aso parkeerders, wat zouden jullie doen?
+14
Olijfje
Minx
Sweety
Miccie
Pussycat
Moonlight
Zora
mzcharlotte
Linnie1985
Melis_je
Zwerver
rapa nui
Susan
Beachgirl
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
aso parkeerders, wat zouden jullie doen?
Oke even een dilemma... (sorry is misschien een beetje een Lucky topic )
Ik woon op een pleintje, dit pleintje heeft 1 ingang waar precies 1 auto doorheen kan (1 auto breedte zegmaar)
Aan beide kanten van het pleintje zijn 5 parkeerplekken, tegenover elkaar, dus 10 in totaal.
We wonen hier met 4 huizen, waarvan de meerderheid 2 auto's heeft. Vaak een bedrijfsbus en een gewone auto.
Nu is het de laatste weken constant gezeik met parkeren. Er staan hier op dit moment 4 bedrijfsbussen geparkeerd van mensen die niet op het pleintje wonen. Ze staan ook nog eens zo breed dat ze in totaal 6 plekken in beslag nemen.
Conclusie: 75% van de keren dat ik thuis kom kan ik mijn auto niet kwijt bij mijn eigen huis omdat er "onbekende" auto's geparkeerd staan, en dan ook nog eens behoorlijk aso (lees breed, of schots en scheef) geparkeerd staan.
Ik irriteer me hoe langer hoe meer, maar weet niet goed wat ik eraan kan doen. Politie bellen vind ik zelf een beetje too much, maar aan de andere kant riskeer ik nu zelf een boete, omdat ik genoodzaakt ben mijn auto ergens anders te parkeren op de stoep, waar ik eigenlijk niet mag staan.
Er is zelfs 1 man die zijn bus hier parkeert, dan zijn fiets uit zijn bus pakt en op de fiets de wijk in fietst naar zijn huis!!!
Wat zouden jullie doen??? Politie bellen overdreven of niet?
Ik woon op een pleintje, dit pleintje heeft 1 ingang waar precies 1 auto doorheen kan (1 auto breedte zegmaar)
Aan beide kanten van het pleintje zijn 5 parkeerplekken, tegenover elkaar, dus 10 in totaal.
We wonen hier met 4 huizen, waarvan de meerderheid 2 auto's heeft. Vaak een bedrijfsbus en een gewone auto.
Nu is het de laatste weken constant gezeik met parkeren. Er staan hier op dit moment 4 bedrijfsbussen geparkeerd van mensen die niet op het pleintje wonen. Ze staan ook nog eens zo breed dat ze in totaal 6 plekken in beslag nemen.
Conclusie: 75% van de keren dat ik thuis kom kan ik mijn auto niet kwijt bij mijn eigen huis omdat er "onbekende" auto's geparkeerd staan, en dan ook nog eens behoorlijk aso (lees breed, of schots en scheef) geparkeerd staan.
Ik irriteer me hoe langer hoe meer, maar weet niet goed wat ik eraan kan doen. Politie bellen vind ik zelf een beetje too much, maar aan de andere kant riskeer ik nu zelf een boete, omdat ik genoodzaakt ben mijn auto ergens anders te parkeren op de stoep, waar ik eigenlijk niet mag staan.
Er is zelfs 1 man die zijn bus hier parkeert, dan zijn fiets uit zijn bus pakt en op de fiets de wijk in fietst naar zijn huis!!!
Wat zouden jullie doen??? Politie bellen overdreven of niet?
Laatst aangepast door Beachgirl_24 op ma 13 jun 2011 - 6:28; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Re: aso parkeerders, wat zouden jullie doen?
Ik zou ze klemzetten Dus recht ervoor parkeren, gnagnagna.
Gast- Gast
Of een briefje achter de ruitenwissers doen anders?
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Ik zou ze klemzetten Dus recht ervoor parkeren, gnagnagna.
Daar ben ik te schijterig voor, maar is wel een goed idee.
Beachgirl- Kletskop
_Leaf_ schreef:Of een briefje achter de ruitenwissers doen anders?
Tsja maar het is wel gewoon een openbaar terrein, dus ze mogen er wel parkeren.
Maar ze zijn gewoon zo aso dat ze niet beseffen dat de mensen die er daadwerkelijk wonen hun auto niet eens fatsoenlijk kwijt kunnen.
Beachgirl- Kletskop
Beachgirl_24 schreef:_Leaf_ schreef:Of een briefje achter de ruitenwissers doen anders?
Maar ze zijn gewoon zo aso dat ze niet beseffen dat de mensen die er daadwerkelijk wonen hun auto niet eens fatsoenlijk kwijt kunnen.
Maar dat kan je toch gewoon netjes in zo'n briefje zetten?
LS,
Sinds (datum) is het moeilijk geworden voor de bewoners van de huizen hier omheen om hier te parkeren. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw bus netter te parkeren of elders te parkeren indien u niet tot de bewoners hier behoort?
Met vriendelijke groet,
je naam
Gast- Gast
Hij mag er gewoon parkeren dus lijkt me dat je weinig kunt doen. Mss kun je het probleem aankaarten bij de gemeente dat je daar dan alleen nog met vergunning kunt parkeren maar goed, dan zit je wel weer daarmee natuurlijk.
Gast- Gast
Als ze daar gewoon mogen staan dan denk ik ook niet dat je er veel aan kunt doen, hoe vervelend het ook is dat je niet voor de deur kan parkeren. Waarschijnlijk kunnen die mensen dat zelf ook niet, anders deden ze het wel. Als je geen vaste parkeerplaats hebt kun je de plek voor je deur helaas niet claimen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Je kunt het proberen met zo'n soort vriendelijk briefje, misschien voelt de persoon zich aangesproken en voor de rest is er denk ik weinig aan te doen. Voor mijn deur worden ook altijd auto's zo geparkeerd dat ik er met mijn fiets amper of niet langs kan en ook de postbode en krantenbezorgers moeite hebben om bij mijn brievenbus te komen. Maar ja, de parkeerplaatsen zijn openbare ruimte en het is gewoon stom aangelegd door de projectontwikkelaar/gemeente die er niet goed over nagedacht hebben. Ik heb zelf geen auto en dan is het ook best wel irritant dat je af en toe (gewoon lopend) amper bij je eigen voordeur kunt komen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
+1_Leaf_ schreef:Beachgirl_24 schreef:_Leaf_ schreef:Of een briefje achter de ruitenwissers doen anders?
LS,
Sinds (datum) is het moeilijk geworden voor de bewoners van de huizen hier omheen om hier te parkeren. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw bus netter te parkeren (tussen de strepen) of elders te parkeren indien u niet tot de bewoners hier behoort?
Met vriendelijke groet,
je naam
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Beachgirl_24 schreef:_Leaf_ schreef:Of een briefje achter de ruitenwissers doen anders?
LS,
Sinds (datum) is het moeilijk geworden voor de bewoners van de huizen hier omheen om hier te parkeren. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw bus netter te parkeren of elders te parkeren indien u niet tot de bewoners hier behoort?
Met vriendelijke groet,
je naam
Heb wel es op t punt gestaan om deze uit te printen
Beachgirl- Kletskop
Het lijkt me dat ze met 1 auto toch niet op 2 plaatsen mogen staan dus dan lijkt het mij dat je er wel degelijk iets van mag zeggen toch? Heeft toch niets met claimen te maken.Susan schreef:Als ze daar gewoon mogen staan dan denk ik ook niet dat je er veel aan kunt doen, hoe vervelend het ook is dat je niet voor de deur kan parkeren. Waarschijnlijk kunnen die mensen dat zelf ook niet, anders deden ze het wel. Als je geen vaste parkeerplaats hebt kun je de plek voor je deur helaas niet claimen.
Gast- Gast
Mijn vader heeft wel eens een briefje met 'aso' onder de ruitenwissers gedaan bij iemand die het had gepresteerd om op vier plekken tegelijk te gaan staan, maar of diegene zich er veel van heeft aangetrokken betwijfel ik.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Als ze daar gewoon mogen staan dan denk ik ook niet dat je er veel aan kunt doen, hoe vervelend het ook is dat je niet voor de deur kan parkeren. Waarschijnlijk kunnen die mensen dat zelf ook niet, anders deden ze het wel. Als je geen vaste parkeerplaats hebt kun je de plek voor je deur helaas niet claimen.
Klopt, er zijn hier in de wijk wel veel parkeerplekken, maar vaak gewoon te klein of te smal voor die bussen...
We hadden eerst 2x4 parkeerplekken, maar vorig jaar hebben ze het pleintje veranderd omdat wij geklaagd hadden bij de gemeente dat we te weinig plek hadden. (ook door 1 of 2 bedrijfsbussen)...
Maar nu we 2x5 (bredere) plekken hebben is het alleen maar erger geworden met de bussen!
Beachgirl- Kletskop
Francaise_ schreef:
Het lijkt me dat ze met 1 auto toch niet op 2 plaatsen mogen staan dus dan lijkt het mij dat je er wel degelijk iets van mag zeggen toch? Heeft toch niets met claimen te maken.
Daar kun je inderdaad wel wat van zeggen, maar niet van het feit dat het geen bewoners van de omringende huizen zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
Briefje onder ruitenwisser gooien
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ze mogen daar staan, dus ik zou hooguit een briefje schrijven met het verzoek één plek te gebruiken.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik zou ze erop aanspreken of een briefje eronder doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Als je helemaal niks doet zal er in elk geval niks veranderen.
Wij hebben het hier ook gehad.
Er is een gezin met 4!!! auto's. Vaak nog meer omdat ze er een handeltje in hebben. Dan kom ik met H aan en zware boodschapen en kan ik mijn auto op een plein 3 straten verder parkeren. (Ik wil `m dan ook weer niet bij een ander voor de deur zetten)
Dus ik heb gewoon aangebeld.
Nu houden ze er redelijk rekening mee.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Als je helemaal niks doet zal er in elk geval niks veranderen.
Wij hebben het hier ook gehad.
Er is een gezin met 4!!! auto's. Vaak nog meer omdat ze er een handeltje in hebben. Dan kom ik met H aan en zware boodschapen en kan ik mijn auto op een plein 3 straten verder parkeren. (Ik wil `m dan ook weer niet bij een ander voor de deur zetten)
Dus ik heb gewoon aangebeld.
Nu houden ze er redelijk rekening mee.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Ik wil `m dan ook weer niet bij een ander voor de deur zetten.
Waarom niet, als het geen vaste parkeerplaatsen zijn dan is het toch vrij normaal om je auto ergens anders in de straat te parkeren? Ik zou daar echt niemand op aankijken, het is puur mazzel als je een plekje voor de deur hebt, een beetje mazzel als je een plekje dicht bij je deur hebt, and so on.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Hazeltje schreef:Ik wil `m dan ook weer niet bij een ander voor de deur zetten.
Waarom niet, als het geen vaste parkeerplaatsen zijn dan is het toch vrij normaal om je auto ergens anders in de straat te parkeren? Ik zou daar echt niemand op aankijken, het is puur mazzel als je een plekje voor de deur hebt, een beetje mazzel als je een plekje dicht bij je deur hebt, and so on.
Nee, omdat ik weet dat hier veel oudere mensen in de buurt wonen die slechter ter been zijn.
En het is inderdaad zo dat het vrij parkeren is maar vroeger was het al zo bij ons dat iedereen de auto zoveel mogelijk voor de deur parkeerde en iemand met twee auto's zette de auto dan op een pleintje of langs de kant wat verder op.
Gast- Gast
Bij mijn ouders zetten ze de auto (ze hebben een hek met een poortje aan de voorkant) zo neer dat je bijna niet door het poortje kan, ik weet nog dat ik een krantenwijk had, en amper met die fietstas er door kon...
Mijn vriend en ik wonen aan een dijk en er zijn wel eens mensen die de auto uren lang (afgelopen zaterdag dus) voor de deur zetten en in ons dorp was het feest en dus druk, en vind het nog gevaarlijk ook om de auto voor de deur hier te zetten. Je mag hier maar 30 door de straat maar sommige rijden echt als gekken.
Mijn vriend en ik wonen aan een dijk en er zijn wel eens mensen die de auto uren lang (afgelopen zaterdag dus) voor de deur zetten en in ons dorp was het feest en dus druk, en vind het nog gevaarlijk ook om de auto voor de deur hier te zetten. Je mag hier maar 30 door de straat maar sommige rijden echt als gekken.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Susan schreef:Mijn vader heeft wel eens een briefje met 'aso' onder de ruitenwissers gedaan bij iemand die het had gepresteerd om op vier plekken tegelijk te gaan staan, maar of diegene zich er veel van heeft aangetrokken betwijfel ik.
Wow, hóe kan je op vier plekken tegelijk parkeren tenzij je dwars gaat staan? (In welk geval ik het geen prestatie vind, maar gewoon onnadenkendheid).
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Melis_je schreef:Ze mogen daar staan, dus ik zou hooguit een briefje schrijven met het verzoek één plek te gebruiken.
+1.
Kan me wel voorstellen dat het irritant is hoor. Wij hebben hier in de buurt een vergunning nodig. Die garandeert dus niet dat je ergens ook een plekje hebt, want je kunt ook gewoon een kaartje kopen. Wij kunnen heel vaak onze auto niet in de straat, of in de straten erachter kwijt, omdat mensen lukraak hun auto hier neerzetten. Zo frustrerend als je er wel voor betaalt!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Heb dit uitgeprint en onder alle wissers van alle bussen gedaan:
Beste autobezitters,
Sinds een aantal weken wordt het voor de bewoners van dit pleintje steeds moeilijker om de auto te parkeren.
Dit wordt veroorzaakt door mensen die niet op dit pleintje wonen, maar wel hun auto/bedrijfsbus hier vaak scheef of breed parkeren.
Zou u zo vriendelijk willen zijn uw auto/bedrijfsbus zoveel mogelijk ergens anders te parkeren?
Indien niet mogelijk graag proberen sociaal te parkeren, in 1 parkeervak, zodat de daadwerkelijke bewoners van het pleintje hun auto ook nog kwijt kunnen!
Alvast bedankt voor de medewerking
De bewoners
Hoop dat het werkt!
Beste autobezitters,
Sinds een aantal weken wordt het voor de bewoners van dit pleintje steeds moeilijker om de auto te parkeren.
Dit wordt veroorzaakt door mensen die niet op dit pleintje wonen, maar wel hun auto/bedrijfsbus hier vaak scheef of breed parkeren.
Zou u zo vriendelijk willen zijn uw auto/bedrijfsbus zoveel mogelijk ergens anders te parkeren?
Indien niet mogelijk graag proberen sociaal te parkeren, in 1 parkeervak, zodat de daadwerkelijke bewoners van het pleintje hun auto ook nog kwijt kunnen!
De bewoners
Hoop dat het werkt!
Beachgirl- Kletskop
Beachgirl_24 schreef:Heb dit uitgeprint en onder alle wissers van alle bussen gedaan:
Beste autobezitters,
De bewoners
Hoop dat het werkt!
Erg netjes, en als dat niet helpt, gewoon alle banden lekprikken
Oke nu even serieus, of er gewoon op letten wie eruit stapt (die man met die fiets ) en dan vragen of hij zo vriendelijk wil zijn om zn bus elders te parkeren.
En zo niet, dan klagen bij de gemeente met je buren en er miss kenteken plaatsen van laten maken?
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zouden jullie doen?
» Zouden jullie dit doen?
» Zouden jullie dit doen ???