Wat zouden jullie doen?
+7
iloverocknroll1984
Raindrop
PluDan
Susan
Esperanza
Zora
Aagje!
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat zouden jullie doen?
Wij gaan volgend jaar 2 weken met onze dochter van 2,5 op vakantie naar spanje. We gaan met het vliegtuig en mijn schoonouders gaan dan met de auto.
Nu kunnen we twee dingen doen. We kunnen vliegen van Amsterdam naar barcelona (we wonen 10 min van schiphol vandaan), maar dan moeten we in barcelona op de trein stappen en dan 1 uur en 15 min reizen ongeveer.
Of we kunnen van Eindhoven (daar woon ik dus wat verder vandaan) naar Reus vliegen. Hier zitten we onveer 15 min van de camping af, en komt mijn schoonvader ons dus daar halen.
Nu vraag ik me af wat makkelijker is met onze dochter. We hebben natuurlijk 3 tassen en twee stuks hand bagage. Wel nemen we de buggy mee voor onze dochter. Maar ik twijfel een beetje.
Aan de ene kant vind ik het makkelijk dat we hier dichtbij het vliegveld zitten omdat je toch altijd vroeg aanwezig moet zijn. maar dan moeten we dus daar weer met de trein.
En bij het andere hoeven we dan niet met de trein, maar wel nog een stuk met de auto voordat we bij het vliegveld zijn dus ook weer vroeg weg omdat je altijd eerder op het vliegveld moet zijn.
Hebben jullie adviezen?
Nu kunnen we twee dingen doen. We kunnen vliegen van Amsterdam naar barcelona (we wonen 10 min van schiphol vandaan), maar dan moeten we in barcelona op de trein stappen en dan 1 uur en 15 min reizen ongeveer.
Of we kunnen van Eindhoven (daar woon ik dus wat verder vandaan) naar Reus vliegen. Hier zitten we onveer 15 min van de camping af, en komt mijn schoonvader ons dus daar halen.
Nu vraag ik me af wat makkelijker is met onze dochter. We hebben natuurlijk 3 tassen en twee stuks hand bagage. Wel nemen we de buggy mee voor onze dochter. Maar ik twijfel een beetje.
Aan de ene kant vind ik het makkelijk dat we hier dichtbij het vliegveld zitten omdat je toch altijd vroeg aanwezig moet zijn. maar dan moeten we dus daar weer met de trein.
En bij het andere hoeven we dan niet met de trein, maar wel nog een stuk met de auto voordat we bij het vliegveld zijn dus ook weer vroeg weg omdat je altijd eerder op het vliegveld moet zijn.
Hebben jullie adviezen?
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Re: Wat zouden jullie doen?
Ik zou vanaf Eindhoven gaan. Het lijkt mij fijner om in NL een langere reis te hebben dan op een bestemming waar je niet helemaal precies weet hoe en wat... zeker met een kind + buggy bij je.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik reis liever hier een stukje verder, eventueel met hulp, dan dat ik daar verder moet reizen. Openbaar vervoer is daar ook minder stipt.
Gast- Gast
Ik zou van Amsterdam naar Barcelona vliegen en het laatste stuk met de trein.
Maar ik moet er bij zeggen dat ik een luchthavennerd ben en ik vind Schiphol reuzeinteressant en El Prat prachtig.
En met de trein reizen vind ik ook leuk.
Maar vanuit praktisch oogpunt zou ik jou aanraden via Eindhoven te vliegen.
Dat is een relaxte kleine luchthaven en als je vanaf Reus wordt afgehaald is dat met kind zeker de beste optie denk ik.
Maar ik moet er bij zeggen dat ik een luchthavennerd ben en ik vind Schiphol reuzeinteressant en El Prat prachtig.
Dat is een relaxte kleine luchthaven en als je vanaf Reus wordt afgehaald is dat met kind zeker de beste optie denk ik.
Gast- Gast
Haha, ik heb precies hetzelfde, ik vind Schiphol echt helemaal geweldig!Break Of Day schreef:Ik zou van Amsterdam naar Barcelona vliegen en het laatste stuk met de trein.
In jouw geval zou ik via Eindhoven gaan, om de redenen die ook al genoemd zijn.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
+1Zora schreef:Ik zou vanaf Eindhoven gaan. Het lijkt mij fijner om in NL een langere reis te hebben dan op een bestemming waar je niet helemaal precies weet hoe en wat... zeker met een kind + buggy bij je.
Gast- Gast
Ik zou liever hier met de trein gaan dan daar. Hier weet je hoe het werkt met overstappen en kaartjes kopen enzovoort, je spreekt de taal, als er iets wordt omgeroepen over vertraging dan begrijp je wat er aan de hand is.
Kan het grootste deel van jullie bagage niet met de auto mee, dan hoef je daar niet mee te slepen.
Kan het grootste deel van jullie bagage niet met de auto mee, dan hoef je daar niet mee te slepen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou via Eindhoven gaan!
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Ik zou via Eindhoven gaan
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
In Spanje is het openbaar vervoer goedkoper.. maar als de kosten niet uitmaken vanaf Eindhoven vliegen
Gast- Gast
Ik zou vanaf Schiphol gaan, omdat je dan na het vliegen lekker snel thuis bent en niet nog weer met de trein moet. Maar ja, het omgekeerde geldt natuurlijk voor de heenweg voor Eindhoven
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Ik zou voor Eindhoven gaan, is ook een klein en overzichtelijk vliegveld.
Liever hier reizen, dan daar.
Liever hier reizen, dan daar.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik zou ook voor Eindhoven gaan, dan hoef je na een eventuele gestresste vlucht niet nog met het openbaar vervoer.
Desnoods neem je een hotelletje in eindhoven de avond er voor, zodat je niet zo vroeg hoeft te vertrekken als je smorgens vliegt.
Desnoods neem je een hotelletje in eindhoven de avond er voor, zodat je niet zo vroeg hoeft te vertrekken als je smorgens vliegt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik zou ook voor Eindhoven gaan. En als ik me niet vergis, is de tijd dat je van tevoren aanwezig moet zijn ook korter dan bij Schiphol.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook voor Eindhoven gaan.
Je kunt inderdaad beter langer reizen door Nederland dan door Spanje met de trein..
Je kunt inderdaad beter langer reizen door Nederland dan door Spanje met de trein..
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
En misschien heb je wel iemand die jullie even naar Eindhoven willen brengen, hoef je ook niet met de trein Maar als je vlakbij schiphol woont en daar op trein stapt, kan je zonder over te stappen rechtstreeks naar Eindhoven, daar nog met de bus en dan ben je er ook zo.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Help, wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?
» Help, wat zouden jullie doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: