Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 3 van 23 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 13 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:18

Rush schreef:
Marin schreef:
Maar die kruiden heb je dagelijks nodig en zo'n schaaltje niet. Dat snap ik ook wel weer van Luce dat dat daar staat. Het zou wel netter zijn wanneer alle kruiden van hetzelfde merk zijn, en dan nog het liefst een mooi merk ook. Dan wordt het meer één geheel.
Ik gebruik iedere ochtend zo`n schaaltje en m`n kruiden sporadisch haha.  Laughing Ik snap wel dat je zoiets bij de hand wil hebben, maar ik zou er liever iets neerzetten wat er 'mooi' uit ziet, dus een mooi merk kruiden zou ook goed passen idd.  Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 3079029344
Ja ik gebruik echt weer dagelijks kruiden. Maar wij hebben ook zo'n kruidenrekje aan de wand, nog door de opa van m'n vriend gemaakt. Het is een allegaartje, maar dat vind ik nou wél weer gezellig staan, dat is geen troep die me hindert:



Vooral het bovenste plankje met alle flesjes en het derde plankje van boven met alle kruiden die we uit Istanbul hebben meegenomen vind ik leuk!


Laatst aangepast door Marin op zo 1 sep 2013 - 4:00; in totaal 2 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:18

Luce schreef:Ik ga er nu mee aan de slag. Kijken wat ik ervan kan brouwen

Succes Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 3:23

Leuk rekje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 3:23

Tadaaam, zo beter?

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 A4NTsLnCIAA1J5r

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:24

Jaaa dat staat leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:25

Rood schreef:Leuk rekje!

Ja toch? Dat is toch niet storend? Ik ben het met Rush eens dat open kastjes drukker ogen, maar ik vind dat je sommige dingen (net als boeken) best on display mag hebben, dat geeft ook sfeer meer. Het is dan alleen noodzaak om die wel te laten zien, maar de troep niet. En dáár ben ik nou net zo slecht in. Toen ik foto's van ons huis maakte toen ik er net woonde, was het echt heel netjes, maar negen van de tien keer is dat gewoon echt niet 't geval. Maar goed, jij geeft me wel weer goede hoop.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 3:27

Hahaha, super Luce, staat een stuk rustiger! Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Arwyn di 2 okt 2012 - 3:38

Oef. No offence Marin, maar zoals jullie huis klinkt en hoe de keuken eruit ziet.. Ik zou er niet fijn kunnen wonen denk ik.
Hoewel ik niet teveel moet zeggen, aangezien onze keuken er tot een maand geleden ook zo uit zag, haha. Hebben in de zomer meer bergruimte gekocht/gecreëerd en dat scheelt zo erg! Onze keuken ziet er gelukkig daardoor al een stuk beter uit.

In kasten ed ligt bij ons ook de meeste troep. Deurtje dicht en niemand die het nog ziet, haha. En op de tafels en het dressoit liggen bijna altijd wel wat troepjes. Stapeltje met tijdschriften/post, laders ed voor het werk van m'n vriend.. Daar moet ik wel eens wat aan doen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Sarah1985 di 2 okt 2012 - 3:39

Netjes luce

Wij hebben al onze kruiden in dezelfde potjes gedaan staat mooier want zit bij ons op een plankje we gebruiken de kruiden ook dagelijks.

Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Parisienne di 2 okt 2012 - 3:42

Ik zag ergens laatst een blog van iemand met als onderwerp 'een kastje per dag' of zoiets. Die vrouw ruimde elke dag een kastje (of kast/laatje/mand/etc.) op. Over de inhoud maakte ze dan een blog, over de herinneringen die ze bij die 'troepjes' had. Vond de gedachte om elke dag een kastje/laatje op te ruimen wel een leuke eigenlijk.

Ik moet hier binnenkort ook eens even heeeel goed gaan opruimen. Het is op het oog vaak gewoon netjes, maar in de kasten.... Rolling Eyes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:43

Arwyn schreef:Oef. No offence Marin, maar zoals jullie huis klinkt en hoe de keuken eruit ziet.. Ik zou er niet fijn kunnen wonen denk ik.

Tja, ik doe het ook niet expres ofzo. Het ontstaat gewoon op de één of andere manier. Altijd al last van gehad. Ik zou het wel anders willen, maar weiger ook elke dag te besteden aan het huishouden. Ik kan heerlijk koken, dus zo'n slechte huisvrouw zal ik niet zijn, maar dat opruimen en schoonmaken? Ik zou het ook liever anders zien, maar ergens vind ik dit ook wel gewoon best, anders zou ik het wel anders aanpakken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Sarah1985 di 2 okt 2012 - 3:44

Ik heb in mijn keuken de kastjes niet eens vol . En in alle kastjes zit een systeem. Zo ook in de voorraad kast. Eerst koffie thee. Bak spullen. Dan soep dingen. Eronder spaghetti spullen. Daarnaast pinda's chips dingen. Eronder schoonmaakspullen

En troepjes zoals kabels liggen in de lade in de woonkamer. Dvd's hebben we geordend op zolder. Kleding in de inloopkast.

Wat bij ons echt een rommel is, is het kantoor van mijn man. Allemaal papier en.mappen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 3:45

Ik moet wel iedere dag 'iets' in het huishouden doen. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:48

Rush schreef:Ik moet wel iedere dag 'iets' in het huishouden doen. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 3079029344

Nou ja ik ook wel afwas en was enzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 3:51

Marin schreef:
Rush schreef:Ik moet wel iedere dag 'iets' in het huishouden doen. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 3079029344

Nou ja ik ook wel afwas en was enzo.
Ja inderdaad. Ik loop echt niet dagelijks te poetsen ofzo. Maar ik ruim wel altijd alles op. En om eerlijk te zijn hebben we ook niet echt veel troep. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 2474380249
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:52

Rush schreef:
Marin schreef:
Rush schreef:Ik moet wel iedere dag 'iets' in het huishouden doen. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 3079029344

Nou ja ik ook wel afwas en was enzo.
Ja inderdaad. Ik loop echt niet dagelijks te poetsen ofzo. Maar ik ruim wel altijd alles op. En om eerlijk te zijn hebben we ook niet echt veel troep. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 2474380249

Ja als het eenmaal netjes is, is het misschien ook makkelijker bij te houden. Maar dan nog val ik altijd terug in m'n oude ritme.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rose di 2 okt 2012 - 3:52

Rush schreef:
Marin schreef:
Rush schreef:Ik moet wel iedere dag 'iets' in het huishouden doen. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 3079029344

Nou ja ik ook wel afwas en was enzo.
Ja inderdaad. Ik loop echt niet dagelijks te poetsen ofzo. Maar ik ruim wel altijd alles op. En om eerlijk te zijn hebben we ook niet echt veel troep. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 2474380249

Als het al netjes is en je iedere dag een beetje doet ben je ook zomaar klaar natuurlijk Very Happy
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 3:55

Scheelt ook wel dat jij thuis bent Marin. In het weekend is de 'rotzooi' op tafel bij ons altijd veel groter. Door de week, werken we, komen we thuis en `s avonds maken we eigenlijk geen troep. In het weekend die ik van alles door elkaar heen en leg ik dat daar even neer en dat daar en voor je het weer ligt de tafel vol.

Maar aan het eind van de dag ruim ik dat dan wel weer op. Ik kan me wel goed voorstellen dat als je iets doet, en het de dag erna weer gaat doen, dat je het dan laat liggen. En zo stapelt het langzaam op. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:59

Ja idd. Ik ben als ik aan het werk ben in principe alleen maar in de studeerkamer, maar kom wel in de keuken om ontbijt en lunch te maken (maar afwas doe ik wel 2x per dag) en neem pakketjes aan (dozen die zich in de gang/woonkamer verzamelen) en rommel wat in en om het huis. En dan wil ik ook weer niet te veel opruimen, want tja, ben aan 't werk, en tja, die rommel in de woonkamer stoort me niet echt als ik in de studeerkamer zit, maar ja... Haha zo gaat dat dan dus smile


Hee, ik had net een goed idee! We hebben met de housewarming twee wasmanden gekregen (een his en hers), maar we hadden al wasmanden, dus die manden staan leeg en groot te zijn in de studeerkamer. Idea Ruimte voor boodschappentassen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Ooh La La! di 2 okt 2012 - 4:01

Ons huis is ook vaak een bende.
Bij ons was de oplossing een Te koop bord aan het raam hangen laughcry

Voordat ons huis te koop stond boeide het ons ook niet heel veel. Overal lag wel wat, en dan vooral op de eettafel.
Hierdoor aten we dus nooit aan tafel maar op de bank.

Toen we ons huis te koop gingen zetten zijn we als een gek het hele huis gaan uitmesten. Elke kamer, elk laatje, kastje etc. hebben we uitgezocht. Ook de berging. Vervolgens hebben we alles wat weg kon weg gedaan en alles wat we wilden bewaren maar weinig gebruiken alvast in verhuisdozen gedaan en in de berging gezet.

Omdat er altijd een bezichtiging gepland kan worden moeten we het dus wel bij houden. Het enige waar we allebei heel slecht in zijn is afwassen. Daar hebben we echt een hekel aan en laten we dan ook vaak te lang staan.
Gelukkig valt de rest wel te overzien.

Het scheelt in ieder geval een heleboel dat alle onnodige troepjes weg zijn en de rest in de berging staat.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:02

Sorry, ik lijk nu wel een haakjesfetish te hebben, maar wij hebben ze (ouderwets) op een haakje aan de binnenkant van de opruim(gang)kast hangen. Zo houd je die manden over voor andere spullen, mocht je dat nodig hebben.

Edit: Ze kunt ze bv. aan een haakje aan de binnenkant van de meterkast hangen, ik noem maar een optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:04

O mijn handen kriebelen om te helpen, ik vind dat heerlijk om te doen! Ruim meerdere keren per jaar alles helemaal op en gooi veel weg. Misschien moet ik daar mijn werk van gaan maken, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:06

Need a partner in crime, Pippa?

Het lastige van zo'n opruimactie bij anderen doen, is dat je altijd gaat bakkeleien over wat er wel niet weg moet, of wat wel en niet bij elkaar hoort. Op die manier kom je nog geen steek verder.

Dus voorwaarde in ons contract zou zijn dat wij volledige zeggenschap hebben over wat we wegmikken, keej? Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 253468018

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 4:09

Rood schreef:Sorry, ik lijk nu wel een haakjesfetish te hebben, maar wij hebben ze (ouderwets) op een haakje aan de binnenkant van de opruim(gang)kast hangen. Zo houd je die manden over voor andere spullen, mocht je dat nodig hebben.

Edit: Ze kunt ze bv. aan een haakje aan de binnenkant van de meterkast hangen, ik noem maar een optie.

Ik kon niet echt terug vinden waar je het nou over hebt, tegen mij of iemand anders?

Of bedoel je die boodschappentassen? Kijk, die zitten nu hierin!

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 94F4DB99-4403-484B-9819-55DCC50A9CFF-4417-000000DEDA60E26B

Die stond toch maar leeg te zijn, dus yay! Blij met die oplossing.

Maar weggooien, ho ho, dát kan ik wel! Ik heb net 75% van m'n inboedel weggegooid! Pippa weet dat Yes
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:11

Rood schreef:Need a partner in crime, Pippa?

Het lastige van zo'n opruimactie bij anderen doen, is dat je altijd gaat bakkeleien over wat er wel niet weg moet, of wat wel en niet bij elkaar hoort. Op die manier kom je nog geen steek verder.

Dus voorwaarde in ons contract zou zijn dat wij volledige zeggenschap hebben over wat we wegmikken, keej? Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 253468018


Ik denk dat ik goed kan samenwerken met jou, dus ik zeg.. Goed plan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 3 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 23 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 13 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum