Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 1 van 23 1, 2, 3 ... 12 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 23:25

Het is hier toch altijd zo'n zooi, word er lichtelijk gestoord van in mijn huis. We hebben ook gewoon echt teveel spullen. Nu wil ik mijn huis rustiger maken: minder spullen en rustigere uitstraling (lees: op elkaar afgestemd).

Wie heeft er tips en nog beter: wie wil er mee doen? Dan kunnen we elkaar motiveren... Ik word namelijk al depri als ik rond kijk...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Linda ma 1 okt 2012 - 23:29

Ik ken het probleem...

Wij zijn zoveel mogelijk overbodige zooi aan het weggooien. Eigenlijk zouden een hoop dingen ook op marktplaats kunnen, dan verdien je er ook nog aan.

Beperk je tot 1 ruimte per keer, want anders wordt het zo chaotisch.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 23:39

Maar met marktplaats krijg je weer het probleem dat je geen zin hebt om het op marktplaats te zetten.. Onder de noemer:'dat komt nog wel'.. wat weer meer zooi geeft Yes

Als ik er echt klaar mee ben dan pak ik een stuk of 5/10 vuilniszakken en donder ik het weg.. Zonde van die €500 aan prullaria maar je krijgt er zo ontzettend veel rust mee terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Arwyn ma 1 okt 2012 - 23:41

Wij zijn hier afgelopen zomer druk bezig geweest.
Voor de keuken nieuwe plastic ladebakken gekocht waar de kleine dingen inzitten (kruiden, koffie, thee, uien, knoflook, cup a soup, dingen die je niet veel gebruikt) en in de hal hebben we nu een buffetkast staan waarin we het servies hebben. De keukenkastjes zijn daardoor leeg en daar hebben we voorraadkastjes van gemaakt (pasta, mixen ed). We hebben maar een klein keukentje waardoor dat soort dingen allemaal opgestapeld stonden. Nu oogt het al een stuk netter.

Volgende is voor mij de woonkamer. Er liggen altijd wel troepjes op de tafels en het dressoir (werkspul van vriend bijvoorbeeld). Daar moet ik echt eens een plekje voor vinden..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rose di 2 okt 2012 - 0:04

Ik doe mee!
Bij ons lijkt het (vrij) netjes maar de kasten moet je niet open trekken pale en boven moet je helemaal niet komen/kijken.

Op het moment ben ik met onze 2e slaapkamer bezig om te verven/behangen etc. die hoop ik volgende week weer in te kunnen richten als extra kamer (studeer). Dan kan ik de rest van de kamers boven ook weer opruimen en bovenal heel veel weg doen!

Om daarna beneden verder te gaan silent heb toevallig vorige week 2 keukenkastjes opgeruimd en ook vrij veel weg gegooid.

Ik wil een kamer/verdieping per 2 weken bekijken i.v.m. de container die 1x per 2 weken geleegd word en je tegenwoordig (duur) moet betalen bij het stort Mad
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 0:20

Hier net als Punk'd. Zo'n 2 keer per jaar gaan we het hele huis door en verzamelen al die prulletjes, mappen, stapels post, oude opladers etc. etc. en gooien het allemaal weg. 1 keer naar de stort rijden en je bent klaar.

Hier helpt het ook om alle lades goed uit te zoeken af en toe (met een vuilniszak in mijn hand). In de keukenlades heb ik kleine bakjes staan met onderscheid tussen aanstekers, bakje met (reserve)sleutels, bakje met paracetamol/medicijnen etc. Een vaste plek voor dingen creeren scheelt hier heel veel.

En oja, ik had altijd stapels post en de internetbankierdingen (hoe heet dat?) overal slingeren. Nu heb ik een ladekastje gekocht en heeft elk onderdeel zijn eigen la, heerlijk!
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Moon di 2 okt 2012 - 0:51

Ik heb altijd wel een vrij opgeruimd huis, maar ik gooi dan ook graag dingen weg. Mijn motto is ook; heb je het afgelopen (half) jaar er niet aangezeten ga je het de komende jaren ook niet doen. Bewaar alleen spullen die je mooi vindt, een herinnering aan zitten of die je ook echt gebruikt.

Daarnaast.. vind ik persoonlijk zelf dat je houden aan een bepaalde kleurstelling in huis/per ruimte ook rust geeft. bijv. wij hebben wit en grijs als hoofdkleur met een variërende kleur; nu is dat rose. Er komen ook geen andere kleuren in dan.
Heb je een boekenkast? Zet je boeken op kleur dat geeft ook rust. En probeer voor open kasten zoveel mogelijk opbergdozen, mandjes of iets te gebruiken zodat de rommel niet op je af komt. En als je toch bezig bent.. richt de mandjes gelijk in zonder rommel die je toch niet gebruikt.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  _Lana_ di 2 okt 2012 - 1:05

Wij zijn nog niet zo lang ( nou ja 2 jaar ;-) ) geleden verhuisd en hebben alle oude troep weggegooid. Voornamelijk mijn man had heel veel verzameld. We hebben het dus gewoon uitgezocht en weggegooid.

Nog een tip: Investeer in kastruimte. Wij hebben voor al onze spullen een plek en hebben veel kastruimte.
Wij zijn van nature rommelkonten en hebben nu echt een heel opgeruimd huis.



Laatst aangepast door _Lana_ op di 2 okt 2012 - 1:08; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  _Lana_ di 2 okt 2012 - 1:06

Oja en dat betekent niet dat er nooit rommel ligt hoor trouwens ;-).

En nog een klein dingetje: Accepteer dat het niet altijd even netjes is, dat geeft al een hoop rust.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 1:25

wij hebben vooral een opruim-probleem met post en papieren. We krijgen het niet voor elkaar dit netjes te houden, er slingert dus ook zeer regelmatig papierenspul rond en vervolgens beland het op de grote stapel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:08

ooh en wat ook enorm helpt: zorgen dat je zo min mogelijk speelgoed in huis hebt. Ik heb nu het grootste deel ingepakt (lees: 8 verhuisdozen vol :eek: ). Het ziet er opgeruimder uit en als het dan wel een zooi is, is het ook zo weer opgeruimd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:11

Pfff, ik zei van 't weekend nog tegen m'n moeder: "Maar waar zijn jouw spullen dan?!"

Ik snap het echt niet, hoe iemand een net huis kan hebben. Je hebt toch spullen? Waar laaaat je dat dan?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 2:13

Marin schreef:Pfff, ik zei van 't weekend nog tegen m'n moeder: "Maar waar zijn jouw spullen dan?!"

Ik snap het echt niet, hoe iemand een net huis kan hebben. Je hebt toch spullen? Waar laaaat je dat dan?
Wat voor spullen doel je dan op? Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:19

Rush schreef:
Marin schreef:Pfff, ik zei van 't weekend nog tegen m'n moeder: "Maar waar zijn jouw spullen dan?!"

Ik snap het echt niet, hoe iemand een net huis kan hebben. Je hebt toch spullen? Waar laaaat je dat dan?
Wat voor spullen doel je dan op? Very Happy

Haha euh alles?!

Boodschappentassen/papierwerk/electronica/gewoon alles wat je gebruikt in en om het huis zo'n beetje.
We hebben wel mandjes voor kabeltjes enzo, maar alle opladers liggen door het hele huis. We hebben wel mandjes voor post enzo, maar er liggen altijd stapels papierwerk op tafel en in de vensterbank. Er ligt hier op het bureau een een of ander traditioneel hoedje van m'n vriend wat ie op reis in Vietnam heeft gekregen. Echt, waar bewaar je dat? Net als iPods, waterpistolen van vakantie nog, tijdschriften heb ik wel een speciaal mandje voor, maar zit vol.... Joh, ik heb gisteren eindelijk eens de tas met etenswaar (zonder versproducten hoor) opgeruimd die we mee hadden op vakantie. Er staan nog twee koffers in de gang, want waar laten we ze?! De tas met etenswaar vanuit mijn oude huis staat ook nog steeds in de studeerkamer. Totaal ruimtegebrek in de kastjes. Het halve aanrecht staat vol met waterkannen en olijfolieflessen, omdat 't anders niet past, en de pannen in de slaapkamer. En er heeft maanden een grote banenendoos op de keukengrond gestaan, gewoon met servetjes en een pan erin, omdat we het niet op konden ruimen.

Haha je hoort het al: Chronisch ruimtegebrek + twee chaoten is echt verschrikkelijk Wink

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:23

Haha, wij zijn ook enorm chaotisch allebei Marin! Maar ik moét echt heel veel weg gaan doen, want ik word echt choatisch van mijn eigen huis ook...

Heb net de keuken opgeruimd, alles van de kastjes gehaald (stond VEEL bovenop) en dingen weg gedaan. Stap 1 is gezet.. En dit moet dus met alle ruimtes in huis. Hellup...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:25

Ha, goed bezig Luce! Die keukenkastjes zijn ook echt een ramp bij ons.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 2:28

Hahahaha, misschien een mogelijkheid zoeken om ergens meer kastruimte of opbergruimte te creëren?

Wij hebben in de bijkeuken een lange, lage kast voor schoenen, sjaals etc en daar gaan ook boodschappentassen, rugzakken en enorm dikke vesten in, van die dingen die je eens in het jaar draagt.
In de huiskamer hebben we 2 kasten. 1 met m`n vriend z`n administratie en woonaccessoires en kaarsen (op voorraad) natuurlijk haha en in de lades zitten onze laptops, kabeltjes, plakband, troep, batterijen etc. En 1 kast voor dvd's, spelletjes, mijn administratie en nog wat troep dingentjes die dan even 'snel aan de kant' moeten.

Post gaat (gelezen) direct in de kast en eens in de maand doe ik dat even in mappen. Van die dingen zonder bestemming, zoals gekke hoedjes en andere dingen die gooi ik eigenlijk gewoon in een kast, haha.

Op het aanrecht staat alleen een waterkoker en een koffiezet apparaat, anders wordt ik helemaal gek. Opladers hangen in het stopcontact op de slaapkamer (en die van de laptops in de laptop-lade).

Wij ruimen altijd alles direct op. Bij m`n ouders liggen ook altijd stapeltjes post enzo, verschrikkelijk vind ik dat.

MP3 spelers en fotocamera`s enzo liggen ook 'gewoon' in zo`n kabel-lade haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  minoessepoes di 2 okt 2012 - 2:31

Ik heb vorige weekend mijn kledingkast uitgemest 2 zakken vol kleding naar een goed doel gedaan en vervolgens voorgenomen na het dragen mijn kleding meteen in de wasmand te doen of op te bergen in de kast. Tot nu toe gaat het redelijk maar ik ben benieuwd hoe lang ik het vol houd. Volgens mijn vriend lijkt het er regelmatig op of er een " minoessepoesje" ontploft is naast het bed Een opgeruimd huis (help-elkaar) 394967 .

In de woonkamer gaat het hier wel prima eigenlijk. Ik heb 1 fruitschaal helemaal vol met troepjes zitten, die zoek ik 1 keer in de zoveel tijd uit, dat is de meeste troep die ik me perimenteer in de woonkamer. Post e.d berg ik eigenlijk wel altijd meteen op, of ik gooi het in postbakjes op het bureau en die zoeken we ook zo nu en dan een keer uit (als we iets kwijt zijn Een opgeruimd huis (help-elkaar) 394967 )

De afwas gaat de laatste tijd wel goed. Wij hebben echt vlagen dat we het laten staan en dan stapelt het zich op, wij hebben een open keuken dus dat ziet er meteen heel rommelig uit. We hebben nu afgesproken meteen na het avond eten de afwas te doen, voordat we met thee op de bank gaan zitten, want dan komt het er niet van en als het blijft staan is het zo'n rot klus en als we het meteen doen is het eigenlijk ook zo klaar.

Opladers liggen hier eigenlijk altijd bij het stopcontact in de slaapkamer, we laden meestal 's nachts onze telefoons/ ipad op. Vakantie spullen e.d. gooien we achter een muur bij ons, inderdaad rommelig, maar we hebben echt geen andere plek om dat te laten. In het volgende huis wil ik planken maken in de berging voor koffers, de bbq, dingen zoals een voetbal en een waterpistool, de kerstspullen en ga zo maar door!

Hebben jullie geen berging bij jullie appartement voor de fietsen Marin, waar je opbergplek kan creeren?


Laatst aangepast door minoessepoes op di 2 okt 2012 - 2:37; in totaal 2 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:32

Oooo, dit is mijn HOBBY!

Ik heb echt heel duidelijk voor alles een plek en als iets niet op z'n plek ligt, zorg ik eigenlijk zonder nadenken dat het daar komt. Áls ik weleens zooi heb, dan weet ik in ieder geval waar het naartoe moet, dus dat geeft al rust.

Verder kun je inderdaad het beste werken met laadjes, dozen (geen manden, komt stof in en je ziet alsnog de zooi), kisten, planken etc.

Zorg dat je de spullen op een handige plek hebt liggen. Dus leg je handdoeken neer waar je je afdroogt. Je kunt ze heel leuk in de slaapkamer (ik noem maar wat) hebben liggen, maar als je je in de douche afdroogt, creeer je dus een rotzooioptie.

Hoe ik zou beginnen? Alles (!) wat ligt op een plek waar het niet hoort op een hoop gooien (op de bank ofzo). Vervolgens ga je je hele huis door en kijk je welke ruimte niet handig benut wordt, wat je al tijden onhandig vindt of waar je meer ruimte of dozen oid zou willen. Dat ga je dan maken, creeren. Voor mijn part ga je labelen. Als je dat gedaan hebt, ga je alles op die plek leggen waar het dus hoort. Dan instrueer je iedereen om zich daar aan te houden. En dan leef je nog lang en opgeruimd verder. clown

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:36

minoessepoes schreef:

Hebben jullie geen berging bij jullie appartement voor de fiets Marin, waar je opbergplek kan creeren?

Ja, maar die staat helaas ook helemaal vol. Wordt binnenkort wel beter, als de oude banden en velgen van de oude auto zijn verkocht, dus dan passen de koffers er weer in enzo. Maar ruimtegebrek is hier wel vrij standaard.. Ik heb zelf allemaal kastruimte meegenomen (drie boekenkasten plus een Expedit) maar het huis is ook veel voller geworden. Maar goed, we redden het op zich wel hoor, we weten gewoon dat we allebei chaotisch zijn en niet kunnen opruimen, dus al die was die er ligt (we zijn meestal nog lui genoeg om de schone was van het bed weer naar de bank te verplaatsen ipv op te ruimen) moeten we maar gewoon voor lief nemen, dit is gewoon hoe we zijn. En gelukkig ook allebei, dus we ergeren ons niet aan de ander. En als er bezoek komt is het goede reden om op te ruimen.

Rood, wat een leuk systeem! Zo deed ik het in m'n oude huis ook wel vaak, en dan rustig per vertrek, want anders raakt m'n hoofd in de war en ga ik alleen maar rondjes lopen ijsberen door m'n huis. Maar toen ik hier net woonde, heb ik ook heel veel dingen opgeruimd (onder het mom van 'en nu ben ik het zat') en nu is m'n vriend dus best vaak dingen kwijt..En ik heb geen idee meer waar ik iets opgeborgen heb.. laughcry
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:39

Rood schreef:

Verder kun je inderdaad het beste werken met laadjes, dozen (geen manden, komt stof in en je ziet alsnog de zooi), kisten, planken etc.

Jaa, wij hadden echt heel goed het voornemen om alles goed op te ruimen, dus hebben allemaal manden van de Expedit gekocht en dan zit alles netjes weggeborgen. En van die stofvrije manden met rits voor foto apparatuur enzo. Allemaal echt zo'n nobel streven. Tot de praktijk kwam. Een deel zit er wel in hoor. Maar het lúkt me op de één of andere manier gewoon niet de tafel leeg te houden Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:42

Marin schreef:Rood, wat een leuk systeem! Zo deed ik het in m'n oude huis ook wel vaak, en dan rustig per vertrek, want anders raakt m'n hoofd in de war en ga ik alleen maar rondjes lopen ijsberen door m'n huis. Maar toen ik hier net woonde, heb ik ook heel veel dingen opgeruimd (onder het mom van 'en nu ben ik het zat') en nu is m'n vriend dus best vaak dingen kwijt..En ik heb geen idee meer waar ik iets opgeborgen heb.. Een opgeruimd huis (help-elkaar) 394967
Mijn moeder is ook zo. Die maakt nu dus lijstjes nadat ze een doos heeft gevuld. Dikke winterdeken? Even kijken op mijn lijstje... oké, in de blauwe doos rechtsboven. Ze heeft ook een computerdoos waar alle computerspullen in liggen. In jouw geval zou ik een souvenirsdoos maken, ook een computerdoos en ik zou een hele zooi wegpleuren.

Je moet een beetje inventief zijn, denk ik. Die keuken van jullie is te vol. Ik durf te wedden als je alles eruithaalt, erdóór gaat en in een nieuw systeem inricht dat je ruimte overhoudt. Ooooo, mijn handen jeuken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:43

Marin schreef:Ha, goed bezig Luce! Die keukenkastjes zijn ook echt een ramp bij ons.

Ja eh, tot de INHOUD ben ik nog niet gekomen hoor angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:44

Marin schreef:Jaa, wij hadden echt heel goed het voornemen om alles goed op te ruimen, dus hebben allemaal manden van de Expedit gekocht en dan zit alles netjes weggeborgen. En van die stofvrije manden met rits voor foto apparatuur enzo. Allemaal echt zo'n nobel streven. Tot de praktijk kwam. Een deel zit er wel in hoor. Maar het lúkt me op de één of andere manier gewoon niet de tafel leeg te houden Wink
Maar waar komt dat dan door? Is het niet ook gewoon een stukje luiheid? Of weet je gewoon niet wat je ermee aan moet en steek je je kop in het zand? Vind je andere dingen belangrijker om met je tijd te doen? Er kunnen millions of reasons zijn. Daar moet je eerst voor jezelf achterkomen, voordat je überhaupt het probleem kunt aanpakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  minoessepoes di 2 okt 2012 - 2:45

Hahah dat herken ik wel echt, dat opruimen als er bezoek komt, bij ons is de toilet in de badkamer en mensen moeten eerst door de slaapkamer om daar te komen (kort om het huis door), de woonkamer is meestal wel netjes en de badkamer ook wel maar die kleren op de slaapkamer!! Ik heb weleens bij onverwacht bezoek de hele berg kleding in 1 keer opgepakt en onder in de kast gegooid Een opgeruimd huis (help-elkaar) 394967 .

Mijn ouders hebben altijd een heel erg net en bijna steriel huis, dat vond ik vroeger al vreselijk en zou ik zelf ook nooit zo kunnen. Gelukkig is mijn vriend ook wel een beetje een rommelkont dus storen we ons er beide niet aan.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 23 1, 2, 3 ... 12 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum