Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Van huis huis uit......

+17
Flippin' Bitch
Printje
Niekske
Esperanza
sanskie
Toet
Parisienne
SoGood
TGR
kajaka88
Susan
Rouxxxe
Caramba
Arwyn
Ibbeltje
Rush
slaatje
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  slaatje ma 19 maa 2012 - 4:06

Stelling:

Van huis uit samenwonen/trouwen of eerst op jezelf om leren op eigen benen te staan?

Ik merk dat ik toch wel een hoop heb geleerd van het eerst op mezelf wonen en de dingen van daaruit te leren. Hoe zit dat bij jullie en waarom?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Rush ma 19 maa 2012 - 4:07

Ik heb samengewoond, op mezelf gewoond en nu woon ik weer samen.

En ik zie nog steeds geen verschil tussen op jezelf en samenwonen, behalve dat je alleen geen rekening hoeft te houden met iemand anders.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 4:08

Ik ben ook meteen vanuit huis samen gaan wonen, en ik vind mezelf erg zelfstandig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 4:08

Dat zal voor iedereen anders zijn denk ik. Ik ben officieel gezien vanuit huis gaan samenwonen, maar ik heb een aantal jaren terug al 7 maanden op mezelf gewoond tijdens stage! En daarna weer een aantal jaren bij mijn ouders. Ik vond het heerlijk om alles zelf te kiezen en voor mezelf te zorgen, en ben blij dat ik het gedaan heb, hoewel ik het precies hetzelfde vind met samenwonen nu. Ik kan nog steeds alles prima zelf, er is alleen 1 persoon meer die hier in huis woont smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Ibbeltje ma 19 maa 2012 - 4:13

Zelda schreef:Ik ben ook meteen vanuit huis samen gaan wonen, en ik vind mezelf erg zelfstandig.

+1
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 4:14

Ik ben vanuit huis getrouwd en heb er geen spijt van. Ben ook niet afhankelijk van mijn man.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Arwyn ma 19 maa 2012 - 4:15

Ik heb het gecombineerd. Ben wel gelijk bij mijn vriend in getrokken, maar de eerste anderhalf jaar was hij maar 2 dagen per week thuis. Doordeweeks woonde ik dus alleen.
Vind het wel fijn dat ik het zo allebei heb meegemaakt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Caramba ma 19 maa 2012 - 4:17

Toen ik nog thuis woonde was ik ook veel alleen. Moest alles zelf al regelen etc.
Daarna heb ik een maand alleen gewoond en na die maand ben ik gaan samenwonen.
Ik merk weinig verschil van alleen alleen wonen tot samenwonen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 4:33

Voor mezelf denk ik dat het goed geweest is om eerst alleen te wonen en daarna pas samen te gaan wonen, omdat ik anders waarschijnlijk erg op m'n vriend had geleund wat bepaalde dingen betreft. Ik denk wel dat dat van persoon tot persoon verschilt en het niet voor iedereen per se noodzakelijk is om eerst alleen te wonen voordat je gaat samenwonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 4:44

Eerst op jezelf heeft mijn voorkeur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 5:13

Is het niet meer een vraag dan een stelling? Stelling: Van huis huis uit...... 827601

Anyway, ik ben op mijn 20e uit huis gegaan, 3,5 jaar op mezelf gewoond omdat ik graag alleen zelfstandig wilde worden en niet samen met iemand; toen nog een jaar thuis en nu alweer 5,5 jaar samen met mijn vriend.

Ik zou niet van huis uit eerst willen trouwen en dan samenwonen, maar van huis uit samenwonen wel weer als het zo uit was gekomen. Als de relatie dan niet werkt kan je wat makkelijker uit elkaar dan wanneer je al getrouwd bent.
Maar ieder zijn keuze.

Alhoewel, de nichtjes van mijn vriend zijn beiden verplicht eerst te trouwen en dan mogen ze pas samenwonen. 1 is er inmiddels getrouwd op deze manier, de ander trouwt binnenkort en dan gaan ze de dag na het huwelijk in hun huis wonen wat ze een hele tijd geleden al samen gekocht hebben. Het staat zelfs zo op de trouwkaart. Dat vind ik raar, maar goed dat is het geloof in dat gezin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Rouxxxe ma 19 maa 2012 - 5:41

Ik ben van huis uit op kamers gaan wonen, omdat ik graag een eigen plek wilde en vooral omdat ik het studentenleven wilde meemaken. Op zich geen spijt van, maar heb me af en toe best eenzaam gevoeld zo op m'n kamertje. Dus achteraf gezien had ik best vanuit huis willen en kunnen gaan samenwonen. Waar ik wel blij mee ben geweest is dat ik heb ervaren hoe het is om helemaal compleet je eigen stek te hebben. Als je samenwoont moet je toch altijd rekening houden met de ander. Maar ben nu wel heel tevreden dat ik samenwoon Stelling: Van huis huis uit...... 561177
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 5:43

Ik wens liever geen partner die van huis uit komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 5:48

Tien jaar geleden ben ik van huis uit gaan samenwonen en 3,5 jaar geleden ben ik van huis uit op mezelf gegaan. Ik merk niet echt verschil, behalve dan dat ik nu alles alleen moet betalen en daarnaast met niemand iets te hoeven overleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 5:49

Ik zie net als Rush het verschil ook niet zo. Je moet in beide gevallen voor jezelf zorgen, of je nou alleen bent of met z'n 2en. Ik zou het alleen maar geldverspilling vinden om
eerste perse op jezelf te gaan wonen, terwijl je eigenlijk al samen wilt wonen. Ik zie daar de meerwaarde niet van in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Susan ma 19 maa 2012 - 5:52

Het loopt zoals het loopt. Ik weet dat het een populaire opvatting is dat het beter is om eerst alleen te wonen, maar als je een serieuze relatie hebt op het moment dat je het huis uit gaat en de situatie is ernaar dat je gaat samenwonen dan vind ik het onzin om eerst allebei een eigen huis te zoeken, dat wordt dan wel heel geforceerd.

Op jezelf wonen is ook niet per se leerzaam, sommige mensen wonen dan gewoon in een zwijnenstal en eten elke dag patat, pizza of brood.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 6:16

Smikkell schreef:Ik wens liever geen partner die van huis uit komt.

+ 1.

Niet dat ik er een heel groot punt van zou maken, maar het zou fijn zijn als ik weet dat hij al gewoon voor zichzelf kan zorgen.

Ik wil geen Howard-achtige van the Big Bang Theory nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 6:17

Zero schreef:
Smikkell schreef:Ik wens liever geen partner die van huis uit komt.

+ 1.

Niet dat ik er een heel groot punt van zou maken, maar het zou fijn zijn als ik weet dat hij al gewoon voor zichzelf kan zorgen.

Ik wil geen Howard-achtige van the Big Bang Theory nerd

Alsof je per definitie niet voor jezelf kan zorgen als je uit huis gaat samenwonen. Net zoals Susan zegt, zo'n man maakt er ook een puinhoop van als hij eerst op zichzelf gaat wonen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 6:21

Jolicious schreef:
Zero schreef:
Smikkell schreef:Ik wens liever geen partner die van huis uit komt.

+ 1.

Niet dat ik er een heel groot punt van zou maken, maar het zou fijn zijn als ik weet dat hij al gewoon voor zichzelf kan zorgen.

Ik wil geen Howard-achtige van the Big Bang Theory nerd

Alsof je per definitie niet voor jezelf kan zorgen als je uit huis gaat samenwonen. Net zoals Susan zegt, zo'n man maakt er ook een puinhoop van als hij eerst op zichzelf gaat wonen Wink


Kijk, als je verliefd ben dan pik je het heus wel allemaal, maar het gaat hier om voorkeur. Ik zou het sowieso moeilijker vinden om een relatie te hebben met iemand die nog thuis woont. Ik ben de tijd van "ssst, mijn ouders slapen" wel een beetje voorbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  kajaka88 ma 19 maa 2012 - 6:22

Ik ga zometeen vanuit huis direct samenwonen...
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 6:48

dat hele eerst zelfstandig worden vind ik echt grote onzin. Ik zie niet in waarom je zelfstandiger zou zijn als je eerst alleen gewoond heb. Ik weet nu prima hoe alle zaken geregeld moeten worden, ik kan een gezin draaiende houden en kan prima alleen zijn. Ik betwijfel of dat anders was geweest als ik eerst alleen had gewoond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  TGR ma 19 maa 2012 - 6:54

Het maakt me niet zoveel uit. Als je (zeker als vrouw) maar weet hoe je jezelf zelfstandig moet onderhouden zonder partner.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 7:08

Rejoy. schreef:dat hele eerst zelfstandig worden vind ik echt grote onzin. Ik zie niet in waarom je zelfstandiger zou zijn als je eerst alleen gewoond heb. Ik weet nu prima hoe alle zaken geregeld moeten worden, ik kan een gezin draaiende houden en kan prima alleen zijn. Ik betwijfel of dat anders was geweest als ik eerst alleen had gewoond.



Hoezo grote onzin? Dat is wel een sterkte uitdrukking.

Als je alleen bent/woont heb je minder snel iemand om op terug te vallen. Dat je minder zelfstandig zou zijn als je uit huis samen gaat wonen, denk ik niet, maar als je eerst alleen gaat weet je dan wel wat het is om alles alleen te moeten doen.

Ik vind beide trouwens oké hoor, ik snap alleen het "eerst trouwen, dan wil ik pas samenwonen" niet. Maar dat is persoonlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Rush ma 19 maa 2012 - 7:20

Als ik het soms zo lees, doen een hele hoop meiden die samenwonen ook alles alleen. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 8:18

PurpleSparkle schreef:
Rejoy. schreef:dat hele eerst zelfstandig worden vind ik echt grote onzin. Ik zie niet in waarom je zelfstandiger zou zijn als je eerst alleen gewoond heb. Ik weet nu prima hoe alle zaken geregeld moeten worden, ik kan een gezin draaiende houden en kan prima alleen zijn. Ik betwijfel of dat anders was geweest als ik eerst alleen had gewoond.



Hoezo grote onzin? Dat is wel een sterkte uitdrukking.

Als je alleen bent/woont heb je minder snel iemand om op terug te vallen. Dat je minder zelfstandig zou zijn als je uit huis samen gaat wonen, denk ik niet, maar als je eerst alleen gaat weet je dan wel wat het is om alles alleen te moeten doen.

Ik vind beide trouwens oké hoor, ik snap alleen het "eerst trouwen, dan wil ik pas samenwonen" niet. Maar dat is persoonlijk.

Ik doe hier sowieso bijna alles alleen (ik doe alles van privé, mijn man alles van de zaak). Ik ben degene die hier de verzekeringen, telefoonabbo, gemeentezooi, energie, kasboek, dus daarvoor hoef ik niet alleen te wonen om dat te leren. Terugvallen op mijn man doe/kan ik niet, het zal hem een worst wezen of we bij essent of nuon zitten lol!.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Van huis huis uit...... Empty Re: Stelling: Van huis huis uit......

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum