Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe taal leren

+21
Caroow
Summerlovin
Sweety
Parisienne
Tullow
May
_DoI
Oasis
Geluk
Mizz_S
Sugarfall
Lady Starstruck
Polly
Phileine
psv-forever
luisa
Monte
Benthe
Susan
Zora
Roxi3
25 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:03

Welke talen spreek jij?
Heb je op latere leeftijd nog een extra taal geleerd? Zou je nog een extra taal willen leren? Wel wel/niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Roxi3 ma 13 jun 2011 - 4:07

Welke talen spreek jij?
Ik spreek (buiten Nederlands) Engels en Duits.

Heb je op latere leeftijd nog een extra taal geleerd? Zou je nog een extra taal willen leren? Wel wel/niet?
Ik heb een poging gedaan om Frans te leren maar daar ben ik mee gestopt. Ik zou wel graag Frans en Italiaans willen leren.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:09

Ik spreek Engels (near-native) en Frans en Duits op middelbare school niveau. Verder leer ik momenteel Zweeds. Oh en waarom, ik vind nieuwe talen leren erg leuk en ben gefascineerd door het Zweeds/Zweden smile En ik wilde ook graag een keer wat anders leren dan de "standaard" talen als Spaans of Italiaans.


Laatst aangepast door Fauve op ma 13 jun 2011 - 4:10; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:09

Ik spreek Engels en Duits vloeiend. Ik zou wel graag Spaans willen leren, dat lijkt me zo handig. Aan Duits heb je echt helemaal niks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Zora ma 13 jun 2011 - 4:13

Ik spreek alleen NL en Engels. Duits en Frans op middelbare schoolniveau, al kan ik beide beter verstaan dan spreken. Ook Fries kan ik grotendeels wel verstaan maar niet echt spreken.

Ik zou heel graag (joh flashbacks naar 1 van de meerdere topics die hier al overgingen) NGT en Zweeds leren spreken. En echt vloeiend Frans. Zo pretty!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:15

Oooh ja NGT zou ik ook nog heel graag leren, maar dat is wel heel moeilijk zelf te doen dus dat vind ik lastig. Zweeds kan ik gewoon grotendeels op internet opzoeken etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:18

Ik spreek Engels, redelijk Duits en een beetje Frans. Van die laatste heb ik een aantal jaar privé les in gehad maar daar is al veel van weg omdat ik dat gewoon te weinig spreek.

Spaans vind ik een erg mooie taal. Zou het best willen leren maar ik gebruik het te weinig waardoor het blijft hangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:21

Ik wil graag Zweeds leren. Spreek wel vloeiend NGT en redelijk ASL (vooral passief).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:23

Reva schreef:Ik wil graag Zweeds leren. Spreek wel vloeiend NGT en redelijk ASL (vooral passief).

Wat gaaf, hoe komt het dat je NGT beheerst?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:23

Ik ben tweetalig in Nederlands en Engels.

Ik heb daarnaast middelbaar school Frans, Duits en Spaans, maar dat is lang niet goed genoeg meer.

Van de tijd dat ik in Bulgarije en Denemarken heb gewoond (dat laatste woonde ik niet echt, maar praktisch wel, was er constant), heb ik heel wat Bulgaars en Deens opgepikt, maar nooit officiele lessen gevolgd, dus heb alleen een grote woordenschat opgebouwd, en geen grammatica. Dat is wel raar. Ik ken vrij veel losse woorden, maar kan nog geen normaal gesprek voeren.


Laatst aangepast door Marin op ma 13 jun 2011 - 4:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:26

Engels en Spaans op near-native niveau.
Daarnaast Pools en enigszins Frans en Duits.

Zou graag chinees willen leren, en Portugees en Italiaans.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Susan ma 13 jun 2011 - 4:27

Heb eindexamen gedaan in Nederlands, Engels, Duits en Frans, maar buiten Nederlands denk ik dat ik alleen Engels goed genoeg beheers. In het Duits zou ik eventueel nog enigszins uit de voeten kunnen, mijn Frans is gewoon te slecht, het is achteraf een wonder dat ik het tot een voldoende heb weten te schoppen.

Ik zou heel graag gebarentaal willen leren, we hebben twee dvd's met kindergebaren en ik vind het heel leuk om te zien, ook hoe snel Yrsa sommige gebaren oppikt (Ezra pikt meer de woordjes op en doet niet veel met de gebaren).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Benthe ma 13 jun 2011 - 4:28

Ik spreek Nederlands, Fries en Engels. Frans en Duits heb ik eindexamen in gedaan en ik kan me er wel mee redden, maar dat beheers ik minder goed dan ik graag zou willen. Ik ben nog wel van plan om binnenkort een cursus Fries schrijven te gaan doen, omdat ik dat helaas niet foutloos kan.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Monte ma 13 jun 2011 - 4:34

Welke talen spreek jij?
Nederlands :P , Engels, Duits
Heb je op latere leeftijd nog een extra taal geleerd? Zou je nog een extra taal willen leren? Wel wel/niet?
Nee heb alle talen geleerd toen ik op de middelbare school zat(behalve Nederlands natuurlijk). IK zou nog wel graag Frans willen leren, heb ook van die taalboekjes hier liggen. Weet veel woorden wel, maar kan er totaal geen zinnen meer vormen en kan ook geen Frans verstaan. Italiaans lijkt me ook wel een leuke taal om te leren.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:34

Fries is geen taal maar dialect toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:35

Oei! Fries is zeker wel een taal Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:35

Hazeltje schreef:Fries is geen taal maar dialect toch?

Nee, Fries is een officiele erkende taal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:36

Serieus? Hmm, ok.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:36

Marin schreef:
Hazeltje schreef:Fries is geen taal maar dialect toch?

Nee, Fries is een officiele erkende taal.

Ahhh niet leuk hoor, ik kan nooit eens een origineel antwoord geven omdat jij het al doet. Marin wat zijn we toch hetzelfde. *kontlikfunctie uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:37

Marin heb je totaal geen voorkeur voor het spreken in Engels of Nederlands? ook niet bijv als het over je gevoelens gaat of als je ruzie hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:39

Eigen vlag, eigen taal... misschien moeten ze een zelfstandig landje worden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Benthe ma 13 jun 2011 - 4:40

Fries is inderdaad een officieel erkende taal.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:41

Odilia schreef:Marin heb je totaal geen voorkeur voor het spreken in Engels of Nederlands? ook niet bijv als het over je gevoelens gaat of als je ruzie hebt?

Het is meer situatie gebonden dan gevoels gebonden. Als ik in mezelf praat (ja dat doe ik) dan praat ik eigenlijk altijd Engels, wat dus ook indiceerd dat ik veel in het Engels denk. Boodschappenbriefjes zijn tweetalig, maar net welk woord eerder in me op komt (zo schrijf ik dan soms strawberries maar wel vleeswaar). Maar over 't algemeen wisselt het heel erg, maar spreek nu natuurlijk veel meer Nederlands dan Engels, maar lees bijvoorbeeld wel alleen in 't Engels. Het wisselt echt heel veel, binnen een zin soms dus ook. En ik merk met name dat ik vaak niet op een Nederlands woord of gezegde kan komen en ik het dan in het Engels in vul. Andersom heb ik dat eigenlijk nooit, dan praat ik er om heen. Maar ik vind het wel jammer, ik ben in beide vloeiend, maar het heeft me belemmerd om beide te perfectioneren. Ik ben hierdoor juist wat slechter geworden in beide talen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:42

Fauve schreef:
Marin schreef:
Hazeltje schreef:Fries is geen taal maar dialect toch?

Nee, Fries is een officiele erkende taal.

Ahhh niet leuk hoor, ik kan nooit eens een origineel antwoord geven omdat jij het al doet. Marin wat zijn we toch hetzelfde. *kontlikfunctie uit.

Hou 'm maar even aan hoor, je mag m'n kont best nog wel even langer likken :P
En oh ja, msn! zie je, ik vergeet het alweer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:44

Marin schreef:
Odilia schreef:Marin heb je totaal geen voorkeur voor het spreken in Engels of Nederlands? ook niet bijv als het over je gevoelens gaat of als je ruzie hebt?

Het is meer situatie gebonden dan gevoels gebonden. Als ik in mezelf praat (ja dat doe ik) dan praat ik eigenlijk altijd Engels, wat dus ook indiceerd dat ik veel in het Engels denk. Boodschappenbriefjes zijn tweetalig, maar net welk woord eerder in me op komt (zo schrijf ik dan soms strawberries maar wel vleeswaar). Maar over 't algemeen wisselt het heel erg, maar spreek nu natuurlijk veel meer Nederlands dan Engels, maar lees bijvoorbeeld wel alleen in 't Engels. Het wisselt echt heel veel, binnen een zin soms dus ook. En ik merk met name dat ik vaak niet op een Nederlands woord of gezegde kan komen en ik het dan in het Engels in vul. Andersom heb ik dat eigenlijk nooit, dan praat ik er om heen. Maar ik vind het wel jammer, ik ben in beide vloeiend, maar het heeft me belemmerd om beide te perfectioneren. Ik ben hierdoor juist wat slechter geworden in beide talen.

Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe taal leren Empty Re: Nieuwe taal leren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum