Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaakster

+25
Lejow
minoessepoes
Bolleke
JD
Sjaantje
Raindrop
Tazz
CCC
Marcellah89
Lynn_
Inge
Susan
blondje1313
Melis_je
Fearie
Rouxxxe
rapa nui
nijntje4
Antibes
Pien
bolus26
Linda
xxjojootjexx
Paper Crown
Prosecco
29 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

schoonmaakster - Schoonmaakster - Pagina 2 Empty Re: Schoonmaakster

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:18

Maple schreef:
Marin schreef:
2CKC2 schreef:Kan Niet is dood, en Wil Niet ligt er naast!

??
Ken je die uitdrukking niet? Wink Is min of meer om aan te geven dat je alles kunt, als je je er maar hard genoeg voor inzet. Ik hou alleen niet zo van die uitdrukking, 't is zo'n mondsnoerend iets.

Ik kende 'm inderdaad niet, maar haalde de strekking er wel vanuit. Vind het inderdaad alleen nogal vervelend overkomen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:23

Volgens mij bedoelt CKC het vast niet rot... maar ik vind 't idd ook altijd betweterig overkomen, die opmerking. Al is het vast niet zo bedoeld. Dat komt bij mij gewoon meer door de aversie die ik tegen die hele uitdrukking heb, denk ik :P

Laatst aangepast door Maple op za 11 jun 2011 - 22:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:24

2CKC2 schreef:Kan Niet is dood, en Wil Niet ligt er naast!

Hier zeggen we : Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast :P

Maar goed ieder moet het voor zich weten, maar ik laat liever niemand mijn huis poetsen, doe het zelf liever. Ook al heb ik er niet altijd zin in. In het weekend heb ik er wel de tijd voor dus ja dan is het ook zo gebeurd (heb appartementje).

Gast
Gast

Bericht  Pien za 11 jun 2011 - 22:35

als het zou kunnen zou ik héél graag een schoonmaakster willen. lijkt me echt super, mocht het ooit financieel uit kunnen ga ik dus ook zoeken!! al zou het alleen zijn voor de grotere klussen (badkamer, ramen lappen, keuken uitsoppen, stofzuigen en dweilen)

vind het overigens erg frappant dat iemand ove ABE's geld gaat zeggen dat het een waste of money is.
Laat haar dat lekker zelf bepalen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:39

Ik zou geloof ik trouwens best een huishoudelijke hulp willen als ik het kon betalen (ik heb wat moeite met het woord 'schoonmaakster, haha), maar mijn probleem is dan dat ik niet zomaar iemand in mijn huis zou vertrouwen. En om nou een huishoudelijke hulp te laten komen op de dagen dat ik thuis ben... dan kan ik het net zo goed zelf doen :P

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 22:44

Omg ga het even uit zijn verband rukken met zijn alle. Zeikerds hoor! Sad

Ze moet het echt zelf weten, ik zou er niet aan beginnen want als je er al 1 nodig hebt op 40m2, good luck with the rest!

ABE, als je er een neemt, neem er dan aub een van de witteschoonmaakster.nl, je zal niet de eerste zijn die bestolen wordt!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Antibes za 11 jun 2011 - 22:47

Haha, ik snap vooral niet hoe je je huis vies genoeg krijgt voor een schoonmaakster als je alleen woont en zo veel weg bent.. :o
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 22:48

Antibes schreef:Haha, ik snap vooral niet hoe je je huis vies genoeg krijgt voor een schoonmaakster als je alleen woont en zo veel weg bent.. :o

My point exactly!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  xxjojootjexx za 11 jun 2011 - 22:52

Tja als we het over waste of money gaan hebben kan ik er ook nog wel een paar bedenken ckc...
Maar dat gaan we dus niet doen, daar gaat het hele topic niet over.

@Abe: Ik zou het gewoon lekker doen! Wat is er nou heerlijker dan op vrijdagmiddag thuis komen na een week hard werken en dan gewoon echt weekend te kunnen vieren, doordat die morgen je huis al heerlijk schoongemaakt is!

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 22:55

xxjojootjexx schreef:Tja als we het over waste of money gaan hebben kan ik er ook nog wel een paar bedenken ckc...
Maar dat gaan we dus niet doen, daar gaat het hele topic niet over.

@Abe: Ik zou het gewoon lekker doen! Wat is er nou heerlijker dan op vrijdagmiddag thuis komen na een week hard werken en dan gewoon echt weekend te kunnen vieren, doordat die morgen je huis al heerlijk schoongemaakt is!

Mag je gerust zeggen hoor. En wie is 'we'?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  nijntje4 za 11 jun 2011 - 23:09

Of je huis nou klein of groot is, dingen komen altijd terug. Dus als een schoonmaakster nou je keuken en badkamer onder handen neemt, of bijvoorbeeld die baal strijkwerk wegwerkt (dat hangt niet af van grootte van het huis haha) dan snap ik het wel smile

nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:13

Angel Blue Eyes schreef:De laatste tijd twijfel ik steeds meer of ik geen schoonmaakster in huis wil nemen. Ik ben alleenstaand, werk 40/48u per week, doe boodschappen, strijk, was en maak schoon. Heel vaak heb ik het gevoel dat ik word geleefd i.p.v. dat ik leef. Het is elk weekend kiezen tussen leuke dingen doen of schoonmaken. Als ik voor het eerste kies, dan blijft het huishouden liggen. Als ik voor het laatste kies, dan heb ik zoals heel erg vaak een heel saai leven.

Nu heb ik maar een klein huis, dus het komt voor mezelf aardig over als verwend, maar juist omdat ik een klein huis heb, zou een schoonmaakster me met twee uur per week of om de week al aardig uit de brand helpen. Stoffen, stofzuigen, dweilen, ramen lappen, badkamer schoonmaken en keuken schoonmaken. En dan op een vrijdag, zodat ik het weekend 'schoon' inga.

Nu mijn vragen;

Heb jij ooit overwogen om een schoonmaakster in huis te nemen? Ja
Zo ja, wat zijn jouw redenen geweest? Omdat ik veel werk en weinig vrije tijd heb. Ik vind vrije tijd belangrijk en shcoonmaken stom.
Voor hoeveel uur heb je degene in dienst? 2 uur per week
Hoe vind je een schoonmaakster (zeker voor de weinige uren die ik te bieden heb)? Via vrienden
Huur je degene alleen in of collectief (afhankelijk van het aantal uren)? Alleen
Wat zijn de voordelen? Je hoeft nooit meer schoon te maken en hebt dus meer vrije tijd die je aan leuke dingen kunt besteden
Wat zijn de nadelen? Geen, behalve als ze een keer ziek is dan moet je t zelf doen.
Wat is het uurloon van jouw schoonmaakster? 10 euro per uur en met kerst en dr verjaardag geef ik dr wat extra en een cadeautje
Zwart of wit? Zwart

Volgens mij waren dat de vragen wel. Als jullie nog iets aanvullends hebben, drop het hier. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:15

Het is ontzettend knap dat mensen hier kunnen bepalen dat ik niet zoveel werk heb aan het schoonhouden van een huis van slechts 47m2. En dat als ik het niet kan, dat ik dan wel lui moet zijn. Maar het is niet alleen het schoonmaken. Want of ik nu een huis van 100m2 heb of een huis van 47m2, er moet worden gewassen, gestreken en opgevouwen. Weet iemand wel hoeveel werk dat nog is? Het huishouden bestaat niet alleen uit stoffen, stofzuigen en dweilen.

Ik ben er inderdaad bijna nooit, maar als ik er ben dan wordt er in dit huis geleefd. En inderdaad, soms ben ik te lui (zelf nog ik het moe) om alles achter mijn kont op te ruimen. Zo komt het weleens voor dat een vies bordje in mijn gootsteen belandt i.p.v. in de vaatwasser. Mijn huis is momenteel heel erg schoon en opgeruimd en dat zou ik gewoon graag altijd willen. Maar ik heb, ondanks dat ik het doe, een hekel aan stofzuigen, badkamer doen, keuken uitsoppen en ramen lappen. Als ik dat uit handen kan geven, door bv. een schoonmaakster in huis te nemen, dan scheelt me dat enorm aan tijd.

En doordat het me weleens aan tijd scheelt, wordt de badkamer en keuken niet wekelijks gedaan en dat betekent dat wanneer ik het wel doe, het dubbel op mag. Wat weer extra tijd in beslag neemt. Ik snap best dat ik op weerstand stuit, want ach het is maar een klein huisje en anders zal ik wel lui zijn als ik het zelf niet kan doen. Maar zoals ik in de eerste alinea al zei, het huishouden bestaat niet alleen uit schoonmaken. En ik houd wel van een schoon huis, maar vind zelf niet altijd de tijd. En dan is het aan mij om te bekijken hoe ik dat wel kan bewerkstelligen, dat schone huis, en dus bedacht ik een schoonmaakster. En of het zonde van mijn geld is, is aan mij om te bepalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:16

2CKC2 schreef:
Antibes schreef:Haha, ik snap vooral niet hoe je je huis vies genoeg krijgt voor een schoonmaakster als je alleen woont en zo veel weg bent.. :o

My point exactly!

Ik woon dan niet alleen en heb een huisdier, maar of t nou heel vies is of niet. Het lijkt me toch hygienisch om elke week te stofzuigen, dweilen, bed te verschonen, te wassen, alle kastjes af te nemen, de keuken schoon te maken, de badkamer schoon te maken. Soms is t inderdaad bijna niet vies, maar als ze dan niet zou komen zou ik alsnog overal een doekje overheen halen en de badkamer en keuken schrobben en stofzuigen. Dat kost bij elkaar zo 2 uur, 2 uur die ik liever besteed aan vrienden en ontspannen na een werkweek van 50 uur.
Daarbij kan ik t geld missen.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui za 11 jun 2011 - 23:17

Ik woon ook alleen (tussenwoning 129 m2) en ben volgens de buren ook nooit thuis en inderdaad worden sommige dingen minder snel vies maar de rest van de dingen moet wel gewoon een keer gebeuren / bijgehouden worden ook al ben je niet al te vaak thuis. Stof komt er uit zich zelf wel, ook al ben je minder vaak thuis.

Ik vind mezelf niet lui maar maak behoorlijk wat uren per week op mijn werk en ben dan 's avonds moe en heb er eerlijk gezegd ook vaak geen zin in. Op zaterdag vind ik het leuk om uitstapjes te maken en daar geef ik ook prioriteit aan boven het schoonmaken. Het is bij mij zeker niet vies maar aan een keer alle deuren afnemen, lampen afnemen, badkamer compleet doen inclusief alle muurtegels, etc. dat schiet er vaak bij in. Dus ik denk er niet serieus aan, want vind het nog wat zonde van mijn geld, maar het zou wel handig zijn om een schoonmaakster te hebben voor bv. 1x in de 2 weken 3 uur, die dan net de wat grotere klussen gaat doen waar ik zelf te weinig tijd voor vrij maak/wil maken.

Ik zou dan zelf gewoon iemand nemen die zwart werkt. Hier in de buurt kun je vaak via via wel aan iemand komen, of je zet een advertentie op een lokale site. Nadelen: ja, je moet zo iemand kunnen vertrouwen omdat zij in je huis is op het moment dat jij er niet bent. Maar omdat iedereen elkaar hier wel een beetje kent zou ik daar niet zo bang voor zijn. Ik zou trouwens niet snel denken dat ik het zelf wel beter doe/kan. Of iemand moet echt de kantjes ervan af lopen. Ik zou al lang blij zijn dat bepaalde klusjes gebeuren.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:18

Wie zijn wij sowieso eigenlijk om in andermans portemonnee te loeren en te roepen dat een huishoudelijke hulp waste of money is? Sommige mensen besteden hun vrije tijd liever aan andere dingen dan aan schoonmaken.

Edit: Overigens werken wij allebei fulltime en ons huis moet bijvoorbeeld dus echt dagelijks gezogen worden, ik heb nog twee katten rondlopen die wel fulltime in dit huis leven en hele tapijten aan haren neerleggen. Daarnaast heb ik het idee dat ik hier in de flat veel sneller stof heb dan in m'n ouderlijk huis. Dus veel werken en weinig thuiszijn is nog geen garantie voor een schoner huis.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:20

2CKC2 schreef:
Prosecco schreef:Kijk ik snap wel dat sommige mensen het onzin vinden (en zeker als je vind dat je het zelf beter doet, dan is het gewoon zonde van je geld), maar uiteindelijk is het toch maar net waar je voor kiest? Of je besteed zelf de tijd aan je huishouden, of je kan in die tijd iets anders gaan doen en dan betaal je de schoonmaakster.
Dan maakt het toch niet uit wat een ander daarvan vind of hoe groot je huis is?

Als je 40 m2 niet schoon kunt houden in 1 ochtendje per week (of als je elke avond 1 ding doet..) dan ben je of lui, of je hebt geen zin, of je maakt er geen tijd voor. Mijn schoonmoeder woont op 40m2 en dat is echt klein! Mijn woonkamer is haar hele huis, mini badkamertje dat echt met een kwartier gedaan kan zijn!

Ze moet het zelf weten hoor, maar is natuurlijk wel waist of money.
Wie ben jij om te zeggen dat een ochtendje een waiste of money is? Ik heb zelf bijna geen vrije tijd, een ochtend is voor mij bijna 30% van de vrije tijd die ik uberhaupt heb in een week. Daarbij hecht ik er totaal geen waarde aan of ik zelf mn huis schoonmaak. Ik denk dat je veel kan zeggen, maar ik ben zeker niet lui. Ik vind je best bevooroordeeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:28

En al ben je lui en huur je iemand in omdat je er gewoon geen zin in hebt, nou én?

Ik poets op de zaterdagochtend om de week naast mijn werk ook zwart bij iemand. Al jaren. En die zegt ook dat ze er gewoon geen zin in heeft. Ze heeft het geld ervoor, dus waarom niet? Als ik het geld had, had ik precies hetzelfde gedaan. Ik breng die ochtend toch echt liever door met mijn gezin dan dat ik de badkamer sta te schrobben hoor.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 11 jun 2011 - 23:30

Ik woon ook alleen in huisje van 45m2 ongeveer. En stofzuigen kost nog geen half uur, ben je écht zo doorheen. Badkamer/bed doe ik om de week en zelfs dan is badkamer nauwelijks vies. Stoffen is ook vrij snel gedaan, omdat je nou niet bepaald veel oppervlak hebt in zo'n klein huisje. Anderhalve boekenkast, een salontafel, een eettafel en een televisiekastje. Afwassen is nog langer werk joh (en daar heeft ze een machine voor).. Wassen, drogen etc. is voor 1 persoon en alleen kwestie van aanzetten/opvouwen! Ik weet niet hoeveel je strijkt (beddengoed, jeans?), maar dat is het enige waarvan ik me voor kan stellen dat het ophoopt. Ja, en afwas, maar dat telt dus niet.

Ik ben vaak op zondagavond in 1,5 uur ECHT wel klaar hoor.. Ik zeg niet dat ze lui is en als je het geld hebt, vooral doen (niets lekkerder dan het zelf niet te doen natuurlijk), maar ik snap simpelweg niet waar je eentje in zo'n klein huis zoveel werk vandaan kunt halen..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:38

Antibes schreef:Ik woon ook alleen in huisje van 45m2 ongeveer. En stofzuigen kost nog geen half uur, ben je écht zo doorheen. Badkamer/bed doe ik om de week en zelfs dan is badkamer nauwelijks vies. Stoffen is ook vrij snel gedaan, omdat je nou niet bepaald veel oppervlak hebt in zo'n klein huisje. Anderhalve boekenkast, een salontafel, een eettafel en een televisiekastje. Afwassen is nog langer werk joh (en daar heeft ze een machine voor).. Wassen, drogen etc. is voor 1 persoon en alleen kwestie van aanzetten/opvouwen! Ik weet niet hoeveel je strijkt (beddengoed, jeans?), maar dat is het enige waarvan ik me voor kan stellen dat het ophoopt. Ja, en afwas, maar dat telt dus niet.

Ik ben vaak op zondagavond in 1,5 uur ECHT wel klaar hoor.. Ik zeg niet dat ze lui is en als je het geld hebt, vooral doen (niets lekkerder dan het zelf niet te doen natuurlijk), maar ik snap simpelweg niet waar je eentje in zo'n klein huis zoveel werk vandaan kunt halen..
Dat is dan toch 1,5 uur die ik liever uitbesteed. Wat maakt jou t uit?

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe za 11 jun 2011 - 23:42

Mijn vriend en ik hebben een schoonmaakster. Hij had haar al, ik ben een tijdje terug bij hem ingetrokken en ze is er nu dus nog. We zitten er nu over te denken om zonder haar verder te gaan maar daar zijn we nog niet over uit.

Heb jij ooit overwogen om een schoonmaakster in huis te nemen?
Ik heb het zelf altijd onzin gevonden maar m'n vriend vind het ideaal.

Zo ja, wat zijn jouw redenen geweest?
Mijn vriend heeft haar aangenomen. Dit deed hij omdat hij geen zin en tijd had voor het huishouden en het zich kan veroorloven.

Voor hoeveel uur heb je degene in dienst?
Ze komt 1 keer in de week voor twee uurtjes.

Hoe vind je een schoonmaakster (zeker voor de weinige uren die ik te bieden heb)?
Wij hebben haar via marktplaats gevonden.

Huur je degene alleen in of collectief (afhankelijk van het aantal uren)?
Alleen haar.

Wat zijn de voordelen?
Het feit dat gewoon 1 x in de week het huis helemaal wordt schoongemaakt zonder dat je het zelf hoeft te doen is erg fijn.

Wat zijn de nadelen?
Het kost veel geld natuurlijk. En daarbij komt ze niet als ze niet kan, dat scheelt dan natuurlijk geld maar ze is in die zin niet heel betrouwbaar.

Wat is het uurloon van jouw schoonmaakster?
12,50 per uur.

Zwart of wit?
Zwart
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:44

Anderhalf uur? I wish!

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 11 jun 2011 - 23:44

Odilia schreef:
Antibes schreef:Ik woon ook alleen in huisje van 45m2 ongeveer. En stofzuigen kost nog geen half uur, ben je écht zo doorheen. Badkamer/bed doe ik om de week en zelfs dan is badkamer nauwelijks vies. Stoffen is ook vrij snel gedaan, omdat je nou niet bepaald veel oppervlak hebt in zo'n klein huisje. Anderhalve boekenkast, een salontafel, een eettafel en een televisiekastje. Afwassen is nog langer werk joh (en daar heeft ze een machine voor).. Wassen, drogen etc. is voor 1 persoon en alleen kwestie van aanzetten/opvouwen! Ik weet niet hoeveel je strijkt (beddengoed, jeans?), maar dat is het enige waarvan ik me voor kan stellen dat het ophoopt. Ja, en afwas, maar dat telt dus niet.

Dat is dan toch 1,5 uur die ik liever uitbesteed. Wat maakt jou t uit?

Mij maakt het niets uit, je hoeft niet zo fel te doen hoor. Stofzuigen doe ik vaak doordeweeks al een keertje of twee als ik mijn was op ga hangen (dat soms de grond raakt vanaf mijn wasrek) en dan haal ik die 1,5 uur al lang niet met stoffen, dweil door de keuken en badkamer/keuken een sopje..

Oh, ik moet bekennen. Ramen lappen doe ik niet!

Maar nogmaals, het maakt mij niet uit, ik vind het niet lui, maar ik vind het voor mezelf écht onzin. Dat mag ik toch gewoon normaal zeggen lijkt me, kom nou!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:48

Zo bedoelde ik t ook niet hoor Antibes smile Ik bedoelde meer: ook al was t maar 10 min, als iemand het liever uitbesteed is dat toch prima?

Nog iets anders: Ik vind t gek dat er wordt gezegd: hoe kan je huis vies genoeg zijn voor een schoonmaakster. Het hoeft toch geen varkenstal te zijn voordat je een schoonmaakster inhuurt? Ook al kwam ze alleen om te stofzuigen/dweilen/wc/bed verschonen zou ik al blij zijn! Dat moet toch echt wekelijks gebeuren.

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 11 jun 2011 - 23:50

Heb jij ooit overwogen om een schoonmaakster in huis te nemen?
- Ja
Zo ja, wat zijn jouw redenen geweest?
- We waren allebei fulltime aan het werk en ik moest mijn studie nog afronden waardoor ik weinig tijd overhield.
Voor hoeveel uur heb je degene in dienst?
- 1x in de 2 weken 3 uurtjes
Hoe vind je een schoonmaakster (zeker voor de weinige uren die ik te bieden heb)?
- Het was de tante van mijn vriend
Huur je degene alleen in of collectief (afhankelijk van het aantal uren)?
- Ik vroeg haar gewoon of ze tijd had smile
Wat zijn de voordelen?
- Je hoeft minder om te kijken naar alles zelf doen, het is gewoon schoon.
Wat zijn de nadelen?
- Ik vond het onprettig dat iemand in mijn huis rondliep als ik er niet was, na 4x is het dan ook gestopt.
Wat is het uurloon van jouw schoonmaakster?
- 10 euro per uur
Zwart of wit?
- Zwart

We hebben nu alleen iemand die 1x in de 2 maand onze ramen lapt, anders doe ik dat zelf maar 1x in het half jaar (klote klus). Voor de rest ben ik nu veel meer doordeweeks gaan doen, zodat mijn weekend niet alleen uit huishoudelijke taken bestaat. Dan is het prima te doen, al heb ik niet het schoonste huis van de wereld.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende