Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 23 van 23 Vorige  1 ... 13 ... 21, 22, 23

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  *Lookie* do 2 mei 2013 - 23:48

Marin schreef:
Liadan schreef:Marin, ik heb precies hetzelfde als jij. Ik vind het altijd leuk om jouw foto's te zien en jou te horen over opruimen, want ik herken het gewoon in mezelf.

Haha wat grappig! Blij te horen dat ik niet de enige ben. En ach, het komt hier wel over alsof ik klaag, maar ik weet gewoon dat ik zo ben. Ik kan het tot op zekere hoogte wel veranderen, maar blijkbaar zit de drang niet heel diep bij me, anders zou het er wel anders uitzien thuis denk ik.

Ben benieuwd naar jouw antwoorden op het vragenlijstje dan! Very Happy

Ik heb dat ook. Ik denk al gauw: misschien kan ik het nog eens gebruiken. Maar dan kan ik het niet altijd meer vinden als ik het nodig heb. Al moet ik zeggen dat het een stuk beter is geworden sinds mijn zwangerschap. Toen heb ik met hulp van schoonmoeder het hele huis (van zolder tot slaapkamer, van woonkamer tot bijkeuken) over de kop gehad en heel veel weggegooid. Maar ik hecht me blijkbaar wel snel aan spullen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 0:21

Ik heb juist als ik eens opruim, ik niks meer kan vinden. Alles heeft zo z'n logische plek al, of het nou netjes is of niet. Ik ben maaaaandenlang m'n petje (gewoon zo'n hoofddeksel, tegen de zon) kwijt geweest, wilde ik mee op safari, kon 'm niet vinden. Hele kledingkast overhoop gegooid, ik balen want het was zo'n leuk petje uit Amerika. Vond ik 'm ineens twee weken geleden, tussen de petjes van m'n vriend. Logische plek, lekker alles samen voegen. Maar damn, hoe onhandig is het als ik niet weet waar iets is.
Ik ruim ook echt niet de spullen van m'n vriend op, dan is hij het weer kwijt! Dat doet ie maar lekker zelf, of niet, en dan kan je tenminste zien waar iets ligt :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Sarah1985 vr 3 mei 2013 - 0:34

Marin kan je die koffers niet onderin de kast leggen met daarin winter spul of schoenen.

Wij hebben sinds december een nieuwe salontafel met bakken eronder. Maar geen spul om erin te doen.


Wij hebben wel rommel in de kelderkast en op zolder. En eens in de paar maanden ruimen we alles op. Zo was onze schuur zo vol dat mijn fiets eruit getild moest worden. Dus daar letterlijk de bezem er doorheen gehaald en nu kan ik fietsen in de schuur.

Ik erger me nu al dat onze koffers nog in de bijkeuken staan. Die zullen tijdelijk op de slaapkamer staan anders moeten ze eerst naar zolder en over een paar weken weer naar beneden.

Mijn man kan tijdens het koken ook niks opruimen. Overal ligt dan wat. Ik zelf ruim alles meteen op .
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Novalee vr 3 mei 2013 - 2:28

Voor mij zijn jouw reacties (en foto's) ook erg herkenbaar. Het enige verschil hier is dat mijn vriend juist wel netjes is dus dat botst nog wel eens, vooral op stressmomenten waarbij we snel ergens moeten zijn en er weer eens iets kwijt is. Ook merk ik dat ik me toch wel beter voel in een opgeruimd en schoon huis, ondanks dat ik al sinds kleins af aan een enorme rommelkont ben (groot deel van het probleem) en dacht er nooit mee te zitten. Maar als m'n hoofd vol zit en ik moe ben dan erger ik me wel aan alle rommel. En ook op rustige momenten zie ik het liever anders. Het "Een kastje per dag"topic helpt hier wel. In een week tijd heb ik de hele bovenverdieping uitgezocht, alle kasten en laatjes. En dat geeft toch wel een fijn gevoel. Gewoon weten dat als je een la opentrekt het netjes is. En 's ochtends wakker worden en zien dat de bovenkant van de ladekast leeg is in plaats van bedolven onder kleding en allerlei andere dingen.

Maar naast het feit dat ik dus een rommelkont eerste klas ben, zit ik ook wel met het waar laat je alles probleem. Ons huis is groot genoeg dus een deel van de oplossing is gewoon dingen weg doen (ben ik nu goed mee bezig), maar sommige dingen kunnen gewoon niet weg. Maar waar laat je alles? Wij hadden ook een study die toen ik stopte met studeren als groot rommelhok werd gebruikt. Eens in de zoveel tijd ruimde ik daar wel eens op door het meeste rechtstreeks naar de zolder te brengen. Door de komst van ons tweede kindje gaan we die kamer als slaapkamer gebruiken. Het leek me een mooi moment om alles eens goed uit te zoeken en rigoureus dingen weg te gooien. Maar daar ging veel te veel tijd in zitten dus nu is nog vrijwel alles in dozen en kratten naar de zolder verdwenen. De zolder die we juist toen ik net zwanger was zo mooi op hadden geruimd.

Kortom, ik raak nu een extra kamer als opslagruimte kwijt. In de woonkamer struikel je over het speelgoed waar ook allemaal geen plek voor is. En ik heb weer een zolder vol spul dat ik grotendeels wil bewaren maar geen plek voor heb. En de oplossing? Geen idee Very Happy

Ik zal zo eens je vragenlijstje invullen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 2:39

Oh wat herkenbaar Novalee en ook leuk om te lezen! Waar ga je je spullen inderdaad laten als je tweede kindje komt? Die ruimte heb je niet voor niets benut. Natuurlijk kan er best wel wat worden weggegooid na verloop van tijd, maar toch niet alles. Het lijkt mij ook echt heerlijk om een zolder te hebben, waar je spullen op kunt zetten zonder er over na te hoeven denken.

Dat elke dag een kastje topic had ik ook al naar gekeken, maar eigenlijk zie ik 't nut er niet van in. De spullen die in de laatjes horen, liggen daar prima. Die hoeven niet weggegooid. Hoogstens moet ik/we weer eens de spullen van de eettafel halen en dat weer in de desbetreffende laatjes doen.

Wat wel heel erg helpt voor mij, is alles per vertrek te doen. Dus niet én de badkamer én de keuken én de woonkamer gaan schoonmaken/opruimen. Daar raak ik heel erg gestressed van. Ik moet gewoon echt letterlijk één voor één dingetjes oppakken en dan weg gaan leggen. Niet multitasken, maar gewoon echt één iets oppakken, wegleggen, volgende iets oppakken, wegleggen. En dan valt het vaak wel mee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Novalee vr 3 mei 2013 - 2:58

Op de lange termijn is die methode voor mij ook niet handig want het probleem hier is meer het bijhouden. Alleen heb ik al een hele lange tijd niet meer echt dingen uitgezocht en weggedaan. Opruimen op de slaapkamer betekende bijvoorbeeld; kleding in de wasmand of opvouwen en in de kast, afval en vuile vaat naar beneden en de rest? Gooi maar in de ladekast, dan zie je het niet Laughing Nu we over gaan naar de andere slaapkamer blijft deze ladekast staan dus die opbergruimte ben ik dan kwijt voor deze spullen. Het was dus wel echt even nodig om kritisch te kijken naar wat ik nu daadwerkelijk wil bewaren en er kon toch best veel weg. Maar nu heb ik de makkelijke dingen gedaan en komen de moeilijke plekken. De keuken, de trapkast en daarna de zolder. Allemaal dingen die ik wil bewaren en geen handige plek voor heb. Als ik dat aan ga pakken is het niet meer zozeer weg gooien maar meer opnieuw indelen en denken over handige opbergplekken en -methodes.

Waarschijnlijk gaan we de zolder gewoon beter benutten. Tot nu toe gebruikten we het als opslag voor ons oude speelgoed, koffers, tuinstoelkussens etc. Het drumstel van mijn vriend staat uitgestald maar daar is in de 6,5 jaar dat we hier wonen nog geen 6,5 keer op gespeeld. Veder staan de wasmachine, droger en wasmanden daar en hangen er dus waslijnen. Uit de rommelkamer komen twee Expeditkasten (de 4x4 en 2x4), ik denk dat we die daar weer in elkaar gaan zetten. Verder toch nog wel veel dingen kritisch bekijken want ik denk dat er toch nog wel veel weg kan. Maar een aantal dingen wordt wel moeilijk. Waar dat allemaal naar toe moet heb ik nog geen idee, hopelijk krijg ik tijdens het opruimen een goede ingeving Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Liadan vr 3 mei 2013 - 4:13

Hier helpt het 'kastje per dag' topic juist heel goed. Ik heb al een heleboel opgeruimd en weggegooid. Maar het probleem is hier ook uiteindelijk het bijhouden van alles. Ik mis ook echt een extra slaapkamer om bijvoorbeeld mijn naaimachine en naaispullen neer te zetten. De zolder staat hier vol met dozen met spullen van de kinderen en andere rommel van ons. We hebben best een ruim huis met 3 slaapkamers en een zolder, maar toch kom ik eigenlijk een slaapkamer te kort en een bijkeuken mis ik ook.
Ik ben door zo'n topic hier elke keer wel weer extra gemotiveerd om eens flink te ruimen, maar ik weet ook wel dat dat uiteindelijk weer inkakt.
Dus blijf maar veel reageren hier, dan moet ik er aan blijven denken Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  SaS vr 3 mei 2013 - 7:31

Ik ben te opgeruimd haha
Als ik iets zie liggen dan moet ik dit eerst opruimen anders zit ik niet lekker op de bank laughcry
Alles heeft hier zijn plaats zeg maar
Als ik iets niet meer nodig heb wordt het hier gelijk weg gegooid
SaS
SaS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 15
Punten : 17
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin zo 1 sep 2013 - 3:54

Hebbes, deze bedoelde ik Reva smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 23 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 23 van 23 Vorige  1 ... 13 ... 21, 22, 23

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum