Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav. koop je zelf dingen in de kringloop of op rommelmarkt?

+37
_Cyn_
CarpeDiem
Rush
Jeanette
redd
Erin
Ibbeltje
luenca
Alias
TNMN
VeryCherry
Atelier Madame
Dolphinne
Shisha
Flippin' Bitch
Qiara
Printje
TukTuk
Happydobby
M-G
SarahKey
Error
Rosa
Rev3rie
Susan
Effie_O
Caresses
girli
Oasis
Joli86
bolus26
PapillonRose
Mida4you
Rouxxxe
Prosecco
Laquisia
rapa nui
41 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Nav. koop je zelf dingen in de kringloop of op rommelmarkt? Empty Nav. koop je zelf dingen in de kringloop of op rommelmarkt?

Bericht  rapa nui za 11 jun 2011 - 6:46

Ik vind het altijd heerlijk snuffelen op een rommelmarkt en vind af en toe een bezoekje aan de kringloop ook leuk. Vooral van de rommelmarkt en van de vrijmarkt op koninginnedag heb ik al veel leuke dingen vandaan gehaald. Ik koop dan bv. aparte vazen, boeken, mooie of aparte glazen/mokken, Tupperware dingen die ik wel gebruiken kan en die er nog als nieuw uit zien. Dus van alles wat.

Snuffelen jullie er ook graag rond? Wat voor dingen koop je dan? Of vind je het een vies idee? Koop je bv. ook 2e handskleren of andere spullen van Marktplaats?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav. koop je zelf dingen in de kringloop of op rommelmarkt? Empty Re: Nav. koop je zelf dingen in de kringloop of op rommelmarkt?

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 6:49

Ja, zovaak. Heb er geen problemen mee!

Sterker nog; ik wilde een nieuwe jas, simpel jack.. Maar afgelopen 4, 5 jaar of zo, heb ik al m'n jassen in de kringloopwinkel gekocht, dus ik had geen eens een idee waar ze jassen verkopen (in een 'echte' winkel dus) Very Happy

*Edit; en verder koop ik er hebbedingies en boeken en tijdschriften.

Laatst aangepast door Bazinga op za 11 jun 2011 - 6:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Nav. koop je zelf dingen in de kringloop of op rommelmarkt? Empty Re: Nav. koop je zelf dingen in de kringloop of op rommelmarkt?

Bericht  Laquisia za 11 jun 2011 - 6:50

Ja, ik koop regelmatig spullen op de rommelmarkt, via MP of in een kringloopwinkel. Ik vind het superleuk om oude meubeltjes op te knappen en daar helemaal mijn ding van te maken.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 6:50

Ja hoor, al komt het niet heel vaak meer voor dat ik kan slagen.
Ben tegenwoordig veel te gehaast... Slecht eigenlijk. Ik ren zowat over die markten en waarvoor?
Kan ik net zo goed thuis blijven eigenlijk...

Anyway, via MP koop ik wel eens het e.e.a.
Kleding voor H en ook voor mezelf zoals positiekleding.
Ik probeer zoveel mogelijk uit de buurt te halen zodat ik het kan gaan bekijken.
Tot nu toe heb ik pas 2 keer een misser gekocht eigenlijk.
De rest zag er allemaal nog perfect uit.

In de wasmachine, schep vanish erbij, niks mee aan de hand.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 6:52

In Engeland heb ik echt zo ontzettend veel boeken gekocht in de charity shops. Ze hebben daar heel veel van dat soort goede doelen winkeltjes waar ze ook boeken verkopen. In Cambridge zat zelfs de Oxfam Bookshop. Geweldig! Na een essay beloonden we onszelf dan met 20 pond aan boeken van de charity shops. Echt zo leuk.

Van andere dingen ben ik toch een beetje vies. Tweedehands kleding zal ik nooit kopen en ook geen spulletjes voor in huis (servies of andere troepjes enzo). Meubels via Marktplaats op zich wel.

Maar met name boeken vind ik leuk. Zo heb ik bijvoorbeeld laatst in een tweedehands boekenwinkel hier in Den Haag een heel traditioneel Amerikaans kookboek gevonden (van Betty Crocker, een oude bekende kokkin die nog steeds een 'bak-merk' heeft als Koopmans hier in NL bijvoorbeeld, met cakemixen enzo). Haar kookboek stond te koop in dat winkeltje..voor 2 euro. Echt fantastisch, wat een koopje en vondst!

Gast
Gast

Bericht  Laquisia za 11 jun 2011 - 6:55

Servies en potten en pannen e.d. zal ik echter niet 2ehands kopen. Dat vind ik toch een vies idee. Net als schoenen.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:07

Ja, voornamelijk boeken en legpuzzels, maar soms ook andere dingen.

Hier in het dorp hebben we een tweedekansenwinkel. Hier lever je je oude spullen in en de opbrengst gaat naar Roemenie! Kortom leuke dingen die je daar kan halen. Onder andere heb ik er al een keer een stampotstamper vandaan, verder heeft mijn zusje er dvd's gekocht. Voornamelijk omdat ze daar voor school een sociale stage liep.

Mijn moeder helpt ook altijd op de bazaar van de kerk en heeft hier al geregeld handige dingen ook weggetrokken voor mij. Zoals een bijna nieuwe Tefal koekenpan voor 2 euro of een prima stofzuiger voor 5 euro. Het leukste is dingen vinden die mensen wegdoen, maar nog eigenlijk prima zijn en ze dus voor een prikkie kopen!

Gast
Gast

Bericht  Prosecco za 11 jun 2011 - 7:41

Ik shop daar best regelmatig ja. Laatst had ik een super leuke theepot, wat vaasjes, een olijvenboot, een glas en een ananas snijder voor iets van 6 euro bij elkaar.

Vandaag had ik 5 kookboeken en een bloempotje voor 11 euro. Super leuk!

Het servies maak ik wel altijd heel goed schoon, eerst een nacht met azijn weken en dan in de vaatwasser, maar dan is het ook weer als nieuw.

Wel let ik altijd goed op hoe het er uit ziet, want oude zooi zit ik niet op te wachten.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:43

Jep, ik heb een aantal meubeltjes van de kringloop, zoals mijn banken. Ik ging heel onverwacht het huis uit, dus ik had niet gespaard voor een uitzet.
Kringloopwinkel was een uitkomst smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:47

Ja, laatst nog een leuk koopje gescoord. Ik had bij de Slegte een mooi tuinboek gezien. Groot en dik voor 20 euro. Ik had hem nog even laten liggen. Maar was wel van plan om deze binnenkort te kopen. In de vakantie kwam ik langs de kringloop en zijn mijn vriend en ik nog even naar binnen gegaan. Daar lag hetzelfde boek voor 2,50 in heel goede staat. Ik heb hem dus meegenomen en ook nog een ander boek. Was voor 5 euro klaar en heb twee mooie boeken.

Mijn schoonmoeder koopt er ook kleding. Dat zou ik niet zo snel doen. Blijf het toch een minder fris idee vinden, net zoals beddengoed en servies.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:59

Oja hoor ik koop er wel. Zo hebben we nu onze kledingkast er van bijvoorbeeld en de hometrainer.
Ik kijk wel naar hoe iets er uit ziet en koop ook niet alles. Mijn vader werkt er en die ziet ook wel een super goede meubels en zo binnen komen. Oow we hebben trouwens ook 4 hartman tuinstoelen en een tafel daar gehaald.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 8:54

Ik kom ook veel bij de Kringloop en koop ook regelmatig via Marktplaats. Ik word er echt heel blij van als ik heel goedkoop iets leuks heb kunnen vinden. Daarnaast is het ook een principekwestie: dat ik het beter vind om bestaande spullen te hergebruiken dan dat er nieuwe geproduceerd worden.

Ik koop van alles tweedehands: meubels voor de kamer van mijn dochter, boeken, versiersels voor in huis etcetera. Ik heb ook veel antieke sieraden en dat is natuurlijk ook tweedehands.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe za 11 jun 2011 - 8:56

Zelden, kom sowieso bijna nooit in kringloopwinkels en op rommelmarkten. Als er ik er toevallig wel eens kom vind ik eigenlijk nooit echt iets wat ik echt leuk vind haha, maar ik heb er wel een paar keer een stapeltje tijdschriften gekocht. Dat vind ik wel leuk.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 9:03

Ik kom er wel maar koop eigenlijk nooit wat. Ik hou nogal van modern en strak.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you za 11 jun 2011 - 9:37

Ik vind rommelmarkten erg leuk alleen kom ik er te weinig. Morgen gaan we weer heen en heb er zin in smile
Ook kringloop winkels vindt ik leuk. Af en toe kopen we er wel eens wat.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 10:10

Mocht ik iets leuks tegenkomen voor bijvoorbeeld in huis, dan zou ik het wel kopen.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 11 jun 2011 - 10:25

I I love you kringloop!

Ik hou van retro (jaren 70) en andere aparte dingen in het algemeen. Vaak echt van die dingen waar je toevallig tegenaan moet lopen en dan bedenkt dat het leuk in je huis staat.
Gezien mijn stijl kom ik ook niet eens zo heel vaak iets tegen in een gewone winkel.

En laat ik nou net bij de kringloop heel vaak de perfecte decoratie voor in huis vinden smile Ik zie hier regelmatig ook nieuwe dingen voorbij komen, zoals cadeauverpakkingen met waxinelichthouders en dat soort dingen, wissellijsten die nog in het plastic zitten.. Je moet het maar net kunnen gebruiken natuurlijk, maar ze hebben er dus echt niet alleen zooi.

Ik ben trouwens ook wel van het opnieuw gebruiken van nog goede spullen, is beter voor het milieu. En als iets nog prima is, dan zie ik er al helemaal niks op tegen. Ok, soms zie ik weleens dingen hangen zoals badkleding of kinderondergoed en dat gaat me wel een stapje te ver. Maar het meeste durf ik best tweedehands te kopen, het moet natuurlijk wel netjes zijn en mijn smaak. Een wasje of sopje er tegenaan en klaar smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  bolus26 za 11 jun 2011 - 11:47

ik koop oud engels servies (met van die bloemtjes en goed etc) voor mijn high tea ( voor mn bedrijfje)
boeken en leuke dingen voor in husi of op school.

laatst een hele mooie kolenkit gekocht voor in huis.Staan van die siertakken in nu.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:49

Ja. Vind daar soms super leuke dingen.. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Joli86 za 11 jun 2011 - 22:23

Koop er heel af en toe ook wel eens wat, maar niet alles.. Bijvoorbeeld kleding, schoenen zou ik niet doen, maar bv servies heb ik dan weer geen probleem mee...
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Oasis za 11 jun 2011 - 22:26

I I love you rommelmarkten! Ik koop niet snel kleding daar, maar wel boeken, schilderijen en soms servies ofzo. In de kringloop winkel heb ik zo ongeveer heel mijn inboedel gekocht haha. Een nieuwe bank was geen goed idee geweest met onze kat..
Via MP koop ik vaak boeken en ook wel eens kleding. Alleen schoenen en lingerie zou ik niet zo kopen..
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  girli za 11 jun 2011 - 22:37

Ik koop voornamelijk boeken, lekker goedkoop Very Happy Wel let ik op of er geen vlekken enzo in zitten. Kleding koop ik niet, dat vind ik toch een vies idee.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Caresses za 11 jun 2011 - 22:56

Ik vind het heerlijk om kringloopwinkels en rommelmarkten af te struinen.
Ik koop vooral boeken en meubels.
Ik koop bijna nooit via marktplaats omdat ik het fijn vind om in een fysieke winkel te zijn en daarnaast wordt er zoveel op mp gezet ook binnen een straal van 5 km dat het voor mijn teveel is om de leuke dingen te tussen uit te pikken.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Effie_O za 11 jun 2011 - 23:02

Ik snuffel regelmatig bij verschillende kringloopwinkels, heerlijk!
Het leuke vind ik dat het altijd een verrassing is wat er te vinden is. Soms ga ik met lege handen naar huis, soms kom ik met volle tassen terug.
Boeken koop ik vooral veel, er zijn vaak erg mooie/bijzondere boeken te vinden. Sinds kort koop ik er ook servies, niet om echt uit te drinken of van te eten, maar om mee te 'knutselen'. Meubels kijk ik ook wel naar, ik vind het wel leuk om oude kastjes op te knappen bijvoorbeeld, maar dan moet ik ook altijd weer een plekje hebben om het neer te zetten dus dat doe ik niet zo vaak. Heb er ook al eens een stoel gehaald, helemaal opnieuw bekleed en nu heb ik eindelijk de stoel die ik zo graag wou hebben maar nergens kon vinden smile
Kleding heb ik er alleen eens voor een feest gekocht, zo'n foute outfit die ik verder toch niet aan doe. Kijk er af en toe wel eens bij, maar zie er nooit iets leuks.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan za 11 jun 2011 - 23:05

Als ik iets leuks vind wel ja. Bij ons in de stad zitten sowieso heel erg veel tweedehandswinkels, kleding, boeken, meubels, die winkels variëren van kringloop tot megaduur en exclusief.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: