Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstandskies laten verwijderen en eten

+13
patjuhhh
Happydobby
Inge
Shy
Possom
Caramba
Roxi3
bolus26
Monte
Sjaantje
Zora
Lejow
SoGood
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  SoGood ma 6 jun 2011 - 5:16

Zojuist heb ik mijn verstandkies laten trekken (Viel me 100% mee trouwens!) maar ik lees een beetje tegenstrijdige verhalen over wanneer je weer mag eten. Ik heb ontzettend honger en mijn vriend is zo te ruiken iets heel lekkers aan het maken.

Bedankt!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Lejow ma 6 jun 2011 - 5:19

Je mag volgens mij vrij snel eten, als het maar niet gloeiend heet is, dan is de kans op bloedingen groter.

*edit* zolang je er niet al te veel pijn aan hebt natuurlijk


Laatst aangepast door Lejow op ma 6 jun 2011 - 5:19; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Zora ma 6 jun 2011 - 5:19

Heb je daar geen advies over gehad van de tandarts? Ik neem aan dat het niet slim is om al van alles te gaan eten... als je nu geen pijn hebt, komt dat denk ik nog wel. Fijn dat het meeviel zeg!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 5:21

Ik heb bij de eerste keer verstandskiezen laten trekken dezelfde avond nog gegeten, ik heb toen nergens last van gehad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 5:23

Je mag gewoon eten. Maar het is lastig ivm pijn of verdoving. Je moet wel beetje kijken wat je eet. Wel dingen die soepel te kauwen zijn bv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  SoGood ma 6 jun 2011 - 5:24

Ja, hij had het vooral over niet spoelen en niet te warm/koud eten. Maar ik er zit best wel een groot gat en ik weet niet of het nu al verstandig is. De verdoving is trouwens nog niet uitgewerkt.

Honger! Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 5:27

Sogood schreef:Ja, hij had het vooral over niet spoelen en niet te warm/koud eten. Maar ik er zit best wel een groot gat en ik weet niet of het nu al verstandig is. De verdoving is trouwens nog niet uitgewerkt.

Honger! Very Happy

Dan zou ik vla ofzo eten Rolling Eyes Laat je vriend maar wat bewaren voor morgen nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Sjaantje ma 6 jun 2011 - 5:29

Probeer ook met de goeie kant te eten, dus zodra je een hap neemt, je eten naar de niet-getrokken kant te wurmen. Ok, ziet er misschien gek uit maar het helpt toch weer iets! Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Monte ma 6 jun 2011 - 5:54

Ik had in de ochtend mijn 2 kiezen laten trekken(onder en boven aan 1 kant) en rond 6 uur had ik aardappelpuree(uit pakje) en geprakte worteltjes op. Daarna wel uitkijken voor infecties(bij mij is de eerste keer een abces ontstaan).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 5:59

Ik zou vloeibaar eten als je een erg groot gat daar hebt zitten. Er kunnen gemakkelijk etensresten in blijven zitten, wat weer zorgt voor infectie. Lijkt me niet erg fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  SoGood ma 6 jun 2011 - 6:02

Ik heb gegeten! Mengseltje van gehakt, kool en aardappelpuree en nog een eierkoek met hagselslag. Niet echt een combi maar wel lekker want ik had echt honger! Heb aan 1 kant gegeten.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  bolus26 ma 6 jun 2011 - 6:05

je mag gewoon eten hoor, hoop dat t gesmaakt heeft! wel ff goed spoelen (met desinfecterend mondwater?)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Roxi3 ma 6 jun 2011 - 6:07

Ik heb ze vorig jaar laten weghalen en ik mocht eten als de verdoving was uitgewerkt en het ergste bloeden gestopt was.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  SoGood ma 6 jun 2011 - 6:10

Nee, spoelen mocht juist niet ivm het bloedpropje ofzo. Tandenpoesten mocht ik eventueel ook overslaan ivm spoelen en anders maar een klein beetje met water en tandpasta.

En ja, het heeft goed gesmaakt, ik had om 11:30 voor het laatst een boterham gegeten.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Monte ma 6 jun 2011 - 6:11

Je mag de eerste dag nog niet spoelen hoor, i.v.m het opengaan van de wond/loslaten van de hechting
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Caramba ma 6 jun 2011 - 8:21

Toen ik mijn verstandskies liet trekken heb ik dezelfde dag nog vast voedsel, dus geen prakje, gegeten.
Nergens last van gehad toen. Mis ze nu alle 4. Laatste deed het meest pijn.
Spoelen mag pas een dag na trekken idd.


Laatst aangepast door Spetterdespat op ma 6 jun 2011 - 8:26; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Possom ma 6 jun 2011 - 8:24

Ben blij dat je lekker hebt kunnen eten ik vond het ook verschrikkelijk toen die van mij getrokken waren (alledrie apart en ik heb er nog een op komst! :s) maar ik mocht absoluut niet eten, vier uur lang ofzo. Gelukkig waren die van mij s morgens getrokken Wink

Ik hoop dat je er weinig last van hebt, ik hoor juist of dat mensen het amper voelen, of dat ze weken aan de ibuprofen zitten. Succes ermee!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Caramba ma 6 jun 2011 - 8:26

Possom schreef:Ik hoop dat je er weinig last van hebt, ik hoor juist of dat mensen het amper voelen, of dat ze weken aan de ibuprofen zitten. Succes ermee!

Heb er zelf ook een dikke week last van gehad, heb er toen zelfs een infectie bij opgelopen, dit wel van de laatste keer, hierdoor een week thuis gezeten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Possom ma 6 jun 2011 - 8:27

Ja is kut he? De eerste had ik ook weinig last van, maar de tweede keer kreeg ik geen ontstekingremmende spoeling mee, die ik de eerste keer wel had gehad, ook niet toen ik ernaar vroeg. En toen ging het dus ontsteken..
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Monte ma 6 jun 2011 - 8:36

Wat veel mensen nog waarbij het ging ontsteken. Bij mijn eerste keer(2 kiezen) was een van de bovenste verstandskiezen al een beetje ontstoken(doordat hij scheef door kwam) en de verdoving hielp daardoor eerst niet, terwijl ze al waren begonnen Cry . Dus nog meer verdoving nodig.Na het trekken wel veel pijn gehad, maar kon wel zacht voedsel eten gelukkig. Na 5 dagen ging het eigenlijk weer beter, tot die nacht. Echt wat een pijn had ik, geen enkele pijnstilling hielp. Bleek er dus een abces te zitten en het gat was gaan ontstoken(en moest dus onder verdoving weer helemaal open). De tweede keer ging echt perfect en echt weinig last van gehad(veel minder dikke wang en minder pijn). Nu zijn ze er gelukkig alle 4 uit Very Happy

Possom: dat was bij mij ook een fout. Of het nou echt de reden is geweest dat er een abces kwam(want er zat al een ontsteking voor het trekken), maar ik vond het toch wel echt een fout. Bij het abces open/schoon-maken kreeg ik netjes ibruprofen mee en een spoelmiddel.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Possom ma 6 jun 2011 - 8:43

@ Monte: zoo dat is balen. Ik weet nog dat ik een keer niet kon slapen omdat mn teen ontstoken was, maar je mond lijkt me nog 10x zo erg! Die vervloekte jongetjes van 23 die net tandarts zijn geworden.. ik baalde echt als een stekker dat hij hem ging trekken ipv de 'goeie' tandarts..
Wat ik trouwens ook raar vind is dat ik moest proberen te zuigen zegmaar, zodat ze konden kijken of ze een gat hadden gemaakt naar mn neusholte met de bovenste kiezen.. dat zoek je toch vantevoren uit, voor je een gat door iemand hoofd trekt?
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Monte ma 6 jun 2011 - 9:32

Possom schreef:@ Monte: zoo dat is balen. Ik weet nog dat ik een keer niet kon slapen omdat mn teen ontstoken was, maar je mond lijkt me nog 10x zo erg! Die vervloekte jongetjes van 23 die net tandarts zijn geworden.. ik baalde echt als een stekker dat hij hem ging trekken ipv de 'goeie' tandarts..
Wat ik trouwens ook raar vind is dat ik moest proberen te zuigen zegmaar, zodat ze konden kijken of ze een gat hadden gemaakt naar mn neusholte met de bovenste kiezen.. dat zoek je toch vantevoren uit, voor je een gat door iemand hoofd trekt?
haha ja dat moest ik ook. Maar hij(assistent kaakchirurg) was niet echt duidelijk, dus ik deed het verkeerd(kwam ik later op die dag achter, na nadenken wat hij bedoelde). Heb ik daarna in de stres gezeten of ik geen gat had :P
Ach waarschijnlijk ziet hij dat ook wel als er wel een zit toch? zonder blazen en zuigen. Maar vond dat inderdaad ook heel vreemd.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Possom ma 6 jun 2011 - 9:58

Monte schreef:
haha ja dat moest ik ook. Maar hij(assistent kaakchirurg) was niet echt duidelijk, dus ik deed het verkeerd(kwam ik later op die dag achter, na nadenken wat hij bedoelde). Heb ik daarna in de stres gezeten of ik geen gat had :P
Ach waarschijnlijk ziet hij dat ook wel als er wel een zit toch? zonder blazen en zuigen. Maar vond dat inderdaad ook heel vreemd.

Haha! Ik denk als je dan eet dat het naar je neus gaat ofzo, best wel smerig.
En lekker professioneel als hij het je verkeerd laat doen! Goeie tandarts scratch
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Shy ma 6 jun 2011 - 20:38

Zijn er ook nog positieve ervaringen met het trekken van verstandskiezen, ik moet namelijk de 20e, gister te horen gekregen en ben nu al bang Sad nerd
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Sjaantje ma 6 jun 2011 - 21:05

Shygirl85 schreef:Zijn er ook nog positieve ervaringen met het trekken van verstandskiezen, ik moet namelijk de 20e, gister te horen gekregen en ben nu al bang Sad nerd
Ja hoor! Het meest positieve is dat je je nooit meer ongerust hoeft te maken dat ze zullen gaan ontsteken! smile
Nee zonder gein, het is gewoon even niet leuk, hoewel het mij (als überangsthaas) enorm is meegevallen. Het is even een dag vervelend maar daarna gaat het al snel beter (er van uitgaand dat alles zonder problemen verloopt, maar dat kun je niet altijd van tevoren voorspellen).
Oh en als je het eng vindt, gewoon aangeven aan de tandarts / kaakchirurg!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskies laten verwijderen en eten Empty Re: Verstandskies laten verwijderen en eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum