Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis verkopen, waar let ik op?

+2
xxjojootjexx
Paper Crown
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? - Pagina 2 Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Pien vr 17 jun 2011 - 1:36

Hahah... dat klinkt natuurlijk heel logisch!! Hopelijk valt de uiteindelijk schuld mee voor jullie, neem aan dat jullie gewoon weer een ander huis willen gaan kopen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? - Pagina 2 Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 4:38

De tweede makelaar was dus totaal niet positief! Hij schatte de vraagprijs zelfs €20.000,- lager dan de andere makelaar. Echt zo raar. We gaan nu eerst nog uitzoeken hoe het zit met onze hypotheek en dan nemen we de beslissing of we wel of niet gaan verkopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? - Pagina 2 Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Zonnetje vr 17 jun 2011 - 5:19

Vervelend is dat Alex, dat die tweede makelaar het voor veel minder taxeerde. Ook zo'n restschuld is echt heel rot. Mijn vriend en ik zijn op dit moment ook bezig om ons huis te koop te zetten en wij gaan ook een schuld overhouden. Echt vervelend is dat! Die moeten we afbetalen van ons spaargeld op het moment dat we ons huis verkopen. Ik wist daar tot voor kort ook maar weinig vanaf, maar het komt allemaal slecht uit voor ons. We kunnen hier nog wel even blijven wonen, maar geen 5-10 jaar, omdat het een tweekamerappartement is en wij op den duur graag kinderen willen.
De appartementen in onze straat zijn ook al flink in prijs gezakt. Eentje ziet er best goed uit en staat echt voor een belachelijk lage prijs te koop Sad.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? - Pagina 2 Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Paper Crown vr 17 jun 2011 - 19:57

Amazzonia schreef:
2CKC2 schreef:
Hazeltje schreef:
Alex schreef:
2CKC2 schreef:Ik denk maar altijd, er hoeft maar 1 zo gek te zijn smile

Daar hoop ik dan maar op!

Raar he, dat je nooit weet hoe het loopt? Ik hoop dat we het binnen een jaar verkopen, zo niet, dan halen we het weer uit de verkoop.

Dan moet je daar met de makelaar ook goede afspraken over maken.
Dat je bijvoorbeeld maar de helft aan hem hoeft te betalen aan uhm, hoe heet dat ook alweer wat hun ervoor krijgen....
Weet het niet meer.

Gek maar waar, CURRETTAGE...

Gelukkig niet zeg! Courtage Wink

OHHHHJA!!! HAHAHAH :shock:
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? - Pagina 2 Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Paper Crown vr 17 jun 2011 - 19:59

Alex schreef:De tweede makelaar was dus totaal niet positief! Hij schatte de vraagprijs zelfs €20.000,- lager dan de andere makelaar. Echt zo raar. We gaan nu eerst nog uitzoeken hoe het zit met onze hypotheek en dan nemen we de beslissing of we wel of niet gaan verkopen.

Dit werkt zo, uit de hypotheekgelden wordt je oude hypotheek ingelost. De notaris doet dat, hoef jij niets aan te doen. Als je met verlies verkoopt, houdt dus in dat je dat openstaande bedrag niet kunt inlossen en moet je dus de restschuld betalen. Verkoop je met winst, is dat geld van jou. Het mooist is om die terug te stoppen in je nieuwe hypotheek, verlaagt de lasten natuurlijk en is aftrekbaar. Maar je mag het ook gewoon 'opeten'
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? - Pagina 2 Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum