Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij een schoonmaakster?

+11
Sam
Snoes
Paper Crown
Rush
Ibbeltje
Razz
Slakje
Pseudoniem
madam
Lejow
Mevrouw
15 plaatsers

Ga naar beneden

Heb jij een schoonmaakster? Empty Heb jij een schoonmaakster?

Bericht  Mevrouw vr 5 apr 2013 - 7:32

Hebben we eindelijk besloten om een schoonmaakster te nemen voldoet ze niet.

Als ik haar niet vraag om het gasfornuis schoon te maken dan doet ze het niet, ze is gister geweest en om de deurklinken is het nog vies, de ramen waar ons zoontje de handen telkens tegen zet heeft ze nog nooit gedaan, de schouwen stoft ze nooit af en de plinten ook niet. Ze is drie uur bij ons dat is voldoende tijd om zulksoort dingen wel even te doen. Naja genoeg gezeurd maar voldoet jullie schoonmaakster wel? Of moet je ook alles zeggen en waar heb je haar vandaan?

Mevrouw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 32
Registratiedatum : 03-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij een schoonmaakster? Empty Re: Heb jij een schoonmaakster?

Bericht  Lejow vr 5 apr 2013 - 7:33

Om antwoord te geven op je topic titel: Nee, helaas, wij hebben geen schoonmaakster.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 7:35

Ik heb geen echte schoonmaakster, maar ik heb hulp in de huishouding via de WMO zeg maar.
Maar ik ben dus echt zo blij met haar, zij doet altijd zoveel (we doen het altijd samen op maandagochtend) 3 uurtjes hebben we en samen doen we het hele huis! Mocht ik er straks geld voor hebben en mijn indicatie wordt niet verlengd dan zal ik haar zeker bellen.

Gast
Gast

Bericht  madam vr 5 apr 2013 - 7:36

Nee, ik heb geen schoonmaakster. Maar ik heb het nog niet nodig.
Maar om even in te gaan op jouw verhaal.
Is het misschien niet handig om een lijstje te maken met alles wat jullie schoongemaakt willen hebben.
Zo voorkom je dat ze iets vergeet omdat het duidelijk op het lijstje vermeld staat.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Pseudoniem vr 5 apr 2013 - 7:47

Wij hebben een schoonmaakster die de grote dingen doet, vloeren, badkamers, toiletten. De rest doen we zelf of niet :-)
Bij het inwerken heb ik duidelijk uitgelegd wat ik wel of niet verwacht. En als ze iets vergeet dan vraag ik het aan haar.
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Slakje vr 5 apr 2013 - 7:52

Ik heb mijn schoonmama en mijn mama laughcry

We hebben afgesproken dat ze nu komen voor de grote dingen; maar uiteindelijk doen ze veel meer. Als ik terug ga werken wil ik wel een schoonmaakster.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Razz vr 5 apr 2013 - 7:55

Nee ik heb geen schoonmaakster. Ik kan het makkelijk zelf en vind het zonde van het geld eigenlijk. Maargoed dat is persoonlijk.

Maar heb je je schoonmaakster ook uitgelegd wat je het liefst schoon gemaakt wil hebben? Misschien steekt ze die 3 uur wel in de grotere dingen zoals de badkamer, keuken, heel het huis dweilen enz. Ik zou het haar 1x uitleggen en als je daarna nog niet tevreden bent misschien toch maar op zoek naar een andere schoonmaakster.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Ibbeltje vr 5 apr 2013 - 8:07

Razz_ schreef:Nee ik heb geen schoonmaakster. Ik kan het makkelijk zelf en vind het zonde van het geld eigenlijk. Maargoed dat is persoonlijk.

Maar heb je je schoonmaakster ook uitgelegd wat je het liefst schoon gemaakt wil hebben? Misschien steekt ze die 3 uur wel in de grotere dingen zoals de badkamer, keuken, heel het huis dweilen enz. Ik zou het haar 1x uitleggen en als je daarna nog niet tevreden bent misschien toch maar op zoek naar een andere schoonmaakster.

Dit idd. Wat heeft ze wel gedaan? En zijn de taken duidelijk voor haar?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Rush vr 5 apr 2013 - 8:08

Ik zou haar taken opschrijven.

Doe ik voor mezelf ook soms, als ik 'veel' moet doen in een bepaalde tijd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 8:31

Ik heb geen schoonmaakster, maar zou ik die wel kunnen betalen dan zou ik haar alleen vragen de was/strijk te doen/vouwen, badkamer/wc en de keuken schoonmaken en misschien zo nu en dan de ramen zemen. Maar dat kleine spul wat je in de openingspost aankaart, dat vind ik van die kleine dingetjes waarvan ik denk: joh, pak zelf even een doekje en dan ben je klaar.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown vr 5 apr 2013 - 8:37

Ik heb er een. Als ze komt, doet ze 't ook
goed! Ik laat een briefje achter op tafel plus t geld en dan komt ze mijn huis doen. Ze neemt 5 min pauze en rent weer naar de stofzuiger haha.

Ik ben tevreden maar ze is nogal makkelijk in afbellen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Snoes vr 5 apr 2013 - 8:38

Wij hebben geen schoonmaakster.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Sam vr 5 apr 2013 - 8:42

Wij hebben een geweldige schoonmaakster.
Ze doet alles naar eigen inzicht, en dat is beter/meer dan we zelf ooit gedaan hebben of zouden doen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 8:50

Maar wat doet ze wel in die uren? Want ik zou het vooral fijn vinden om een schoonmaakster te hebben voor de grote dingen, dus de badkamer goed schoonmaken, keuken een goede beurt geven en overal goed stofzuigen & dweilen. Want drie uur om echt 100% alles strak te trekken is misschien niet haalbaar? Wat geeft ze zelf als antwoord erop dan?

Ik doe het overigens gewoon zelf, heb geen schoonmaakster. Alleen voor grote schoonmaak lijkt het me soms wel lekker, gewoon eens per maand oid.

Gast
Gast

Bericht  Pineco vr 5 apr 2013 - 10:33

Ik heb sinds vorige week een schoonmaker Laughing In België kun je met zogenaamde dienstencheques vrij goedkoop hulp krijgen (deels gesubsidieerd door de staat om werklozen mee te laten draaien in de maatschappij; het geld dat ze ermee verdienen, mogen ze houden als aanvulling op hun uitkering). Sinds de tweede is geboren en ik toch fulltime blijf werken, schoot het huishouden er een beetje bij in. Daarom via dit systeem in september een schoonmaakster gekregen, die vrouw was echt fantastisch! Ik werd er helemaal blij van, de ene week deed ze de bovenverdieping heel grondig, de andere week de benedenverdieping. En ik hield dan zelf de rest bij. Ze poetste 3 uur en streek dan nog 1 uur. Heerlijk! Helaas bleek ze illegaal hier te verblijven en mocht het uitzendbureau haar niet meer sturen Heb jij een schoonmaakster? 1270000679
Daarna nog een paar keer wat mensen hier gehad die er niks van bakten of gewoon niet kwamen opdagen. Nu sinds vorige week dus een jongen van een jaar of 24 en hij poetst geweldig! Alleen strijken doet hij liever niet, maar dat houd ik gewoon zelf bij. Verder ben ik echt heel tevreden, boven verwachting Heb jij een schoonmaakster? 3079029344
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 10:38

Oh ik wil dolgraag een schoonmaakster! Als we samen genoeg verdienen, gaat dat ook zeker gebeuren.

Ik zou inderdaad aan haar vragen wat zij denkt dat mogelijk is in de tijd dat zij er is, en daar haar eisen op instellen. Het is niet erg als ze niet het hele huis kan doen, maar stel dan een soort schema op dat ze de ene week de badkamer doet, de andere week de keuken grondig. Maar wat ze aanbiedt om te doen, moet ze ook goed doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Pineco vr 5 apr 2013 - 10:44

Oh ja, en hij maakt zelfs de kom van de goudvis schoon cheers (zo'n rotklus, dochter heeft het beestje gekregen van haar peettante, wacht maar tot haar zoontje jarig is Heb jij een schoonmaakster? 985951499)
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Luce vr 5 apr 2013 - 18:24

Gewoon even met haar in gesprek gaan. Vertellen wat ze goed doet en daarna vertellen wat je verwacht/beter wilt. 3 uur een heel huis tot in de puntjes poetsen vind ik trouwens weinig tijd. Tenminste, bij een gemiddeld huis.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Pineco vr 5 apr 2013 - 20:16

Ik vind het trouwens best lastig om precies aan te geven wat ik gedaan wil hebben, een goede schoonmaakster zou de dingen die je noemt volgens mij uit zichzelf wel moeten zien. Misschien heeft ze inderdaad te weinig tijd om alles goed te doen (3 uur is niet heel veel) en blijven plinten en dergelijke daardoor onaangeroerd. Ik zou in haar geval een duidelijk plan opstellen met een aantal vaste elementen zoals badkamer en toilet en dan de ene week bijvoorbeeld de keuken en woonkamer heel grondig, de andere week de bovenverdieping. En dan ook duidelijk benoemen dat je de plinten en klinken gedaan wilt hebben.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Ella vr 5 apr 2013 - 20:32

Nee wij hebben geen schoonmaakster. Moet zeggen dat ik het heerlijk vond in de kraamweek dat iemand anders eens mijn huishouden deed haha.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: