Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 13 van 23 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Arwyn wo 3 okt 2012 - 8:19

Hmm ja, dat is wel anders, haha.
Ik draag gewoon lekker lange broeken, dus in de winter laat ik die benen zitten. Heb dan ook een heel droge huid, dus als ik ga scheren is het echt een week lang jeuk..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 8:36

Slaapkamer is opgeruimd! De laden niet en mijn kledingkast ook nog niet maar ik slaap weer in een slaapkamer ipv kledingkast Very Happy

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 IMAG1073

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 8:39

Heel goed Confusion :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 8:49

Thanx! Ik zit er trouwens wel over na te denken om mijn kastje wit te schilderen.. Lijkt mijn kamer misschien iets groter. Zou ik dat met gewone verf van de hema ofzo kunnen doen? Eigenlijk heb ik geen plek ervoor, maar voor de troep in mijn lades anders ook niet en m'n tv moet ook ergens op staan smile .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 8:50

Volgens mij is dat zo'n soort plastic laag qua materiaal toch, van de IKEA? die zijn volgens mij niet echt (goed) te schilderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 8:53

Hmm, geen idee of het plastic is. Wel van ikea idd en het is niet meer onbehandeld. Nou ja, ik ga er nog eens over brainstormen smile .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  nijntje4 wo 3 okt 2012 - 10:45

Confusion schreef:Hmm, geen idee of het plastic is. Wel van ikea idd en het is niet meer onbehandeld. Nou ja, ik ga er nog eens over brainstormen smile .

Anders misschien iets freubelen met leuk plakplastic, dat kan er wel overheen denk ik.


Verder, wat een leuk topic, ik ben eigenlijk heel netjes maar doe toch nog ideeen op smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  schuddebuikje wo 3 okt 2012 - 21:13

nou kom maar op met die foto's.... ik ben benieuwd.

ik ben al tijden bezig om structuur aan te bregen in het huishouden. dit heb ik gedaan door elke dag 1 uur de bovenverdieping te doen. en 1 uur de benedenverdieping. en dat verschild van rigoreus opruimen ( vuilniszakken vol ) tot de dagelijkse klusjes. nu is dat allemaal redelijk op orde en heb ik vandaag een schema gemaakt met alle dagen van de week. met dagelijkse klusjes : aanrecht, stofzuigen, boven dweilen,wc boven, wc beneden, wasmanden leeg, was opvouwen. en wekelijkse klusjes : beden verschonen, trapkast opruimen, oud papier wegbrengen, kattenbak verschonen, badkamer soppen. afstoffen ( dit wil ik op zaterdag gaan doen ) dit hang ik op de koelkast en moet ik aankruisen wat ik die dag gedaan heb het liefst allemaal natuurlijk. ik denk als ik dit elke dag doe, dat het zo klaar is.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  NoName88 wo 3 okt 2012 - 21:56

Printje schreef:
Rood schreef:
Marin schreef:Ja hij was moe van z'n werk (had een andere werkdag dan normaal), dus hij was in slaap gevallen op de bank. Maar ik heb 'm net per ongeluk wakker gemaakt toen ik m'n blikje lippenbalsem liet vallen. En vannacht slaapt ie weer. Zo'n slaapmonster.
Kun je 'm niet indoctrineren met leuzen die je stelselmatig opzegt? Zo van: 'Een opgeruimde keuken is geil'. Of 'Harddisks horen níet in de pan', 'Hoe minder kruidjes, hoe meer seks' en uiteindelijk ook 'Als je een groot huis koopt krijg je een Ferrari'. Dat moet je dan gedecideerd doch lieflijk opzeggen. Vijf keer per minuut.


lol! lol!

Ik zal dat ook eens proberen bij manlief! Als je de spullen die OP de trap liggen mee naar boven neemt...wacht je een spannende nacht.

Meneer stapt altijd doodleuk over alle spullen heen, en zegt dan ow ik had het niet gezien......terwijl de hele tree vol lag maar goed..

Ja, en als ze dan de terugweg (als het inmiddels nog donkerder is) erover struikelen en naar beneden stuiteren, worden ze boos op mevrouw. Rolling Eyes
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Dennenappel wo 3 okt 2012 - 22:14

Confusion schreef: Een doos in mijn boekenkast is wel een idee. Moet ik alleen kijken wat ik met sommige boeken wil want die kast puilt ook uit.

Koop een E-reader! Zo raakt je boekenkast niet meer vol, je bespaard veel geld en je hebt toch nog een mooie boekenkast met boeken voor de sfeer in je woonkamer staan!

Ik vind het ideaal, de boekenkast raakte vol en ik wilde er niet nog een bij hebben, nu we beide een Kindle hebben hoeft dat ook niet meer.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Paper Crown wo 3 okt 2012 - 22:18

weet je wat bij mij helpt? Gewoon opgeruimd houden, dus alles meteen terugleggen of weggooien. Als ik dan even een half uurtje bezig ga ipv achter de laptop te hangen geeft dat zo'n enorm verschil, maak ik gauw een sopje wat lekker ruikt en doe ik alle vensterbanken, deurklinken, lichtschakelaars even gauw afnemen. Dan stapelt het zich niet op. Ik heb dan wel een schoonmaker maar zelf doe ik ook het e.e.a. is zo gepiept en het aller aller belangrijkste is opruimen en overzicht houden want echt dan ben je binnen een uur al door je hele huis. Als je eeeeeeeeeeeeeeerst nog moet puinruimen dan heb je al halverwege geen zin meer omdat je niet weet wat je met de zooi moet. Comclusie: je zit weer achter de computer te nietsen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Stuiterbal wo 3 okt 2012 - 23:36

Ik word zelfs altijd heel onrustig van rommel dus eigenlijk is het hier altijd opgeruimd.
Stoort het me dat iets in de weg ligt ruim ik het op. Zelfs mijn lade kast is opgeruimd.
Ik spaar ook niet veel bij elkaar dus dat scheelt ook een hoop.

Geen tips helaas alleen dan opruimen als het je in de weg ligt.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush wo 3 okt 2012 - 23:37

Paper Crown schreef:weet je wat bij mij helpt? Gewoon opgeruimd houden, dus alles meteen terugleggen of weggooien.
Dat doe ik dus ook Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Flower_L do 4 okt 2012 - 0:01

Ik heb van die flexbakjes gekocht voor in de trapkast. Aardappelen, uien, appels etc gaan erin. iet er meteen stuk gestructureerder uit....ook door niet allemaal verschillende mandjes te gebruiken, maar 1 soort en 1 of 2 kleurtjes.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 4 okt 2012 - 0:01

Ik ga ook een uienmand kopen! Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 0:04

De status van de gang momenteel....
*

Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed

Maar we gaan dit weekend al die dozen naar de papierbak brengen en de koffers naar de berging!


Laatst aangepast door Marin op zo 1 sep 2013 - 3:58; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  minoessepoes do 4 okt 2012 - 2:14

Na het lezen van sommige dingen vind ik mezelf best netjes eigenlijk. Als ik iets gebruikt heb dan ruim ik het daarna ook meteen op, zonder er bij na te denken eigenlijk. Zo ben ik gister met de naaimachine bezig geweest en die staat nu weer keurig in de doos, opgeruimd.

Mijn vriend zijn boxers vouw ik altijd op, eigenlijk nooit overna gedacht om dat niet te doen, mijn strings gooi ik zo in de kast, maar goed dat scheelt ook nogal wat stof Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 394967

Ik ruim de was ook altijd meteen op, maar wij hebben dan ook de hele woonkamer vol met wasrekjes staan als het moet drogen, dus ik ben altijd blij als ik het weg kan halen. Mijn vriend heeft allemaal zwarte sokken met een klein gekleurd randje (van de h&m), op die manier weten we precies welke sokken bij elkaar horen en houden we nooit verdwaalde sokken over.

Andere dingen herken ik dan wel weer echt. Zo heb ik al mijn pannen keuring gestapeld in twee diepe lades in de keuken staan, maar daar past de pannenkoekpan, de grillpan en de wok niet bij in. Ook passen het tostiijzer en wafelijzer niet meer in de keuken en het extra koffiezetapparaat wat we pakken als er veel bezoek komt hebben we ook geen plek voor. Dus dat gooien we allemaal naast de koelkast, tussen de koelkast en de muur in. Niet de beste oplossing, maar ik weet echt niet waar ik het anders moet laten. En nu is het weluit het zicht.

We hebben mijn oude kledingkast opgeknapt en die staat heel leuk in de woonkamer als bergruimte, daar staat onder andere onze voorraad, maar je raad het al, zo'n kast heeft een lig en een hang gedeelte en we hebben na 2.5 jaar nog steeds geen planken in het hang gedeelte gemaakt. Alle voorraad ligt dus onder in die kast gegooid (zitten twee lades onder, dus het ligt niet ergens op de grond of zo).

Ook hebben we een heel handig schoenenkastje, waar inmiddels meer schoenen naast, dan in staan en daar bovenop staat een mooie doos met deksel voor de sjaals, maar inmiddels past de deksel er niet meer op en hangen er op de kapstok sjaals en in de kledingkast en ga zo maar door.

Onze conclusie is dat we gewoon uit ons appartement van 45m2 zijn gegroeid Laughing
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 4 okt 2012 - 2:23

Haha Marin, als die dozen ook maar langer dan 24 uur zo in onze gang stonden, dan had ik ze gewoon naar buiten geflikkerd. Ook als er nog inhoud in zat. Verschrikkelijk haha!

Ondergoed vouw ik ook op. Ook strings.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 2:27

Rush schreef:Haha Marin, als die dozen ook maar langer dan 24 uur zo in onze gang stonden, dan had ik ze gewoon naar buiten geflikkerd. Ook als er nog inhoud in zat. Verschrikkelijk haha!

Ondergoed vouw ik ook op. Ook strings.

Tja ik ben gewoon te lui om naar de papierbak te lopen. Of nee, eigenlijk zit 't probleem in dat ik geen zin heb om die dingen los te scheuren, en alles klein te maken om in de papierbak te flikkeren. Maar heb tegen m'n vriend gezegd dat we het dit weekend echt doen.

Minoes, die sokken heeft m'n vriend ook. Is wel handig met sorteren!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 4 okt 2012 - 2:29

Dat grof geschut van dozen stuk maken laat ik ook aan m`n vriend over, daarom zou ik ze ook buiten gooien, hahaha! Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 2474380249
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 2:30

Haha ja hier buiten gooien is niet zo handig, dan liggen ze in het trappenhuis. Of ik gooi ze gewoon van 't balkon angel No longer my problem.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 4 okt 2012 - 2:32

Marin schreef:Haha ja hier buiten gooien is niet zo handig, dan liggen ze in het trappenhuis. Of ik gooi ze gewoon van 't balkon Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 2474380249 No longer my problem.
Iddd. Hoppaaaaa, lekker laten waaien! Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 3711883763
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 3:14

Ik begrijp maar niet hoe je string op kunt vouwen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush do 4 okt 2012 - 3:18

Confusion schreef:Ik begrijp maar niet hoe je string op kunt vouwen...
Net als een onderbroek, maar met minder stof. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  minoessepoes do 4 okt 2012 - 3:21

Mijn moeder vouwt ook strings op hoor. Eerst het middenstuk naar boven vouwen en daarna de zijkanten naar binnen en voila!

(Ik begin er niet aan)
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 13 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 23 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum