Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaakster

+25
Lejow
minoessepoes
Bolleke
JD
Sjaantje
Raindrop
Tazz
CCC
Marcellah89
Lynn_
Inge
Susan
blondje1313
Melis_je
Fearie
Rouxxxe
rapa nui
nijntje4
Antibes
Pien
bolus26
Linda
xxjojootjexx
Paper Crown
Prosecco
29 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Schoonmaakster Empty Schoonmaakster

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:52

De laatste tijd twijfel ik steeds meer of ik geen schoonmaakster in huis wil nemen. Ik ben alleenstaand, werk 40/48u per week, doe boodschappen, strijk, was en maak schoon. Heel vaak heb ik het gevoel dat ik word geleefd i.p.v. dat ik leef. Het is elk weekend kiezen tussen leuke dingen doen of schoonmaken. Als ik voor het eerste kies, dan blijft het huishouden liggen. Als ik voor het laatste kies, dan heb ik zoals heel erg vaak een heel saai leven.

Nu heb ik maar een klein huis, dus het komt voor mezelf aardig over als verwend, maar juist omdat ik een klein huis heb, zou een schoonmaakster me met twee uur per week of om de week al aardig uit de brand helpen. Stoffen, stofzuigen, dweilen, ramen lappen, badkamer schoonmaken en keuken schoonmaken. En dan op een vrijdag, zodat ik het weekend 'schoon' inga.

Nu mijn vragen;

Heb jij ooit overwogen om een schoonmaakster in huis te nemen?
Zo ja, wat zijn jouw redenen geweest?
Voor hoeveel uur heb je degene in dienst?
Hoe vind je een schoonmaakster (zeker voor de weinige uren die ik te bieden heb)?
Huur je degene alleen in of collectief (afhankelijk van het aantal uren)?
Wat zijn de voordelen?
Wat zijn de nadelen?
Wat is het uurloon van jouw schoonmaakster?
Zwart of wit?

Volgens mij waren dat de vragen wel. Als jullie nog iets aanvullends hebben, drop het hier. smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaakster Empty Re: Schoonmaakster

Bericht  Prosecco za 11 jun 2011 - 16:14

Zelf neem ik straks geen schoonmaakster omdat ik me dat niet kan veroorloven. Maar als ik dat wel zou kunnen zou ik het misschien wel doen. Is toch heerlijk als je je daar geen zorgen meer om hoeft te maken?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 18:32

Prosecco schreef:Zelf neem ik straks geen schoonmaakster omdat ik me dat niet kan veroorloven. Maar als ik dat wel zou kunnen zou ik het misschien wel doen. Is toch heerlijk als je je daar geen zorgen meer om hoeft te maken?

+1. Als het kon, had ik het meteen gedaan!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 20:29

Jouw huis is toch 50m2 ofzo? Ik vind het wel raar dat je daar een schoonmaakster voor nodig zou hebben. Ik werk ook ongeveer 40 uur (mijn man ook en die doet niet heel veel in het huishouden). Wij hebben een huis van 120m2 en ik kan dat prima af zonder schoonmaakster. Ik denk dat het een kwestie is van bijhouden en niet als je thuis komt van je werk alleen maar eten en op de bank ploffen. Maar inderdaad in het weekend ben ik wel vaak met het huishouden bezig. Hoelang dat ligt eraan of ik heb laten versloffen door de weeks.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 20:39

Puuc schreef:Jouw huis is toch 50m2 ofzo? Ik vind het wel raar dat je daar een schoonmaakster voor nodig zou hebben. Ik werk ook ongeveer 40 uur (mijn man ook en die doet niet heel veel in het huishouden). Wij hebben een huis van 120m2 en ik kan dat prima af zonder schoonmaakster. Ik denk dat het een kwestie is van bijhouden en niet als je thuis komt van je werk alleen maar eten en op de bank ploffen. Maar inderdaad in het weekend ben ik wel vaak met het huishouden bezig. Hoelang dat ligt eraan of ik heb laten versloffen door de weeks.

+1, ons huis is 140m2 en ik heb een dame gehad maar uiteindelijk doe ik t zelf beter.. vind ik.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Prosecco za 11 jun 2011 - 20:46

Kijk ik snap wel dat sommige mensen het onzin vinden (en zeker als je vind dat je het zelf beter doet, dan is het gewoon zonde van je geld), maar uiteindelijk is het toch maar net waar je voor kiest? Of je besteed zelf de tijd aan je huishouden, of je kan in die tijd iets anders gaan doen en dan betaal je de schoonmaakster.
Dan maakt het toch niet uit wat een ander daarvan vind of hoe groot je huis is?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  xxjojootjexx za 11 jun 2011 - 20:52

Vrijdag komt ze voor de eerste keer. Dus we moeten nog bezien of het wel bevalt.

Heb jij ooit overwogen om een schoonmaakster in huis te nemen?
- Ja
Zo ja, wat zijn jouw redenen geweest?
- Ik werk 40 uur en Ronnie zo'n 50. En we hebben 2 kinderen. Buiten dat om waren we op elk vrij moment bezig met het huishouden, heel vaak hebben we hier de puf niet voor, dus bleef de boel liggen.
Voor hoeveel uur heb je degene in dienst?
- Ze komt 1x per week 3 uurtjes.
Hoe vind je een schoonmaakster (zeker voor de weinige uren die ik te bieden heb)?
- Via Marktplaats.
Huur je degene alleen in of collectief (afhankelijk van het aantal uren)?
- Alleen
Wat zijn de voordelen?
- Ons huis zal straks lekker schoon zijn. In iedergeval voor het weekend, want ze komt op vrijdagmorgen. En we hoeven er zelf minder tijd aan te besteden, dus meer tijd over voor de leuke dingen met de kinderen.
Wat zijn de nadelen?
- Ze is alleen in ons huis terwijl wij aan het werk zijn. Dus daarom heb ik de eerste keer vrij en zal ik de keren daarop pas naar mijn werk wanneer zij er is. En kom ik even terug tegen einde werktijd.
Wat is het uurloon van jouw schoonmaakster?
- 12,50
Zwart of wit?
- zwart.

Er bestaan ook van die schoonmaakbureaus, maar voor zover ik weet, niet bij ons in de stad.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:01

Niet helemaal vergelijkbaar maar mijn moeder maakt bij ins schoon. Ze doet dit ook als wij er niet zijn. ze komt om de week 2 uur poetsen, voor 10,- per uur. wij zijn daar erg blij mee en hoeven zelf nn nu de grote dingen niet echt te doen.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 21:08

Prosecco schreef:Kijk ik snap wel dat sommige mensen het onzin vinden (en zeker als je vind dat je het zelf beter doet, dan is het gewoon zonde van je geld), maar uiteindelijk is het toch maar net waar je voor kiest? Of je besteed zelf de tijd aan je huishouden, of je kan in die tijd iets anders gaan doen en dan betaal je de schoonmaakster.

Als je 40 m2 niet schoon kunt houden in 1 ochtendje per week (of als je elke avond 1 ding doet..) dan ben je of lui, of je hebt geen zin, of je maakt er geen tijd voor. Mijn schoonmoeder woont op 40m2 en dat is echt klein! Mijn woonkamer is haar hele huis, mini badkamertje dat echt met een kwartier gedaan kan zijn!

Ze moet het zelf weten hoor, maar is natuurlijk wel waist of money.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:09

Toen ik nog thuis woonde hadden mijn ouders een schoonmaakster.

Heb jij ooit overwogen om een schoonmaakster in huis te nemen? Ik overweeg het sowieso als ik (en mijn vriend) straks een fulltime baan hebben.
Zo ja, wat zijn jouw redenen geweest? Makkelijk, ik heb gewoon een pleuris hekel aan schoonmaken en kan mijn niet voorstellen dat als ik straks fulltime werk ik er nog tijd voor vrij wil maken.

Voor hoeveel uur heb je degene in dienst? De schoonmaakster van mijn ouders kwam om de week op dinsdag van 10 tot 13/14 uur.
Hoe vind je een schoonmaakster (zeker voor de weinige uren die ik te bieden heb)? Via een bedrijf of marktplaats ofzo. Mijn ouders hadden haar via via - ze maakte ook schoon bij vrienden van ons.

Wat zijn de voordelen? Een schoon huisje :P
Wat zijn de nadelen? Die zie ik eigenlijk niet echt als ze gewoon voor een normaal bedrag komt schoonmaken.
Wat is het uurloon van jouw schoonmaakster? Een jaar of 7 geleden kreeg onze schoonmaakster 45 euro voor de uren dat ze er was.
Zwart of wit? zwart

[/b][b]

Gast
Gast

Bericht  Linda za 11 jun 2011 - 21:09

Als ik het zou kunnen betalen zou ik het ook doen. Zeker voor de grote en vervelende klussen is het toch handig. Daarbij vind ik het niet uitmaken of je een groot of klein huis hebt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:10

2CKC2 schreef:
Prosecco schreef:Kijk ik snap wel dat sommige mensen het onzin vinden (en zeker als je vind dat je het zelf beter doet, dan is het gewoon zonde van je geld), maar uiteindelijk is het toch maar net waar je voor kiest? Of je besteed zelf de tijd aan je huishouden, of je kan in die tijd iets anders gaan doen en dan betaal je de schoonmaakster.

Als je 40 m2 niet schoon kunt houden in 1 ochtendje per week (of als je elke avond 1 ding doet..) dan ben je of lui, of je hebt geen zin, of je maakt er geen tijd voor. Mijn schoonmoeder woont op 40m2 en dat is echt klein! Mijn woonkamer is haar hele huis, mini badkamertje dat echt met een kwartier gedaan kan zijn!

Aan de ene kant wel, aan de andere kant.. Als je het ervoor over hebt.. (een schoonmaakster is natuurlijk ook goedkoper als het om 40m2 gaat ipv 140m2..)

@TO, als jij lekker een schoonmaakster wilt nemen moet je dat gewoon doen hoor. Het is toch zeker jouw huis en jouw geld :P . Ik kan het mij in iedergeval helemaal voorstellen Wink

Gast
Gast

Bericht  Prosecco za 11 jun 2011 - 21:27

2CKC2 schreef:

Ja misschien is het luiheid, zeer waarschijnlijk is het geen zin, en nee dan maak je er ook geen tijd voor. Maar ja, als het geld wat het kost je dat waard is, is dat toch prima?

Jij vind het verspilling, voor een ander is het misschien een rijkdom om niet zelf te hoeven schoonmaken, ook al is het maar 40m2
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 21:46

Prosecco schreef:
2CKC2 schreef:

Ja misschien is het luiheid, zeer waarschijnlijk is het geen zin, en nee dan maak je er ook geen tijd voor. Maar ja, als het geld wat het kost je dat waard is, is dat toch prima?

Jij vind het verspilling, voor een ander is het misschien een rijkdom om niet zelf te hoeven schoonmaken, ook al is het maar 40m2

Chillax! Zoals je wellicht kon lezen heb ik ook gezegd ze moet 't zelf weten!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:48

2CKC2 schreef:
Puuc schreef:Jouw huis is toch 50m2 ofzo? Ik vind het wel raar dat je daar een schoonmaakster voor nodig zou hebben. Ik werk ook ongeveer 40 uur (mijn man ook en die doet niet heel veel in het huishouden). Wij hebben een huis van 120m2 en ik kan dat prima af zonder schoonmaakster. Ik denk dat het een kwestie is van bijhouden en niet als je thuis komt van je werk alleen maar eten en op de bank ploffen. Maar inderdaad in het weekend ben ik wel vaak met het huishouden bezig. Hoelang dat ligt eraan of ik heb laten versloffen door de weeks.

+1, ons huis is 140m2 en ik heb een dame gehad maar uiteindelijk doe ik t zelf beter.. vind ik.

Haha, dat ook ja. Ik ben nogal pietje precies (een van de redenen waarom man mij gewoon mijn gang laat gaan :-)) en doe het liever zelf. Maar ik vind het ook wel gemakzuchtig hoor als je zo klein woont en dan een schoonmaakster wilt.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 21:51

Puuc schreef:
2CKC2 schreef:

Haha, dat ook ja. Ik ben nogal pietje precies (een van de redenen waarom man mij gewoon mijn gang laat gaan :-)) en doe het liever zelf. Maar ik vind het ook wel gemakzuchtig hoor als je zo klein woont en dan een schoonmaakster wilt.

Dan zag ik bijv dat ze had afgestoft, maar om de dingen heen!!! Dus niet optillen ofzo..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:51

2CKC2 schreef:

Een taille van geld? Nice.

Vind het best wel hard wat je verder zegt. En best wel onzin ook. Als je het geld er voor hebt, waarom niet? Zelfs al zou ABE lui zijn, als zij het geld er voor over heeft, is het toch geen waste of money. Als zij daar blij van wordt, en er tijd aan over houdt voor zichzelf, dan is het altijd al een goede uitgave.

Ik zou 't zeker doen als je 't geld er voor (over) hebt, ABE. Waarom ook niet?!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:53

2CKC2 schreef:
Puuc schreef:
2CKC2 schreef:

Dan zag ik bijv dat ze had afgestoft, maar om de dingen heen!!! Dus niet optillen ofzo..

Oh wat erg! Dat soort dingen dus. Nee hoor, laat mij het maar lekker zelf doen Cool

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 21:54

Marin schreef:
2CKC2 schreef:

Een taille van geld? Nice.

Vind het best wel hard wat je verder zegt. En best wel onzin ook. Als je het geld er voor hebt, waarom niet? Zelfs al zou ABE lui zijn, als zij het geld er voor over heeft, is het toch geen waste of money. Als zij daar blij van wordt, en er tijd aan over houdt voor zichzelf, dan is het altijd al een goede uitgave.

Ik zou 't zeker doen als je 't geld er voor (over) hebt, ABE. Waarom ook niet?!

Oops foutje!
Zoals ik al zei Marin, ze moet 't zelf weten! Ik vind 't lui,but who am I.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:55

Ik zou 't ook wel willen, mijn huishouden is gewoon een drama. Ik kan het gewoon niet. Maar heb het geld er nu nog niet voor, hopelijk ooit wel.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 11 jun 2011 - 22:04

Kan Niet is dood, en Wil Niet ligt er naast!

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 za 11 jun 2011 - 22:06

ik ben er ook niet zo goed in hoor Marin maar ga met de jaren vooruit! er is dsu nog hoop Wink
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:07

2CKC2 schreef:Kan Niet is dood, en Wil Niet ligt er naast!

??

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:15

Ik zou dat niet willen. Wil het graag zelf goed doen en een ander kan dat volgens mij niet. Embarassed Ik vind schoonmaken ook heerlijk ontspannen werk. Word helemaal blij van de geur van schoonmaakwater.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 22:17

Marin schreef:
2CKC2 schreef:Kan Niet is dood, en Wil Niet ligt er naast!

??
Ken je die uitdrukking niet? Wink Is min of meer om aan te geven dat je alles kunt, als je je er maar hard genoeg voor inzet. Ik hou alleen niet zo van die uitdrukking, 't is zo'n mondsnoerend iets.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: