Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis verkopen, waar let ik op?

+2
xxjojootjexx
Paper Crown
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 19:51

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt: we gaan ons huis te koop zetten. We zijn hier allebei niet gelukkig en gaan kijken of het lukt om het te verkopen.

Dinsdag neem ik contact op met de makelaar om een afspraak te maken voor een verkoopplaatje. Nu vraag ik me af of er dingen zijn waar ik rekening mee moet houden wat betreft de verkoop van het huis? En heeft iemand verder nog tips (evt verkooptips hoe je de kans op verkoop vergroot)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 20:01

Alex schreef:Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt: we gaan ons huis te koop zetten. We zijn hier allebei niet gelukkig en gaan kijken of het lukt om het te verkopen.

Dinsdag neem ik contact op met de makelaar om een afspraak te maken voor een verkoopplaatje. Nu vraag ik me af of er dingen zijn waar ik rekening mee moet houden wat betreft de verkoop van het huis? En heeft iemand verder nog tips (evt verkooptips hoe je de kans op verkoop vergroot)?

Praat met meerdere makelaars, sommige vragen 1.3% of 1.5%. Zorg ervoor dat je zeker weet dat foto's (allemaal!!) op funda komen, niets is irritanter dan een woning die je aanklikt, geen foto's ziet maar een link naar de makelaarssite, ik klik dan gelijk weer weg!) Zorg ervoor dat je gebreken oplost, Heb je bijv een onafgemaakte tuin, maak die dan af. Als je bijv een knalroze muur hebt, verander dat dan in neutrale kleur. Hoe neutraler je huis, hoe meer geinteresseerden. Mensen kopen tegenwoordig een lifestyle, en hoe minder en moet gebeuren hoe gunstiger de verkoop. Tenzij je in een een oud boerderijtje woont, dat soort huizen verkopen ook snel! En daarna, wachten wachten wachten wachten...meer is er niet te doen!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  xxjojootjexx za 11 jun 2011 - 20:55

Goede foto's is erg belangrijk..
Bij slechte foto's krijg je geen kijkers.
Bij te mooie foto's krijg je wel veel kijkers, maar knappen ze meteen af, doordat de verwachtingen te hoog liggen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Ella ma 13 jun 2011 - 8:20

Ik weet een goeie makelaar in jouw plaats. Pm maar als je intresse hbet
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 8:24

.


Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 8:26

Er zijn nog wat zaken in huis die afgemaakt/mooier gemaakt moeten worden (o.a. inderdaad de tuin Wink) en dat gaan we eerst doen. We willen nu sowieso eerst een indicatie van de makelaar wat betreft de vraagprijs. We hebben gelukkig overal redelijk neutrale kleuren, dus daar hoeven we niets voor aan te passen. Er zijn 2 huizen bij ons in de straat binnen een half jaar verkocht, dus ik heb redelijk goede hoop. Ik ben benieuwd! En die foto's komen wel goed, ik heb bij een makelaar gewerkt en ik haalde de 'te mooie' en de 'slechte' foto's er altijd uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 8:26

Yvette schreef:Ik weet een goeie makelaar in jouw plaats. Pm maar als je intresse hbet

Je hebt pm!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Pien ma 13 jun 2011 - 8:55

ik moest door dit topic ineens denken aan een huis wat hier in de straat/ buurt te koop staat, die hebben een roze fiat500 voor de deur en zo kon ik precies aan mijn man vertellen welk huis nu weer nieuw in de verkoop stond. was benieuwd en ging op funda foto's kijken van dat huis, stond er een bankstel met fautteuils en hockers, in exact dezelfde kleur roze als de auto!

heb verder geen tips, succes met de voorbereidingen en de uiteindelijke verkoop!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 11:09

Zorg dat er geen (of niet teveel) persoonlijke foto's schilderijen enzo hangen.
Probeer zoveel mogelijk "rommeltjes" op te ruimen.
En inderdaad, zorg dat van elk vertrek 1 of meerdere foto's op komen!
Ik klik net als CKC altijd weg met een link naar een site!

Oh en laat je niet te veel van de wijs brengen van huizen bij je in de buurt.
Hier kregen we een makelaar die vond dat we niet meer dan 180.000 konden vragen want ja er stond een huis te koop voor 175.000 hij was alleen vergeten dat daar in 40 jaar niks aan gedaan was... Neutral

Succes!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 1:59

Oh jee, waarom geen persoonlijke foto's? Daar staat en hangt het huis vol mee :shock: misschien kan ik ze tijdelijk (voor op de foto's) wel vervangen door wat niet-persoonlijke schilderijen/canvasdoeken ofzo? En ik heb sowieso een prijs in gedachten voor wat het op moet brengen dus als de makelaar daaronder gaat zitten doe ik er geen zaken mee (en ja, de prijs die ik in gedachten heb is reeel).

Bedankt voor je tips!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Atelier Madame di 14 jun 2011 - 2:01

Ik hoorde laatst in zon huisverkoopprogramma een leuke tip voor de badkamer: mensen willen bij een badkamer het idee hebben dat ze een hotekamerbadkamer oplopen. Dus alsof er net iemand is geweest die de boel helemaal heeft opgeruimd zonder dat er nog leefsporen te vinden zijn. Ik zou dus proberen zoveel mogelijk in de badkamer achter kastjes op te ruimen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 2:05

Atelier Madame schreef:Ik hoorde laatst in zon huisverkoopprogramma een leuke tip voor de badkamer: mensen willen bij een badkamer het idee hebben dat ze een hotekamerbadkamer oplopen. Dus alsof er net iemand is geweest die de boel helemaal heeft opgeruimd zonder dat er nog leefsporen te vinden zijn. Ik zou dus proberen zoveel mogelijk in de badkamer achter kastjes op te ruimen.

Bedankt voor de tip! Ik zal dat dan ook maar doen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Ella di 14 jun 2011 - 2:30

Alex schreef:Oh jee, waarom geen persoonlijke foto's? Daar staat en hangt het huis vol mee :shock: misschien kan ik ze tijdelijk (voor op de foto's) wel vervangen door wat niet-persoonlijke schilderijen/canvasdoeken ofzo? En ik heb sowieso een prijs in gedachten voor wat het op moet brengen dus als de makelaar daaronder gaat zitten doe ik er geen zaken mee (en ja, de prijs die ik in gedachten heb is reeel).

Bedankt voor je tips!

Als je foto's laat hangen dan gaan mensen daar naar kijken en dat is het bijvoorbeeld: die ken ik ergens van maar waar van nou.... En dan zijn ze alleen maar met de foto';s bezig ipv het huis waar ze wel voor komen.

Verder zoveel mogelijk prulletjes opruimen. Ik had nogal grote meubelen en heb tijdelijk wat dingen bij mijn ouders gezet om het allemaal groter te laten lijken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 2:53

Ja, plus dat mensen zich vaak niet op hun gemak voelen in een huis waar het ramvol met persoonlijke foto's e.d. hangt.....

Heb je ook al uitgerekend wat al jullie onkosten ongeveer zijn geweest?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 6:58

wat jammer Alex! Al enig idee waar jullie dan heen willen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 11:00

Weten we nog niet, we willen eerst kijken of ons huis überhaupt verkoopbaar is en wat het opbrengt in dat geval. Daarna gaan we kijken hoe het zit met onze hypotheek en dán gaan we de huizenmarkt bekijken (wellicht in omgeving Hoofddorp/Heemstede).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Paper Crown di 14 jun 2011 - 21:15


Ik heb het met het appartement van mijn man meegemaakt, keurig appartement, van alle gemakken voorzien, ONDER de prijs van de meerste appartementen bij hem in een straal van 100mtr, maar toch duurde het 8 maanden..
Terwijl een appartement van dezelfde grootte maar dan 3 verdiepingen hoger stond maar 4 maanden te koop..
Je weet het dus gewoon niet, maar iets doen om het te verkopen, is nog altijd beter dan niets doen!

Ik denk maar altijd, er hoeft maar 1 zo gek te zijn smile
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 21:59

2CKC2 schreef:Ik denk maar altijd, er hoeft maar 1 zo gek te zijn smile

Daar hoop ik dan maar op!

Raar he, dat je nooit weet hoe het loopt? Ik hoop dat we het binnen een jaar verkopen, zo niet, dan halen we het weer uit de verkoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:01

Alex schreef:
2CKC2 schreef:Ik denk maar altijd, er hoeft maar 1 zo gek te zijn smile

Daar hoop ik dan maar op!

Raar he, dat je nooit weet hoe het loopt? Ik hoop dat we het binnen een jaar verkopen, zo niet, dan halen we het weer uit de verkoop.

Dan moet je daar met de makelaar ook goede afspraken over maken.
Dat je bijvoorbeeld maar de helft aan hem hoeft te betalen aan uhm, hoe heet dat ook alweer wat hun ervoor krijgen....
Weet het niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Paper Crown di 14 jun 2011 - 22:47

Hazeltje schreef:
Alex schreef:
2CKC2 schreef:Ik denk maar altijd, er hoeft maar 1 zo gek te zijn smile

Daar hoop ik dan maar op!

Raar he, dat je nooit weet hoe het loopt? Ik hoop dat we het binnen een jaar verkopen, zo niet, dan halen we het weer uit de verkoop.

Dan moet je daar met de makelaar ook goede afspraken over maken.
Dat je bijvoorbeeld maar de helft aan hem hoeft te betalen aan uhm, hoe heet dat ook alweer wat hun ervoor krijgen....
Weet het niet meer.

Gek maar waar, CURRETTAGE...
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:22

2CKC2 schreef:
Hazeltje schreef:
Alex schreef:
2CKC2 schreef:Ik denk maar altijd, er hoeft maar 1 zo gek te zijn smile

Daar hoop ik dan maar op!

Raar he, dat je nooit weet hoe het loopt? Ik hoop dat we het binnen een jaar verkopen, zo niet, dan halen we het weer uit de verkoop.

Dan moet je daar met de makelaar ook goede afspraken over maken.
Dat je bijvoorbeeld maar de helft aan hem hoeft te betalen aan uhm, hoe heet dat ook alweer wat hun ervoor krijgen....
Weet het niet meer.

Gek maar waar, CURRETTAGE...

Gelukkig niet zeg! Courtage Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 2:29

Inderdaad courtage.

Ik heb bij een makelaar gewerkt, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. Nu ga ik zelf (proberen te) verkopen, dus dan is het een beetje anders Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:29

De eerste makelaar is geweest en ze was erg positief! We kunnen het huis met een mooie vraagprijs te koop zetten. Vanmiddag als de andere makelaar is geweest ga ik gelijk een gesprek voeren met onze hypotheekadviseur om te kijken wat er dan gebeurt met de schuld die we overhouden. We moeten nog wel wat kleine gebreken oplossen (plintjes, kitrand in de douchecabine en de tuin), maar met wat hulp is dat zo gebeurd! Spannend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Pien vr 17 jun 2011 - 0:44

fijn dat het gesprek je mee gevallen is zeg! ik vraag me alleen af hoezo jullie een schuld overhouden?
* weinig verstand van huizen kopen en verkopen en al helemaal van hypotheken *

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:51

Wij hebben voor dit huis een hypotheek afgesloten. De vraagprijs en (vermoedelijke) verkoopprijs liggen onder het bedrag van de hypotheek. Stel je hebt een hypotheek van €210.000 en je verkoopt je huis voor €190.000 dan heb je een schuld van €20.000. Dat is bij ons dus ook het geval (iets andere bedragen, maar even voor de beeldvorming). En met die schuld moeten we dus nog iets. Wat weet ik nog niet, vandaar dat ik naar de hypotheekadviseur ga Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis verkopen, waar let ik op? Empty Re: Huis verkopen, waar let ik op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum