Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaakster

+3
Sam
Sarah1985
Prosecco
7 plaatsers

Ga naar beneden

Schoonmaakster Empty Schoonmaakster

Bericht  Prosecco ma 8 apr 2013 - 7:01

Ik heb sinds kort een schoonmaakster, maar eerlijk gezegd ben ik (nog) niet tevreden. Zelf doe ik het namelijk veel beter. Nu weet ik niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik kan een lijstje maken met wat ik allemaal anders wil zien, maar dat wordt dan best een lange lijst, is dat niet een beetje lullig? Aan de andere kant baal ik er nu gewoon van, want het kost best veel geld en als ik het zelf beter kan dan vind ik dat gewoon echt zonde.

Heeft iemand misschien tips hoe je hier tactisch mee om kunt gaan?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaakster Empty Re: Schoonmaakster

Bericht  Sarah1985 ma 8 apr 2013 - 7:12

zie je haar als ze komt? Anders gewoon een lijstje maken. Is niet erg hoor. Ik heb ook een schoonmaak adres en soms vraagt ze wil je iets doen en dan doe ik het. Maar vaak zie ik het zelf wel.

Wat doet ze dan niet goed
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sam ma 8 apr 2013 - 7:14

Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Sam ma 8 apr 2013 - 7:15

Ik zou haar erop aanspreken.
Edit: op een nette manier.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Prosecco ma 8 apr 2013 - 7:16

Bijvoorbeeld de spoelbak in de keuken leek niet gedaan, dus die heb ik naderhand zelf gedaan. De wastafel in de badkamer zaten nog tandpasta vlekken, de kraan in de douche was nog vies, de spiegel in de badkamer was niet gedaan, de plank in de badkamer was niet gestoft. De geluidsboxen waren niet gestoft, de vloer was gedweild maar daar was ook weer doorheen gelopen dus allerlei vlekken. Ook lag er nat, uitgedweild stof op de vloer.

Van die dingen die ikzelf redelijk vanzelfsprekend vind om op te letten.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Sam ma 8 apr 2013 - 7:21

Nee dat vind ik ook niet kunnen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown ma 8 apr 2013 - 7:25

Ik leg dan een briefje neer en zeg 't gewoon. Als ik fouten maak op mijn werk wordt het ook gezegd dus bij mijn schoonmaakster krijgt het ook te horen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Supertalentje ma 8 apr 2013 - 7:38

Huh? Wat heeft ze dan gedaan in de badkamer? Ik zou voor de badkamer wel een lijstje maken, niks zeggen over dat het niet goed was, maar gewoon omdat het je handig leek. Desnoods 'kijk' je even voor ze weg is naar de badkamer, mochten er dan nog dingen zijn kun je gelijk aangeven dat je het fijn vindt als ze dat of dat voortaan ook meeneemt.

Wat de vloer betreft, stofzuigt zij of jij? En heb je huisdieren? Ik zou aangeven dat je echt geniet van een stofloze vloer en dat er nog nat stof lag (en dan ook waar, ongeacht of ze het gezien heeft, ze zal dat hoekje/stukje niet meer overslaan). Over een natte vloer lopen is niet handig, kun je haar een volgorde aangeven? Zo van 'weet je wat misschien makkelijk is? Als je eerst goed stofzuigt en dan doe ik het ook altijd goed in de hoekjes/onder de bank, dan dweilen en dan de badkamer. Als je klaar bent met de badkamer/slaapkamer/toilet/weetikveel dan is de vloer weer mooi droog en blijven er geen vlekken achter van lopen op een natte vloer'. Of juist 'dweil de vloer maar als laatste, ik heb liever dat de mop naast de achterdeur staat dan 'loopvlekken' op de vloer.

Die boxen stoffen zou ik ook zeggen. Niet onaardig, maar dat je het fijn vindt als ze die ook even stoft, die trekken altijd zoveel stof (*diepe zucht en grote glimlach*) smile Idem voor de wasbak in de keuken.

Het is ook voor beiden even zoeken. Als je niks zegt verandert er ook niks. Maar ik zou het wel aardig brengen, ook aangeven dat je het erg fijn vindt dat ze iets wel heeft meegenomen wat je zelf altijd vergeet of dat je het zo fijn vindt dat ze er is zodat je wat meer tijd voor jezelf hebt. Je hoeft niet gelijk onaardig te zijn denk ik dan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Minx di 9 apr 2013 - 10:10

Serieus ik zou echt boos zijn. De tandpasta vlekken nog kunnen zien en natte stof plekken. Dan ben je echt te laks bezig. Idd duidelijk aangeven en anders is het bij mij tot nooit weer ziens
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pineco di 9 apr 2013 - 10:16

Ik heb het hier ook aan de hand gehad en vond het heel moeilijk om aan te kaarten. Na de eerste keer heb ik vriendelijk doch duidelijk laten weten wat ik van haar verwachtte. De keer daarop was het weer heel slecht gedaan en heb ik haar de deur gewezen. Dat vond ik echt heel vervelend om te doen, maar het was zonde van mijn geld om haar nog eens te laten komen...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud