Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 22 van 23 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:47

Mijn haakspullen heb ik netjes in 2 poefen in de woonkamer (niemand die dat verwacht haha). Maar ik heb gewoon niks om er in te doen, echt erg eigenlijk.

Maar ik wil ze wel doneren hoor, haha! *stuurt virtuele boxen en kastruimte*
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 3:53

Ik heb hetzelfde probleem. We hebben 2 grote kasten (erbij) en dat is om alles netjes te ordenen en op te ruimen. Maar als ik die helemaal vul en uitzoek, houd ik allemaal kleine kastjes over, waar ik eigenlijk niks in kan doen, net als de opruimbakken die ik heb gekocht.... laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:54

&*


Laatst aangepast door Marin op zo 1 sep 2013 - 3:55; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Arwyn do 2 mei 2013 - 3:58

's Ochtends je bed uitkomen, ontbijten en gelijk beginnen! Het lucht zo op, een opgeruimd huis. Hier is het ook niet altijd netjes, maar zoals die koffers.. Als we thuiskomen van vakantie, halen we gelijk de auto leeg, sorteer ik de was en gaat de machine aan. Heb er ook niet altijd zin in, maar diezelfde dag nog zijn de tas leeg en opgeruimd.

Misschien ook een beetje logica aanbrengen in hoe het staat? Die rode koffer staat midden in het pad. Kun je die niet tegen de muur aanzetten? De koffers kun je natuurlijk ook gebruiken als opbergruimte. Als je ze nodig hebt kun je het er zo weer uithalen, maar anders staan die spullen niet allemaal zo in de weg. Kan zo veel ruimte schelen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 4:01

Arwyn schreef:' Die rode koffer staat midden in het pad. Kun je die niet tegen de muur aanzetten?
Er is echt letterlijk geen centimeter muur vrij. Maar ik heb 'm nu wel iets meer tegen de ladder aangezet.
En spullen in de koffers is een geniale tip! Maar wat doe je er dan mee als je weg gaat? En wat voor spullen doe je er in?
Da's dan ook weer het punt.. Nu weet ik niks om er in te doen haha.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 4:15

Wat er op die foto links van de rode koffer staat, plastic tasje. Dat kan in de koffer en dan past de koffer mooi in dat hoekje. Ik moet ook ff snel wat doen hier want ik krijg zo visite...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 4:17

Oh ja dat zijn schoonmaakspullen. Die kunnen eigenlijk wel in de schoonmaakkast. Goeie!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Arwyn do 2 mei 2013 - 4:36

Ik heb 1 koffertje. Die staat in een kast, maar ik heb er ook nog spullen in zitten. In mijn geval kleding die ik op MP heb staan, maar er zijn vast wel spulletjes die je wel wil bewaren maar niet bepaald elke dag gebruikt. Die kunnen prima in een koffer, eventueel eerst in een plastic tas. Als je de koffer dan nodig hebt, heb je de spullen er zo uit en na gebruik er weer in.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 4:38

Ja dat vind ik best een goede tip. Nu nog eens bedenken wat ik er in ga doen. De spullen die ik logisch zou vinden (bijv wintersport kleding enzo), liggen helaas al in de kledingkast. Maar ik ga vast iets vinden!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Arwyn do 2 mei 2013 - 4:41

Ik weet niet hoe jullie kledingkast eruit ziet, maar bij die van mij zou het best handig zijn als de winterspullen daaruit konden en dan ergens anders heen.
Of ik moet gewoon eens minder kleding kopen en de helft weggooien, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 4:45

De helft van m'n vriend is heel netjes. De helft van mij een grote zooi. Het ligt allemaal wel op stapeltjes, maar het is niet netjes opgevouwen ofzo, want dat kan ik niet. Eens in de zoveel tijd ruim ik wel op, het is niet alsof ik veel kleding heb die ik nooit gebruik, dat is allemaal wel netjes weggewerkt en hou ik goed bij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Arwyn do 2 mei 2013 - 6:23

Natuurlijk kun je dat wel, als je maar wil! Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 3711883763
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  GeKKiE do 2 mei 2013 - 18:46

Heerlijk om de foto's in dit topic te kijken, maar bij ons is het gewoon het omgekeerde; altijd alles opgeruimd.
Ik kan gewoon echt niet tegen rommel en ruim alles meteen op!
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Bolleke do 2 mei 2013 - 19:57

Oh echt Marin, ik snap echt niet dat je zo rustig kunt werken met zo'n kamer! Vind dat oprecht knap, ik heb echt geen rust als ik in zo'n zooitje zit. Maar ik heb al geen rust als ik 's avonds op de bank zit en er ligt iets op de tafel wat er niet hoort.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  VeryCherry do 2 mei 2013 - 20:28

Door dit topic heb ik gister mijn buffetkast opgeruimd en schoongemaakt. Serieus, gewoon een volle vuilniszak aan spullen in de container gegooid Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 20:44

Haha ik snap gewoon niet waar mensen spullen laten. Ik zou best in een netjes huis willen leven, maar dan moet ik alles maar weggooien? Ik snap nooit dat mensen geen spullen 'lijken' te hebben, waar laten jullie dat? Echt serieuze vraag. Want ik weet echt wel dat ik een rommelmaker ben enzo en dat het wel netter opgeruimd kan zijn, maar ik snap nooit waar mensen met hele nette huizen hun spullen dan hebben. Je hebt toch meer in je leven nodig dan meubels? (En het klinkt misschien nu veroordelend maar zo bedoel ik het echt niet, ik snap het echt oprecht niet. Waar zijn je spullen dan?!)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Pineco do 2 mei 2013 - 20:47

Op die laatste vraag kan ik je echt geen antwoord geven Marin, mijn spullen zijn overal volop aanwezig Laughing Maar ik blijf het ook gek vinden hoe we iedere keer weer een hoop weggooien als we ergens opruimen. Blijkbaar hebben we dan toch heel wat spullen die we nooit gebruiken. Ik denk dat mensen met een opgeruimd huis veel selectiever te werk gaan en echt alleen houden (of überhaupt in huis halen) wat ze ook daadwerkelijk regelmatig gebruiken.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 20:58

Ja da's misschien wel waar. Hoewel ik na de verhuizing hier heen toch echt HEEL veel heb weggegooid. Maar misschien is er intussen alweer van alles bij gekomen.

Van sommige dingen snap ik wel dat ik/we 't gewoon op moeten ruimen. Onze hele eettafel ligt vol met lensdoppen, flitsers, drie camera's, schoonmaakdoekjes, blaasbalgje, nou ja, die heel foto shizzle dus. Dat is gewoon onze eigen schuld, want we hebben daar keurige stofvrije bakken voor in de kast.
Maar idd dingen zoals die koffers, tja daar hebben we echt geen ruimte voor om ze ergens anders op te bergen. Ik kan ze idd wel meer naar de zijkant zetten en dan is het pad iets breder en oogt het misschien net iets netter, maar ik snap idd niet waar mensen spullen laten soms. Wij hebben een speciaal hoekje voor dingen zoals sleutels, portemonnee's, horloges etc, de belangrijke dingen, zodat je die snel kan pakken en het allemaal beetje bij elkaar ligt. Maar dat hoekje ligt wel op het (toch al veel te kleine) aanrecht dus dat neemt weer veel ruimte in. We proberen 't op onze eigen manier echt wel hoor, hebben ook die Expedit kast waar spulletjes in kunnen enzo.

Ik merk dat a) veel dingen dan toch weer blijven liggen nadat ze gebruikt zijn, dus niet opgeruimd op de plek waar ze horen, en dat maakt het rommelig (hier kunnen we wat aan doen) en b) we gewoon uit dit huis aan het groeien zijn en meer spullen hebben dan dat we kwijt kunnen, en dat wordt hopelijk sneller opgelost dan we willen, maar denk dat we nog even moeten volhouden.

Ach, ik kan het wel allemaal uitleggen, maar ik geloof toch dat wij nooit echt netjes zullen worden. En dat vind ik ook niet erg. Ik leef in m'n huis om te leven, niet om op te ruimen. Ik ben allang blij dat we er allebei zo in staan en heel goed in de troep kunnen leven. En in een volgend huis gewoon nog meer bakjes en kastjes!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  GeKKiE do 2 mei 2013 - 21:00

Ik ben heeeeel goed in dingen wegdoen waar ik niks mee doe.
En wij hebben een zolder/vliering waar ik in bakken nog wel dingen heb bewaard van "vroeger".
Maar het meeste staat ook netjes in kasten of in bakken die weer in kasten staan.
Ik heb ook weinig prullaria op zichtbare plekken staan.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  GeKKiE do 2 mei 2013 - 21:02

Maar dat ligt ook vooral aan mijzelf omdat ik anders heel onrustig wordt van spullen die rondslingeren.
Ik kan daar gewoon niet goed tegen en ga dan vanzelf opruimen.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 21:04

GeKKiE schreef:Maar dat ligt ook vooral aan mijzelf omdat ik anders heel onrustig wordt van spullen die rondslingeren.
Ik kan daar gewoon niet goed tegen en ga dan vanzelf opruimen.

Haha ja dat is denk ik wel een essentieel verschil. Ik heb dat niet. Ik zie het gewoon niet eens meer. Of ja, ik zie het wel, maar het is onderdeel van het interieur.

Ik denk dan ook direct: Waar haal je de tijd überhaupt vandaan om op te ruimen? Maar ook dat is prioriteiten stellen natuurlijk, realiseer ik me. Ik forum dan liever in die tijd, of kijk lekker serietjes op de bank met m'n vriend. Als we die tijd eens zouden gebruiken om op te ruimen.. Dat zou al schelen natuurlijk voor de dingen die opgeruimd kunnen worden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  GeKKiE do 2 mei 2013 - 21:19

Bij mij is het altijd al zo opgeruimd, bijhouden kost mij amper tijd....
Als ik thuiskom uit mijn werk of van boodschappen doen, wordt het weleens rommelig, maar dat is dan zo weer opgeruimd.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 21:24

Hmm, ik ga een leuk vragenlijstje samenstellen Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Liadan do 2 mei 2013 - 21:28

Marin, ik heb precies hetzelfde als jij. Ik vind het altijd leuk om jouw foto's te zien en jou te horen over opruimen, want ik herken het gewoon in mezelf.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 21:34

Liadan schreef:Marin, ik heb precies hetzelfde als jij. Ik vind het altijd leuk om jouw foto's te zien en jou te horen over opruimen, want ik herken het gewoon in mezelf.

Haha wat grappig! Blij te horen dat ik niet de enige ben. En ach, het komt hier wel over alsof ik klaag, maar ik weet gewoon dat ik zo ben. Ik kan het tot op zekere hoogte wel veranderen, maar blijkbaar zit de drang niet heel diep bij me, anders zou het er wel anders uitzien thuis denk ik.

Ben benieuwd naar jouw antwoorden op het vragenlijstje dan! Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 22 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 22 van 23 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum