Internet taal (snel vraagje)
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Internet taal (snel vraagje)
Ik ben even op zoek naar voorbeelden van moderne internet taal. Niet persé bepaalde woorden of slang, maar meer bepaalde websites waar specifieke taal wordt gebruikt.
Denk aan:
Twitter: Het schrijven van tweets in 140 karakters of minder zorgt voor een bepaald taalgebruik.
Memes: Van die 9Gag of Icanhazcheezburger memes waar bepaalde taal gebruikt wordt (derp, ermehged, icanhazcheezburger)
DYAC: Damnyouautocorrect, van die foute autocorrects
Kan iemand anders nóg meer voorbeelden bedenken? Mijn dank is groot!
Edit: Oh ja, geen kakhiel want dat is Nederlands, liefst Engels dus.
Denk aan:
Twitter: Het schrijven van tweets in 140 karakters of minder zorgt voor een bepaald taalgebruik.
Memes: Van die 9Gag of Icanhazcheezburger memes waar bepaalde taal gebruikt wordt (derp, ermehged, icanhazcheezburger)
DYAC: Damnyouautocorrect, van die foute autocorrects
Kan iemand anders nóg meer voorbeelden bedenken? Mijn dank is groot!
Edit: Oh ja, geen kakhiel want dat is Nederlands, liefst Engels dus.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Internet taal (snel vraagje)
Harrison schreef:Instragram met werkelijkwaar OVERAL hashtags voor?
Haha is dat zo? Ik ken Instagram niet, dacht dat Twitter alleen met hashtags werkte. (oh nee Facebook tegenwoordig ook).
Marin- Lady Post-a-lot
Oh my lord echt om moe van te worden. Ik snap niet waarom dat is! Als je dan zoekt op één van die woorden vind je die foto's denk ik ofzo? Ik ben geen instragrammer haha!
Gast- Gast
Marin, wat memes betreft zou je op de facebookpagina 'Username or password incorrect, tell me which one you son of a bitch' kunnen kijken, is zoiets als 9gag..
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Ragazza schreef:Marin, wat memes betreft zou je op de facebookpagina 'Username or password incorrect, tell me which one you son of a bitch' kunnen kijken, is zoiets als 9gag..
Oh die ken ik niet eens zelf! Hahha en dat noemt zichzelf een nerd.
Alleen dingen met schelden of over seks wil ik niet, want het is voor m'n werk dus dat is niet echt gepast
Ik wil dus wat voorbeelden van echt typische internettaal laten zien, maar heb al best paar. Hashtags is echt goed voorbeeld bijvoorbeeld, daar kan je van alles non-seksueels mee.
Marin- Lady Post-a-lot
Harrison schreef:Ik wist tot twitter niet dat dat ding zo heette trouwens.
In het Nederlands heet het ook gewoon een 'hekje'. Maar het is natuurlijk veel hipper om de Engelse benaming te gebruiken
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ja, dat wist ik dan weer wel :p.Snoopy schreef:Harrison schreef:Ik wist tot twitter niet dat dat ding zo heette trouwens.
In het Nederlands heet het ook gewoon een 'hekje'. Maar het is natuurlijk veel hipper om de Engelse benaming te gebruiken
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Even snel een vraag (Internet voor je blackberry)
» mobiel internet vraagje
» Vraagje over internet op mobiel
» internet op telefoon...vraagje
» even snel een vraagje
» mobiel internet vraagje
» Vraagje over internet op mobiel
» internet op telefoon...vraagje
» even snel een vraagje
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: