Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe taal leren

+21
Caroow
Summerlovin
Sweety
Parisienne
Tullow
May
_DoI
Oasis
Geluk
Mizz_S
Sugarfall
Lady Starstruck
Polly
Phileine
psv-forever
luisa
Monte
Benthe
Susan
Zora
Roxi3
25 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  psv-forever ma 13 jun 2011 - 8:42

deens lezen is veel makkelijker te begrijpen dan de denen horen spreken Very Happy
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : bij parijs

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Sugarfall ma 13 jun 2011 - 8:45

Haha daar begrijp ik dus ook helemaal niks van, Noors ook niet trouwens. Vind het wel leuk om naar te luisteren maar begrijpen doe ik het echt niet.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 8:47

psv-forever schreef:deens lezen is veel makkelijker te begrijpen dan de denen horen spreken Very Happy

Sikker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Lady Starstruck ma 13 jun 2011 - 9:15

Polly schreef:
Lady Starstruck schreef:

Ja klopt is idd Maleis. Maar ik vond de grammatica zo lastig. En ze kennen geen meervoud zoals wij het kennen. Als ze bijv 2 kinderen hebben zeggen ze. ik heb kind-kind. ik vond het erg lastig.

Haha, ja dat vond ik juist lekker makkelijk van ze. Meervoud? Gewoon twee keer zeggen. Verleden tijd? Gewoon "gisteren" voor de zin zetten, en alles is verleden tijd. Zelfde voor de toekomst. Wat ik echt niet snap zijn alle verschillende vormen van jij en u. Pffff.

Ja inderdaad. Dit verschillende vormen van jij en u vond ik dus ook wederom lastig. En Ibu en Bapak voor een vrouw en man met aanzien. Maar iemand zonder aanzien noem je weer anders. Ik had het snel bekeken in ieder geval.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Geluk ma 13 jun 2011 - 9:27

Fauve schreef:
Marin schreef:
Odilia schreef:Marin heb je totaal geen voorkeur voor het spreken in Engels of Nederlands? ook niet bijv als het over je gevoelens gaat of als je ruzie hebt?

Het is meer situatie gebonden dan gevoels gebonden. Als ik in mezelf praat (ja dat doe ik) dan praat ik eigenlijk altijd Engels, wat dus ook indiceerd dat ik veel in het Engels denk. Boodschappenbriefjes zijn tweetalig, maar net welk woord eerder in me op komt (zo schrijf ik dan soms strawberries maar wel vleeswaar). Maar over 't algemeen wisselt het heel erg, maar spreek nu natuurlijk veel meer Nederlands dan Engels, maar lees bijvoorbeeld wel alleen in 't Engels. Het wisselt echt heel veel, binnen een zin soms dus ook. En ik merk met name dat ik vaak niet op een Nederlands woord of gezegde kan komen en ik het dan in het Engels in vul. Andersom heb ik dat eigenlijk nooit, dan praat ik er om heen. Maar ik vind het wel jammer, ik ben in beide vloeiend, maar het heeft me belemmerd om beide te perfectioneren. Ik ben hierdoor juist wat slechter geworden in beide talen.

Very Happy


Bovendien is het 'vleeswaren' en geen 'vleeswaar', ook al koop je maar één soort vlees. smile

Geluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Polly ma 13 jun 2011 - 9:40

Farsi, dat is pas onbegrijpelijk :-)
Ik vind het echt leuk dat je zoiets gewoon van huis uit meekrijgt.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 10:03

Het is dat ik zelf van Molukse afkomst ben en het Maleis van huis uit heb meegekregen. Tot aan mn 4e heb ik volluit maleis gepraat en toen leerde ik het af omdat ik op de basisschool Nederlands moest praten. Ik merk nu dat ik soms nog moeite heb met de Nederlandse taal. (spelling/grammatica en zinsopbouw) Maar Maleis kan ik heel goed verstaan en eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk. Maar dat kan aan mij liggen. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 10:07

psv-forever schreef:deens lezen is veel makkelijker te begrijpen dan de denen horen spreken Very Happy

Haha ik ben gek op Zweeds en vind Deens net Zweeds met een spraakgebrek. Mijn nichtje is gek op Deens en vindt Zweeds net dronken Deens Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 10:08

Zusje schreef:
psv-forever schreef:deens lezen is veel makkelijker te begrijpen dan de denen horen spreken Very Happy

Haha ik ben gek op Zweeds en vind Deens net Zweeds met een spraakgebrek. Mijn nichtje is gek op Deens en vindt Zweeds net dronken Deens Very Happy.

Hahahaha daar ben ik het wel mee eens, allebei!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Oasis ma 13 jun 2011 - 10:12

Welke talen spreek jij? Nederlands vloeiend, Engels goed, Frans een beetje

Heb je op latere leeftijd nog een extra taal geleerd? Nee

Zou je nog een extra taal willen leren?
Ja, wil heel graag Fins leren, ik heb veel met dat land en de cultuur. Maarja, die taal is erg moeilijk!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  _DoI ma 13 jun 2011 - 10:31

Welke talen spreek jij? Naast Nederlands spreek ik vloeiend Zweeds en goed Engels.

Heb je op latere leeftijd nog een extra taal geleerd? Ja, Zweeds.

Zou je nog een extra taal willen leren? Ja, Fins en Spaans.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  May ma 13 jun 2011 - 10:34

Welke talen spreek jij? Nederlands vloeiend, Engels redelijk, Duits redelijk

Heb je op latere leeftijd nog een extra taal geleerd? Nee

Zou je nog een extra taal willen leren? Ja ik wil super graag nog Zweeds leren en dat ga ik ook echt ooit nog wel doen!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Tullow ma 13 jun 2011 - 11:16

Ik spreek Nederlands en Engels. Duits een beetje, met handen en voeten red ik me meestal wel, haha.
Ik zou heel graag nog Deens willen leren. Ik heb een Deense vriendin en het lijkt me leuk om, als ik haar kom bezoeken, ineens Deens met haar kan praten!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 11:17

Ga je het Cyrilische schrift nog leren lezen, Tullow, voor je reis naar Oekraine?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 11:17

Ik spreek Nederlands en Engels vloeiend. Op latere leeftijd heb ik Duits leren spreken, maar dat kost me meer moeite dan Nederlands en Engels. Verder een beetje Spaans, Frans en Latijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 11:19

Lady Starstruck schreef:
Polly schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik spreek Nederlands en Engels en een paar woordjes Duits.
ik heb een poging gedaan om Indonesisch te leren. Maar dat vond ik zo moeilijk dat ik ermee ben gestopt.

Wat jammer! Indonesisch is vrijwel hetzelfde als Maleis, en ik heb in mijn half jaar in Maleisië de basis wel opgepikt, kleine gesprekjes en zo kan ik wel. De woorden zijn allemaal compleet anders, maar de structuur vond ik juist makkelijk.

Ja klopt is idd Maleis. Maar ik vond de grammatica zo lastig. En ze kennen geen meervoud zoals wij het kennen. Als ze bijv 2 kinderen hebben zeggen ze. ik heb kind-kind. ik vond het erg lastig.

Grappig, zo maakt mijn dochter ook meervoud van de dingen die ze bedoelt: als ze naar buiten gaat, wil ze haar schoen-schoen aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 11:24

Marin schreef:Ga je het Cyrilische schrift nog leren lezen, Tullow, voor je reis naar Oekraine?

Oh wow ik zie nu dat je over een uurtje al gaat. Dan herstel ik m'n vraag: Heb je het nog geleerd, voordat je weg gaat? :P En alvast goede reis! Щасливої ​​дороги!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Tullow ma 13 jun 2011 - 11:26

Marin schreef:
Marin schreef:Ga je het Cyrilische schrift nog leren lezen, Tullow, voor je reis naar Oekraine?

Oh wow ik zie nu dat je over een uurtje al gaat. Dan herstel ik m'n vraag: Heb je het nog geleerd, voordat je weg gaat? :P En alvast goede reis! Щасливої ​​дороги!

Ik heb het bestudeerd, dus ik denk dat ik er wel uit kom. Verder heb ik gelezen dat ze redelijk Engels spreken in Kiev.. dus dat moet alsnog geen probleem zijn.
Bedankt! Heb er heel veel zin in! smile
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Polly ma 13 jun 2011 - 11:41

Tullow, goede reis, veel plezier! :-)

Twellie, o ja, Latijn, dat heb ik ook jarenlang gehad.

Verder valt het me op dat er hier veel mensen zijn die graag Scandinavische talen willen leren, en dan voornamelijk Zweeds. DoI, jij had natuurlijk niet veel keuze :-) Maar ik sta er wel van te kijken dat die talen zo populair zijn, het lijkt mij zoveel moeite voor een 'nutteloze' taal (tenzij je in het land gaat wonen). En ik woon in Scandinavië en ik heb de taal niet eens echt nodig scratch
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Parisienne ma 13 jun 2011 - 11:43

Ik zou erg graag nog eens Hebreeuws willen leren. Laat ik dan maar beginnen met spreken, dat kan ik al wel een heel klein beetje. De klanken kan ik in ieder geval al mooi uitspreken. Dat lezen en schrijven komt ooit nog wel! :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 20:14

Ik spreek uiteraard Nederlands, Hongaars en Engels. Dit zijn de talen waarbij ik niet hoef na te denken en die me dus vlot afgaan. Frans, Spaans en Duits heb ik op de middelbare school gehad en daar kan ik me wel verstaanbaar in maken als het moet. Latijn heb ik ook gehad, maar dat spreek je natuurlijk niet echt. Kan nog wel best wat uit een tekst halen denk ik.

Ik zou best Hebreeuws, Arabisch en Russisch willen spreken, heb alleen niet zoveel zin om het te leren.Wink Dus als ik ooit nog 's aan het leren sla, denk ik dat ik toch eerder mijn Frans, Spaans en Duits op zou krikken voordat ik aan een heel nieuwe taal begin. Maar voorlopig gaat het er niet van komen en zal ik de komende jaren vooral weer met het Hongaars bezig zijn aangezien we ons kind tweetalig gaan opvoeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Sweety ma 13 jun 2011 - 21:08

Ik spreek Nederlands en Engels. Graag zou ik nog de taal Italiaans willen leren dus ben aan het uitzoeken op welke manier en waar. smile
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 22:24

Naast mijn moedertaal spreek ik Engels.

Heel graag wil ik nog turks en spaans leren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 22:26

May schreef:Welke talen spreek jij? Nederlands vloeiend, Engels redelijk, Duits redelijk

Heb je op latere leeftijd nog een extra taal geleerd? Nee

Zou je nog een extra taal willen leren? Ja ik wil super graag nog Zweeds leren en dat ga ik ook echt ooit nog wel doen!
.

Lijkt me vrij logisch dat je nederlands vloeiend spreekt, aangezien je hier bent geboren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Summerlovin ma 13 jun 2011 - 22:27

Ik spreek alleen nederlands en engels.
Het leren van duits en frans was op de middelbare school een groot drama(4en en 5en waren geen uitzondering), dus ik vind het niet nodig om er nog een taal bij te leren, ik heb die talenknobbel gewoon niet :P .
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren - Pagina 3 Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum