Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

uit elkaar, wat nu met het huis?

+2
luisa
TwistedAngel
6 plaatsers

Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  TwistedAngel wo 8 jun 2011 - 9:46

Hi,

Helaas heeft mijn vriend besloten dat we niet meer verder gaan met elkaar. Heel verdrietig allemaal, maar nu moeten we over na alle praktische dingen. We hebben namelijk een jaar geleden ons huisje gekocht. de Hypotheek laten berekenen op 2 lonen. Dus dat is mooi k.l.o.t.e. nu want nu blijkt dat we geen van beide dit huis kan "nemen"aangezien we het met onze eigen loontjes niet kunnen opbrengen.
ik sta nu heel erg in dilemma. Mijn ouders willen dol graag helpen als ik graag in dit huis wil blijven wonen. Ze zouden dan evt,óf met mij dit huis kopen dat ik hun af ga lossen, óf garant staan (als een bank nog zo gek is)
Of we moeten dit huis te koop zetten en hopen dat we hier beide zo snel mogelijk weg kunnen. We gaan gelukkig niet met ruzie uit elkaar, maar ideaal is het natuurlijk niet om samen in een huis te wonen.

Wat zijn jullie tips waar ik zeker rekening mee moet gaan houden? Zit erg in dubbio of ik heir wel wil en kan blijven. Willen in zin van alle herinneringen die we hier hebben.. kunnen in de zin van of ik wel alleen in dit huis wil zijn. Zou evt natuurlijk ook voor een kleine flat kunnen kiezen... (al zou ik daar gek worden volgens mij, heb nog nooit zonder tuin oid geleefd.. en ook voor onze kat zou ik dat niet eerlijk vinden *al gaat hij al bijna niet naar buiten, alleen aan zijn tuigje*)
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  luisa wo 8 jun 2011 - 10:27

Ik denk dat je allereerst voor jezelf goed op een rijtje moet krijgen hoe het financieel zit. Met een duidelijk overzicht van je opties kan je waarschijnlijk een betere afweging maken.
Als je ouders je gaan helpen betekent het toch nog steeds dat jouw maandelijkse uitgaven hoger worden, kan je dit dan wel opbrengen?
Bereken wat het gaat kosten om je ex uit te kopen en of jullie bij verkoop waarschijnlijk met een restschuld blijven zitten of niet.
Misschien kan je ook bekijken wat een eventueel ander (huur) huis je zal gaan kosten en of dit veel verschilt met hier blijven wonen.

Tja, lastig hoor. Sterkte ermee
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  blondje1313 wo 8 jun 2011 - 18:32

Ik sluit me hierbij aan:
ga eerst heel goed narekenen of je het wel kunt betalen. Het is niet voor niets dat de bank je de hypotheek niet 'gewoon' geeft.
Ik ken mensen die het met veel kunst en vliegwerk wel gedaan hebben, maar nu 20 uur per week over moeten werken om de kosten op te kunnen brengen, en dat is het denk ik ook niet waard.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 18:54

Kijk eerst eens na of het uberhaupt te behappen is. Ik heb het 8 maanden volgehouden om een hypotheek voor 2 te betalen omdat ik graag wilde blijven wonen in wat we samen gekocht hadden maar uiteindelijk werkte ik om te kunnen wonen en niet meer om te kunnen leven. Uiteindelijk hebben wij het te koop gezet (helaas met verlies verkocht) en ben ik tijdelijk terug gegaan naar mijn ouders. Na een half jaar heb ik weer iets voor mezelf gekocht. Dat zou ik je dan ook aanraden. Tenzij de hypotheek makkelijk te betalen is voor jou alleen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  TukTuk wo 8 jun 2011 - 19:15

Je geeft zelf al aan dat je het met je eigen salaris niet red, dus ik zou het huis zo snel mogelijk te koop zetten. Het kan binnen een maand verkocht zijn maar het kan ook een jaar duren.. Dus voor die tijd moet je wel natuurlijk kunnen zorgen dat je het kan betalen. Straks ben je inderdaad anders net als Zusje alleen maar bezig met werken om je huis te kunnen betalen, daar wordt je ook niet gelukkig van!

Overigs zou ik persoonlijk sowieso wel opnieuw willen beginnen, ipv in het huis achter te blijven. Je hebt toch inderdaad al die herinneringen, daar zou ik zelf niet tegen kunnen denk ik.
Je zou ook kunnen kijken of je gewoon een goedkoper en kleiner huis zou kunnen vinden ipv een flatje, als je persee graag een tuin zou willen hebben. Weet natuurlijk niet wat er in jullie omgeving te vinden is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  Melis_je wo 8 jun 2011 - 19:18

Is het toegestaan om een huurder te nemen?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  Atelier Madame wo 8 jun 2011 - 20:26

Melis_je schreef:Is het toegestaan om een huurder te nemen?
Natuurlijk is dat toegestaan. Maar dat moet je wel willen! De huurdersbescherming is in Nederland namelijk heel erg goed. Dus wanneer je langer dan een bepaalde periode iemand in huis neemt moet je daar heel goed naar kijken.

Ik zou echt heel goed op een rijtje zitten hoe alles financieel in elkaar steekt. Hebben jullie allebei evenveel ingelegd? Blijft er een restschuld over als het huis verkocht wordt? Hoeveel moet jij bijleggen per maand bovenop wat je nu betaald? Ik bedoel kan me voorstellen dat je bijv met 100 euro extra per maand van je ouders het mss beter redt maar of je daarmee alsnog de hele hypotheek kan opbrengen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 23:18

Melis_je schreef:Is het toegestaan om een huurder te nemen?

Een huurder is niet altijd toegestaan hoor, het heeft ook te maken met je hypotheekvoorwaarden geloof ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  TwistedAngel do 9 jun 2011 - 7:48

dankjullie wel voor jullie reacties.
Wij hebben voor volgende week donderdag een afspraak staan met onze hypotheek adviseur. We hopen dat hij duidelijkheid kan brengen voor ons. Wat onze opties zullen/ kunnen zijn...
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit elkaar, wat nu met het huis? Empty Re: uit elkaar, wat nu met het huis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum