Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 2 van 23 Vorige  1, 2, 3 ... 12 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:45

Mijn man heeft een hekel aan manden. Ik niet. Maar ik moet toegeven dat dat ook wel echt veel rommel geeft...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:46

Rood schreef:
Marin schreef:Rood, wat een leuk systeem! Zo deed ik het in m'n oude huis ook wel vaak, en dan rustig per vertrek, want anders raakt m'n hoofd in de war en ga ik alleen maar rondjes lopen ijsberen door m'n huis. Maar toen ik hier net woonde, heb ik ook heel veel dingen opgeruimd (onder het mom van 'en nu ben ik het zat') en nu is m'n vriend dus best vaak dingen kwijt..En ik heb geen idee meer waar ik iets opgeborgen heb.. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 394967
Mijn moeder is ook zo. Die maakt nu dus lijstjes nadat ze een doos heeft gevuld. Dikke winterdeken? Even kijken op mijn lijstje... oké, in de blauwe doos rechtsboven. Ze heeft ook een computerdoos waar alle computerspullen in liggen. In jouw geval zou ik een souvenirsdoos maken, ook een computerdoos en ik zou een hele zooi wegpleuren.

Je moet een beetje inventief zijn, denk ik. Die keuken van jullie is te vol. Ik durf te wedden als je alles eruithaalt, erdóór gaat en in een nieuw systeem inricht dat je ruimte overhoudt. Ooooo, mijn handen jeuken!

Je mag hier wel langs komen hoor angel


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 2:47

Marin, heb je 'open' kasten? Ik vind open kasten snel een rommelig gevoel geven. Het staat wel heel mooi, als er ook alleen boeken in staan. Als je zo`n kast ook gebruikt als 'plaats om snel even iets neer te leggen' lijkt het al snel 1 grote rotzooi.

De kast waar ik alle 'prullen' in gooi, daar ga ik eens in de zoveel tijd even goed voor zitten en dan orden ik alles een beetje en gooi ik weg wat echt onnodig is. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:48

*


Laatst aangepast door Marin op zo 1 sep 2013 - 4:01; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:48

Hahaha zo herkenbaar Marin.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:50

Rood schreef:
Marin schreef:Jaa, wij hadden echt heel goed het voornemen om alles goed op te ruimen, dus hebben allemaal manden van de Expedit gekocht en dan zit alles netjes weggeborgen. En van die stofvrije manden met rits voor foto apparatuur enzo. Allemaal echt zo'n nobel streven. Tot de praktijk kwam. Een deel zit er wel in hoor. Maar het lúkt me op de één of andere manier gewoon niet de tafel leeg te houden Wink
Maar waar komt dat dan door? Is het niet ook gewoon een stukje luiheid? Of weet je gewoon niet wat je ermee aan moet en steek je je kop in het zand? Vind je andere dingen belangrijker om met je tijd te doen? Er kunnen millions of reasons zijn. Daar moet je eerst voor jezelf achterkomen, voordat je überhaupt het probleem kunt aanpakken.

Eigenlijk een mix van al die dingen. Luiheid (we zijn allebei gewoon écht lui), niet goed orde kunnen houden en gewoon druk. Ik werk thuis, maar moet daardoor juist heel erg oppassen dat ik niet tussendoor allerlei dingen ga doen. Wasjes draaien tussendoor is super handig, maar het is niet de bedoeling dat ik tussendoor echt ga schoonmaken. Dat moeten we gewoon allebei 's avonds en in 't weekend doen, maar dan komt die luiheid weer naar boven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:50

Luce schreef:Hahaha zo herkenbaar Marin.


En toch vond ik het in je oude huis gewoon echt niet troeperig hoor! Is mij althans echt niet opgevallen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:52

Marin schreef:
Luce schreef:Hahaha zo herkenbaar Marin.


En toch vond ik het in je oude huis gewoon echt niet troeperig hoor! Is mij althans echt niet opgevallen!

Ja, ik ruim altijd als een malle op als er iemand langs komt, dat snap je wel toch? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 2:52

Dat soort keuken 'gereedschap' ligt bij ons ook allemaal in 1 keukenlade.

In de keuken heb ik een kast voor het 'koken'. Dus met olijfolie en gezeefde tomaten, rijst, smaakmakers, etc. etc. En in een apart keukenkastje zit het broodbeleg en bovenin wat troep en spullen die ik niet gebruik. (ik kan er toch niet bij).

Zo`n blik tomaten en Nutella op 1 plank, dat kan bij ons dus niet haha. Oh en spullen uit de verpakking halen scheelt ook een hoop ruimte. Met aluminiumfolie bijv. en boterhamzakjes. Daar heb je helemaal geen doos omheen nodig. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 2:54

Rush schreef:Dat soort keuken 'gereedschap' ligt bij ons ook allemaal in 1 keukenlade.

In de keuken heb ik een kast voor het 'koken'. Dus met olijfolie en gezeefde tomaten, rijst, smaakmakers, etc. etc. En in een apart keukenkastje zit het broodbeleg en bovenin wat troep en spullen die ik niet gebruik. (ik kan er toch niet bij).

Zo`n blik tomaten en Nutella op 1 plank, dat kan bij ons dus niet haha. Oh en spullen uit de verpakking halen scheelt ook een hoop ruimte. Met aluminiumfolie bijv. en boterhamzakjes. Daar heb je helemaal geen doos omheen nodig. No

Geeft dat laatste juist niet alleen maar meer troep? Dan rollen die rollen toch weg en heb je losse boterhamzakjes?

Maar die keuken is bij ons ook gewoon wel een apart verhaal omdat we zulke kookfanaten zijn.. We houden zo van al die gekke dingetjes voor in de keuken. Echt, in een volgend huis wil ik persé een gigantische keuken.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 2:57

Dat keukengereedschap zou ik ophangen aan haakjes. De theetjes kunnen in een theedoos. En waarom heb je zoveel folietjes? Er bestaan van die handige hangrekken waar je alle folies in kunt doen.

Oké, ff verder kijken. I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 2:57

Nee, ze rollen nooit weg haha. Eerst komen de 'rollen' en daarna de boterhamzakjes. Die rollen zijn nooit rond en 'stoppen' het rollen van de rollen wel. Maar de rollen, rollen dus al niet. Geen idee dus. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:02

Rood schreef:Dat keukengereedschap zou ik ophangen aan haakjes. De theetjes kunnen in een theedoos. En waarom heb je zoveel folietjes? Er bestaan van die handige hangrekken waar je alle folies in kunt doen.

Oké, ff verder kijken. I love you

Oh ja da's misschien wel handig om te weten.. Hangruimte is niet echt mogelijk, omdat er aan de andere muur al een kruidenrekje hangt en verder de deuren tegen de muur aan staan. Maar aan die tegels tegen het aanrecht aan kan je denkt ik niet echt iets goed bevestigen. Maar het ging me bij die foto meer om de dingen op de voorgrond. We leggen altijd onze portemonnee's en horloges enzo daar, het is het plekje waar je je spullen legt als je thuis komt.
Theedoos is wel een goede mogelijkheid, hoewel we uiteindelijk alleen nog maar van die verse thee willen in bakjes, dus we zijn alle pakjesthee aan het opmaken.

Wel lief dat je meedenkt haha.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 3:04

Wij halen ook altijd de folie uit de doos. En ze liggen hier in een la, lief en flexibel tegen elkaar aan.

Die pannenlappen in de vensterbank, heb je daar geen haakje voor? Of hang je op het haakje waar ook je theedoeken hangen.

Alles staat ook schots en scheef. Ik zie een bakje met blauwe deksel soort schuin staan. Daarachter zit vast iets wat je nooit gebruikt. WEGPLEUREN! Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 281626781

Ik zie een horloge, portemonnee, scheerspullen en wat dies meer zij. Dat hoort daar niet. Leg het op de plek waar het hoort.

En volgens mij zijn jullie ook hamstertjes. Ik zou je aanraden om alleen nieuwe spullen te kopen wanneer ze op zijn, niet wanneer je het in de winkel ziet liggen en het er leuk/lekker uitziet.

Verder moet je een systeem hebben. Een hartige maaltijdkast, een brood-, zoet- en bakkast en een borden/bekerskast. Voor verse groenten kun je wel een mandje kopen. Die kun je altijd ook aan de muur bevestigen.

Maar echt, ga eens een zaterdag ALLES uit die keuken halen. Dan maak je de boel schoon. Hang hier en daar wat haakjes op en zet dat alleen het broodnodige terug. De rest, HATS, in de kliko.

At your service! Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 3920004554

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 3:07

Mijn keuken ziet er nu zo uit:

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 A4M3TxrCEAAox64

Het is wel een cheap ass keuken die uit elkaar valt van ellende, maar daar gaat het niet om. Volgend jaar komt er een nieuwe in :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:08

Hahahaha dank u Rood! Ik ga het echt aanpakken hoor, echt! Want m'n vriend zegt altijd dat dat niet hoeft en dat het zo ook gaat, maar stiekem ben ik het ook wel zat. Alleen zo geen zin om het aan te pakken want zo veel werk. Maar dat ordenen naar categorie lijkt me erg fijn!

Nee, ik ben helemaal geen hamster. Ik koop zelf ook veel liever iets wanneer het op is, dan hou ik beter overzicht. Anders vergeet ik het. Maar vriend komt wel uit een hamsternest. Meeste stond hier dus ook al voordat ik er kwam wonen. Alleen kopen we wel veel 'rare' producten en die vullen de kastjes ook. Misschien eens een stop op zetten..

Aah ik ga het doen hoor!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:08

Lekker leeg! Ik zou al een moord doen voor die hoeveelheid aanrechtruimte! Kunnen die vazen nog weg? Die staan bij mij dan wél weer in een kastje Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 3:10

Marin schreef:Lekker leeg! Ik zou al een moord doen voor die hoeveelheid aanrechtruimte! Kunnen die vazen nog weg? Die staan bij mij dan wél weer in een kastje Laughing

Ja, moet ik eerst de kastjes uitruimen hahahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 3:10

Ik vind het een mooie keuken Luce, ook al is die misschien niet meer zo goed, maar waarom zet je juist zoiets rommeligs (al die kruiden), zo zichtbaar?

Wij hebben ook zo`n niet nuttig plankje op dezelfde plek, daar staan wat leuke schaaltjes, m`n pickwick thee glazen en een fruitschaal. Heb je toch weer iets 'opgeborgen' maar het ziet er niet rommelig uit.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 3:11

Rush schreef:Ik vind het een mooie keuken Luce, ook al is die misschien niet meer zo goed, maar waarom zet je juist zoiets rommeligs (al die kruiden), zo zichtbaar?

Wij hebben ook zo`n niet nuttig plankje op dezelfde plek, daar staan wat leuke schaaltjes, m`n pickwick thee glazen en een fruitschaal. Heb je toch weer iets 'opgeborgen' maar het ziet er niet rommelig uit.

Weet ik! Wil ik ook gaan veranderen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 3:11

Luce schreef:
Rush schreef:Ik vind het een mooie keuken Luce, ook al is die misschien niet meer zo goed, maar waarom zet je juist zoiets rommeligs (al die kruiden), zo zichtbaar?

Wij hebben ook zo`n niet nuttig plankje op dezelfde plek, daar staan wat leuke schaaltjes, m`n pickwick thee glazen en een fruitschaal. Heb je toch weer iets 'opgeborgen' maar het ziet er niet rommelig uit.

Weet ik! Wil ik ook gaan veranderen!
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 3711883763 Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 3711883763
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 3:11

Marin schreef:Hahahaha dank u Rood! Ik ga het echt aanpakken hoor, echt! Want m'n vriend zegt altijd dat dat niet hoeft en dat het zo ook gaat, maar stiekem ben ik het ook wel zat. Alleen zo geen zin om het aan te pakken want zo veel werk. Maar dat ordenen naar categorie lijkt me erg fijn!

Nee, ik ben helemaal geen hamster. Ik koop zelf ook veel liever iets wanneer het op is, dan hou ik beter overzicht. Anders vergeet ik het. Maar vriend komt wel uit een hamsternest. Meeste stond hier dus ook al voordat ik er kwam wonen. Alleen kopen we wel veel 'rare' producten en die vullen de kastjes ook. Misschien eens een stop op zetten..

Aah ik ga het doen hoor!
Het is vooral LEUK! (moet je jezelf mee indoctrineren, zul je zien dat je er lol in krijgt) Heeeeel veel succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 3:12

Rush schreef:Ik vind het een mooie keuken Luce, ook al is die misschien niet meer zo goed, maar waarom zet je juist zoiets rommeligs (al die kruiden), zo zichtbaar?

Wij hebben ook zo`n niet nuttig plankje op dezelfde plek, daar staan wat leuke schaaltjes, m`n pickwick thee glazen en een fruitschaal. Heb je toch weer iets 'opgeborgen' maar het ziet er niet rommelig uit.

Maar die kruiden heb je dagelijks nodig en zo'n schaaltje niet. Dat snap ik ook wel weer van Luce dat dat daar staat. Het zou wel netter zijn wanneer alle kruiden van hetzelfde merk zijn, en dan nog het liefst een mooi merk ook. Dan wordt het meer één geheel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 3:14

Marin schreef:
Rush schreef:Ik vind het een mooie keuken Luce, ook al is die misschien niet meer zo goed, maar waarom zet je juist zoiets rommeligs (al die kruiden), zo zichtbaar?

Wij hebben ook zo`n niet nuttig plankje op dezelfde plek, daar staan wat leuke schaaltjes, m`n pickwick thee glazen en een fruitschaal. Heb je toch weer iets 'opgeborgen' maar het ziet er niet rommelig uit.

Maar die kruiden heb je dagelijks nodig en zo'n schaaltje niet. Dat snap ik ook wel weer van Luce dat dat daar staat. Het zou wel netter zijn wanneer alle kruiden van hetzelfde merk zijn, en dan nog het liefst een mooi merk ook. Dan wordt het meer één geheel.
Ik gebruik iedere ochtend zo`n schaaltje en m`n kruiden sporadisch haha. Laughing Ik snap wel dat je zoiets bij de hand wil hebben, maar ik zou er liever iets neerzetten wat er 'mooi' uit ziet, dus een mooi merk kruiden zou ook goed passen idd. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 3:14

Ik ga er nu mee aan de slag. Kijken wat ik ervan kan brouwen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 2 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 23 Vorige  1, 2, 3 ... 12 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum