Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke taal zou je willen leren?

+25
Susan
_DoI
Parisienne
Jordana
Zininzon
Zwoesj
luisa
TGR
Toet
Sweety
Blond
Verde
Oasis
Zora
TNMN
Mizz_S
Jeanette
Mariposa
Monte
nina
Lenthe
Bliss
May
SuperGrover
Polly
29 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 9:21

Wie van jullie is er bezig met het leren van een nieuwe taal? Of heeft de ambitie om een bepaalde taal te leren? En welke talen spreken jullie al op het moment?

Ik weet bijvoorbeeld dat Bliss deze zomer naar Italië vertrekt met dit doel smile

Ik heb talen zelf altijd erg leuk gevonden, eigenlijk is het een soort hobby. Ik spreek vaker Engels dan Nederlands. Verder spreek ik Duits, Spaans en Frans en ben ik druk bezig met het leren van Portugees. Ik heb wat Deens en Maleis opgepikt, en ik heb vroeger jarenlang Latijn gehad, maar dat is vrij nutteloos.

Ik zou graag een exotische taal willen leren, zoals Grieks, Arabisch of Japans, maar ik heb geen ambitie om in die landen te wonen. Misschien zou ik ook wel zo'n cursus volgen, gewoon voor de lol, maar nu moet ik toch echt eerst fatsoenlijk Portugees leren.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:22

Ik heb niet de intentie om een cursus te volgen, maar ik zou graag Spaans en Catalaans willen spreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  SuperGrover di 17 mei 2011 - 9:26

Vooralsnog heb ik geen ambitie om een exotische taal te leren. Wellicht heeft dat ook te maken met het naderende examen Frans laughcry Dat vind ik al erg genoeg (en mijn vader woont daar, dus het dient nog een praktisch nut ook).

Maar ik zou graag beter Engels spreken. Ik kan me prima verstaanbaar maken, ik kan Engelse teksten prima lezen, ik heb het zelfs op VWO-niveau afgesloten met een 9 op mijn eindlijst... Maar toch vind ik het frustrerend hoeveel ik niet snap. Als ik pictionairy speel, moet ik zo vaak dingen opzoeken! En dan speel ik English Easy! Het is gewoon dat woorden als 'klimop' in geen enkel schoolboek uitgelegd worden, dat het niet in wetenschappelijke teksten staat, en ook in je vakantiebabbeltjes geen rol speelt.

Edit: En ik erger me aan mijn manier van praten. Dat doe ik altijd al, want op de een of andere manier kan ik gewoon niet articuleren, maar in het Engels is dat nog veel erger. "Cannahavacupatea?"


Laatst aangepast door SuperGrover op di 17 mei 2011 - 9:27; in totaal 1 keer bewerkt
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:26

Japans

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 9:30

SuperGrover schreef:Vooralsnog heb ik geen ambitie om een exotische taal te leren. Wellicht heeft dat ook te maken met het naderende examen Frans laughcry Dat vind ik al erg genoeg (en mijn vader woont daar, dus het dient nog een praktisch nut ook).

Maar ik zou graag beter Engels spreken. Ik kan me prima verstaanbaar maken, ik kan Engelse teksten prima lezen, ik heb het zelfs op VWO-niveau afgesloten met een 9 op mijn eindlijst... Maar toch vind ik het frustrerend hoeveel ik niet snap. Als ik pictionairy speel, moet ik zo vaak dingen opzoeken! En dan speel ik English Easy! Het is gewoon dat woorden als 'klimop' in geen enkel schoolboek uitgelegd worden, dat het niet in wetenschappelijke teksten staat, en ook in je vakantiebabbeltjes geen rol speelt.

Ik vind Frans ook echt niks aan en spreek het alleen als het moet, succes met je examens trouwens!

Op school kun je trouwens wel de basis van een taal leren inderdaad, maar echt spreken leer je pas als je het gedurende een tijd iedere dag doet. Misschien heb je tijdens je studie nog wel de mogelijkheid om een tijd naar een Engelssprekend land te gaan?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:31

Nou da's grappig, die gedachte kwam net bij me op. Ik plaatste net op Facebook een reactie in het Spaans, en hoewel het me lukte, ben ik het meeste toch wel verleerd.

Ik spreek zelf vloeiend Nederlands en Engels (zo'n beetje tweetalig), en kan een beetje Frans, Duits en Spaans. In elk geval genoeg om alles lezend te kunnen begrijpen, en spreken red ik net. Ik weet zeker dat wanneer ik langere tijd in een van die landen door zou brengen, ik het zo weer oppik. Italiaans heb ik ook nog een cursus in gevolgd, maar dat is ook wel weggezakt intussen.

Ik kon een beetje Bulgaars maar dat ben ik toch intussen wel verleerd, en m'n Deens is redelijk (ik heb in een jaar toch een behoorlijke vocabulaire opgebouwd en kon Harry Potter en de krant wel lezen, maar ik heb nooit grammatica geleerd). Ik merk dat ik het Deens echt heel erg mis, ben ik wel gehecht aan geraakt en had het graag beter willen leren. Ik keek vandaag op de kaart van Denemarken voor Paris hier op 't forum, en ik sprak alle plaatsnamen uit, en vond het toch wel weer zo leuk om even die klanken te horen! Eigenlijk is het een vrij lelijke taal, maar ik ben het echt heel erg gaan waarderen, en zou het graag beter willen leren. Wat vind jij van Deens, Polly?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:33

Swalilisch en gebarentaal nee zonder dollen spaans, want daar heb je veel aan in veel landen. Portugees lijkt me ook wel wat. We zijn 3x in Portugal geweest en ik wil nog wel eens terug dus altijd handig als je de taal spreekt.

M'n ''moerstaal'' zou ik ook wel willen leren alleen heb je daar niet veel aan.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 17 mei 2011 - 9:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:34

O ja, mijn engels kan ook wel even opgefrist worden :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  SuperGrover di 17 mei 2011 - 9:36

Polly schreef:
SuperGrover schreef:Vooralsnog heb ik geen ambitie om een exotische taal te leren. Wellicht heeft dat ook te maken met het naderende examen Frans laughcry Dat vind ik al erg genoeg (en mijn vader woont daar, dus het dient nog een praktisch nut ook).

Maar ik zou graag beter Engels spreken. Ik kan me prima verstaanbaar maken, ik kan Engelse teksten prima lezen, ik heb het zelfs op VWO-niveau afgesloten met een 9 op mijn eindlijst... Maar toch vind ik het frustrerend hoeveel ik niet snap. Als ik pictionairy speel, moet ik zo vaak dingen opzoeken! En dan speel ik English Easy! Het is gewoon dat woorden als 'klimop' in geen enkel schoolboek uitgelegd worden, dat het niet in wetenschappelijke teksten staat, en ook in je vakantiebabbeltjes geen rol speelt.

Ik vind Frans ook echt niks aan en spreek het alleen als het moet, succes met je examens trouwens!

Op school kun je trouwens wel de basis van een taal leren inderdaad, maar echt spreken leer je pas als je het gedurende een tijd iedere dag doet. Misschien heb je tijdens je studie nog wel de mogelijkheid om een tijd naar een Engelssprekend land te gaan?
Nee klopt, op school leer je weinig... En helemaal met de zeer slechte leraar die ik had. Sprak alienation uit als a-líé-neesjon, echt met de ie van fiets. Terwijl we ook gewoon het Nederlandse woord alien hebben... En had het over horseriding... En vond "adaption" een prima vertaling van aanpassing, in plaats van "adaptation".
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  May di 17 mei 2011 - 9:38

Ik zou nog heel graag Zweeds willen leren. Gewoon omdat ik het een hele mooie taal vind om te horen. Ik zou er niet willen wonen hoor, maar ik wil er wel heel graag nog een keer heen voor een aantal weken.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:38

Caribbeanlover schreef:
M'n ''moerstaal'' zou ik ook wel willen leren alleen heb je daar niet veel aan.

Welke taal is dat voor jou? Hindi? Bengali? Punjabi? Urdu? Ik kwam er pas achter toen ik in Engeland ging studeren (en waar dus een groot aantal Indiase immigranten zijn, dat er (heel veel) meerdere talen worden gesproken in dat land. Ik had er echt nog nooit van gehoord, en heb daar veel van geleerd!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:41

Geen idee? Volgens mij zijn er meerdere vormen, maar heb me er nooit in verdiept.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:43

Moet je maar eens kijken, het is een hele waslijst

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Bliss di 17 mei 2011 - 9:47

Polly schreef:Wie van jullie is er bezig met het leren van een nieuwe taal? Of heeft de ambitie om een bepaalde taal te leren? En welke talen spreken jullie al op het moment?

Ik weet bijvoorbeeld dat Bliss deze zomer naar Italië vertrekt met dit doel smile


Ik heb talen zelf altijd erg leuk gevonden, eigenlijk is het een soort hobby. Ik spreek vaker Engels dan Nederlands. Verder spreek ik Duits, Spaans en Frans en ben ik druk bezig met het leren van Portugees. Ik heb wat Deens en Maleis opgepikt, en ik heb vroeger jarenlang Latijn gehad, maar dat is vrij nutteloos.

Ik zou graag een exotische taal willen leren, zoals Grieks, Arabisch of Japans, maar ik heb geen ambitie om in die landen te wonen. Misschien zou ik ook wel zo'n cursus volgen, gewoon voor de lol, maar nu moet ik toch echt eerst fatsoenlijk Portugees leren.

Si! cheers Ook al ga ik maar twee weken Wink Heb er echt zin in en hopelijk steek ik er wat van op!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:49

Marin schreef:Moet je maar eens kijken, het is een hele waslijst

Dank je, maar dan nog zou ik niet weten welke ik het beste kan kiezen om te leren. Uiteindelijk verstaat iedereen elkaar wel neem ik aan net zoals Zweden, Denen, Finnen en Noren elkaar ook verstaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 9:50

Bliss schreef:
Polly schreef:

Ik weet bijvoorbeeld dat Bliss deze zomer naar Italië vertrekt met dit doel smile




Si! cheers Ook al ga ik maar twee weken Wink Heb er echt zin in en hopelijk steek ik er wat van op!

Very Happy Veel plezier!!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:51

Caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Moet je maar eens kijken, het is een hele waslijst

Dank je, maar dan nog zou ik niet weten welke ik het beste kan kiezen om te leren. Uiteindelijk verstaat iedereen elkaar wel neem ik aan net zoals Zweden, Denen, Finnen en Noren elkaar ook verstaan.

Ik weet niet in hoeverre de talen op elkaar lijken. Ik was benieuwd of jij wist welke taal jouw geboortefamilie zou spreken, maar ik weet eigenlijk niet eens of je uberhaupt weet wie zij zijn, of uit welk deel van het land je komt.

(als ik dingen weg moet halen vanwege prive redenen moet je het maar zeggen hoor, weet niet of je dat op het forum wilt hebben uberhaupt)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Lenthe di 17 mei 2011 - 9:54

Ik wil mijn Engels verbeteren. Mijn grammatica is best goed, maar mijn woordenschat vind ik te laag. Daar baal ik van, want wil het graag vloeiend kunnen spreken.
Ook wil ik mijn Duits, Frans en Spaans verbeteren. Heb alledrie talen ooit geleerd, maar gebruik alleen nog af en toe Duits. Ook daarbij vind ik mijn niveau te laag, ik kan het wel allemaal verstaan, maar zou ik het graag willen verbeteren.
Hoe ik dit precies wil doen, is nog wel de vraag..
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:54

Je hoeft niks weg te halen, ik ben daar heel makkelijk in, maar lief van je hug
Er is niks bekend van mijn familie. Het enige dat ik weet is dat in in Bombay ben geboren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 9:55

Marin schreef:Nou da's grappig, die gedachte kwam net bij me op. Ik plaatste net op Facebook een reactie in het Spaans, en hoewel het me lukte, ben ik het meeste toch wel verleerd.

Ik spreek zelf vloeiend Nederlands en Engels (zo'n beetje tweetalig), en kan een beetje Frans, Duits en Spaans. In elk geval genoeg om alles lezend te kunnen begrijpen, en spreken red ik net. Ik weet zeker dat wanneer ik langere tijd in een van die landen door zou brengen, ik het zo weer oppik. Italiaans heb ik ook nog een cursus in gevolgd, maar dat is ook wel weggezakt intussen.

Ik kon een beetje Bulgaars maar dat ben ik toch intussen wel verleerd, en m'n Deens is redelijk (ik heb in een jaar toch een behoorlijke vocabulaire opgebouwd en kon Harry Potter en de krant wel lezen, maar ik heb nooit grammatica geleerd). Ik merk dat ik het Deens echt heel erg mis, ben ik wel gehecht aan geraakt en had het graag beter willen leren. Ik keek vandaag op de kaart van Denemarken voor Paris hier op 't forum, en ik sprak alle plaatsnamen uit, en vond het toch wel weer zo leuk om even die klanken te horen! Eigenlijk is het een vrij lelijke taal, maar ik ben het echt heel erg gaan waarderen, en zou het graag beter willen leren. Wat vind jij van Deens, Polly?


Ik heb dan wel geen Engels gestudeerd, maar ik ben volgens mij door de jaren heen ook tweetalig geworden. Er zijn in ieder geval genoeg dingen die ik liever in het Engels doe dan in het Nederlands! Waar heb jij Spaans geleerd trouwens?

En wat betreft het Deens, tsja, wat kan ik ervan zeggen. :-) Ik heb een cursus gevolgd, ik heb Deense vriendinnen waardoor ik de taal geregeld hoor en ook wel altijd meekrijg waar het over gaat, ik kan dingen gewoon lezen en kleine gesprekjes voeren. Het was vrij gemakkelijk om de taal tot op dit basis niveau te leren, maar daarna is mijn motivatie echt compleet verdwenen! Het is gewoon een vrij nutteloze taal, en daarnaast ontzettend lelijk haha! Ik ben niet van plan om hier ooit weer te gaan wonen en ik heb dus een paar maanden geleden besloten om mijn energie op het Portugees te richten.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 9:57

Caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Moet je maar eens kijken, het is een hele waslijst

Dank je, maar dan nog zou ik niet weten welke ik het beste kan kiezen om te leren. Uiteindelijk verstaat iedereen elkaar wel neem ik aan net zoals Zweden, Denen, Finnen en Noren elkaar ook verstaan.

Zweden, Denen en Noren verstaan elkaar wel, maar Fins is een totaal andere taal die eigenlijk nergens mee te vergelijken is behalve Estlands. Het is een Finoegrische taal die qua structuur vergelijkbaar is met Hongaars, maar daar is in de praktijk niks van te merken.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  nina di 17 mei 2011 - 9:58

Ik studeer Engels, kan het al heel goed maar wil het nog beter kunnen!
(en vind het soms nog best lastig)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Polly di 17 mei 2011 - 10:01

Ik heb vorig jaar trouwens van mijn hobby mijn werk kunnen maken, dat was erg leuk. Ik moest dingen vertalen van Engels naar Duits, Spaans, Frans en Nederlands. Soms best lastig omdat dingen ook last-minute onder stress vertaald moesten worden, of zonder woordenboek, of omdat mensen onverstaanbaar zijn (te ziek om te praten of afkomstig uit een of andere vreemde regio).
Door maandenlang iedere dag de hele dag te wisselen tussen alle talen heb ik veel geleerd, dat is ook een fijne bijkomstigheid.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:03

Ik vind het altijd zo frappant dat mensen denken dat ik elk woord in het Engels ken, alsof ik een lopend woordenboek ben. Maar niks is minder waar, en ik ben juist door mijn tweetaligheid slechter geworden in beide talen! Ik spreek beide talen goed en vloeiend, maar ik merk dat ze allebei ergens op hoog niveau zijn gestagneerd en het echt niet beter wordt, slechter zelfs.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Monte di 17 mei 2011 - 10:04

Ik spreek naast Nederlands ook Engels en Duits. Frans kan ik wat woordjes en met een taalgids/woordenboek kan ik mezelf prima verstaanbaar maken, maar zonder totaal niet. Frans zou ik dus nog wel willen leren. Net als Italiaans en Hebreeuws
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke taal zou je willen leren? Empty Re: Welke taal zou je willen leren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum