Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaakster

+25
Lejow
minoessepoes
Bolleke
JD
Sjaantje
Raindrop
Tazz
CCC
Marcellah89
Lynn_
Inge
Susan
blondje1313
Melis_je
Fearie
Rouxxxe
rapa nui
nijntje4
Antibes
Pien
bolus26
Linda
xxjojootjexx
Paper Crown
Prosecco
29 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

schoonmaakster - Schoonmaakster - Pagina 7 Empty Re: Schoonmaakster

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:12

CKC, Ah, dat is een goede, gelijk na de was inderdaad! Maar, hoe lang zit die er ongeveer op?
Marin, eens in de paar weken zo haha! Ik word alleen gek van het kleed, die is hoogpolig en moet ik echt op mijn knieen met het zuiggedeelte doen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:14

Tja als ik samen zou wonen zou ik 't wel vaker doen, want dan heb je met iemand anders te maken. Maar nu ben ik de enige die er in moet leven, dus als ik het vies vind, dan maak ik het schoon. En dat is tussendoor af en toe even met de hand wat stof/haar oppakken, en een keer in de paar weken al die gleuven af zuigen Wink Vind het prima zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:18

Dan is het goed toch? Jij moet er (met mevrouw) leven, en als dat zo goed gaat Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:19

Haha ja precies. Mijn keuken maak ik trouwens wel veel vaker schoon, aangezien ik heel veel kokkerel. Dat is de belangrijkste ruimte in m'n huis smile (en wordt dus ook het viest haha). Oh ja en kattenbak elke week schoonmaken natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:21

Gaat het bij jou niet snel stinken? Ik moet echt elke dag schoonmaken, anders ruik je de kattenbak.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:27

Nee ik ruik met vlagen wat, en dan haal ik even wat poepjes er uit. Maar ik gebruik ook grit met parfum er in, dat scheelt al. dan ruik je dat. Dat associeer ik intussen wel met kattenbak, dat wel :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:53

2CKC2 schreef:
Marin schreef:Hahahaa nou ja, als dat zijn taak is, en hij blijft maar liggen en hij moet naar z'n werk, mag je 'm dat best zeggen hoor :P

Nee, sorry. Ik vind mijn man erg lief en de keren dat hij dingen voor mij doet is ontelbaar. Ik zou dat niet kunnen.. ik ben niet zijn sloofje en als ik boos op hem ben dan mag ie echt door de grond zakken, maar hij is wel mijn lief I love you dus ik doe het met alle liefde voor hem.

Ik vind mijn vriend ook heel erg lief en ik doe heel veel dingen voor hem, maar hij vindt dat ik 's ochtends in bed moet blijven liggen. Ik mag niet eens zijn shirt strijken als ik het voorstel! En daar ben ik heel blij mee. Ik ben trouwens gewon overdag aan het werk maar ik werk thuis dus kan wel langer blijven liggen. Maar het is geen kwestie van dat ik zeg van: jij MOET je shirt strijken want ik doe het mooi niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 5:34

Ik strijk de bloesjes van mijn vriend ook niet. Dat doet hij maar mooi zelf, hij wil het toch aan? Ik doe al genoeg in het huishouden, dus ik ga s'ochtends daar echt mijn bed niet voor uit als ik al een keer langer kan liggen dan hij. nerd

Ik vind het huishouden overigens wel veel energie kosten. Ik ben niet goed in het huishouden organiseren en vind het daarom veel energie kosten. Als ik een dag gewerkt en gestudeerd heb, heb ik vaak gewoon niet eens de fut om de boel nog eens te gaan organiseren. Dan wil ik alleen nog maar nietszeggende dingen doen.
Daarbij komt ook nog eens dat ik 4 huisdieren en een kind heb, dus ik vrees dat ik wel meer tijd kwijt ben aan het huishouden dan de gemiddelde persoon die samen woont en geen kinderen en dieren heeft. *stiekem lijkt me dat soms ook echt heerlijk, zo weinig huishoudelijke taken* Als ik het van tevoren geweten had, had ik geen huisdieren genomen in ieder geval.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 8:04

2CKC2 schreef:
Tea-Leaf schreef:OMG die shirtmaster, wat een achterlijk ding lol!

Ik strijk echt niks, ik vouw alles op en leg of hang het in de kast. Wil ik het aan, en moet het gestreken worden, dan doe ik dat. Ideaal Very Happy

Jij wil niet weten hoeveel tijd dit ons scheelt! Je doet een hemd uit de was direct op dat ding, en die blaast hem binnen 5 min kreukvrij! Mijn man draagt dagelijks een overhemd naar zijn werk. We pleuren ze allemaal tegelijk in de was 1x in de week en dan doet shirtmaster de rest!

Nee, dat wil ik ook niet weten Very Happy Ik vind het gewoon een stom ding en veel te duur. Maar dat jij er blij mee bent is goed toch?

Mijn vriend draagt ook dagelijks een overhemd naar zijn werk en die strijkt hij zelf trouwens. Maar ieder zijn ding Wink

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes di 14 jun 2011 - 22:34

Ik ga 's ochtends om kwart voor 6 de deur uit en ben op zijn vroegst om 6 uur thuis. Nou heb ik het niet de hele dag super druk op mijn werk, maar ik kan niet vroeger weg of later beginnen i.v.m contacten met het buitenland en tijdverschil.

Als ik dan om 6 uur thuis ben ga ik meteen eten koken, mijn vriend is meestal tussen half 7 en half 8 thuis, dan eten we, doen we de afwas, maken we het aanrecht weer toonbaar, zetten we een kopje thee en dan ben ik meestal net op tijd voor Goede tijden klaar. Dan ga ik rond 9 uur alweer douchen, mijn haar föhnen, kleding voor de volgende dag klaar leggen enz want ik probeer toch altijd rond 10 uur wel te gaan slapen, om 5.15 gaat de wekker namelijk meer.

In dat uurtje wat ik op de bank zit ben ik blij dat ik zit, dan vouw ik misschien wat was op maar dat is het, dan heb ik echt geen "tijd" om de ene dag de badkamer te doen, de volgende dag het hele huis te stofzuigen enz.

Wij hebben trouwens geen mannen taken en en geen vrouwen taken maar we doen gewoon wat er gebeuren moet. Strijken doet mijn vriend ook zelf, het zijn zijn overhemden, ik gooi ze heus wel voor hem in de wasmachine maar strijk ze dus niet, want er ligt meestal een hele berg en ik heb zelf amper kleding die gestreken moet worden. Daarnaast kook ik elke dag en kan hij tot 8 uur in zijn bed liggen elke morgen, dus ik vind het niet zielig voor hem als hij 10 minuten eerder op moet staan om zijn overhemd te strijken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk di 14 jun 2011 - 22:57

Het is dat ik het geld er niet voor heb en ik het ook niet prettig vind als er iemand in mijn huis rond loopt als ik er niet ben, maar ik zou het ook doen hoor!
Bij ons blijft het huishouden ook wel vaak liggen. Stofzuigen gebeurd wel dagelijks, omdat het niet anders kan met die katten, maar de rest.. Wassen doe ik in de weekenden als ik thuis ben. Mijn vriend heeft de badkamer nu al 4x onder water gekregen met die wasmachine inclusief lekkage naar beneden toe, dus dan doe ik het liever zelf. Vaak gaan in de weekenden er toch wel 4 wassen doorheen (meer kan helaas niet, heb maar 2 droogrekken en drogen duurt erg lang). Strijken doe ik niet aan, ik hang het op het rek en vouw ik op zodra ik de nieuwe was op ga hangen. Vind dit al een rot karweitje.
Dweilen bijvoorbeeld schiet er echt bij in.. Kost ook een hoop tijd, en zeker voordat het weer droog is.. Katten moeten dan buiten gehouden worden etc, heel gedoe. Ik wil eigenlijk een stoomapparaat kopen, heb het idee dat het dan veel sneller droog is en gelijk ook hygiënisch schoon.
De wc/badkamer probeer ik ook wel bij te houden, maar ik ben dus alleen in de weekenden thuis en echt geen zin om de hele ochtend te staan schoonmaken, moet op zaterdag ochtend ook de boodschappen doen enzo. Het schiet er dus echt bij in. Nu helpt het ook niet mee dat je bij ons na een dag al niet eens meer ziet dat het schoon is. De huis is zo enorm oud, de badkamer is gewoon bijna niet schoon te krijgen, bijvoorbeeld kalk etc. Dan ben ik een hele ochtend bezig en de dag er na zie je er gewoon niks meer van. Dat frustreert!

Afstoffen beginnen we ook niet eens meer aan, na een uur ligt het er toch weer, het is niet normaal hoeveel stof ons huis aan trekt.. Zo nu en dan haal ik een plumeau over de tv enzo, tafel stoffen we wel af, maar kasten etc bijna niet.

En moet eerlijk bekennen dat ik sinds ik er woon, nu bijna een jaar, mijn ramen nog nooit heb gewassen Embarassed

We wonen trouwens in een gewone 1 gezinswoning, maar het is een slooppand, en dus in slechte staat.
Ik ga proberen als we eenmaal verhuisd zijn over 3/4 maanden, het echt beter bij te houden.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:25

Heb jij ooit overwogen om een schoonmaakster in huis te nemen? Ja, en ook gedaan
Zo ja, wat zijn jouw redenen geweest? tijd(gebrek), gemak/luxe
Voor hoeveel uur heb je degene in dienst? ze komt 1 x per maand en werkt dan ongeveer 4 uren
Hoe vind je een schoonmaakster (zeker voor de weinige uren die ik te bieden heb)? Mijn moeder maakt voor mij schoon
Huur je degene alleen in of collectief (afhankelijk van het aantal uren)? Ik betaal haar voor de door haar werkelijk gemaakte uren
Wat zijn de voordelen? de 'rotklusjes' zoals koelkast schoonmaken etc. doet zij en hoef ik niet meer te doen
Wat zijn de nadelen? Het is wel mijn moeder, zij bood het eigenlijk al jaren aan, maar ik moest eerst wel over een drempel, nu ben ik wel blij dat het een bekende is, ik zou niet zomaar een wildvreemde in huis willen hebben terwijl ik aan het werk ben.
Wat is het uurloon van jouw schoonmaakster? ik betaal haar 10 euro per uur
Zwart of wit? het 1e

Gast
Gast

Bericht  Suus di 14 jun 2011 - 23:28

Als ik er geld voor had zou ik het ook doen, heb er echt nooit zin in...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  marjoleinnn wo 15 jun 2011 - 4:38

Linda schreef:
Inge schreef:*zucht*

Lijkt mij heerlijk een interieur verzorgster, als ik het geld er voor over zou hebben.
Heb echt een hekel aan het huishouden :P

Lijkt mij ook heerlijk hoor! En als ik echt veel geld zou hebben, dan zou ik zo'n strijkding kopen en dan mag de schoonmaakster hem gebruiken. :P Very Happy
Maar dan word de schoonmaakster lui 👅
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud