Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vlees vraagjes

+3
Linda
Susan
Teddyaapje
7 plaatsers

Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty vlees vraagjes

Bericht  Teddyaapje ma 7 nov 2011 - 0:43

Tot nu toe maakte ik eigenlijk nooit vlees klaar speciaal voor T. als hij eens een potje at en het zat daarin kreeg hij het wel en verder kreeg hij wel eens een hapje als wij vlees aten wat hij ook mocht hebben. Nu hij een jaar is vind ik het toch wel tijd worden dat hij vlees krijgt dus ik ben benieuwd welk vlees jullie geven en hoe jullie het klaar maken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 0:45

Gewoon zoals we het ook voor onszelf klaarmaakten, met een jaar kunnen ze gewoon met de pot mee eten, mits al het vlees goed gaar is. Ik zou wel vlees kiezen dat lekker mals is, zoals kipfilet of (runder)gehakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Linda ma 7 nov 2011 - 0:46

Hier ook gewoon zoals wij het eten. (biologische) kip en gehakt. Qua vis, zalm of kabeljauw.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Lilypie ma 7 nov 2011 - 0:52

Hier at ze ook vanaf 1 jaar gewoon met de pot mee. Tot een jaar kreeg ze alleen maar kip, tartaatje etc als ze vlees kreeg.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Teddyaapje ma 7 nov 2011 - 0:53

Wij eten vaak pasta met vlees erdoor, dat eet T. ook wel eens. Maar als we aardappelen eten is het vaak gepaneerd vlees, mogen ze dat ook al, of kan ik dat er beter afsnijden?

Tot welke leeftijd hebben jullie eigenlijk zoutloos gekookt?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  PapillonRose ma 7 nov 2011 - 0:54

Hier krijgt ze alleen af en toe kip. Wil wel gaan uitbreiden met het vlees. Verder krijgt ze voornamelijk vis, dat vindt ze het lekkerst (als ze eens wil eten tenminste laughcry ).
En ik kook nog zoutloos, maar dat deed ik altijd al en zal ik dus ook blijven doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Linda ma 7 nov 2011 - 0:56

De eerste 2 jaar blijft ze zoutloos eten. Daarna ga ik er wat minder strict in zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 1:05

Ik gaf ze vanaf een jaar het meeste wel, ook gepaneerd wel.

Zoutloos kook ik sowieso al, ivm mijn nierziekte, dus de kinderen eten ook zoutloos. Alleen het vlees is dan meestal wel met wat zout gekruid, maar verder dus niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 1:29

Ik kook niet helemaal zoutloos, want in sommige dingen zit nou eenmaal al zout, maar ik voeg geen zout toe, of ik schep eerst op voor Yrsa en doe er dan zout bij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 1:53

Susan schreef:Ik kook niet helemaal zoutloos, want in sommige dingen zit nou eenmaal al zout, maar ik voeg geen zout toe, of ik schep eerst op voor Yrsa en doe er dan zout bij.



Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel ja. Ik voeg nooit zout toe, op de vleeskruiden na dan, al probeer ik dat meestal ook zoutloos te doen, maar dat is niet altijd lekker. En als we eens groente uit pot eten zit er uiteraard ook zout in, maar zelf bij het koken van aardappels en groente bijv. voeg ik niks toe. Mijn man houdt dan wel weer van zout door zijn eten, maar die mag dat dan zelf op zijn eigen bord doen. Ik ben er helemaal aan gewend om zoutloos te eten. Mijn vader is ook nierpatient, nieuwe nier enz. maar die moet er nog steeds heel erg aan wennen, en gaat nog wel eens de fout in. Wat ik zeer onverstandig vind. Maar hij kan er moeilijk aan wennen zegt hij. Gelukkig heb ik er dus geen moeite mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 2:27

Wij zijn geloof ik vlak na het bijvoeden ook begonnen met vlees. Gewoon zoals we het normaal ook bereiden, ik las later hier op het forum dat koken beter is dan braden bij jonge kindjes, maar dat wist ik niet en D. heeft er geen last van gehad.

Trouwens een vraagje voor degenen die zoutloos eten: krijgen jullie kindjes dan extra jodium bij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 2:37

Twellie schreef:Trouwens een vraagje voor degenen die zoutloos eten: krijgen jullie kindjes dan extra jodium bij?

Nee, ze halen wat dat betreft wel weer genoeg uit brood enz, waar het dus sowieso al inzit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Annemie ma 7 nov 2011 - 4:55

Onze zoon eet alles qua vlees, dus gehakt, kipfilet, cordon bleu, slavinken, boomstammetje, kotelet enz. enz.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Flower_L ma 7 nov 2011 - 8:24

Annemie schreef:Onze zoon eet alles qua vlees, dus gehakt, kipfilet, cordon bleu, slavinken, boomstammetje, kotelet enz. enz.

hier ook. maar niet elke dag. soms geef ik hem een gekookt eitje, wanneer hij op brood vleesbeleg heeft gehad.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 8:39

_MamaRosa_ schreef:
Twellie schreef:Trouwens een vraagje voor degenen die zoutloos eten: krijgen jullie kindjes dan extra jodium bij?

Nee, ze halen wat dat betreft wel weer genoeg uit brood enz, waar het dus sowieso al inzit.

Oh ja, da's waar, daar zit het ook in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 8:46

Y. at al heel vlot mee met de warmte pot en ook vlees zoals gehakt, kipfilet, boomstammetje, slavinkjes en dergelijke!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 8:58

Anniej_S schreef:Y. at al heel vlot mee met de warmte pot en ook vlees zoals gehakt, kipfilet, boomstammetje, slavinkjes en dergelijke!

Daar zit wel erg veel zout in trouwens. Ik gebruik hier voorlopig voor de meiden alleen vlees wat ik zelf kan klaarmaken, waar dus niet persé wat op hoeft, zoals gehakt, kipfilet, rundvlees enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 9:01

Uhh ik kreeg advies van het CB dat ze alles mocht mee eten...dus ik keek dan qua eten wat makkelijk prakbaar was..maar ze at en eet nog steeds niet een heel stukje boomstam ofzo, maar een halve..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 9:09

Anniej_S schreef:Uhh ik kreeg advies van het CB dat ze alles mocht mee eten...dus ik keek dan qua eten wat makkelijk prakbaar was..maar ze at en eet nog steeds niet een heel stukje boomstam ofzo, maar een halve..

Maakt ook niet uit hoor, maar vind het wel raar dat het cb dat adviseerd, Ik moet bijv door mijn nierziekte opletten met zout, en mag dit soort vlees dus ook niet te vaak hebben. Zit echt heel veel zout in, en dat maakt het voor mij voor de rest van de week al kapot, dan zit ik al aan de max. om het zo te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 9:11

Ja nou ik weet niet anders...er zijn ook dagen bij dat ze bijv vis krijgt hoor....en ook echt niet elke dag een stukje vlees ofzo...ik eet en lust al bijna geen vlees dus als ik geen vlees heb heeft Y. ook geen vlees...en verder is het meeste zoutloos wat we eten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vlees vraagjes Empty Re: vlees vraagjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum