Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 21 van 23 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:07

Hoe kan je nou tijdens het koken opruimen? Of kookt je vriend dan?

Bij ons is het nu ook al niet meer te zien. Zeker die kookplaat. Glom zo mooi.. En ik kook 1 keer en whoppa plakt weer helemaal. En ik haar ook zo verschrikkelijk uit, dus de hele vloer ligt in no time weer onder. Zo zonde.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 3:08

Als ik alles in de pannen heb en alles staat op, doe ik ook ondertussen van alles hoor. Dan ruim ik dingen op, vouw ik wat op & loop ik continu heen en weer van de keuken naar wat ik aan het doen ben Very Happy

Maar het fornuis vind ik ook stom. Ik maak hem elke dag na het eten schoon, en dan glimt ie, en de dag erna knoei ik weer net zo hard Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:10

Hmm tijdens het koken ben ik altijd druk met koken. Maar komt misschien omdat ik alle groente zelf snij en bijna nooit pasta of rijst of aardappelen kook ofzo, dus kan nooit even 10 min weg van het vuur. Hoogstens een minuutje. Tenzij er idd iets in de oven zit, dan vouw ik wel eens was op, hoewel ik dat meestal overdag doe. Dat ga ik wel missen hoor, als ik niet meer thuis zou werken. Volgens mij wordt het dan een NOG grotere chaos hier. Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:11

Nou ik kan tijdens het koken best een was aanzetten, de plantjes water geven, was verzamelen, de tafel opruimen, de vaatwasser uitruimen etc. etc. etc.

Dus niet dat alles tijdens het koken, maar gewoon 1 of 2 dingetjes. Gisteren heb ik tijdens het koken een was aangezet en de plantjes water gegeven. En ik ruim de keuken ook altijd direct weer op, afval in de container, prullenbakje legen (als dat nodig is) en dat soort dingen.

Ik ga niet bij het aanrecht staan wachten tot dat het eten klaar is Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 1578173417.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 3:12

Dan moet je gewoon samen een schema opzetten, je werkt natuurlijk niet alle dagen, dus je hebt altijd wel wat tijd om het (een beetje) netjes te houden en dan de was te doen etc. Maar het is inderdaad wel anders als je het normaal even buiten werken om kunt doen als je gewoon thuis bent!

Ik merk dat ook, als ik hele lange dagen heb gehad, ben ik het ritme ook kwijt. Normaal ben ik op tijd thuis, kan ik rondje huis doen, alles voorbereiden en rustig koken! Maar als ik laat ben, is alles gehaast, en geen tijd om even op te ruimen, dat is vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:15

Ja, m'n vriend zei ook al dat we dan waarschijnlijk JUIST in een strak ritme zitten en het goed gaat. Maar lijkt mij pittig hoor, fulltime werken allebei, en het huishouden doen, en 3x per week 's avonds sporten, en ontspannen. Maar goed, het is natuurlijk een luxe dat ik tot nu toe steeds thuis heb kunnen werken, en dat bevalt zo goed, maar is natuurlijk niet helemaal standaard. Ik doe nu overdag gewoon de was en afwas, terwijl ik even pauze heb van m'n werk. Ideaal. Ik kan het raam van de slaapkamer de hele dag openzetten om te laten luchten, want ik ben toch thuis! Dat soort dingen ga ik dan echt wel missen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:15

Marin schreef:Hmm tijdens het koken ben ik altijd druk met koken. Maar komt misschien omdat ik alle groente zelf snij en bijna nooit pasta of rijst of aardappelen kook ofzo, dus kan nooit even 10 min weg van het vuur. Hoogstens een minuutje. Tenzij er idd iets in de oven zit, dan vouw ik wel eens was op, hoewel ik dat meestal overdag doe. Dat ga ik wel missen hoor, als ik niet meer thuis zou werken. Volgens mij wordt het dan een NOG grotere chaos hier. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 1371890812
Ik snij ook alles zelf, maar wij hebben wel altijd rijst, pasta of aardappeltjes. Zodra alles eenmaal gesneden etc. is en de boel kookt of pruttelt, dan kan ik in principe doen wat ik wil. Zo nu en dan even checken/roeren.

Wij zijn geen culinaire wonders, dus ik hoef er meestal niet bij te blijven. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:16

Haha ja wij koken ook echt niet elke avond super uitgebreid ofzo hoor, maar ik blijf toch eigenlijk altijd wel bij het fornuis staan als er echt iets op staat :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 3:17

Haha, ja en dat doe ik niet, ik heb er een hekel aan om te staan wachten, dus ga dan het aanrecht schoonmaken, of de kastjes doen, ofzo Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:21

*


Laatst aangepast door Marin op zo 1 sep 2013 - 3:56; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:23

Ja, het aanrecht opruimen vind ik ook altijd wel fijn. Anders heb je lekker gegeten en kom je daarna weer in zo`n chaos terecht. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 3:25

Ik zou inderdaad beginnen met oud papier wegdoen, dat zal al veel ruimte schelen! En de koffers, waar horen die normaal? Want dat is ook niet echt handig natuurlijk Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 3:30

Ik doe vanalles ook tussen het koken door. Het kan ook echt niet anders met een kind en 3 dagen werken en ook nog eens druk zijn met 'leven'. Wat ik doe is alles wat gesneden moet worden al snijden, dan heb ik alles in bakjes staan en dan mik ik 't een voor een in mijn pan, vermaak Julian tussendoor. Keyword hier is: GEWOON DOEN. Nietzoveel bij nadenken, maar gewoon hup aanpakken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:31

Pippa schreef:Ik zou inderdaad beginnen met oud papier wegdoen, dat zal al veel ruimte schelen! En de koffers, waar horen die normaal? Want dat is ook niet echt handig natuurlijk Wink

Die horen daar. Geen ruimte ergens anders Sad Dit was de berging toen ik hier nog niet woonde, maar ja, thuiswerkende zal wel een bureau moeten hebben Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Pineco do 2 mei 2013 - 3:32

Gewoon beginnen Marin, en dan zien we binnen een paar dagen hier de na-foto Very Happy Uiteindelijk werk je ook nog veel efficiënter als je werkplek opgeruimd is, dus die tijd die je kwijt bent met opruimen, verdien je daarna zo weer terug.

En wat je zegt over veranderingen als je niet meer thuis werkt, dat zou voor mij ook heel gek zijn. Ik probeer hier ieder uur even achter de computer uit te komen en vouw dan een wasje op, of doe wat andere kleine klusjes in het huishouden. Al moet ik zeggen dat ik mijn huishouden veel meer onder controle had toen ik nog buitenshuis werkte. Nu stel ik alles vaak uit, omdat ik het net zo goed op een ander moment kan doen. Toen ik niet thuis werkte, waren er maar een paar uurtjes die ik voor het huishouden kon gebruiken en ik deed dan ook alles in die paar uurtjes. Dus er is nog hoop Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 3:34

Maar, kunnen de koffers niet deels in elkaar dan? Wij hebben ook niet veel bergruimte, maar hebben 4 koffers die allemaal in elkaar passen en die hebben we in de kast onder het kledingrek liggen, waardoor we er geen last van hebben. Ook kan het bv. onder het bed, netjes naast elkaar. Dan kun je in ieder geval lopen en heb je wat meer ruimte voor jezelf, want het werkt het fijnst als het opgeruimd is, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 3:36

Mijn tip Marin - breng koffers naar iemand die wel ruimte heeft. Hier staat op onze vliering wel 10 koffers van mensen die er geen ruimte voor hebben. Ons staat het niet in de weg dus prima!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:36

Pippa schreef:Maar, kunnen de koffers niet deels in elkaar dan? Wij hebben ook niet veel bergruimte, maar hebben 4 koffers die allemaal in elkaar passen

Nee het zijn allemaal verschillende series die niet passen. Hadden we ook al bedacht. Onder bed ofzo past trouwens niet (qua hoogte niet, en we hebben al allemaal curver boxen met spullen onder het bed, ja ja, we proberen het wel!)

Ach, joh, er komen betere tijden aan, over een paar jaar wonen we in een huis waar alles gewoon past. Ben benieuwd of het dan ook netter wordt Wink

Maar oud papier ga ik van 't weekend wel even weggooien ja, da's wel een goeie. En die stapel boeken op de grond kan ook weer weg (had ik nodig voor m'n werk, maar dat onderdeel is nu afgerond, dus dan moet ik het ook opruimen).

M'n bureau is op wat werkspullen na meestal wel leeg gelukkig, dat scheelt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:37

Paper Crown schreef:Mijn tip Marin - breng koffers naar iemand die wel ruimte heeft. Hier staat op onze vliering wel 10 koffers van mensen die er geen ruimte voor hebben. Ons staat het niet in de weg dus prima!

Hmm, dan zou het naar m'n schoonouders moeten. Dat kan misschien best. Alleen niet heel handig als je onverwacht weg moet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 3:37

Heel goed, dan is het beetje bij beetje al netter. En als je de koffers dan netjes naast elkaar zet, of opstapelt, of tegen een kast aan, heb je ook wat meer bewegingsruimte. Onze koffers stonden altijd gewoon bij mijn ouders op zolder, scheelt ons ruimte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:38

Marin, jullie hebben gewoon te veel spullen denk ik, haha! Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 3:38

Marin schreef:
Paper Crown schreef:Mijn tip Marin - breng koffers naar iemand die wel ruimte heeft. Hier staat op onze vliering wel 10 koffers van mensen die er geen ruimte voor hebben. Ons staat het niet in de weg dus prima!

Hmm, dan zou het naar m'n schoonouders moeten. Dat kan misschien best. Alleen niet heel handig als je onverwacht weg moet.
Hoe vaak gebeurd dat? Dan doe je gewoon een grote weekendtas onder in je kast wegmoffelen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:39

Rush schreef:Marin, jullie hebben gewoon te veel spullen denk ik, haha! Laughing

Hahaha dat sowieso! Alleen al een hele kast vol fotografie spullen joh! Daar wil ik ook dolgraag gewoon een hele nette kast voor waar je alles achter slot en grendel kan zetten.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:42

Marin schreef:
Rush schreef:Marin, jullie hebben gewoon te veel spullen denk ik, haha! Laughing

Hahaha dat sowieso! Alleen al een hele kast vol fotografie spullen joh! Daar wil ik ook dolgraag gewoon een hele nette kast voor waar je alles achter slot en grendel kan zetten.

Ja, snap ik. Als je spullen uit het zicht zijn, lijkt het ook direct al veel netter en ruimer.

Wij hebben eigenlijk niet echt veel spullen. Ik heb voor Sinterklaas 2 curverboxen voor onder het bed gekregen. Had ik zelf gevraagd, leek me handig.

En nu weet ik niet wat ik er in moet doen, whaha! Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:45

Aan mij geven?

Haakspullen er in doen?

Hier zitten er schoenen in (twee paar dozen van mij en dan staat nog de helft achter de bank laughcry ) en pakpapier enzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 21 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 21 van 23 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum