Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zouden jullie dit doen ???

+6
Moonlight
blondje1313
Phileine
Pien
Lady4
Monte
10 plaatsers

Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:33

Ik woon nu een klein half jaartje in mijn appartement. En toen ik hier kwam wonen heb ik alles opnieuw moeten aanschaffen met een behoorlijk laag budget. Door alle problemen die erbij zijn komen kijken heb ik het gewoon financieel niet heel makkelijk en dus al helemaal geen spaargeld.
Nu ben ik wel goed op weg en bijna uit het rood !!! bounce Eindelijk en als dat zo is houd ik echt een kei leuk bedrag over per maand.

Maar nu heb ik dus ook een slaapkamer wat me totaal niet bevalt. Mijn bed was heel goedkoop en dus niet echt kwalitatief. En mijn klerenkast is ook niet echt stevig en te klein haha.
Kortom ik heb het toen gekocht bij kwantum want het was goedkoop en duurder kon ik het niet maken.

Maar ik heb enorm veel rugklachten en ik slaap helemaal niet lekker hier op deze kamer. Nu zou ik graag een nieuw bed en klerenkast willen hebben en mijn slaapkamer aangenamer maken.
Ik heb de ikea al gekeken en voor een nieuw bed incl lattenbodem en nieuwe klerenkast zou ik net geen 400 euro kwijt zijn.
Matras wat ik heb is wel goed en past daar ook gewoon in. Dus dat scheelt kosten.
Alleen ik heb geen 400 euro nu ! Dus een mogelijkheid is om dat 10 maanden plan te nemen en dus in 10 termijnen aflossen.
Dit heb ik al eens eerder gehad toen ik nog bij mijn ex was en op zich is het wel een fijn systeem.
Ik zou dan 40 euro per maand kwijt zijn. En dat kan ik makkelijk missen geen probleem.

Wat zouden jullie doen in mijn geval ??? Het is tenslotte toch een soort van lening wat ik aan zou gaan ....

Heeft iemand dat trouwens van de ikea al eens gedaan ???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:51

Ik zou dan nog even wachten. Ik weet dat het niet lekker slaapt op een bed wat niet naar je zin is, maar ik zou ook geen "lening" aan gaan. Dan zou ik nog even sparen, zodat ik het in één keer kan betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Monte di 12 jul 2011 - 0:01

_Liv schreef:Ik zou dan nog even wachten. Ik weet dat het niet lekker slaapt op een bed wat niet naar je zin is, maar ik zou ook geen "lening" aan gaan. Dan zou ik nog even sparen, zodat ik het in één keer kan betalen.
+1
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Lady4 di 12 jul 2011 - 0:06

Dat zou ik niet doen, je bent momenteel nog niet eens uit het rood. Daarnaast, als je rugproblemen hebt door het slapen, dan zal dit waarschijnlijk aan je matras liggen en niet aan het bed. Mijn objectieve mening is dat je excuses aan het zoeken bent om deze aankopen voor jezelf te verantwoorden.

Ik zou, als ik jou was, in ieder geval nog even wachten tot je echt definitief uit het rood bent. Gelijk een mooi cadeau om dat te vieren!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Pien di 12 jul 2011 - 0:12

Eens met Lady, rugklachten komt eerder door een fout matras als een verkeerd bed.
Ik ben van mening dat geld dat je niet hebt, je ook niet uit moet kunnen/ willen geven....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 0:17

Thnxx. Het matras is goed maar het ligt echt aan het lattenbodem dat zijn enkel een paar houten latjes. Ik ben een heel goed en stevig bed gewend en dit is wel even wat anders.

Maar jullie hebben gelijk en daarom vroeg ik ook om jullie mening. Ik ga het niet doen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Pien di 12 jul 2011 - 0:20

Stuiterbal schreef:Thnxx. Het matras is goed maar het ligt echt aan het lattenbodem dat zijn enkel een paar houten latjes. Ik ben een heel goed en stevig bed gewend en dit is wel even wat anders.

Maar jullie hebben gelijk en daarom vroeg ik ook om jullie mening. Ik ga het niet doen !

wat je dan zou kunnen doen is zorgen dat je een nieuw lattenbodem koopt, dan ben je veel minder geld kwijt als dat je de hele mikmak in 1 keer doet!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 0:35

Dat zou een optie kunnen zijn pien. Het nadeel is dat het frame van het bed niet heel stevig is. Dus ik spaar dan liever nu voor een goed frame en een degelijke lattenbodem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Phileine di 12 jul 2011 - 2:50

Ik zou ook wachten tot je het bedrag bij elkaar hebt gespaard. Misschien kun je wat extra latjes in de lattenbodem zetten? Wij hebben dat bij onze lattenbodem ook gedaan en dat ligt nu heel stevig.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  blondje1313 di 12 jul 2011 - 3:58

Ik moet zeggen dat 400 euro niet veel is voor een kledingkast en bed, weet je wel zeker dat je deze dan wel degelijk zijn?
Misschien eerst alleen het bed doen, en dan zelf sparen voor de kast?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Moonlight wo 13 jul 2011 - 7:47

Ik heb een boxspring gekocht bij Leen Bakker. 160x200 en die was 360 euro. Ik moet zeggen ik lig hemels nu. Als ik jou was zou ik daarvoor kiezen of een heel goed matras kopen. ikzelf heb ook rug en nek klachten door een whiplash, dus ik ben blij dat ik dit ervoor over heb gehad.

Hoelang moet je nog afbetalen aan het rood staan? Als het nog maar een maand of 3 is zou ik het uitzitten en nog ff blijven liggen hoe je nu ligt smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Beachgirl wo 13 jul 2011 - 7:53

Desnoods als je het echt niet trekt je bed gewoon weg doen, en tijdelijk met je matras op de grond gaan liggen als dat kan?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 7:58

Ik was idd ook aan een boxsrping het denken aangezien die gewoon hemels liggen ! Maar ik wist niet dat ze ook goedkoper konden zijn. Dacht meestal rond de 600 altijd kwijt daaraan te zijn.
Ik denk dat ik dan even fijn door spaar voor een mooie boxspring !

Op zich gaat het bed wel. De ene dag beter dan de andere maar merk gewoon dat sinds ik dit bed heb mijn rug en nek/schouder klachten terug zijn. Ik heb hier ook heel erg aan moeten wennen.
Maar ik zou over 2 a 3 maanden uit het rood zijn en dan kan ik gaan sparen ! Dus de beste keuze om gewoon nog even te wachten en geduld te hebben !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Moonlight wo 13 jul 2011 - 8:02

Jawel hoor, kijk maar op de site! Zitten mooie tussen Very Happy
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 8:09

Moonlight schreef:Jawel hoor, kijk maar op de site! Zitten mooie tussen Very Happy

Thnxx voor je tip !!!! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Pandora wo 13 jul 2011 - 20:16

Ik zou het ook niet doen. Ik zou er eerst voor zorgen dat je uit het rood komt en als je dan een leuk bedrag overhoudt per maand zou ik dat opzij zetten voor een nieuw bed en kast.
Kun je je matras anders niet tijdelijk op de grond leggen? Of slaapt het dan helemaal niet goed meer?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Atelier Madame wo 13 jul 2011 - 20:37

Misschien kun je is in het kringloopcentrum kijken of ze daar nog oude boxsprings hebben staan?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Moonlight wo 13 jul 2011 - 20:38

Atelier Madame schreef:Misschien kun je is in het kringloopcentrum kijken of ze daar nog oude boxsprings hebben staan?

En dat zou ik dus nooit doen. In een bed liggen van iemand anders' zweet en weet ik veel wat. Ik vind kringloopspullen echt leuk, maar dingen zoals bedden, matrassen, kussens of banken moeten nieuw zijn en niet van een kringloop smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 21:23

Moonlight schreef:
Atelier Madame schreef:Misschien kun je is in het kringloopcentrum kijken of ze daar nog oude boxsprings hebben staan?

En dat zou ik dus nooit doen. In een bed liggen van iemand anders' zweet en weet ik veel wat. Ik vind kringloopspullen echt leuk, maar dingen zoals bedden, matrassen, kussens of banken moeten nieuw zijn en niet van een kringloop smile

Bedden opzich vind ik nog niet eens zo'n probleem (het frame of de lattenbodem als deze nog goed zijn).. Maar een matras, kussen etc. wil ik ook nieuw hebben inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Atelier Madame wo 13 jul 2011 - 21:52

Ik heb het ook alleen over de boxspring he, ik zou nooit een tweedehandsmatras kopen BAH! maar een boxspring of lattenbodem/frame lijkt me tweedehands echt geen probleem en vaak scheelt het heel erg veel geld!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Moonlight wo 13 jul 2011 - 22:16

Punk'd schreef:
Moonlight schreef:
Atelier Madame schreef:Misschien kun je is in het kringloopcentrum kijken of ze daar nog oude boxsprings hebben staan?

En dat zou ik dus nooit doen. In een bed liggen van iemand anders' zweet en weet ik veel wat. Ik vind kringloopspullen echt leuk, maar dingen zoals bedden, matrassen, kussens of banken moeten nieuw zijn en niet van een kringloop smile

Bedden opzich vind ik nog niet eens zo'n probleem (het frame of de lattenbodem als deze nog goed zijn).. Maar een matras, kussen etc. wil ik ook nieuw hebben inderdaad.

Boxspings hebben geen lattenbodems en bedbakken los. Ze hebben wel bakken maar daar bovenop horen nog matrassen en een matrastopper als je dat lekker vindt. Maar dat betekend dat ze dan ook nieuw matrassen moet kopen en dat is ook al snel zo een 400 euro voor 2 matrassen als je lekkere wilt hebben smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Joontjuh do 14 jul 2011 - 5:34

Misschien dan een tip om sneller te sparen, zet je bed+matras op marktplaats en op deze manier heb je alweer een extra zakcentje. Dit hoef je nu nog niet te doen, maar t.z.t. Ook zou je eens kunnen kijken bij al die beddenzaken, want daar valt echt te onderhandelen en de meeste hebben in de zomer uitverkoop.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Veghel

http://www.jonisbadeendjes.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 6:56

ik zou idd ook nog even wachten dan. zoiets is te vergelijken met een lening/krediet wat dus betekent dat je daarmee ook geregistreerd staat ook al betaal je netjes ze kunnen wel zien dat je zo'n krediet hebt afgesloten. lijkt me niet dat je dat dan wil voor 400,- ik zou ook nog even proberen om te sparen ook al is dat lastig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen ??? Empty Re: Zouden jullie dit doen ???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum