Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat dingen afleren

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Kat dingen afleren

Bericht  Jilke za 23 jul 2011 - 5:59

We hebben 2 katten, echt schatten van beesten. Nu heeft 1tje er een enorm irritante gewoonte ontwikkeld. Smorgens zodra de wekker gaat, staat hij boven bij de deur en begint als een dolle te mauwen. Maakt niet uit of het nou half zes is of tien uur, wekker = mauwen. Hij gaat dan net zo lang door tot je naar beneden gaat. Nou op zich is dit wel irritant, maar na vanalles geprobeerd te hebben om het af te leren zonder resultaat, namen we het maar voor lief.
Hij zat altijd snachts binnen, maar tegenwoordig wil hij graag buiten zijn snachts. Alleen nu komt het, als hij dus buiten zit, en hij wil naar binnen, gaat hij dus ook mauwen (doet hij dus overdag niet). Normaal alleen als hij de wekker hoorde, die kan hij horen omdat hij in de achtertuin zit onder het slaapkamerraam wat open staat. Maar sinds enkele nachten gaat hij dus gewoon midden in de nacht voor de buitendeur zitten mauwen. Echt heel vervelend. Zoiezo dat buiten smorgens mauwen ook, vooral voor de buurt.

We hebben het al genegeerd, dus gewoon niet open doen, hem laten schrikken, met de plantenspuit te lijf gaan ed. Maar helaas lijkt niets te helpen. Hij gaat gewoon steevast door tot hij binnen zit. En dan begint het dus bij de deur van het trapgat.

Hij wil gewoon heel graag bij je zijn, op dat moment is er echt niets aan de hand. Maar hij mag nou eenmaal niet boven, want hij heeft zoveel haaruitval dat ik het gewoon vies vind.

Iemand nog tips? Ik word er inmiddels nogal wanhopig van!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 7:05

Misschien kun je een kattenluikje kopen zodat hij 's nachts gewoon binnen kan komen. Je hebt van die speciale met een magneet sluiting die reageert op een magneetje in de halsband van de kat, zodat je geen andere katten in huis hebt.

Mijn kat heeft ook een hele tijd aandacht getrokken door te miauwen of aan de slaapkamer deur te krabben. Ook sprong ze wel eens in de kapstok en na een tijdje opende ze zelfs deuren. Als ze dit doet wil ze inderdaad gewoon aandacht. Meestal (als het nog heel vroeg is) ga ik even naar haar toe om haar te knuffelen en zet ik haar daarna in haar mandje. Hierna gaat ze dan ook slapen. Misschien kun je dat proberen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 7:08

Je kat gewoon binnen houden? Op dat mauwen weet ik niks, maar beperk het dan iig alleen tot last voor jullie.
Echt hekel aan loslopende katten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 7:30

Lize schreef:Je kat gewoon binnen houden? Op dat mauwen weet ik niks, maar beperk het dan iig alleen tot last voor jullie.
Echt hekel aan loslopende katten...

Nou nou, een hekel?

Ontopic: ik zou gewoon zorgen dat als je kat buiten is, hij er 's nachts ook in kan zonder dat je je bed uit moet. Dan gaat t beestje niet miauwen en heeft niemand last.

Wat betreft dat miauwen als de wekker gaat: 1 van onze poezen begint ook direct te miauwen voor de slaapkamerdeur zodra ze hoort dat we wakker zijn. Probeer het te negeren, dan stopt het meestal vanzelf. Hoe meer aandacht je er aan besteed, hoe meer je beestje doorgaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 9:17

Ja een hekel ja. De kat kan er niks aan doen, maar de baasjes wel. Schijten en pissen heel onze voortuin vol, maken krassen op autos en houden ons uit onze slaap met het krolse gemauw. Ik betaal toch ook belasting voor mijn hond? Waarom katteneigenaren dan niet voor hun kat? Moet eens kijken wat een reacties ik zou krijgen als ik mijn hond in iemands tuin zou laten poepen.

Ben trouwens geen kattenhaatster. (Pas nog 3 katten van overrijdingsdood gered en een dag en nacht in huis gehad.) Maar vind wel dat de baasjes wat meer bij anderen stil zouden mogen staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 9:21

Lize schreef:Ja een hekel ja. De kat kan er niks aan doen, maar de baasjes wel. Schijten en pissen heel onze voortuin vol, maken krassen op autos en houden ons uit onze slaap met het krolse gemauw. Ik betaal toch ook belasting voor mijn hond? Waarom katteneigenaren dan niet voor hun kat? Moet eens kijken wat een reacties ik zou krijgen als ik mijn hond in iemands tuin zou laten poepen.

Ben trouwens geen kattenhaatster. (Pas nog 3 katten van overrijdingsdood gered en een dag en nacht in huis gehad.) Maar vind wel dat de baasjes wat meer bij anderen stil zouden mogen staan.

En hoe zou je dat willen doen dan? Je kunt niet de hele tijd naast je kat in de tuin staan om te kijken of hij wellicht een keer bij de buren poept, en of hij nog aan het miauwen is laughcry Jouw hond zal vast ook wel eens blaffen en andere mensen wakker houden, of op de straat poepen, waar ik vervolgens in sta, daar ben ik ook niet blij mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 9:23

Pippa schreef:
Lize schreef:Ja een hekel ja. De kat kan er niks aan doen, maar de baasjes wel. Schijten en pissen heel onze voortuin vol, maken krassen op autos en houden ons uit onze slaap met het krolse gemauw. Ik betaal toch ook belasting voor mijn hond? Waarom katteneigenaren dan niet voor hun kat? Moet eens kijken wat een reacties ik zou krijgen als ik mijn hond in iemands tuin zou laten poepen.

Ben trouwens geen kattenhaatster. (Pas nog 3 katten van overrijdingsdood gered en een dag en nacht in huis gehad.) Maar vind wel dat de baasjes wat meer bij anderen stil zouden mogen staan.

En hoe zou je dat willen doen dan? Je kunt niet de hele tijd naast je kat in de tuin staan om te kijken of hij wellicht een keer bij de buren poept, en of hij nog aan het miauwen is laughcry Jouw hond zal vast ook wel eens blaffen en andere mensen wakker houden, of op de straat poepen, waar ik vervolgens in sta, daar ben ik ook niet blij mee.

Katten binnen houden, mits aan een riem of weet ik wat. Zo raar is dat niet hoor.
En mijn hond blaft niet. En poep ruim ik op.
Je kunt niet iedereen over een kam scheren met kat/hond, maar bij ons in de buurt geven ze echt overlast. En dat is jammer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Minx za 23 jul 2011 - 10:06

Lize schreef:Ja een hekel ja. De kat kan er niks aan doen, maar de baasjes wel. Schijten en pissen heel onze voortuin vol, maken krassen op autos en houden ons uit onze slaap met het krolse gemauw. Ik betaal toch ook belasting voor mijn hond? Waarom katteneigenaren dan niet voor hun kat? Moet eens kijken wat een reacties ik zou krijgen als ik mijn hond in iemands tuin zou laten poepen.

Ben trouwens geen kattenhaatster. (Pas nog 3 katten van overrijdingsdood gered en een dag en nacht in huis gehad.) Maar vind wel dat de baasjes wat meer bij anderen stil zouden mogen staan.

+1 maar dat is een hele andere discussie.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 10:46



Wat irritant! Ik ken het probleem, ik heb ook regelmatig een mauwer in mijn tuin (die niet van mij is maar een ode brengt aan mijn kat)
Soms ook 's ochtends vroeg, en wat ik ook doe, hij blijft serenades brengen...
Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Jilke za 23 jul 2011 - 11:01

Ik lees morgen het goed door voor de tips, maar 1 ding. Onze katten komen niet uit onze achtertuin, blijven netjes binnen de schutting, ook snachts. En een kattenluik kan niet, we hebben een huurwoning en kunstof kozijnen/deur.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 20:10

AmiAmi schreef:Ik lees morgen het goed door voor de tips, maar 1 ding. Onze katten komen niet uit onze achtertuin, blijven netjes binnen de schutting, ook snachts. En een kattenluik kan niet, we hebben een huurwoning en kunstof kozijnen/deur.

Nou dat vind ik dan heel netjes!
Kun je niet als ie mauwt met een plantenspuit hem laten schrikken? Heb geen idee van katten, maar dat heb ik ooit gehoord laughcry
Hoewel hetnatuurlijk moeilijkis, want als hij jullie ziet ishij waarschijnlijk stil, of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Jilke za 23 jul 2011 - 22:29

Hij stopt pas als ik hem binnen laat, dus als hij mij ziet maakt niet uit. Maar een plantenspuit is leuk, dan gaat hij gewoon een meter verderop staan waar de spuit niet komt. Zo slim is hij wel Wink
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:44

Hmm.. Jammer. Dan zijn mijn kattentips alweer op Rolling Eyes
Kun je hem niet bv in een aparte kamer laten slapen snachts?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:45

'S nachts gewoon binnen houden. Niets is irritanter dan kattengejank. Overigens deed mijn kat dat eerder bij de slaapkamerdeur maar nadat ik dat negeerde (10000x ofzo) is hij er wel mee opgehouden maar dat is natuurlijk voor je omgeving geen oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat dingen afleren Empty Re: Kat dingen afleren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum