, en als je dan jezelf aan de +/- 1600 kcal per dag houdt val je af smile (al deed ik het altijd met 1400 kcal haha)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Miss G di 15 feb 2011 - 7:22

Ik heb even gekeken op die site waar je die punten kan berekenen maar vraag me af of dit klopt.. ik heb zelf 1 jaar weightwatchers gevolgd, en ben 12 kg afgevallen maar ben nu ook gestopt. Moet misschien nog 5 kg, maar vind mezelf wel goed zo eigenlijk. Ik vind t ook erg duur!

Maar ik mocht 33 punten eten op 1 dag. En in een week mocht ik 47 zwevende punten nemen, voor als je bijv uiteten gaat. Het minimum punten wat je mag eten is 29 punten per dag, minder mag niet..Hopelijk heb je hier iets aan!
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  JD di 15 feb 2011 - 10:15

thanks voor de reacties.
Geesje, het hant af van je lengte,gewicht en leeftijd toch? ik ben 25, 1.68 en 67 kg...ik wil heeel graag naar de 60 kg... maar ik denk dat ik dan gewoon iets van 30/32 punten aahoudt per dag, dan kom ik al een eind in de buurt denk ik..
was het goed vol te houden?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  JD di 15 feb 2011 - 10:17

volgens die link om de punten te berekenen kom ik op 24 punten per dag....dus dat kan niet kloppen als het minimum 29 punten is.... angel
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Miss G di 15 feb 2011 - 22:32

Nee dat kan niet kloppen van die 24 punten, had t ook voor mezelf gerekend en toen kwam ik ook op zoiets uit.. maar ik ben toen weekelijks naar de cursus geweest, dus daar hebben ze toen mijn punten berekend, en toen werd er gezegd dat niemand minder mag eten dan 29 punten. Ja is goed vol te houden, ik eet nu nog steeds zoals toen, alleen nu neem ik af en toe iets extra's in het weekend.
Succes!
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 0:57

tamm86 schreef:http://www.wijvallenaf.nl/Weight-Watchers/Formule.html
Bedoel je deze?

Je kan ook op www.caloriechecker.nl elke dag alles invullen, en als je dan jezelf aan de +/- 1600 kcal per dag houdt val je af smile (al deed ik het altijd met 1400 kcal haha)

Maar het gaat toch niet puur om de calorien tellen maar ook waar die calorien uit bestaan? Vet, eiwitten, koolhydraten. Volgensmij is alleen maar de calarien tellen en niet kijken waar het uit bestaad vrij achterhaald? Zo werkt WW toch niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Miss G wo 16 feb 2011 - 2:02

Nee met ww moet je geen calorieen tellen maar met punten. Bepaalde etenswaren zijn veel punten zoals bijv 1 ei is 2 punten, dat vind ik veel. En groenten en fruit zijn geen punten dus die mag je onbeperkt eten. Met ww eet je eigenlijk normaal maar wel meer kalorieen dan bijv sonja bakker. Dus het afvallen gaat misschien wel langzamer, maar je houd het lang vol en kan gerust een dag zondigen en alsnog afvallen.
Ik ben iig heel blij dat ik het gedaan heb, en ben er echt door veranderd. Pak bijv nu niet zomaar een zak chips uit de kast hihi.
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Niekske wo 16 feb 2011 - 2:36

Mijn moeder heeft WW gedaan en ik heb toen een paar maanden met haar mee gedaan en ik ben in vier maanden ongeveer 10 kilo afgevallen. Dat is inmiddels wel al zo'n 5 jaar geleden, het WW systeem is inmiddels aangepast. Mijn moeder mocht toen namelijk 23 punten eten op een dag en voor mij had ze toen 25 punten berekend. Het was heel goed vol te houden, in principe mag je namelijk alles eten, als je je maar aan je punten houdt. Als je 's avonds een feestje hebt en je wil een stuk vlaai of een glas wijn nemen dan, kun je met de lunch smeerkaas op je brood doen ipv gewone kaas om te compenseren ofzo smile en fruitvlaai is helemaal niet zo slecht trouwens, maar dat terzijde... ik had een boodschappengids toen, daar stonden van heel veel voedingswaren het aantal punten in. Dingen als rijst, pasta en aardappelen mocht je toen onbeperkt eten voor een bepaald aantal punten. Groente en fruit waren vrijwel allemaal nul punten, maar er zijn uitzonderingen! Fruit waar pitten inzetten (kersen, druiven etc) moest je wel punten voor tellen bijvoorbeeld en zo waren er meer. Ik weet niet hoe het dieet tegenwoordig werkt, ik zou er eigenlijk ook wel weer mee willen beginnen om een paar kilo af te vallen, maar ik weet niet of de spullen die ik heb nog wel voldoende up to date zijn eigenlijk...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Miss G wo 16 feb 2011 - 3:05

Volgens mij zijn ze nu 2 jaar bezig met pro points tellen.. dus ben bang dat het niet meer up to date is. Of je kan het aantal punten wat je 5 jaar terug at nu ook aanhouden met de puntentelling van 5 jaar terug?
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Pannetoet wo 16 feb 2011 - 3:19

Oh god..collega van mijn vriend heeft WW gedaan en ze was heel mooi 20kg afgevallen..toen heeft ze het laten varen en alles zit er weer bij op! Waarom kijk je niet gewoon kritisch naar je eetpatroon en breng je daar veranderingen in aan?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  JD wo 16 feb 2011 - 3:20

ja maar als het ww dieet van 5 jaar geleden er ook voor zorgde dat mensen afvalden, dan hou ik gewoon dat van 5 jaar geleden aan haha, dat het dan niet meer up to date is maakt mij niet uit...
ik wil heeeel erg graag 7 a 8 kilo kwijt in 4 maanden, hoop dat het haalbaar is.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Niekske wo 16 feb 2011 - 3:36

*Marietje* schreef:ik wil heeeel erg graag 7 a 8 kilo kwijt in 4 maanden, hoop dat het haalbaar is.....

Dat moet zeker te doen zijn, gezond gewichtsverlies is maximaal een kilo per week. Tussen een halve en één kilo per week is prima. Met dieten met shakes of precies voorgeschreven dagmenu's en dat soort dingen, val je sneller af, maar er geldt dus wel hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er weer aan zit! Met WW leerde ik vooral hoeveel dingen er eigenlijk helemaal niet zo slecht (en zelfs erg lekker!) zijn. Ik moet weer even de discipline zoeken om er weer mee te beginnen... ow en de boodschappengids ook smile

Marietje, zullen we anders samen beginnen? Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  JD wo 16 feb 2011 - 3:45

Niekske schreef:
*Marietje* schreef:ik wil heeeel erg graag 7 a 8 kilo kwijt in 4 maanden, hoop dat het haalbaar is.....

Dat moet zeker te doen zijn, gezond gewichtsverlies is maximaal een kilo per week. Tussen een halve en één kilo per week is prima. Met dieten met shakes of precies voorgeschreven dagmenu's en dat soort dingen, val je sneller af, maar er geldt dus wel hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er weer aan zit! Met WW leerde ik vooral hoeveel dingen er eigenlijk helemaal niet zo slecht (en zelfs erg lekker!) zijn. Ik moet weer even de discipline zoeken om er weer mee te beginnen... ow en de boodschappengids ook smile

Marietje, zullen we anders samen beginnen? Wink

ja dat is goed, leuk! alleen moet ik wel eerst even die lijst compleet hebben en uitgeprint. aanstaande maandag doen anders?? (kan ik nu nog even al het lekkers wat we in huis hebben opmaken haha!)

nog meer meiden die mee willen doen? dan houden we deze topic gewoon aan als WW afvaltopic:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Pannetoet wo 16 feb 2011 - 4:42

Oké dit klinkt heel tegenstrijdig maar ik wil op zich wel meedoen!
Hoe gaan jullie dat doen? Ook echt naar groepsmeetings enzo?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  M_as wo 16 feb 2011 - 5:13

Ik weet precies wat ik moet veranderen om af te vallen, en dat is dat ik het huis uit moet.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Miss G wo 16 feb 2011 - 5:57

+1!! Ik denk dat ik toch maar weer de draad ga oppakken en die laatste 5 kg er af wil hebben, met het oog op het mooie weer vandaag en ik toch wel graag mooi in mijn bikini wil liggen aankomende zomer angel
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Pannetoet wo 16 feb 2011 - 6:33

M_as schreef:Ik weet precies wat ik moet veranderen om af te vallen, en dat is dat ik het huis uit moet.

Waarom als ik vragen mag..?

Ik ga eerst voor 7 á 8kg dan zit ik op een gezond bmi smile
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  JD wo 16 feb 2011 - 6:43

bij mij is het juist begonnen toen ik het huis uitging! toen kon ik zelf beslissen wat ik allemaal kon kopen, terwijl mijn ouders de boodschappen deden toen ik nog thuis woonde....
nu ik samen woon gaat het helemaal fout, lekker gezellig samen op de bank met toastjes enzo.... :shock:

misschien is het allemaal een idee om (als je mee wilt doen) onderstaand lijstje in te vullen?

leeftijd: 25
lengte: 1.68
huidig gewicht: 67
streefgewicht: 60
streefdatum: 1 Juni 2011

Ik ga niet naar meetings enzo, en ga me ook niet officieel bij WW aanmelden, simpelweg omdat ik het geld er niet voor heb, en ook eigenlijk het geld er niet voor over heb. ik ga dus die puntenlijst uitprinten, en dit dagelijks voor mezelf bijhouden in een schriftje.

ik las op internet ook dat je recht heb op een aantal zwevende punten per week? weet iemand hoeveel dit is, of is dit ook weer afhankelijk van je gewicht enzo? dacht ergens te lezen dat dit een vast aantal punten is voor mannen en vrouwen....

ik ga mn best doen om dagelijks/een keer in de zoveel dagen hier op te schrijven wat ik ook in mn afvalschriftje bijhou, dus t aantal punten wat ik per dag hebt gebruikt...

dus we beginnen maandag?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Pannetoet wo 16 feb 2011 - 8:42

@ Marietje: Haha ik wou al zeggen: Ik ga er ook géén geld voor betalen...maar kun je de titel nog veranderen? Anders zou je die zo kunnen noemen: Weight Watchers Topic? Maar waar vind jij al die gegevens, hoeveel punten je mag enzo...

En mijn gegevens:
Leeftijd: 23
Lengte: 1.54
Huidig gewicht: Zal mij morgenvroeg even wegen! In ieder geval tussen 67 en 69 Embarassed
Streefgewicht: 60kg
Streefdatum: 16 juli...niet dat ik dan iets heb maar +/- 8kg moet dan lukken!

Aaaahhh zo frustrerend dat ik niet kan sporten Sad

Oja zullen we dit lijstje elke week zelf plaatsen? Misschien is het ook leuk om eronder te zetten hoeveel je al kwijt bent?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Niekske wo 16 feb 2011 - 10:38

Ja ik doe mee smile wel jammer dat de carnaval er nog tussendoor komt, maar dat beschouw ik dan maar als verloren dagen...

Leeftijd: 27
lengte: 1,85
huidig gewicht: ik heb al maaaaaaanden niet meer op de weegschaal gestaan, ik zal het morgenochtend doen Embarassed
Streefgewicht: tussen 70 en 75, laten we 72 zeggen smile
Streedatum: 1 juli 2011

Maandag beginnen is prima. Ik weet niet hoe het zit met die zwevende punten. Ik wil het gaan doen met mijn 'oude' boodschappen gids en de zogenaamde flexpoints, daarvan weet ik hoe het werkt. Twee jaar geleden ofzo is WW dus veranderd en dat hele systeem ook. Marietje, hoe ga jij dat nu bijvoorbeeld doen? Heb je ergens zo'n gids gevonden ofzo?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  JD wo 16 feb 2011 - 11:14

mijn tante heeft nog zo'n oude gids, heb haar vandaag gemaild, maar nog niks teruggehoord...
en anders wilde ik de lijst van deze website aan gaan houden: website wiehgtwatchers

Op deze website staat ook dit over de "zwevende punten", de punten die je dus over een week extra mag verdelen bij bijv verjaardagen (of carnaval haha!). Maar eigenlijk wil ik zo min mogelijk aan die zwevende punten beginnen...

Boven de 80 kilo krijg je 49 extra weekpunten.
Tussen de 70 en de 80 kilo krijg je 42 extra weekpunten
Onder de 70 kilo krijg je 35 extra weekpunten.

In mijn geval dus 35 extra punten, vind ik best veel eigenlijk, maar misschien lijkt dat maar zo.
Ik hou de 29 punten per dag aan.

ik ben gister ook begonnen met het bijhouden van calorieeen op de website die iemand op de 1e pagina gepost had, www.caloriechecker.nl, vind dat ook heel prettig en overzichtelijk, maar dat staat natuurlijk wel weer los van het WW dieet....


JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Ellebel wo 16 feb 2011 - 19:13

Ik heb vorig jaar ook een tijdje Weight Watchers gedaan (ook naar bijeenkomsten geweest). Ben toen een kilo of 3 - 4 afgevallen. Niet zo heel veel, maar dat lag niet aan de Weight Watchers, maar aan mij haha. Ik had net iets te veel feestjes en net iets te weinig discipline.

Ik ben nu sinds januari weer aan het proberen af te vallen, maar verder dan een kilo kom ik niet. Dus ook ik had al voor mezelf besloten om weer te gaan weight watchen. Ik ga beginnen vanaf 28 februari. Dit omdat ik morgen jarig ben en de hele dag taarten ga bakken en volgende week een weekje vakantie heb. Ik blijf in mijn vakantie wel gewoon opletten hoor, maar echt met punten tellen etc begin ik dan pas de 28ste. Dit topic komt dus echt als geroepen!

Ik heb trouwens alle spulletjes van vorig jaar nog, de boodschappen gids, informatieboekjes, een kookboek en de calculator. Mochten jullie eens willen weten hoeveel punten iets is, dan kan ik het voor jullie uitrekenen! Er staat namelijk veel in de boodschappengids maar lang niet alles. Ik ga overigens niet meer naar bijeenkomsten, die vond ik vaak te kinderachtig... Wellicht meld ik me wel online aan, maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Mijn gegevens:

Leeftijd: 26 (vanaf morgen dan :P )
Lengte: 1.58
Huidig gewicht: 62,8 (dat was maandag)
Streefgewicht: 58 kilo om mee te beginnen, later wellicht minder
Streefdatum: 1 juni
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Niekske wo 16 feb 2011 - 21:21

Vanmorgen voor het eerst in heel lange tijd dus weer op de weegschaal gestaan... bij deze het voleldige lijstje:

Leeftijd: 27
lengte: 1,85
huidig gewicht: 82 kg
Streefgewicht: tussen 70 en 75, laten we 72 zeggen
Streedatum: 1 juli 2011

Ik heb mijn boodschappengids van vijf jaar geleden ook weer gevonden, dus ik ga het met het oude WW systeem doen denk ik. Het is volgens mij wel een stuk strakker dan het nieuwe systeem, want als ik met onderstaande formule bereken hoeveel punten ik mag eten, kom ik op 23:

Geslacht: (1) vrouwen 7 / mannen 15
Leeftijd: (2)18-20 jaar --> 5 punten
21-35 jaar --> 4 punten
36-50 jaar --> 3 punten
51-65 jaar --> 2 punten
65 en ouder -> 1 punt
Gewicht: (3) De tientallen tellen (dus: 83 kg = 8 punten, 51 kg = 5 punten, 108 kg = 10 punten,...)
Lengte: (4) < 1,60 = 1 punt, 1,60 m en groter = 2 punten.
Activiteit: (5) Zittend = 0 punten
Rechtstaand / gedeeltelijk zittend = 2 punten
Lopend / gedeeltelijk rechtstaand / zittend = 4 punten
Intense fysieke activiteit = 6 punten
Stabilisatie: (6) Om gewicht te verliezen = 0 punten
Om de stabilisatie te beginnen = 4 punten

(1)+(2)+(3)+(4)+(5)+(6) = je nieuwe dagelijkse puntenaantal --> voor mij is dat dus 7+4+8+2 + dat van die activiteit, is me niet helemaal duidelijk, is dat een beetje wat voor werk je doet? Ik werk als onderzoeksmedewerker en sta dus op het lab of ik zit achter mijn pc. Ik had hier 2 voor geteld, maar ik denk dat 3 misschien beter is, beetje tussen 2 en 4 in qua beschrijving denk ik... dus dan wordt het 7+4+8+2+3+0=24 punten. Ik voer zelf denk ook maar wat zwevende punten in, anders mag ik na carnaval drie weken niks meer eten :P


Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Pannetoet do 17 feb 2011 - 1:20

Sh*t vergeten te wegen! :shock:
Morgenvroeg dan maar...

@Niekske: Dan zou ik dus 19punten mogen? » Vrouw, 1.54, 23jaar, rond de 67kg, rechtstaand-zittend werk.. wat weinig dan!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 21 1, 2, 3 ... 11 ... 21  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum